Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus Tdci Piston Sorunu


Emre V.

Soru

Herkese merhaba hayırlı akşamlar...

Geçtiğimiz günlerde banko sınavına girmek için kocaeline gidip geldik 350 km de yarım depo yaktı araç.. Sonrasında gelip arabayı yıkamaya gittim sorun yoktu , fakat çalıştırınca 1.6 TDCI Arabanın üst motor kapağının ordan ses gelmesi sonucu (şıkı şıkı tarzı , gaza bastıkca çoğalmasıyla) arabamızı özel servise bıraktık.Servisde 2-3 gün durmasına rağmen sesi bulamadılar..

Enjektörler söküldü , bakıldı bilgisayara bağlandı sorun yok denildi.. Yan seğmentlere baktılar , arba yığdırma sonucu seğment atabilir diye ondada sorun yok denildi.. Ve bugun beklenen oldu motoru komple indirdiler ve baktılarki 1.2.3. pistonda sorun yok fakat 4. piston normal yatağından 1 mm daha yüksekde duruyor , bu nedenle üst kapağa vurması sonucu ses yapıyormuş..

Yarın malzeme listesi verilecek bize ya biz alacağız yada özel servisdeki ustalar getirtecek...Piston yataklarında sorun yok fakat , 4. pistonda sorun olduğu için burçlar ve pistonlar yenilenecek sanırım.Motor taşlanacak diye duydum.Bu ara baya başımızı ağrıtcak gibi duruyor..

Tavsiyeleriniz , veya yapım aşamasında önereceğiniz bişey varsa dinlemekteyim..En önemlisi araçta aldığımızdan beri duman atma vardı , egr yi temizlettik fayda etmemişti , enjektörlerdede problem olmadığına eminiz artık , hazır motor açılmışken egr yi de iptal ettirmeyi düşünüyorum.Gelişmeleri topic altında belirteceğim , bu tür sorunları yaşayan olursa bilgi olur diye ..

Herkese hayırlı forumlar dilerim :)

Emre V. tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Sağol eren bugun motor toplanıyordu en son gittiğimde , motorun sadece yan kayış yerlerş ve contaları kalmış sonrasında tamamlandığında motor dışarda güzelce toplanıp alttan yerleştirilecekti tahmini süre çarşamba akşamı veya perşembe günü çıkar diye tahmin ediyorum...

Motor yapıldıkdan sonra performans olsun , ses olsun herşeyi foruma yazacağım detaylı şekilde..Sadece aklımda motor yapıldıkdan sonra bor katkı maddesi atsam faydası olur mu diye düşünüyorum ?

Yeni motor yapılan araca fazla zorlamaz , hız yapılmaz , sıkıştırılmaz diye biliyorum ama ustamız motor yapılsn deneme amaçlı yapıştırırım gibi sözler söyledi , az da olsa tanıyorum motoru sıkıştırcağından eminim zararlı olmaz mı ki ?

Emre V. tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Sonuç gelişmeler 1 :

aracımız 20 günün sonunda yukarda yazdığım parçalarla birlikte değişti..Araç toplandı rolantide çalıştırıldı 2 saat hiç bir sorun yok deneme sürüşüne çıktı ustalar sorun yok.Akşam olduğunda araç sanayide ustalarda kalması istenildi ve olay ondan sonra başladı ...

Akşam yedek anahtarları aldım ve sanayiden aracı alıp deneme sürüşüne çıktım araç ilk baş ses çıkarmasada 1-2 kez kalkış yaptıkdan sonra 3. vitesde özellikle 2000 devrde 'tırrrrtt tırrrrttt' diye bi ses gelmeye başladı neyse çektim aracı ertesi gün oldu..Aracı babam deneyip sorun olmadığı taktirde alcaktı sonuç olarak...Aynı sesi babamda da yaptı...

Aracın motoru 2. kez indirildi, şuan sanayide.Şüphelendikleri durum enjektörleri söktürdüğümüzde pompacıya ayara götürdüğümüzde parçalayıp ayara sokmadan düzenleyip bize vermişti...Ustaların dediğine göre fazla püskürtme de ses yapabilirmiş.Bu akşam gittiğimde motor rektefecisi , 2 farklı usta ve sanayi çalışanları aracın yanında sesi çözmeye çalışıyorlardı..

Sonuç olarak sadece enjektörlerden gelebilir şüphesiyle pazartesi tekrar başka bi pompacıya gideceğiz bakalım.Umarım aracımıza kısa süre içinde sağlıklı şekilde kavuşacağız....

Bu arada araçta titreme vardı özellikle 3-4-5. viteslerde tam kavrama sırasında ustamız aks lardan yapar 4 adet var fiyatları 250 lira falan tutar dedi onlarıda değiştirmeyi düşünüyorum ama babam arabayı satmaya kararlı sanırım.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Sonuç : 2

bugun motor sökülmüştü hemen enjektörleri alıp 2 ayrı pompacıya götürüldü ve enjektörlerde sorun yok..Yanlız değişen parçalar arasındaki pistondaki Ana yatak ve kol yataklar aşınmış.Halbuki takılan parçalar 50 km bile yapmadı ama aşınmış.Takılan parçaların markası ŞAHİN ( ki ismi gibi kendide adiymiş ) olduğu için basit bi ürünmüş.Bu yüzden ürünü yıpranmış halde aldığımız yere götürüp para iadesi aldık 160 lira..

