Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Aracım Ayıplı Ürün Sınıfına Mı Giriyor?


Murat U.

Soru

Merhaba arkadaşlar. Biliyorsunuz Focusumu yaklaşık 1,5 hafta önce teslim aldım. Alırken boya kontrollerini yanımda yapmalarını istedim, şükür sorun çıkmadı. Sonra kaportayı, içini inceledim ve sorunsuz olarak tespit ettiğimi zannettim. Haliyle insanda sevinç ve heyecan oluyor. Her şeyi göremeyebiliyor. Bugün bagaj kapağımının stop lambalarıyla ve yine spoylerin aracın altı kısımla kapalıyla birleşim yerlerdinde sol ve sağ bölüm arasında açıklıkların farklı, sağ bölümdeki açıklıkların daha fazla olduğunu farkettim. Aracı Adanadan almıştım. Mersinde yaşıyorum. Mersindeki ford servisine götürdüm bagaj kapağının vidalarını söküp ayarlama yapabileceklerini ama bunun da aracın orjinalini bozacağını ve ilerde satışta sorun yaşayabileceğimi bunun için tavsiye etmediğini söyledi. Ki zaten bende işlem yaptırmayı düşünmüyorum. Yine sağ arka kapımın kapanması için diğerlerinden daha sert kapatmam gerekiyor. Kapı içinde bir şeyler yaptıklarını söyledi ama yine aynıydı. Aç kapa aç kapa yapa yapa zamanla düzeleceğini söyledi. Nasıl işse artık.

Açıkçası epey bir canım sıkıldı. Lütfen fotoğraflara bakar mısınız. Ayıplı mal sınıfına girer mi? Eğer girer diyorsanız bayiyle iletişime geçeceğim ne gerekiyorsa yapsınlar diye. Elbette serviste tamir dışında.

Sağ 1

gp0du.jpg

Sol 1

gp0lz.jpg

Sağ 2

gp0pk.jpg

Sol 2

gp0us.jpg

Sağ 3

gp16w.jpg

Sol 3

gp1b8.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

murat hocam bugün okulda bir arkadaş yine böyle bir durumun mevzusunu yaptı..

kia nın üst modelini almış arkadaşları, motor arızalı çıkmış. sıfır araba. değişim olurdu olmazdı derken, bayiye arabayı 5.000 tl

zararına iade etmiş..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

murat hocam bugün okulda bir arkadaş yine böyle bir durumun mevzusunu yaptı..

kia nın üst modelini almış arkadaşları, motor arızalı çıkmış. sıfır araba. değişim olurdu olmazdı derken, bayiye arabayı 5.000 tl

zararına iade etmiş..

Hocam muhtemelen davayla falan uğraşmak istememiştir. Hani lanet olsun deyip bu şekilde işin içinden çıkmıştır diye düşünüyorum. Bakalım, bugün zamanımı yok yere yetkili servislerde geçirdim. Perşembe, cuma günü noter kanalıyla ihtarname çekeceğim. Ciddi olduğumu anlamaları açısından iyi olacağı kanısındayım.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Hocam muhtemelen davayla falan uğraşmak istememiştir. Hani lanet olsun deyip bu şekilde işin içinden çıkmıştır diye düşünüyorum. Bakalım, bugün zamanımı yok yere yetkili servislerde geçirdim. Perşembe, cuma günü noter kanalıyla ihtarname çekeceğim. Ciddi olduğumu anlamaları açısından iyi olacağı kanısındayım.

Buraya bir bakın bu arkadaş benim asker arkadaşım ve beklenen cevap akşam üstü geldi araç değişimi yapılacak...

http://m.haber7.com/haberDetay.php?id=963075

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

dün akşamki haberlere çıkan araçta tamponu düşmüş, çamurluğu lokal boya görmüş kırmızı opel di.. demekki medyatik olmak gerekiyor çözüm için.

