Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Dik Yokuşlardaki Kalkışlarda Araç Içindeki Kötü Koku


Yigit Celik

Soru

Merhaba,

birkaç aydır gittiğim bazı yerlerdeki dik yokuşlardaki kalkışlar sonrasında arac içinde tabir yerindeyse leş kokusu oluyor.

ilk başlarda anlamadım heralde çevrede hayvan ölüsü var falan dedim :) ancak koku değişik yerlerde karşıma çıkınca şüphelendim. daha önceki araçlarda gördüğüm balata kokusunada benzemiyor dediğim gibi ölmüş hayvan kokuyor araç :kıhkıh: . geçen hafta karşıyaka mezarlığında mezar yerini bulamadığım için epey bir dolanmak zorunda kaldım, devamlı yokuş çıkıp indim. dönüşte koku aracın içinden yarım saatte çıkmadı. :)

2011 model focus 2.5 tit. sahibi arkadaşımda aynı yokuşta aynı koku problemi yaşadığını söyledi.

bana hill holder sistemi sebebiyle bu koku geliyor gibi geldi.özellikle yokuşta geriye doğru kalkış yapıyorsam bu koku kesin geliyor.

fordun debriyaj balata kokusu böylemidir bilemiyorum, yokuş kalkışta kullanım hatası mı yapıyorum ondan da emin olamadım.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Eğer hep benzinli araç kullanıdıysanız ve ilk kez dizel araç kullanıyorsanız arabayı kaldırırken gaz-debriyaj oranını ayarlayamabilirsiniz.Örn:Ben :kıhkıh:

Zamanla alışırsınız.Bir de sanırım bu PSA dizel motorların sık görülen bir sorunu.Bu zamana kadar sürdüğüm aynı motorlu dizel Pug ve Citroen'lerde de oluyordu bu koku.Ama mesela VW'lerde olmadı.Ama dediğim gibi daha çok sürücü ile alakalı bir durum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yiğit Bey bahsettiğiniz maalesef balata kokusu... Bir sorun olacağını sanmıyorum ama aracınızın balatasını biraz zorlamışsınız gibi görünüyor.

İlk defa dizel araba sürüyorum ve Alper Beyin dediği gibi aracımın özellikle dik yokuşlardaki kalkışlarına alışmam çok uzun sürdü. Bu sürede bahsettiğiniz kokuyu maalesef ben de sık sık hissettim. Size tavsiyem; özellikle dik yokuşlarda el freni ile kalkış yapın ve açık ise kalkışlarda klimayı kapatın.

Balata durumu ile ilgili şöyle bir site linki var :

http://www.evdeteknik.com/debriyajbalatasi.html

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Balata kokusu olduğu kesin. Bir sefer köprü trafiği için Beylerbeyi tarafında bir saat kadar rampada kalmıştım. Aynı kokuyu duydum. El freni ile kalkmak daha iyi olabilir. Çünkü hill holder kullanımı bu durumu engellemiyor. Hatta belki arttırıyor. Dizel olmasının etkisi var mıdır? Kalkışta daha fazla gaz vermek gerektiği için (turbonun devreye girmesi) olabilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ben olur olmaz yokuşta (araç boşsa) hiç gaz vermeden kalkıyorum, sizin dediğiniz gibi bir koku şimdiye kadar hiç duymadım. Tabi sizin gibi sıklıkla debriyaj kullanımına da ihtiyacım olmuyor, ancak Focus 3 ya da aynı motorlu diğer Ford larda araç ilk hareketini yaparken motor kendi kendine gaz veriyor, bu da ne debriyaja ne de diğer aktarma organlarına gerektiğinden fazla yük bindirmiyor diye düşünüyorum, sadece araç doluysa ve motorun kendi kendine verdiği gaz ile kalkamayacağını hissettiğimde ben gaz veriyorum,

Yani tabi sürekli debriyaj kullanımında durum farklı olabilir, fakat benim başıma gelmedi. Ama bunun sorun olduğunu düşünmüyorum,

