Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Fiesta 1.6 Tdi Mı Focus 1.6 Ps Mi?


mehmet yüksel

Önerilen Mesajlar

0-130 verileri ortada teknik veriler de ortada 170 nm tork ile 270 nm tork un nasıl bir fark göstereceği ortada bun u denemeye gerek yok.100beygir bir araba ile aynı aracın 150 ps si arasında farkin ne kadar olacağını. Biliyorsa insan. E.b 1,0 ile dizellin farkını bilmekte o kadar kolay .1,0 surmedim ama 1.6 eb ile dizeli kiyaslayip 1,0 in da nasıl bir performans vereceğini tahmin edebiliyorum

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

0-130 verileri ortada teknik veriler de ortada 170 nm tork ile 270 nm tork un nasıl bir fark göstereceği ortada bun u denemeye gerek yok.100beygir bir araba ile aynı aracın 150 ps si arasında farkin ne kadar olacağını. Biliyorsa insan. E.b 1,0 ile dizellin farkını bilmekte o kadar kolay .1,0 surmedim ama 1.6 eb ile dizeli kiyaslayip 1,0 in da nasıl bir performans vereceğini tahmin edebiliyorum

Tahmin etmenize kimse birşey demiyor zaten ama diğer yorumlara saygı gösterin..Sizden istenen sadece bu.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1,0 e.b kesinlikle dızel in sürüş zevkini vermez

Sürüş zevkinden ne anladığına bağlı, 2000 dd'da kıçına tekme yer gibi fırlayıp 3000-3500 dd civarında vites değiştirme telaşına düşmek benim için keyif falan değil, her fırsatta sesi ve gaz pedalına isterik tepkileriyle ben dizelim diye bağıran motorla işim olmaz mesela benim. 1000 dd'dan itibaren yumuşak gaz yiyen ve bunu dengeli bir şekilde 6000 dd'ya kadar sürdüren, apansız tepkiler vermeyen, işini gösterişsiz ama iyi yapan motorları seviyorum ben, EB kullanıcısı olarak ne demek istediğimi çok iyi anlıyor olman lazım.

Bu nedenle böyle kesin kanıları dillendirirken bir "bence" tevazuunu eklemekte yarar var...

Cem Boneval tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Peki cem bey dizel in yuksek torku sayesinde benzinliye gore daha gec cekisten dusuyor ve daha az vites degistiriyoruz yuksek vitesde uzun sure gidebiliyoruz benzli ayni gucteki araca gore buna ne dersiniz peki?yalniz eb 1.6 da durum farkli yuksek tork ve beygir gucunden dolayi dizel gibi surekli yuksek viteste gidebiliyoruz.ayrica dizel 130ps meganin eb.1.6 dan daha etkileyici oldugunu siz soylemistiniz ayrica megane ve focus arasinda suan alacak olsaniz hemen karar veremeyeceginizi soylemistiniz.dizeli sevmeyen kisi eb.focus diye karar verirdi hemen.dizelin dezavantaji motor sesi performans olarak ayni gucteki benzinliye tas cikartir

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

yuksek vitesde uzun sure gidebiliyoruz benzli ayni gucteki araca gore buna ne dersiniz peki?

ayrica megane ve focus arasinda suan alacak olsaniz hemen karar veremeyeceğinizi söylemiştiniz

İlk cümleye: İlk fırsatta 1.0 EB dene ve ondan sonra yazışalım

İkinci cümle: Aynen öyle yazmıştım, ancak salt motor için değil aracın genel anlamda sportif görüntüsü ve performansından etkilendiğim için ve benim için çıtayı belirleyen araca yakın olduğunu iltifat niyetine yazmıştım.

Bu konuyu da kapatıyorum, iflah olmaz bir ikna arzun var, daha fazla uğraşamam.

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Dizeli alanlar kullanım zevki için almıyorlar elbette. Tork bandı nispeten kısa olduğu için zevk kısmı biraz kısıtlı bence de. Fakat çift kavramalalı bir şanzıman oyunu bozuyor :). Kesintisiz ve pürüzsüz hızlanma ve yavaşlama sağlanması yüksek torkla beraber gayet zevkli oluyor. Ha otomatik vites spor kullanım ile ne kadar bağdaşır diye bir soru işareti de koymuş olayım. Belki direksiyondan kumandalı olanlar da sportif kullanımdan bahsedilebilir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

dizeli alanlar yakıt ekonomisi için alıyorlar tabikide ben aynı fiyata aynı beygir gücünde aynı yakıtı harcayan dizel-benzinli araç olsa dizelini alırım .çünkü dizelin torku yüksek olduğu için daha fazla performans sunuyor.cem bey ayrıca sürdüğünüz megane 1.6 dizel araç eğer benzinli 130 ps megane olsaydı o etkileyiciliği size yaşatacak mıydı performans olarak ? e.b 1.0 kullanmadan da 1.0 e.b. ile dizel 1.6 115ps farkını bilir insan .yakın beygir gücüne sahip hem dizel hem benzinli focus kullanan birisi bilir dizelin daha fazla performans vereceğini.1.0 kullanmadım ama 1.6 eb kullanıyorum 1.0 ile dizel arasındaki farkıda tahmin etmek zor değil bu yüzden . ilk başta 100nm tork farkı var arada ,0-100 değerleri yakın olsada e.b 1.0 ile dizel 1.6 nın 0-130 değerleri arasındaki fark daha da artmaktadır . fiesta mı focus mu alayım diyen arkadaşa ben zaten focus e.b. 1.0 sıfırı önerdim ama 1.0 da dizelin performansını ve sürüş zevkini bulamayacağını söyledim birde aracımı bakıma götürdüğümde 2 farklı kişi benzinli yerine dizel focus alsaymışım diye pişmanlık yaşamaştı sebep yakıt ekonomisi değil lpg taktırıp ekonomik sorunu çözmüşler fakat dizelin performansını bulamadıklarını söylediler hatta birisi opel corsa dizelin yokuşta kendisini geçtiğini söyledi bu duruma da bayagı bir sinir olmuştu bunlar serviste karşılastığım örnekler tabiki dizelinde dez avantajları var ama performans konusunda dizel aynı ps gücünde benzinli araçtan daha iyidir ben bunu söylüyorum yoksa yok dizel şöyle iyi böyle iyi demiyorum

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Aslında dizel aracı ve alanı (kullanıcılarını) bu şekilde başka bir motoru iyi göstermek yada daha iyi olduğunu dillendirmek adına bu şekilde keyif yoksunu v.b. olarak yazmanın kırıcı olduğu hiç aklınıza geldi mi? Herkez imkanları ve kullanım koşullarına göre tercih yapmaya çalışıyor..Bence her aracın ve her motorun kullanıcısına verdiği bir keyif olduğunu ve bu keyifin çeşitli benzetmelerle incinmesine izin verilmemesi gerektiğini düşünüyorum....Tabi bu tamamen bir samimi yorumdur yoksa kimseyi yazdığından dolayı eleştirmiyorum sadece belki gözden kaçmış olduğunu düşündüğüm bir noktayı hatırlatmak istedim.......

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Aslında dizel aracı ve alanı (kullanıcılarını) bu şekilde başka bir motoru iyi göstermek yada daha iyi olduğunu dillendirmek adına bu şekilde keyif yoksunu v.b. olarak yazmanın kırıcı olduğu hiç aklınıza geldi mi?

Tersi de geçerli değil mi, yani dizel alamayanlara benzinliyi kötülemek...

Sonuçta keyif bireysel bir duygudur ve herkes kendi bakış açısından bunu yorumlamak özgürlüğüne sahiptir, burada vurgu "bence" üzerindedir ve kişisel seçimlerin gerekçelendirilmesi ve bunun herkes tarafından daha kolay anlaşılmasına yardımcı olur.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Alımda ve kullanımda bariz bir ekonomi farkı osaydı Fiesta seçeneği daha da çekici olabilirdi ancak yeni teknoloji 1.0 benzinli motoruyla Focus ş.içinde dizel motorlu araçlara nazaran çok daha erken ideal çalışma ısısına ulaşacak ve ekonomi potansiyelini göstermeye başlayacaktır, dizel motorlar geç ısınır ve bu esnada çok ekonomik olamazlar.

Ş.içi kısa mesafeli şartlarda daha sık kullanacağınızı ifade ettiğiniz için Style donanımlı bir Focus la ideal ekonominin yanısıra yüksek sürüş keyfi ve güvenlik seviyesini tercih etmenizi öneririm.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Aslında dizel aracı ve alanı (kullanıcılarını) bu şekilde başka bir motoru iyi göstermek yada daha iyi olduğunu dillendirmek adına bu şekilde keyif yoksunu v.b. olarak yazmanın kırıcı olduğu hiç aklınıza geldi mi?

Abi nasıl içten bir yorumdur bu, inan üzüldüm okurken :)

Ben eski aracım dizel Focus un rölanti sesini sıcakta mırıldayan kediye benzetir çok da severdim, sonrasında gaza basmadıkca mırıldamayan bir araç istedim, yani dediğin gibi zevkler ve öncelikler esas olan.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.