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Buraya bir bakın bu arkadaş benim asker arkadaşım ve beklenen cevap akşam üstü geldi araç değişimi yapılacak...

http://m.haber7.com/...y.php?id=963075

Arkadaşınızın adına sevindim. Umarım benim sorunum da mutlu sonla biter

.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

dün akşamki haberlere çıkan araçta tamponu düşmüş, çamurluğu lokal boya görmüş kırmızı opel di.. demekki medyatik olmak gerekiyor çözüm için.

Dünkü haberlerde çıkan araçla bu araç aynı bayiden alınmış...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Murat kardeşim bıraksan ayarlamayı yapsalar sonra da memnun kalmazsan değişim talebinde bulunsan daha kolay olmaz mı?

Belki kolaylıkla çözülecek bir konu için niye bu kadar kendini hırpalamaktasın?

Ayrıca gittiğin servisler garanti süresi boyunca aracının bakımını yapacaklar, baştan kavgalı olmak sana ne fayda sağlayacak?

Önermemi teslimiyetçilik olarak algılamayın rasyonel yol bu bence...

Neyse, kolay gelsin uğraşında.

Bu arada bagaj kapağının açılmıyor olması aracın ayıplı mal sınıfına girmesini kolaylaştırır.

Tabii ya onarılamaması ya da onarılsa bile aynı arızayı tekrarlaması lazım.

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Murat kardeşim bıraksan ayarlamayı yapsalar sonra da memnun kalmazsan değişim talebinde bulunsan daha kolay olmaz mı?

Belki kolaylıkla çözülecek bir konu için niye bu kadar kendini hırpalamaktasın?

Ayrıca gittiğin servisler garanti süresi boyunca aracının bakımını yapacaklar, baştan kavgalı olmak sana ne fayda sağlayacak?

Önermemi teslimiyetçilik olarak algılamayın rasyonel yol bu bence...

Neyse, kolay gelsin uğraşında.

Bu arada bagaj kapağının açılmıyor olması aracın ayıplı mal sınıfına girmesini kolaylaştırır.

Tabii ya onarılamaması ya da onarılsa bile aynı arızayı tekrarlaması lazım.

Sevgili doktorum :) Edindiğim bilgiler doğruysa, Tüketici kanununa göre, ayıplı, kusurlu, arızalı bir mal satın alındığında tüketici, malın yenisiyle değiştirilmesi, paranın iadesi, ayıp oranında indirim ya da ücretsiz onarım haklarından istediğini seçme hakkı bulunuyor. Ben eğer onrımı seçersem illaki onarırlar ancak bagaj kapısında deformasyonlar oluşma ihtimali yüksek. Bu aşamadan sonra bir şey yapamıyorum. Diğer haklarımdan feragat etmiş oluyorum. Bugün Otosan müşteri temsilcisi de aradı. Sorunu bizim yönlendirmemizle giderelim. Gerekli desteği servis elemanlarına sunalım. İyi peki dedim ama iki ayrı serviste illaki deformansyonun olacağını belirtiler. Siz bana yazılı garanti verirseniz, " her hangi bir deformasyona sebep olmayacağı konusunda" seve seve yaptırırım. Amacım üzüm yemek, bağcıyı dövmek değil dedim. Böyle bir yazılı kağıt veremeyeceklerini, her işlemde olasılıkların olduğu ifade etti. Siz bize güvenin biz gerekeni yaparız dedi. Ve size bir de müşteri memmuniyeti kapsamında ilk bakım hediye edelim dedi. Kabul etmedim. Kabul etmeyince de aba altından sopa gösterdi. Daha azıcık kilometre yapmış bir aracı değiştiremeyiz. Hem belki de siz kullandınız ve kaza vs. bir takım şeylerden ötürü bu bahsettiğiniz sorun meydana geldi. İyice sinirlendim haliyle. Merak etmeyin öyleyse, eğer benden kaynaklı bir şey olduysa mahkeme sürecinde ortaya çıkar dedim. Ve bu doğrultuda telefonu kapattık. Hayır madem değiştiremiyorsunuz o zaman yasa da belirtildiği üzere ayıp oranında bir indirim teklif edin. O da yok. Bakalım, yarın ihtarname çekeceğim noterden. Tabi önce, ibir ihtarname tam olarak nasıl yazılır, örneklerini internetten bulmam gerekiyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Hocam, bak dediğim çıkıyor :)

Benimde başıma geldi.Ordan biliyorum.Buna çok benzer bir durumdu.

Opel örneği ile sizinkinin alakası bile yok.

Bu araca bu durumdan dolayı değişim onayı ver-meeeez otosan.

Kendini üzmekten,yormaktan başka bir şey yapmıyorsun şu anda.

Al bakımını, boya korumanı,park sensörü felan ne varsa artık.Yaptır gitsin.Bir vida boyalı diye bu arbayı almicak ölücüye de satmayıverirsin arabanı.

Yarın sabah servisdeyim , getir bir de ben göstereyim aracı Ergin'e.Ne olacaksa sana samimi bir şekilde açıklattırırım.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Hocam, bak dediğim çıkıyor :)

Benimde başıma geldi.Ordan biliyorum.Buna çok benzer bir durumdu.

Opel örneği ile sizinkinin alakası bile yok.

Bu araca bu durumdan dolayı değişim onayı ver-meeeez otosan.

Kendini üzmekten,yormaktan başka bir şey yapmıyorsun şu anda.

Al bakımını, boya korumanı,park sensörü felan ne varsa artık.Yaptır gitsin.Bir vida boyalı diye bu arbayı almicak ölücüye de satmayıverirsin arabanı.

Yarın sabah servisdeyim , getir bir de ben göstereyim aracı Ergin'e.Ne olacaksa sana samimi bir şekilde açıklattırırım.

Hocam teşekkür ederim ilginiz için. Ben aracı ilk olarak Gedizlere götürdüm. Onlar stopu biraz yukarı almayı denediler. Açıklık kapanmadı. Sonra bana "hocam, vidaları söküp oynamak lazım, sonra boyamak lazım, yazık yeni araba oynamaylalım dediler. Bir gün sonra Ergine'e götürdüm, onlar da stopla uğraştılar ama kısmi bir düzeltme yapabildiler. Ama hala sol taraf gibi muntazam değil. Sorun devam ediyor. Ergine mümkünse bundan sonra uğramam. Aslında servis kısmı iyidir. Fiestamı oraya götürürdüm hep. Ama satış bölümüyle ilgi ciddi sıkıntılarım oldu. O yüzden mecbur kalmadıkça işim olmaz. Meslea Fiestayla kaza yaptım daha önce ama üzerinde tek bir çizik dahi olmayan sol ön kapımın neden boyalı olduğunu kavrayamadım. Kaporta bölümüne gidip sordum. Onlar boyamamışlar. Ellerinde boyadıklarına dair tek bir fotoğraf yok. Geriye bir tek Ergin'in bana boyalı araç satmış olduğu gerçeği kalıyor. Ayrıca, Focusu alırkende ilk olarak Ergine gittim, eski satış danışmanıma. Tabi eski aracımın sol kapısında da boya olduğunu bilmiyordum. Focusun satışı sırasında tatsız sorunlar yaşadım, sonra sözleşmeyi bozup gidip Adanadan aldım. Ama tekrar edeyim, servisi iyidir. Özellikle Yusuf bey çok ilgilidir sağolsun.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

gidin görüşün, sizin satışta bundan dolayı zarar edebilceğinizi ve bu zararı karşılamalarını isteyin aksi halde dava açıcağınızı dile getirin tamiri kabul etmeden

ne koparırsanız kardır mantğında hareket edin yani

Bugün noterden ihtarnameyi çektim. Cepten masraf etmeye başladım. Şimdilik can sıkıntısından uğraşıyorum. Kendime iş çıkardım işte :) Madem aracı değiştirmiyorlar, öyleyse kusur oranında iade yapsınlar.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Piyasada malesef boya takıntısı var.Boya olsa ne olur olmasa ne olur :) Renk tutmaması,boya atması gibi kalitesiz işçilikle boyanıyor olsa yani bakıldığında çirkin bir görüntü varsa tamam kusurdur ama bazı ustalar boyanan parçayı bile anlamıyor boya kalınlık ölçme cihazıyla algılanıyor. O durumda mükemmel boyanmış bir arabayı satarken insanlar '' neden boyanmış,boyası varsa fiyatı düşük olur'' gibi düşünüyorlar. Çoğu alıcı mekanikçiye motorcuya bile götürmüyor direk kaporta boyacıya götürüp dışını inceletiyor.Halbuki bilmiyor ki insanı aracın kaportası yolda bırakmaz, arıza vermez. Araç gerekirse komple boyalı olsun ama mekaniği,yürürü,elektronik aksamı düzgün olsun benim için yeterlidir. Gerçi piyasanın böyle yürümesi benim işime geliyor. İki üç parça boyası var diye ucuz satılan araçlardan nasipleniyorum :)

Bence aracınızın kaportasına dokunmalarında bir zarar yok.Çoğu usta civatanın boyandığını bile anlamaz.Kaldı ki Otosandan veyahut bayiden ''civatalar,boşlukları ayarlamak için boyanmıştır'' diye bir kağıt alın.Durumu videoya çekin.Satarkende söylersiniz. Ki kimse takmaz emin olun civatasında boya olmasını. Bakımı hediye etmişler,üstüne ikinci bakımı veya boya koruma+aksesuar gibi şeyleri hediye alırsanız hiç durmayın düzelttirin derim.

Mahkemeye giderseniz kazanamayacağınızı tahmin ediyorum.Çünkü ayıplı mal değil.Kullanmanıza engel olmadığı sürece engel değil.Engel olsa bile garanti bunun gibi durumlar için var.Ürünü servise verirsiniz yapamazlarsa o zaman dava açarsınız yapamıyorlar ayıplı ürün diye.Belirli şartların oluşması lazım.Ve ellerinde güzel bir koz var aracı teslim alırken belge imzalatıyorlar.Mahkemede '' araç teslim edilirken belge imzalandı kusursuz olarak teslim aldığına dair'' diye söylerlerse üstünede o belgeyi sunarlarsa yasal olarak hiçbirşey yapamazsınız. Adalet malesef tarafsız olarak ilerlemiyor.Tarafların adaleti olarak yürürlükte.

Volvo forumlarında birkaç arkadaş var araçlarıyla ilgili sıkıntıları var. 100 bin tl verip s60 alıyorlar,aracı geri vitese takınca kendiliğinden stop ediyor.Şimdi 4. kez aynı sorundan servise gidiyor bir aylık araç. Servise teslim edildiğinde 600 kmde imiş teslim alınırken 1200 km de :) 600 km test yapmışlar( gezmişler ) ama yinede sorun devam ediyor. Müşteri maldan yararlanamıyor,aynı arıza 3 ten fazla meydana geldi.Şu anlık geri alma,ayıp bedeli kadar iade,ürün değiştirme şartları oluştu o arkadaş için.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Piyasada malesef boya takıntısı var.Boya olsa ne olur olmasa ne olur :) Renk tutmaması,boya atması gibi kalitesiz işçilikle boyanıyor olsa yani bakıldığında çirkin bir görüntü varsa tamam kusurdur ama bazı ustalar boyanan parçayı bile anlamıyor boya kalınlık ölçme cihazıyla algılanıyor. O durumda mükemmel boyanmış bir arabayı satarken insanlar '' neden boyanmış,boyası varsa fiyatı düşük olur'' gibi düşünüyorlar. Çoğu alıcı mekanikçiye motorcuya bile götürmüyor direk kaporta boyacıya götürüp dışını inceletiyor.Halbuki bilmiyor ki insanı aracın kaportası yolda bırakmaz, arıza vermez. Araç gerekirse komple boyalı olsun ama mekaniği,yürürü,elektronik aksamı düzgün olsun benim için yeterlidir. Gerçi piyasanın böyle yürümesi benim işime geliyor. İki üç parça boyası var diye ucuz satılan araçlardan nasipleniyorum :)

