Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Lastiklerimizin Fiyatları


Serdar yaman

Önerilen Mesajlar

E hadi bakalım ne için verilmiş sence 215/55 ?

Şehiriçinde 80-100 km hıza gelmiyor musun?

Geçtiğim oluyordur illaki de 80-100 km civarında 205 ile 215 arasında ne kadar fark var. Fren mesafesi testi bulmak lazım bunu somut olarak karşılaştırmak için. Yol tutuş olarak, arada bir boş yollarda kaşınmama rağmen arabanın önü arkası istemsiz olarak neredeyse hiç kaymadığı/atmadığı için sınırlara yaklaştığımı düşünmüyorum. Bu sebeple de ne kadar farkettirir ya da farkettirir mi emin değilim.

 

Bir iki not:

1. Fabrika çıkışı 205/55-16 donatılmış araçlar da var, Türkiye'ye muhtemelen gelmedi ama üretimde var. Yani üreticinin uygulamadığı bir ebad değil.

2. Sport Contact, Pilot Sport gibi daha performanslı araçlar için üretilmiş lastikler yol tutş uğruna ömürden taviz verirler, şehirde kullanılacak bir araba için hangisi önemli kullanıcı karar verecek.

3. 205/55-16 kullanılırsa yaklaşık -%2 sapma olur, yani km sayacı o kadar eksik yazar ve 100 km/h hız gösterdiğinde aslında 98 gidiyor olursunuz. Bu hatayı serviste IDS üzerinden lastik ebadını tanımlayarak düzeltmek mümkün (=kalibrasyon)

 

@Mertcan Çelik, ben senin yerinde olsam GoodYear Efficientgrip Performance alırdım, kriterlerine uygun. http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2013-Test-World-Summer-Tyre-Test.htm

Spor lastiklerin fren mesafesinde  avantajı var. Benim için önemli kriterlerden biri bu.  Ancak eskiye göre daha sakin kullanmam, benim sert kullanma mantığımı frenlerin kaldırmaması ve defansif sürüş tekniklerini çok nadir durumlar haricinde uygulamaya çalışmam onu da önemsiz kılıyor.

Kalibrasyon çok önemli değil, fazla yazmadığı sürece pek bir etkisi de olmaz.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Geçtiğim oluyordur illaki de 80-100 km civarında 205 ile 215 arasında ne kadar fark var. Fren mesafesi testi bulmak lazım bunu somut olarak karşılaştırmak için. Yol tutuş olarak, arada bir boş yollarda kaşınmama rağmen arabanın önü arkası istemsiz olarak neredeyse hiç kaymadığı/atmadığı için sınırlara yaklaştığımı düşünmüyorum. Bu sebeple de ne kadar farkettirir ya da farkettirir mi emin değilim.

Spor lastiklerin fren mesafesinde avantajı var. Benim için önemli kriterlerden biri bu. Ancak eskiye göre daha sakin kullanmam, benim sert kullanma mantığımı frenlerin kaldırmaması ve defansif sürüş tekniklerini çok nadir durumlar haricinde uygulamaya çalışmam onu da önemsiz kılıyor.

Kalibrasyon çok önemli değil, fazla yazmadığı sürece pek bir etkisi de olmaz.

Fazla yazacak ki Mertcan

Sen 100 km gideceksin ama sayac 102 yazacak. Kalibrasyon onemli.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

tam tersi.

Niye ki. 100 tur attiginda normal ebatla 100 km giderse, ebat kuculynce 100 km gitmesi icin 102 tur atmasi gerekecek. Bu da az km gidip daha cok gitmis gibi gosterecek diye dusunuyorum. Yanlis olabilir tabi. Iddia etmem. Ama anlayacagimiz sekilde izah edersen sevinirim.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

@Mehmet Demir,Evet abi fiyatlar hep 205 için. 215 için olan fiyatlar bence gereksiz. 

Goodyear olursa EfficientGrip performance olacak, o da exellence'dan iyi görünüyor goodyear'ın sitesinde.

 

evet gy ef performance cem abi nin test linkinde kendini ispatlamış görünüyor. zaten goodyear lastikleri her zaman favorimdir. kışlıkları gy alırım. yazlıklarda pirelli ile gy arasında tercih yaparım. p7 yi hep tavsiye ettim, o da 3-4 yıllık lastik olmasına rağmen 5. liği korumuş. belki bugün yarın desen veya hamur geliştirmesi ile 1. olabilir ki aralarında ki fark sadece 1-2 puan kuru ve ıslakta diğer değerler aynı. p7 en az 30 tl daha ucuzdur.

 

205 mi 215 mi ye gelince Mertcan, aracın dizelse kesin 215 almalısın. benzinliye biniyorsan ve virajlarda aracı limitlerine zorlamıyorsan 205 de alınabilir. hala trend lerde 205 var sanırım, ama en hafif arabası bunu da düşünmek lazım. focus 3 le enine 2-3 cm koyan ford, lastikleride 205 den 215 e çıkarması normal. ve ağırlık asıl belirleyici unsur.

 

exellence da artık miyadını doldurmuş anlaşılan. o da en az 5 yıllık bir lastik, 2007 de Hyundai aldığımdan beri bildiğim bir lastik. ama bulamadığım için alamamıştım.

 

215 yaygınlaştıkça ucuzlayacaktır. pek çok arabada 215 ebat görünmeye başladı da burada etken ve popülerite yanak yüksekliği olacaktır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

320x4 1280 tl'ye mal oldu 4 lastiğimiz. Babam kabul etmedi 205'leri üzerinde ne varsa o olsun dedi. Henüz test etmedim biraz yol yaptıktan sonra zorlarım, cicim ayları geçsin :)

 

 

nkdi.jpg

 

Eski Efficient Grip

pynu.jpg

 

Yeni EfficientGrip Performance

tgem.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Niye ki. 100 tur attiginda normal ebatla 100 km giderse, ebat kuculynce 100 km gitmesi icin 102 tur atmasi gerekecek. Bu da az km gidip daha cok gitmis gibi gosterecek diye dusunuyorum. Yanlis olabilir tabi. Iddia etmem. Ama anlayacagimiz sekilde izah edersen sevinirim.

haklısın ben ters düşünmüşüm :D

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.