Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Otomatik Vites Kutusu Arızası


Gökhan Kurt

Soru

Merhaba Arkadaşlar,

Dün akşam bir yere yetişmek için biraz aceleyle aracımı çalıştırdım ve hareket etmeye başladım. Biraz sonra bir dönemeçten sola dönerken aracın kalkma esnasında normal haline göre biraz zorlanarak kalktığını hissettim (sanki 3 vites gibi bir viteste kalkmaya çalışıyormuş gibi). Bunun motorun soğuk olduğundan kaynaklanabileceğini düşündüm ve devam ettim. Ama sonra bir baktım ki yol bilgisayarındaki sarı ışık uyarı lambası yanıyor ve otomatik vites kutusu arızası yazıyor. Tabi haliyle çok heyecanlanıp üzüldüm. Sonra hemen arabayı uygun bir yere parkettim. Kontağı kapattım ve bir 30-35 saniye bekleyip düzgünce aracı tekrar çalıştırdım. Bu ikaz lambası söndü. Sonra bütün viteslere (P,R,N,D) bir kez geçirdim (ne işe yarayacaksa!) .Herhangi bir sıkıntı çıkmadı. Sonra yoluma devam ettim. Vitesle ilgili bir sorun yaşamadım vites akışı gideceğim yere kadar su gibi idi. O ikazı da görmedim. Kendimce bunu soğukta hemen çalıştırıp devam etmeye verdim. Ama sizce ciddi bir sıkıntı olabilir mi?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Aslında tam tersi yani birçok marka CVTyi bıraktı. Fiat mesela Ford'dan danada önce bıraktı audi bıraktı vs artık trend çift kavramalı robotize sanziman. Ornek powershift dsg vs

Aslında sistem çok güzel kesintisiz artış sağladığından ekonomik ve konforlu.

Yalnız yağdan ve yağlamanın sağlıklı devamlılığını sağlamadaki zorluklardan dolayı sorunlar yaşatması avantajını kaybetmesine neden oluyor.yoksa 200000 km. sıkıntısız kullananlarda var.

Kullanıcıların dikkat etmesi gereken en önemli şey soğuk.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Audi'deki adı multitronic idi sanırsam, Honda bir süre Jazz modelinde kullandı, yeni 1.6 benzinli Qashqai'ler de cvt ile satılmakta. Özellikle dizellerde çok sorunlu belirtildiği üzere ve verimli olsa da hissiz bir şanzıman olduğundan çoğu kullanıcı sevmemekte. İkinci bir detay servisler bazen şanzıman için anlaşmalı oldukları şanzımancılara gönderiyorlar arabayı, garanti durumunu bilmiyorum ancak garanti bitmiş ise veya Ford'da var mı bilmiyorum iyi niyet indirimi gibi bir şey yoksa direkt olarak otomatik şanzıman tamiri yapan yerlere de götürüp baktırabilirsiniz.

Hissiz derken:

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

o cvt değildi :yeah: klasik tork kontrollüydü..

He.he ..O zaman arabayı bayiden alırken satış temsilcisi uzun uzun cvt yi anlatmıştı...Bende satarken cvt diye satmıştım..Neyse ki bir sorun olmadn şimdi öğreniyorum gerçeği....Ama şimdiki kesin Ps bunu iyi biliyorum....... :yeah:

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

mevcut sıkıntınız iklim şartları veya kullanım koşullarından kaynaklanmıyor.şanzıman dişlilerinde oluşan aşınmaya bağlı olarak üretikleri çapakların şanzıman yağı ile girdikleri tepkime sonucu senkromenç aralıklarının arasında oluşturdukları katı maddelerin zamanla sertleşmesi ile vites geçiş senkromençlerinden geçiş yapamamasıdır yanı tarifiniz doğrultusunda aracın titreyerek 3. vitesteymiş gibi hantal ve zorlanarak kalkması bu sebeptendir evet motor sıcakken yapmaz soğukken belli eder kendini sıcaklık yiyen katı çapaklar sıvılaşınca sorun ortadan kalkmış gibi gözükür

gelelim çözümüne bilindiği üzere bor katkı maddeleri riskli kullanılan katkılardır çoğu arabada performans artışı sağlamasına karşın bazı araçların dengesinide bozduğu görülmüştür yapacağınız şey şanzıman yağını komple vakum sistemi kullanmaksızın yağı süzerek değiştirmek ve koyulan yeni yağ ile beraber motosilk otomatik şanzıman bor katkısı ile beslemektir

bahsettiğim katkı parçalar arası uyumda sıkıntı yaşayan direnç gösteren dişli bilezik vs. bir çok parçanın çapak üretmesini engelliyecektir. çünkü gözle görülmeyen kılcal çatlakların içini doldurmaktadır ve sürtünmeyi en az %40 rahatlatan bir katkı bu diğer katkılara nazaran biraz tuzlu bir rakamı var fakat cvt gibi parçalar arası uyum sıkıntısı çeken prototip gearbox(şanzıman kutusu)lar ancak katkı maddeleri ile ileriye dönük sıkıntı çıkarması engellenebilir

