Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Debriyaj Baskı Balatanın Bitmek Üzere Olduğunu Nasıl Anlarsın


Mehmet Söker

Soru

arkadaşlar aracımda titreme sorunu vardı lpg taktırdığım yere gittim oda motor kısmında bir yere elini uzattı titreme anında gitti ne yaptın dedim yanlış hatırlamıyorsam direksiyonla alakalı devir çentiğini bir dişli arttırdım dedi yani 800 devir değilde 900 devir oldu gibi birşey aynı gün arabamla giderken kırmızı ışıkta yavaşladım ve durdum ayağımı debriyajdan çektiğimde 2-3 saniye 2000 devirde kalıyor sonra kendiliğinden düşüyor ama 1000 devire düşüyor başka inmiyor yanımdaki profesör arkadaş :) teşhisi koydu arabanın debriyajı geç bırakıyor ondan dedi buda debriyaj baskı balatanın bitiyor olduğunu gösteriri dedi arabayı alalı 4 ay oldu aldığım kişiyi aradım kesinlikle ve kesinlikle yeni değiştirdim bence sen boğaz kelebeğe baktır dedi sizce debriyaj baskı balata mı yoksa boğaz kelebeğimi doldu ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 4 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0

Araç 2000 devire çıktığında 2000 devirdeymiş gibi mi çekiyor yoksa boşuna mı bağırıyor. Yani debriyaj kaçırması demek siz 2000 verdiğinizde debriyajın motordan gelen gücü şanzımana tam iletemeyerek 1500 devir veriyormuşsunuz kadar çekmesidir diyim. (Rakamlar tamamen atmasyon, rakamlara takılmayın.)

Ve ilk aldığınız zaman ile şimdi arasında çekiş konusunda fark var mı? Sert kalkmada isteseniz pati çekebiliyorsanız bence sorun yoktur, ancak siz pati çekmek istemenize rağmen araç çekemiyorsa debriyaj kaçırıyor demektir. Yani motordan gelen gücü şanzımana aktaramıyor demektir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yazılanları tam anlamadım, anladığım kadarı ile ışıklarda durup vitesi boşa atıp debriyajı bıraktığınızda motor rölanti devrine düşmüyor, kısa bir süre 2000 dd civarında kalıp sonra ancak 1000 dd'ya iniyor.

Böyle mi?

Eğer öyle ise rölanti devriyle oynayan arkadaşa şikayetinizi iletin bozduğunu düzeltsin...

Balata sıyırması denilen şey yokuş yukarı üst viteste giderken 2000 dd civarında gaz verdiğinizde devrin yükselmesi ancak hızın değişmemesi şeklinde algılanabilir.

Ya da daha hunhar bir test: El freni çekili iken 2.viteste kalkmaya çalıştığınızda motorun stop etmemesi söz konusu olabilir.

Cem Boneval tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yazılanları tam anlamadım, anladığım kadarı ile ışıklarda durup vitesi boşa atıp debriyajı bıraktığınızda motor rölanti devrine düşmüyor, kısa bir süre 2000 dd civarında kalıp sonra ancak 1000 dd'ya iniyor.

Böyle mi?

Eğer öyle ise rölanti devriyle oynayan arkadaşa şikayetinizi iletin bozduğunu düzeltsin...

Balata sıyırması denilen şey yokuş yukarı üst viteste giderken 2000 dd civarında gaz verdiğinizde devrin yükselmesi ancak hızın değişmemesi şeklinde algılanabilir.

Ya da daha hunhar bir test: El freni çekili iken 2.viteste kalkmaya çalıştığınızda motorun stop etmemesi söz konusu olabilir.

evet dediğiniz gibi vitesi boşa alıp debriyajdan ayağımı çektiğimde devir 2-3 sn 2000 devirde takılı kalıyor dediğiniz gibi yapıcam ve ustaya tekrar götüreceğim fakat bu sorunu sadece birgünlüğüne yaptı 2 gündür o sorun yok şimdilik
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.