Emre V. Oluşturma zamanı: Mayıs 25, 2011 Raporla Share Oluşturma zamanı: Mayıs 25, 2011 öncelikle merhaba Özellikle vites değiştirdiğimiz zaman ani gaza yüklenmelerde titreme meydana geliyor.Çok aşırı rahatsız edici değil fakat hissedilir derecede. Örnek : düz yolda 2. vites 2500 devirde giderken Hemen 3. vitese takıp dipgaz yaptığımızda titreyerek devir yükseliyor ve bi süre sonra titreme kesiliyor ve 4. vitesi istiyor. Bu sorun sizce neden olabilir. Veya bi başka örnek verecek olursak : Hafif rampa yukarı bi yolda normal seyirde giderken devir 2000 civarındayken büyük vites ve vitesine göre hızı az ise titreme meydana geliyor.. Bu tür sorunu yaşayan varmı acaba? Ve en önemlisi : aracı stop ederken titreme , silkelenme oluyor bu normalmi ? 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 Ogün Özemre Yanıtlama zamanı: Mayıs 26, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 26, 2011 Stop ederken silkeleme normal bendede oluyor. Diğer konu hakkında bişey diyemeyeceğim. Bende herhangi bir titreme yok. 1500-2500 devir bandında kullanıyorum arabayı en ufak bir titreme yok bende 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 Emre V. Yanıtlama zamanı: Mayıs 26, 2011 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 26, 2011 Özellikle turbolu araçta vites değiştirdiğimizde titremesi benimde aklımda soru şareti bıraktı ? umarım sorun teşkileden bişey değildir 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Mayıs 26, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 26, 2011 Almıyorum senin arabayı titriyormus bak Sorun yok arabada Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 Aydın Baran Yanıtlama zamanı: Mayıs 26, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 26, 2011 Hepsi titrer; Ogün sende de titreme vardır hissetmiyorsun. Büyük vitese geçip gaza yüklendiğinizde Turbo tam basınç sağlayana kadar dizeller titrer. Bizimkilere has stop ederkende titrer Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 Ogün Özemre Yanıtlama zamanı: Mayıs 26, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 26, 2011 Hepsi titrer; Ogün sende de titreme vardır hissetmiyorsun. Büyük vitese geçip gaza yüklendiğinizde Turbo tam basınç sağlayana kadar dizeller titrer. Bizimkilere has stop ederkende titrer Hissetmedim valla şimdiye kadar abicim. Ben akıllı uslu kullanımda yüklenmiyorum gaza hiç nokta nokta dokunuşlarla hızlanırım belki ondan hissedilmeyecek derecededir. Gazladığım zamanda yüksek devirli olurum hiç hissetmedim şimdiye kadar 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 Emre V. Yanıtlama zamanı: Mayıs 26, 2011 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 26, 2011 Almıyorum senin arabayı titriyormus bak Sorun yok arabada canınız sağolsun , sonuçta aracımızdan şikayetci değiliz. Aile olarak (babam ve ben) araba konusunda hassas olduğumuz için sebebini bilmek istedim tüm focus'lara özel has bir özellik ise sorun yok Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Mayıs 26, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 26, 2011 canınız sağolsun , sonuçta aracımızdan şikayetci değiliz. Aile olarak (babam ve ben) araba konusunda hassas olduğumuz için sebebini bilmek istedim tüm focus'lara özel has bir özellik ise sorun yok Espri yaptımm Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 Emre V. Yanıtlama zamanı: Mayıs 26, 2011 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 26, 2011 Espri yaptımm Biliyorum admin'im Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 Emre V. Yanıtlama zamanı: Haziran 20, 2011 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 20, 2011 Dün köye giderken kendi arabamızda yer olmadığı için dayımın arabasına geçtim.Dayım neden sen kullanmıyorsun diyip , 2006 model hb 1.6TDCI focus'unu bana verdi kullanmam için.ilk önce izlenimlerim şunlar : 2006 model , 34Plaka olmasına rağman gayet temiz bi araçtı.Her ne kadar dayımların iş nedeniyle arabalarını ezsede özellikle kasisli yolda bizim focus kadar belli etmiyordu.Yani focus'lar o kadar da aşırı sert bi araç değilmiş. Öncelikle bu titreme sorununu bu arabada olacakmı diye baktım fakat hayır titreme söz konusu değildi.Büyük viteste küçük devirde ani gazda önce boğulma , hemen ardından yavaş yavaş ivmelenme ve devir yükseldikçe burnunu kaldırıyordu. yani burda bahsettiğim konuda aynısını bizim araçta yapsaydık hissedilir derecede araç titrerdi.Köye vardığımızda babama (arkamızdan geldiği için) duman atma varmı dedim çünkü zorlamıştım arabayı büyük viteste , hayır yok dedi. Turbosu bildiğim kadarıyla bizim aracın 90.000 de değişmiş şuan garantili , sizce neden kaynaklanıyor olabilir ? Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 emir hacımustafaoğlu Yanıtlama zamanı: Mart 13, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 13, 2012 OGÜN KARDEŞİM ARACININ TAM SORUNU BUDUR YETKİLİ SERVİSE GİDERSENDE AYNI ŞEYİ SÖYLEYECEKTİR ZATEN; -motor eğerki uzay boşluğunda çalışıyor olsaydı uzayda 8 şeklinde daireler çizecektir yani motorun frekanslı(sÜrekli tekrar eden 8 rakamı gibi) bir dışa salınım kuvveti Üretmektedir bu yÜzden motor kulakları motorun sabitlenmesi için Üretilmiştir. motorun sarsıntılı çalışmasının yegane sebebi motor kulaklarıdır sÖzkonusu kulaklar motorun bağlantı noktalarıyla şaseye kağuçuk bir yapıyla bağlanmıştır ve bunun kağuçuk olmasının sebebi sarsıntıda oluşan sesin ve titreşimin şaseye aktarılmasını apsorve edilmesini amaçlamaktadır bu kulaklar zamanla kauçuğundaki yorulma nedeniyle gevşeme yapar ve motor bu 8 şeklindeki salınımı daha rahat yapar buda sarsıntıya neden olur ama motorun sesi değişmez!!. motor kulaklarını değiştirmek için illaki kopması değil kağuçuğun yorulmuş ve gevşemiş olması yeterli bir gerekçedir çok pahallı bişi değildir işçiliğiyle beraber 150-250 lira bişi tutar orjinal ÜrÜn kullanırsan kağuçukların ÖmrÜ uzun olur yan sanayisiyle orjinali arasında işlev farklılığı gÖstermemektedir sadece ÖmrÜ uzun olur bunları değiştir ve ilk gÜnkÜ gibi sarsıntısız bin arabana bana dua edeceksin 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 emir hacımustafaoğlu Yanıtlama zamanı: Mart 13, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 13, 2012 ayrıca bu 8 şeklindeki salınım devir arttıkça 0 şekline doğru değişim gösterir deviri yükseltince sarsıntının kaybolmasının sebebi budur turbonda sorun varsa aracın torku yarı yarıya düşer turbo sarsıntıya etkisi çok dolaylı yoldandır ve en bozuk anında sarsıntıyı %5 etkiler buda insanoğlunun farkedebileceği bir saptama değildir ... Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 emir hacımustafaoğlu Yanıtlama zamanı: Mart 13, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 13, 2012 canınız sağolsun , sonuçta aracımızdan şikayetci değiliz. Aile olarak (babam ve ben) araba konusunda hassas olduğumuz için sebebini bilmek istedim tüm focus'lara özel has bir özellik ise sorun yok burada hiç bnm aracım gibi sarsıntısız çalışan bir focus yokmu diyorsunuz ? Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 Aydın Baran Yanıtlama zamanı: Mart 13, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 13, 2012 burada hiç bnm aracım gibi sarsıntısız çalışan bir focus yokmu diyorsunuz ? çılışırkende titrer stop ederkende; TDCI motora sahip her focus titrer. Motor kulaklarından olsa en kötü ihtimal makyaj sırasında düzeltirlerdi, fakat FII de (III ü bilmiyorum) aracı aldığınız ilk gün bile stop ederken traktör gibi sallanır araç. siz farketmiyor olabilirsiniz. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 emir hacımustafaoğlu Yanıtlama zamanı: Mart 13, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 13, 2012 çılışırkende titrer stop ederkende; TDCI motora sahip her focus titrer. Motor kulaklarından olsa en kötü ihtimal makyaj sırasında düzeltirlerdi, fakat FII de (III ü bilmiyorum) aracı aldığınız ilk gün bile stop ederken traktör gibi sallanır araç. siz farketmiyor olabilirsiniz. tabiiki tüm tdci lar böyle titrer stop ederken arkadaşın sıkıntısı araç seyir halindeyken ve devir düşükken oluşan hırhırhır sesin tireşim vermesi bendede ve her focustada şanzıman motor etkileşiminden doğan bir noksanlık olan hırhırhır sesin(ki bu her dizelde var ve küçük motorlarda daha az yapar) ciddi anlamda sarsıntı vermesi motor kulaklarındandır aksi idaa edilemez İZMİRe çok gibip geliyorum umarım bir gün size tdci motorumun bahsettiğim titreşimi vermediğini gösterme fırsatım olur... Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 Emre V. Yanıtlama zamanı: Mart 13, 2012 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 13, 2012 Konuyu ben açmıştım fakat şuanki fark bizim aracımız eskisi gibi titremiyor sanki.Genelde şehir içinde gezdiğimiz için farkedemiyorum veyahut. Aklıma gelmişken yakın zamanda bi denemem lazım.Gelişmeleri buraya yazarım.. Genede ek bilgi olarka yazıyım : titreme aşırı olduğu zamandan sonra yapılan işlemler : turbo hortumu değişti 10.000 bakımı oldu 10-30 Mobil konuldu.( 1 kerelik 10-40 yağ konulmuştu, hemen eski haline çevirdik,mazot filtresi değişti) Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Soru
Emre V.
öncelikle merhaba
Özellikle vites değiştirdiğimiz zaman ani gaza yüklenmelerde titreme meydana geliyor.Çok aşırı rahatsız edici değil fakat hissedilir derecede.
Örnek :
düz yolda 2. vites 2500 devirde giderken
Hemen 3. vitese takıp dipgaz yaptığımızda titreyerek devir yükseliyor ve bi süre sonra titreme kesiliyor ve 4. vitesi istiyor.
Bu sorun sizce neden olabilir.
Veya bi başka örnek verecek olursak :
Hafif rampa yukarı bi yolda normal seyirde giderken devir 2000 civarındayken büyük vites ve vitesine göre hızı az ise titreme meydana geliyor..
Bu tür sorunu yaşayan varmı acaba?
Ve en önemlisi : aracı stop ederken titreme , silkelenme oluyor bu normalmi ?
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
Bu soruda 26 cevap bulunuyor
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap