Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 1

Şanzıman Problemi


Oktay Mızrak

Soru

Selam arkadaşlar. Ben uzun zamandır bu konudan rahatsızım ama daha yeni yazabiliyorum. Focusumu aldığımdan beri aracın vites geçişleri ve özellikle 1. vitesteki ayarsızlık ciddi derecede canımı sıkıyor. Konuyu açmak gerekir ise vites değiştirirken geçişler sert ve rahatsız edici. Sanki dişlileri zorla yerine oturtuyormuşum gibi hissediyorum. 1. vitesteki güç ayarsızlığı ise cabası, ilk kez böyle bir araç kullanıyorum. Golf,corsa,astra bu tip arabaların hepsini kullandım ancak bu ayarsızlık sadece focusta karşıma çıktı.. Sizlerin araçlarındada bunlara benzer problemler varmı acaba??

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

servisin dediği o..1.viteste 1.6 motor birim zamanda çok güç üretiyor ve hemen 2ye atmazsan silker motor güçlü diyor adamlar...

Silkeleme mesela 1200 devirde sabit tutmak istersen yapıyor. Arabayı serbest bırak 900 devirde rolantide silkelemeden yürüyor. Aşırı güçten değil düşük devirde yakıt akışının kontrolsüzlüğünden bahsetmek gerekir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

bu motor sistemlerinden çok anlamıyorum.Ama aşikar bir sorun var ve buna birşey yapılmıyor,gördüğüm kadarıyla da yapılamıyor...Bu sorun için bir ben gitmedim elbet servise..ve şu an birşeyler feda etmeden bu sorunu çözebilen yok benim gördüğüm

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

servisin dediği o..1.viteste 1.6 motor birim zamanda çok güç üretiyor ve hemen 2ye atmazsan silker motor güçlü diyor adamlar...

Vallahi bu servislerden duyduğumuz açıklamaları biraraya getirip yayınlasak güzel bir mizah antolojisi çıkar ortaya...

Kendileri de inanıyorlar mı acaba söylediklerine?

Engin'in de yazdığı gibi rölantiden yüke geçme sürecinde mazot akış kontrolunda bir sorun var belli ki. Bu yüksek olasılıkla yazılımla halledilecek bir sorun, performans karakteristiği değişebilir elbette böyle bir değişiklikte, o zaman da kullanıcı tercihini kullanacak. Ben kullandığım dizellerde yaşamadım hiç böyle bir sorun, demek ki hepsinde olmuyor.

Bu konu yazılım ve ateşleme ile ilgili. Ayrıca birinci vites dişli oranı özellikle çok kısa sanıyorum

Hangi ateşleme?

Şanzıman oranının kısalığı bir yana motor devir bandı da kısıtlı. Aydın gibi yapın, hareket eder e tmez ikiye atın ;)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Şanzıman oranının kısalığı bir yana motor devir bandı da kısıtlı. Aydın gibi yapın, hareket eder e tmez ikiye atın ;)

Hatta 2 ile kalkın :D Otobüsler 3le 4le kalkıyor o da dizel bu da dizel :D

Ciddiyim Cmaxle çok 2 ile kaldırdım ben..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Aracın serviste yazılımını güncellediklerini söylediler, gerçi ben etis ten kontrol ettiğimde hala güncellemeler var gibi gözüküyor ama arabada çok problem olmadığı için bende üstelemedim.. Şimdilik 1. vitesteki dengesizlik giderilmiş gibi gözüküyor ama vites geçişlerinin sertliği konusu sanırım benim hassasiyetimden kaynaklanıyor çünkü bazen farketmiyorum bazen gıcık oluyorum ama alışıcam sanırım.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Arkadaşlar benim şöyle bir problemim var destek olmanızı bekliyorum. 

2013 model otomatik benzinli focus sahibiyim. 

Aracı alalı 2 ay oldu. Bir sabah aracı çalıştırmaya çalıştım çalışmadı. Marş almadı. Ama tüm ışıklar yanıyordu. Vitesle oynayıp denedim araç çalıştı. 

İki gün sonra aynı problemi yaşadım. Tekrar vitesle oynadım çalışmadı. Çekici beklerken, yaklaşık 2 saat sonra denedim hiçbir problem yokmuş gibi çalıştı. 

Servise gittim. TCM arızalı değişmesi gerekiyor dedi. Servis kayıtlarına göre 1 yıl önce yine değişmiş. Garanti kapsamında değiştiği için aracın garantisi bittiğinden ücretli değişim olur dediler. Yaklaşık 4000 TL tutuyormuş. 

Bunun tamirini yapan birileri var mı? Veya başka bir arızadan kaynaklanıyor olabilir mi?

Telefonla Balıkesirdeki bi ustayı aradım. "TCM ile bir alakası yok vites şalteri bozulmuştur o yüzden devre tamamlanmıyordur" dedi. 

Ankara'da tanıdığınız bildiğiniz iyi bir usta var mı?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
1 dakika önce, Mahmut C yazdı:

. Servis kayıtlarına göre 1 yıl önce yine değişmiş. Garanti kapsamında değiştiği için aracın garantisi bittiğinden ücretli değişim olur dediler.

Garantiden değişen ürünün de 1 yıl garantisi var diye biliyorum ben. Değişimin üstünden 1 yıl dolmadıysa ücretsiz değiştirmeleri gerekli sanırım.Bence biraz bastırın. Bu ne yahu yılda bir 4bin tl mi verecek millet. Yenisi takılsa 1 yıl sonra o da mı bozulacak yani.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bu TCM zimbirtisinin bozulmaması için alınabilecek bir önlem var mı acaba? Geçenlerde bir arkadaş akunun düşük amper olmasinin bozulmasına neden olacağını yazmıştı, doğruluğunu bilen var mı acaba?benim de dün değişti...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
30 dakika önce, Adnan Akçakaza yazdı:

Bu TCM zimbirtisinin bozulmaması için alınabilecek bir önlem var mı acaba? Geçenlerde bir arkadaş akunun düşük amper olmasinin bozulmasına neden olacağını yazmıştı, doğruluğunu bilen var mı acaba?benim de dün değişti...

 

Genel olarak bu şanzımanın nasıl kullanılması gerektiği daha fazla dikkate alınabilir. Klasik otomatik gibi D-N bas gaza yapılmaması gerekiyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.