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ben olur olmaz yokuşta (araç boşsa) hiç gaz vermeden kalkıyorum, sizin dediğiniz gibi bir koku şimdiye kadar hiç duymadım. Tabi sizin gibi sıklıkla debriyaj kullanımına da ihtiyacım olmuyor, ancak Focus 3 ya da aynı motorlu diğer Ford larda araç ilk hareketini yaparken motor kendi kendine gaz veriyor, bu da ne debriyaja ne de diğer aktarma organlarına gerektiğinden fazla yük bindirmiyor diye düşünüyorum, sadece araç doluysa ve motorun kendi kendine verdiği gaz ile kalkamayacağını hissettiğimde ben gaz veriyorum,

Yani tabi sürekli debriyaj kullanımında durum farklı olabilir, fakat benim başıma gelmedi. Ama bunun sorun olduğunu düşünmüyorum,

Sen boş yolda kullanıyorsun. Üst üste kırk sefer rampada kalk bakalım. :huh:

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ben olur olmaz yokuşta (araç boşsa) hiç gaz vermeden kalkıyorum, sizin dediğiniz gibi bir koku şimdiye kadar hiç duymadım. Tabi sizin gibi sıklıkla debriyaj kullanımına da ihtiyacım olmuyor, ancak Focus 3 ya da aynı motorlu diğer Ford larda araç ilk hareketini yaparken motor kendi kendine gaz veriyor, bu da ne debriyaja ne de diğer aktarma organlarına gerektiğinden fazla yük bindirmiyor diye düşünüyorum, sadece araç doluysa ve motorun kendi kendine verdiği gaz ile kalkamayacağını hissettiğimde ben gaz veriyorum,

Yani tabi sürekli debriyaj kullanımında durum farklı olabilir, fakat benim başıma gelmedi. Ama bunun sorun olduğunu düşünmüyorum,

olur olmaz yokuş dereken yokuş aşağı kalkışı kastediyorsunuz değil mi? zira yokuş yukarı sadece debriyajla kalkabilmek imkansız gibi geliyor bana.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

olur olmaz yokuş dereken yokuş aşağı kalkışı kastediyorsunuz değil mi? zira yokuş yukarı sadece debriyajla kalkabilmek imkansız gibi geliyor bana.

Yok hayır, yokuş yukarı kalkıştan bahsediyorum, hemde ciddi manada yokuşlarda hiç gaza basmadan kalkıyorum. Mesela dediğim sistemle Ilgaz dağında istediğim yerde hiç gaz vermeden kalkar gibi geliyor bana, ama illa boş ya da yanımda bir kişi ile bunu yapabilir. Yani ben o özelliğinden oldukça memnunum,

Kastamonu'da "Kefeli Yokuşu" diye bir yokuş vardır. Kamyoncular arasında ise "Kargadan başka kuş, kefeliden başka yokuş tanımam" diye de bir espiri vardır. Kalkmazsa orada kalmaz işte. :D Onun dışında oldukça kullanışlı.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

debriyaj , balata kokusu ile ölmüş hayvan leşi arasında fark vardır ... Bu rahatlıkla fark edilebilinir , , Motor aksamı içinde çok kedi kaldığı görünmüştür , sesi gelipte nereden geldiği belli olmayan , Allah korusun belkide içinde kalmış ve ölmüş olabilir , yokuş kalkerkende esnemeden dolayı motor içindeki koku içeri giriyorda olabilir ...

Yanlız ne fantezi yaptım belli değil :zha:

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yok hayır, yokuş yukarı kalkıştan bahsediyorum, hemde ciddi manada yokuşlarda hiç gaza basmadan kalkıyorum. Mesela dediğim sistemle Ilgaz dağında istediğim yerde hiç gaz vermeden kalkar gibi geliyor bana, ama illa boş ya da yanımda bir kişi ile bunu yapabilir. Yani ben o özelliğinden oldukça memnunum,

Kastamonu'da "Kefeli Yokuşu" diye bir yokuş vardır. Kamyoncular arasında ise "Kargadan başka kuş, kefeliden başka yokuş tanımam" diye de bir espiri vardır. Kalkmazsa orada kalmaz işte. :D Onun dışında oldukça kullanışlı.