şuan motor rektefeci ustamıza tembih ettik ve daha sağlam daha iyi bi ürün kargoda şuan.Yarın ürün gelince motor rektefecisinin onayını aldıkdan sonra ustamız toplamaya başlayacak...

Ama şu bi gerçekki babam bu saatten sonra sıfır hariç asla bi dizel araç almamaya kararlı...Benzin Lpg düşünüyoruz bu saatten sonra..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Sonuç : 2

bugun motor sökülmüştü hemen enjektörleri alıp 2 ayrı pompacıya götürüldü ve enjektörlerde sorun yok..Yanlız değişen parçalar arasındaki pistondaki Ana yatak ve kol yataklar aşınmış.Halbuki takılan parçalar 50 km bile yapmadı ama aşınmış.Takılan parçaların markası ŞAHİN ( ki ismi gibi kendide adiymiş ) olduğu için basit bi ürünmüş.Bu yüzden ürünü yıpranmış halde aldığımız yere götürüp para iadesi aldık 160 lira..

şuan motor rektefeci ustamıza tembih ettik ve daha sağlam daha iyi bi ürün kargoda şuan.Yarın ürün gelince motor rektefecisinin onayını aldıkdan sonra ustamız toplamaya başlayacak...

Ama şu bi gerçekki babam bu saatten sonra sıfır hariç asla bi dizel araç almamaya kararlı...Benzin Lpg düşünüyoruz bu saatten sonra..

Her zaman yetlkili servis ve orjinal parça önerilir.

http://www.ford.com.tr/ford-servis/ford-orjinal-yedek-parcalari

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yaşadığınız şey bence tamamen talihsizlik. LPG de de yasamayacağızin garantisi yok, hatta daha bile yüksek bence. Mademki orjinal parça kullanmiyiyorsunuz hemen elden çıkarmaya bakın, umarım bu durumuda alıcıya paylaşırsınız.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Her zaman yetlkili servis ve orjinal parça önerilir.

http://www.ford.com....yedek-parcalari

Çok güzel diyorsunuz da :

Sadece ve Sadece ''POMOKO'' marka kol ve yataklar montaj hariç 1.100 TL ( Ford servisinde takılan parçadır orjinaldir , ve dışarıya parça satmıyorlar , istanbuldan fiyat alındı. )

ki yukarda yaptırdığımız işlemleri de katarsak listeye (yetkili servisde) en az 7.ooo - 8.ooo TL tutardı...

Emre V. tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Çok güzel diyorsunuz da :

Sadece ve Sadece ''POMOKO'' marka kol ve yataklar montaj hariç 1.100 TL ( Ford servisinde takılan parçadır orjinaldir , ve dışarıya parça satmıyorlar , istanbuldan fiyat alındı. )

ki yukarda yaptırdığımız işlemleri de katarsak listeye (yetkili servisde) en az 7.ooo - 8.ooo TL tutardı...

Araba sadece almakla bitmiyor işte..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ve gelelim Finale :

Bugun aracımızı teslim almadan önce ustamız turbo contasından yağ kaçırıyor 30dk çalıştı yarım litre yağ aktı dediği için grekli olan conta pulunu alıp arabamızı çalıştırdık...Sonrasnda benim işlerim olduğundan arabayı bugun babam test edip teslim almış..

Gözlemlemelerim :

Akşam boş dururmuyum tabiki hayır :) Aracımızı alıp test sürüşüne çıktım kar yağdığı için deneme şansım pek olmasada aracımız sorunsuz bi hale gelmiş bulunmakda.Yanlız gözlemlediğim bi olay eskiden 1. vitesde debriyajdan kaldırırken gaza basmadığım an araba atılırdı öne doğru şuan biraz nazlı kalkıyor ... Çeki olarak pek fark yok ama eskisine nazaran biraz sağır kalmış gibi motor..

Değişen parçaların alışma süresi olarak nitelendirecek olursak bu olay normal gibi..belkide aracımızın baskı balatasıda yeni olduğundan kavrama kısmına tam alışamadım sanırım..Sonuç olarak 30-40 KM deneme turumda arabanın eskisine göre daha nazlı gittiğini söyleyebilirim , tabi bu süreç ilerleyen km'lerde düzelceğini söylüyorlar....

Şuan için 10-30 yağ konulmuş , 1000km sonra yağ değişip normal düzene dönülecek..

Ustamız 2 kez motor indirip kaldırdı işçilik olarak 900 lira talep etmiş , 800 liraya anlaşmışlar.

Toplam parça maliyeti ise parça temizliği rektefe , parçalar işçilik vs 3.600.00TL civarı..

Emre V. tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.