ilgili link:

http://www.petboy.com.tr/motosilk.htm

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

mevcut sıkıntınız iklim şartları veya kullanım koşullarından kaynaklanmıyor.şanzıman dişlilerinde oluşan aşınmaya bağlı olarak üretikleri çapakların şanzıman yağı ile girdikleri tepkime sonucu senkromenç aralıklarının arasında oluşturdukları katı maddelerin zamanla sertleşmesi ile vites geçiş senkromençlerinden geçiş yapamamasıdır yanı tarifiniz doğrultusunda aracın titreyerek 3. vitesteymiş gibi hantal ve zorlanarak kalkması bu sebeptendir evet motor sıcakken yapmaz soğukken belli eder kendini sıcaklık yiyen katı çapaklar sıvılaşınca sorun ortadan kalkmış gibi gözükür

gelelim çözümüne bilindiği üzere bor katkı maddeleri riskli kullanılan katkılardır çoğu arabada performans artışı sağlamasına karşın bazı araçların dengesinide bozduğu görülmüştür yapacağınız şey şanzıman yağını komple vakum sistemi kullanmaksızın yağı süzerek değiştirmek ve koyulan yeni yağ ile beraber motosilk otomatik şanzıman bor katkısı ile beslemektir

bahsettiğim katkı parçalar arası uyumda sıkıntı yaşayan direnç gösteren dişli bilezik vs. bir çok parçanın çapak üretmesini engelliyecektir. çünkü gözle görülmeyen kılcal çatlakların içini doldurmaktadır ve sürtünmeyi en az %40 rahatlatan bir katkı bu diğer katkılara nazaran biraz tuzlu bir rakamı var fakat cvt gibi parçalar arası uyum sıkıntısı çeken prototip gearbox(şanzıman kutusu)lar ancak katkı maddeleri ile ileriye dönük sıkıntı çıkarması engellenebilir

ilgili link:

http://www.petboy.com.tr/motosilk.htm

Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Merhaba arkadaşlar. Siteye yeni üye oldum. Aracımla ilgili bir sorunum var. Bu konuda bilgilerinizi paylaşırsanız sevinirim. 

            2007 Model Fort Focus Collettion 4K 1.6İ MB marka model 4 ileri otomatik vites bir aracım var. 1.5 yıldır kullanıyorum. Çokta memnunum. Ancak 1.5 ay kadar önce aracımda  birden motor sistem arızası ve otomatik vites kutusu arızası uyarısı araç bilgisayarında belirdi. BU işaret belirdikten sonra araç Triptonik vitese vites kolu mekanizma olarak geçiyor ancak araç halen D de gözüküyor ve otomobil kendini D de kullanmaya devam ediyor. Eğer aracı stop edip yeniden çalıştırırsanız. Bu araza araç bilgisayar ekranında gözükmüyor.  ve vitesi R ile N ye atmadan direk D ye atarsanız gene yanmıyor. Aracı Triptonik vitese geçiriyorsunuz ve triptonikte kullanabiliyorsunuz. Ancak bu kez de  vites D ye mekanizma olarak geçiyor sistem olarak geçmiyor. Vitesi N ye yada R ye attığınızda araç gene otomatik vites kutusu arızasını veriyor ve araç sadece otomatik viteste kullanıla biliyor. Yani arabayı stop edip çalıştırınca arıza göstermiyor R ve N ye atınca bu arıza işareti geliyor. Ondan sonra sadece otomatik viteste kullanabiliyorsunuz.

 Aracı sanayide bir kaç ustaya götürdüm. Bilgisayara soktular. Sorun olarak 'Otomatik vites kutusu düşürme anahtarı devrede' ibaresi gözüküyor

            Araç otomatik vites olduğu için burada usta bulmakta zorlanıyorum. Bir kaç tane usta buldum. Onlarda aracı 3-4 gün sanayide bırakmam gerektiğini söylediler. Arabayı karı koca işe gitmede kullandığımız için ve Diyarbakır"a 90 KM mesafede bir ilçede olduğumuz için bu pek mümkün olmadı. Aracı bir kaç kez servise götürdüm. Onlarda aynısını söylediler. Aracı serviste Bilgisayara bile sokturamadım. 3-4 kez gidip gelmenin sonunda Serviste arıza tespiti yaptırdım. Servis sorunun vites mekanizmasında olduğunu vites mekanizmasını komple değiştireceklerini üçretin: 1500 TL parça +300 TL işçilik olduğunu söylediler. 

            Aracım 89.000 Km de, Servisler bu konularda genelde direk parça değişimine gidiyorlar. zaten kendileri de söylüyor. Biz otomatik vites tamiri yapamayız direk parça değiştiririz diyorlar.

            Bana sanki sorun özünde çok basitmiş gibi geliyor. Çünkü araçta en ufak bir vuruntu veya tekleme veya performanstan düşme söz konusu değil tek sorun. Bu arıza ışığı yandığında aracın trıptonik vitese geçmemesi.

            Bu konuda bilgisi olan arkadaşlar. Tecrübelerini paylaşırlarsa çok sevinirim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.