dizel araçlara has bir özellik olmalı. güzel o zaman. ben düz yolda bile gaz pedalına dokunmadan denediğimde çoğunlukla motor stop ediyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

debriyaj , balata kokusu ile ölmüş hayvan leşi arasında fark vardır ... Bu rahatlıkla fark edilebilinir , , Motor aksamı içinde çok kedi kaldığı görünmüştür , sesi gelipte nereden geldiği belli olmayan , Allah korusun belkide içinde kalmış ve ölmüş olabilir , yokuş kalkerkende esnemeden dolayı motor içindeki koku içeri giriyorda olabilir ...

Yanlız ne fantezi yaptım belli değil :zha:

Hehe yok herhangi bir hayvana zarar vermedik henuz ama cidden ayrimi zor bir koku arabaya binenlerde ayni yorumu yapiyorlar:)))

Bu arada dik yokuslarda gaz vermeden kalkmak imkansiz bence. Zira turboyu devreye sokmayacak dusuk devirde gaz verildiginde dahi arac stop ediyor.

Bu balata koku problemini normal 1-2 kere yokusta kalkmakla oldugunu dusunmeyin , devamli dur kalk yaptiginiz veya yokusta yukari geri geri park yaptiginiz durumlardan bahsediyorum

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yiğit problemin bilinen bir problem ancak marka ve modele özgü değil emin olabilirsin.

Bugün bir çok araçta aynı malzemelerden oluşan baskı balatası kullanılmakta ve aynı şartlarda aynı kokuyu veriyor maalesef.

Ne yazık ki bir süre daha bu kokuyla devam edeceksin daha sonra kesildiğini farkedeceksin.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Evet az gaz verdiğinizde kalkmıyor, illa çok gaz vermeniz gerekiyor ancak hiç gaz vermediğinizde motor kendisi ayarlıyor en uygun devri, yani ben şu ana kadar hiç sıkıntı yaşamadım desem yeridir. Yokuşta kalkmaktan bahsediyorum.

Debriyaj kullanımı illaki benim farklı olacaktır. Sonuçta neredeyse hiç trafiğe girmiyorum. 6. viteste neredeyse hiç vites değiştirmeden ilçe merkezine gelip, orada da 3. vitese takıp adliyenin önüne kadar geliyor. Yani debriyaj ile işim pek yok.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Evet az gaz verdiğinizde kalkmıyor, illa çok gaz vermeniz gerekiyor ancak hiç gaz vermediğinizde motor kendisi ayarlıyor en uygun devri, yani ben şu ana kadar hiç sıkıntı yaşamadım desem yeridir

bazı yerler varya arabayı bırakıyorsunuz yokuş yukarı kendi kendine gidiyor , senin yokuşlar öyle olmasın :zha:

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ben olur olmaz yokuşta (araç boşsa) hiç gaz vermeden kalkıyorum, sizin dediğiniz gibi bir koku şimdiye kadar hiç duymadım. Tabi sizin gibi sıklıkla debriyaj kullanımına da ihtiyacım olmuyor, ancak Focus 3 ya da aynı motorlu diğer Ford larda araç ilk hareketini yaparken motor kendi kendine gaz veriyor, bu da ne debriyaja ne de diğer aktarma organlarına gerektiğinden fazla yük bindirmiyor diye düşünüyorum, sadece araç doluysa ve motorun kendi kendine verdiği gaz ile kalkamayacağını hissettiğimde ben gaz veriyorum,

Yani tabi sürekli debriyaj kullanımında durum farklı olabilir, fakat benim başıma gelmedi. Ama bunun sorun olduğunu düşünmüyorum,

Yokuşta gazsız nasıl kalkıyorsun abi sen ya :D Millet gaz vererek kaldıramıyor :D Hadi düz yolda kalkarda yokuşta nasıl kalkıyor.Şunun bir videosunu çekebilirsen iyi olur,çok merak ettim :D

Alper Arda Yazar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.