Bence aracınızın kaportasına dokunmalarında bir zarar yok.Çoğu usta civatanın boyandığını bile anlamaz.Kaldı ki Otosandan veyahut bayiden ''civatalar,boşlukları ayarlamak için boyanmıştır'' diye bir kağıt alın.Durumu videoya çekin.Satarkende söylersiniz. Ki kimse takmaz emin olun civatasında boya olmasını. Bakımı hediye etmişler,üstüne ikinci bakımı veya boya koruma+aksesuar gibi şeyleri hediye alırsanız hiç durmayın düzelttirin derim.

Mahkemeye giderseniz kazanamayacağınızı tahmin ediyorum.Çünkü ayıplı mal değil.Kullanmanıza engel olmadığı sürece engel değil.Engel olsa bile garanti bunun gibi durumlar için var.Ürünü servise verirsiniz yapamazlarsa o zaman dava açarsınız yapamıyorlar ayıplı ürün diye.Belirli şartların oluşması lazım.Ve ellerinde güzel bir koz var aracı teslim alırken belge imzalatıyorlar.Mahkemede '' araç teslim edilirken belge imzalandı kusursuz olarak teslim aldığına dair'' diye söylerlerse üstünede o belgeyi sunarlarsa yasal olarak hiçbirşey yapamazsınız. Adalet malesef tarafsız olarak ilerlemiyor.Tarafların adaleti olarak yürürlükte.

Volvo forumlarında birkaç arkadaş var araçlarıyla ilgili sıkıntıları var. 100 bin tl verip s60 alıyorlar,aracı geri vitese takınca kendiliğinden stop ediyor.Şimdi 4. kez aynı sorundan servise gidiyor bir aylık araç. Servise teslim edildiğinde 600 kmde imiş teslim alınırken 1200 km de :) 600 km test yapmışlar( gezmişler ) ama yinede sorun devam ediyor. Müşteri maldan yararlanamıyor,aynı arıza 3 ten fazla meydana geldi.Şu anlık geri alma,ayıp bedeli kadar iade,ürün değiştirme şartları oluştu o arkadaş için.

eğer boya öncesi tamirat düzgün yapılmadıysa sorun çıkartır, ne kaportacılar var 1cm macun basıp üzerine boyayı atıyor sonra en ufak bişeyde löp diye dökülüyor orası. evet yolda bırakmaz ancak masraf çıkartır. ancak abartıldığı konusuna katılıyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

eğer boya öncesi tamirat düzgün yapılmadıysa sorun çıkartır, ne kaportacılar var 1cm macun basıp üzerine boyayı atıyor sonra en ufak bişeyde löp diye dökülüyor orası. evet yolda bırakmaz ancak masraf çıkartır. ancak abartıldığı konusuna katılıyorum.

Bu zamana kadar öyle löp diye boyası dökülen araba görmedim iyi işçilikle boyanan. Hadi diyelim çok kötü boyandı yarın öbür gün yine boyamak gerekti. Komple kapıyı 300-400 liraya iyi bir işçilikle boyatabiliyorsun. Peki şanzımanda bi senkromeçi veyahut aksı ne kadara değiştirebiliyorsun ? Yolda kalman,parça bulamaman,çekici çağırman,arabanın sanayide veya serviste kaldığı gün sayısınıda bunlara ekle :)

Trigeri koparıp;subaplar,pistonlar gibi ağır masrafları söylemiyorum bile

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.