Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

TDCI Titreme Sorunu.


Emre V.

Soru

öncelikle merhaba :)

Özellikle vites değiştirdiğimiz zaman ani gaza yüklenmelerde titreme meydana geliyor.Çok aşırı rahatsız edici değil fakat hissedilir derecede.

Örnek :

düz yolda 2. vites 2500 devirde giderken

Hemen 3. vitese takıp dipgaz yaptığımızda titreyerek devir yükseliyor ve bi süre sonra titreme kesiliyor ve 4. vitesi istiyor.

Bu sorun sizce neden olabilir.

Veya bi başka örnek verecek olursak :

Hafif rampa yukarı bi yolda normal seyirde giderken devir 2000 civarındayken büyük vites ve vitesine göre hızı az ise titreme meydana geliyor..

Bu tür sorunu yaşayan varmı acaba?

Ve en önemlisi : aracı stop ederken titreme , silkelenme oluyor bu normalmi ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Hepsi titrer; Ogün sende de titreme vardır hissetmiyorsun.

Büyük vitese geçip gaza yüklendiğinizde Turbo tam basınç sağlayana kadar dizeller titrer.

Bizimkilere has stop ederkende titrer ;)

Hissetmedim valla şimdiye kadar abicim.

Ben akıllı uslu kullanımda yüklenmiyorum gaza hiç nokta nokta dokunuşlarla hızlanırım belki ondan hissedilmeyecek derecededir. Gazladığım zamanda yüksek devirli olurum hiç hissetmedim şimdiye kadar

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Almıyorum senin arabayı titriyormus bak :wub:

Sorun yok arabada :yeah:

canınız sağolsun , sonuçta aracımızdan şikayetci değiliz. :kızgın:

Aile olarak (babam ve ben) araba konusunda hassas olduğumuz için sebebini bilmek istedim tüm focus'lara özel has bir özellik ise sorun yok :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

canınız sağolsun , sonuçta aracımızdan şikayetci değiliz. :yeah:

Aile olarak (babam ve ben) araba konusunda hassas olduğumuz için sebebini bilmek istedim tüm focus'lara özel has bir özellik ise sorun yok :wub:

Espri yaptımm :):kızgın:

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Dün köye giderken kendi arabamızda yer olmadığı için dayımın arabasına geçtim.Dayım neden sen kullanmıyorsun diyip , 2006 model hb 1.6TDCI focus'unu bana verdi kullanmam için.ilk önce izlenimlerim şunlar :

2006 model , 34Plaka olmasına rağman gayet temiz bi araçtı.Her ne kadar dayımların iş nedeniyle arabalarını ezsede özellikle kasisli yolda bizim focus kadar belli etmiyordu.Yani focus'lar o kadar da aşırı sert bi araç değilmiş.

Öncelikle bu titreme sorununu bu arabada olacakmı diye baktım fakat hayır titreme söz konusu değildi.Büyük viteste küçük devirde ani gazda önce boğulma , hemen ardından yavaş yavaş ivmelenme ve devir yükseldikçe burnunu kaldırıyordu.

yani burda bahsettiğim konuda aynısını bizim araçta yapsaydık hissedilir derecede araç titrerdi.Köye vardığımızda babama (arkamızdan geldiği için) duman atma varmı dedim çünkü zorlamıştım arabayı büyük viteste , hayır yok dedi.

Turbosu bildiğim kadarıyla bizim aracın 90.000 de değişmiş şuan garantili , sizce neden kaynaklanıyor olabilir ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

OGÜN KARDEŞİM ARACININ TAM SORUNU BUDUR YETKİLİ SERVİSE GİDERSENDE AYNI ŞEYİ SÖYLEYECEKTİR ZATEN;

-motor eğerki uzay boşluğunda çalışıyor olsaydı uzayda 8 şeklinde daireler çizecektir yani motorun frekanslı(sÜrekli tekrar eden 8 rakamı gibi) bir dışa salınım kuvveti Üretmektedir bu yÜzden motor kulakları motorun sabitlenmesi için Üretilmiştir. motorun sarsıntılı çalışmasının yegane sebebi motor kulaklarıdır sÖzkonusu kulaklar motorun bağlantı noktalarıyla şaseye kağuçuk bir yapıyla bağlanmıştır ve bunun kağuçuk olmasının sebebi sarsıntıda oluşan sesin ve titreşimin şaseye aktarılmasını apsorve edilmesini amaçlamaktadır bu kulaklar zamanla kauçuğundaki yorulma nedeniyle gevşeme yapar ve motor bu 8 şeklindeki salınımı daha rahat yapar buda sarsıntıya neden olur ama motorun sesi değişmez!!. motor kulaklarını değiştirmek için illaki kopması değil kağuçuğun yorulmuş ve gevşemiş olması yeterli bir gerekçedir çok pahallı bişi değildir işçiliğiyle beraber 150-250 lira bişi tutar orjinal ÜrÜn kullanırsan kağuçukların ÖmrÜ uzun olur yan sanayisiyle orjinali arasında işlev farklılığı gÖstermemektedir sadece ÖmrÜ uzun olur bunları değiştir ve ilk gÜnkÜ gibi sarsıntısız bin arabana bana dua edeceksin :kıhkıh:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

ayrıca bu 8 şeklindeki salınım devir arttıkça 0 şekline doğru değişim gösterir deviri yükseltince sarsıntının kaybolmasının sebebi budur turbonda sorun varsa aracın torku yarı yarıya düşer turbo sarsıntıya etkisi çok dolaylı yoldandır ve en bozuk anında sarsıntıyı %5 etkiler buda insanoğlunun farkedebileceği bir saptama değildir ...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

canınız sağolsun , sonuçta aracımızdan şikayetci değiliz. smile.gif

Aile olarak (babam ve ben) araba konusunda hassas olduğumuz için sebebini bilmek istedim tüm focus'lara özel has bir özellik ise sorun yok smile.gif

burada hiç bnm aracım gibi sarsıntısız çalışan bir focus yokmu diyorsunuz ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

burada hiç bnm aracım gibi sarsıntısız çalışan bir focus yokmu diyorsunuz ?

çılışırkende titrer stop ederkende; TDCI motora sahip her focus titrer.

Motor kulaklarından olsa en kötü ihtimal makyaj sırasında düzeltirlerdi, fakat FII de (III ü bilmiyorum) aracı aldığınız ilk gün bile stop ederken traktör gibi sallanır araç.

siz farketmiyor olabilirsiniz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

çılışırkende titrer stop ederkende; TDCI motora sahip her focus titrer.

Motor kulaklarından olsa en kötü ihtimal makyaj sırasında düzeltirlerdi, fakat FII de (III ü bilmiyorum) aracı aldığınız ilk gün bile stop ederken traktör gibi sallanır araç.

siz farketmiyor olabilirsiniz.

tabiiki tüm tdci lar böyle titrer stop ederken arkadaşın sıkıntısı araç seyir halindeyken ve devir düşükken oluşan hırhırhır sesin tireşim vermesi bendede ve her focustada şanzıman motor etkileşiminden doğan bir noksanlık olan hırhırhır sesin(ki bu her dizelde var ve küçük motorlarda daha az yapar) ciddi anlamda sarsıntı vermesi motor kulaklarındandır aksi idaa edilemez

İZMİRe çok gibip geliyorum umarım bir gün size tdci motorumun bahsettiğim titreşimi vermediğini gösterme fırsatım olur...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Konuyu ben açmıştım fakat şuanki fark bizim aracımız eskisi gibi titremiyor sanki.Genelde şehir içinde gezdiğimiz için farkedemiyorum veyahut.

Aklıma gelmişken yakın zamanda bi denemem lazım.Gelişmeleri buraya yazarım..

Genede ek bilgi olarka yazıyım : titreme aşırı olduğu zamandan sonra yapılan işlemler :

turbo hortumu değişti

10.000 bakımı oldu 10-30 Mobil konuldu.( 1 kerelik 10-40 yağ konulmuştu, hemen eski haline çevirdik,mazot filtresi değişti)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.