Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

2012 Focus Lpg Dönüşümü


Serkan B.

Önerilen Mesajlar

Yeni bir başlık olmasın diye buraya yazıyorum...

Son dönemlerde lpg li aracım rölantide devir dalgalanması ve nadiren de stop etme sorunu yaşıyordum. Aracımı ustama götürdüğümde gaz kelebeğini temizleyip yeniden kurdu ve sorun tam olarak çözülmese de bir süre idare etti. Son bir haftadır tatil dönüşü stop etme sorunu tekrar ve eskisinden daha sık aralıklarla başladı. Ekstra tekleme sorunu da eklendi. Ustam boğaz kelebeğinin değişmesi gerektiğini söyledi. Ben aynı fikirde olmadığım için farklı arayışlara girdim. Bir arkadaşın tavsiyesi üzerine başka bir ford servisine yöneldim. Yeni usta daha motor kaputunu açmadan arabada lpg olup olmadığını sordu. "Evet" deyince cevabı yapıştırdı. Pistonlardan birisi çalışmıyor ve subaplar erimiş" dedi. Euro5 ve sonrası araçlarda doğru emisyon yakalayabilmek için eskisi gibi çelik değil magnezyum subaplar kullanılıyormuş ve  lpg nin yüksek ısılarda bunu yapması normalmiş. Şimdi  gerekli ölçüm ve kontrolleri yapılıp, üst kapak sökülüp tekrar kontrol edilecek ve bir maliyet hesabı yapılacak.  Araç 95 bin km. de. Ben 80 bin civarındayken almıştım. Araca 20 km bin civarı lpg takılmış. Bu da demek oluyor ki 70-75 bin km sonra lpg subapları eritmiş. Ustaya sorduğumda "hep böyle mi oluyor?" diye, kullanmadan kullanmaya fark edeceğini, hatta lpg montaj kalitesinin ve markasının bile bunda etken olduğunu söyledi. Ama öyle ya da böyle er geç bu sorunla karşılaşılacağını söyledi. 

Anlayacağınız bir haftalığına Focus'suz kaldık. Maliyet tam belli değil fakat ekstra sıkıntılar çıkmadığı taktirde yaklaşık 1000 tl. civarında bir fatura olacak. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

55 dakika önce, Süleyman Ünal yazdı:

Yeni bir başlık olmasın diye buraya yazıyorum...

Son dönemlerde lpg li aracım rölantide devir dalgalanması ve nadiren de stop etme sorunu yaşıyordum. Aracımı ustama götürdüğümde gaz kelebeğini temizleyip yeniden kurdu ve sorun tam olarak çözülmese de bir süre idare etti. Son bir haftadır tatil dönüşü stop etme sorunu tekrar ve eskisinden daha sık aralıklarla başladı. Ekstra tekleme sorunu da eklendi. Ustam boğaz kelebeğinin değişmesi gerektiğini söyledi. Ben aynı fikirde olmadığım için farklı arayışlara girdim. Bir arkadaşın tavsiyesi üzerine başka bir ford servisine yöneldim. Yeni usta daha motor kaputunu açmadan arabada lpg olup olmadığını sordu. "Evet" deyince cevabı yapıştırdı. Pistonlardan birisi çalışmıyor ve subaplar erimiş" dedi. Euro5 ve sonrası araçlarda doğru emisyon yakalayabilmek için eskisi gibi çelik değil magnezyum subaplar kullanılıyormuş ve  lpg nin yüksek ısılarda bunu yapması normalmiş. Şimdi  gerekli ölçüm ve kontrolleri yapılıp, üst kapak sökülüp tekrar kontrol edilecek ve bir maliyet hesabı yapılacak.  Araç 95 bin km. de. Ben 80 bin civarındayken almıştım. Araca 20 km bin civarı lpg takılmış. Bu da demek oluyor ki 70-75 bin km sonra lpg subapları eritmiş. Ustaya sorduğumda "hep böyle mi oluyor?" diye, kullanmadan kullanmaya fark edeceğini, hatta lpg montaj kalitesinin ve markasının bile bunda etken olduğunu söyledi. Ama öyle ya da böyle er geç bu sorunla karşılaşılacağını söyledi. 

Anlayacağınız bir haftalığına Focus'suz kaldık. Maliyet tam belli değil fakat ekstra sıkıntılar çıkmadığı taktirde yaklaşık 1000 tl. civarında bir fatura olacak. 

Süleyman çok geçmişler olsun.peki ustana sorar mısın?yağlama sistemi bu durumu engelliyor diyorlar ne kadar doğrudur.

--1 dakika sonra eklendi--

bir de bu işin sıvılaştırılmış LPG olanları var.Onlar hakkında bilgisi var mı?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

@Süleyman Ünal uzun süreli lpg kullanımı sonucu oluşabilecek bi durum. inş sorununuz kısa sürede uygun yollu çözülür.

 

eritme süresi sürüşe göre değişir. hep standart kullanan 120yi geçmeyen biri 100-200bin km sorunsuz kullanabilir. arkadaşın focus2 aracı vardı 180-200binde kmde sattı ve aldığı gibi lpg takmıştı. filtre değişimi dışında bişi yapmamış. kullanım olarak çan-çanakkale 75km git gel yapılmış hergün. yazları ege-akdeniz gezilmiş ama çok nadir hız limitlerini aşmış.

 

3 dakika önce, Osman Türkol yazdı:

sıvılaştırılmış LPG olanları var

 

Sıvıda olsa LPG motor sıcaklığında normale göre artış gösterecektir. ELM327 ile motor sıcaklık benzeri datalar alınabilirdu yanılmıyorsam. kontrol etmek gerek.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

7 dakika önce, Osman Türkol yazdı:

Süleyman çok geçmişler olsun.peki ustana sorar mısın?yağlama sistemi bu durumu engelliyor diyorlar ne kadar doğrudur.

--1 dakika sonra eklendi--

bir de bu işin sıvılaştırılmış LPG olanları var.Onlar hakkında bilgisi var mı?

Yarın uğradığımda sorarïm.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

şimdi sıvılaştırılmış aynen benzin mantığı çalışıyor belki fikri varsa bilgilenmiş oluruz.

--0 dakika sonra eklendi--
7 dakika önce, Süleyman Ünal yazdı:

Yarın uğradığımda sorarïm.

eyvallah mutlu olurum

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

LPG ile uzaktan yakından ilgim yok,  magnezyum subaplar olduğunu LPG ile erdiğini ben bile biliyorum. Hatta bazı kitlerin kendi sübapları ile geldiğini ve bu sübap erime sorunu yaşatmadığını hatırlıyorum bir yerlerden.. 

H. Cenk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

23.09.2016 - 16:39 tarihinde, Osman Türkol yazdı:

Süleyman çok geçmişler olsun.peki ustana sorar mısın?yağlama sistemi bu durumu engelliyor diyorlar ne kadar doğrudur.

--1 dakika sonra eklendi--

bir de bu işin sıvılaştırılmış LPG olanları var.Onlar hakkında bilgisi var mı?

Ustayla görüştüm. 1 ay önce Prins marka yağlamalı lpg sistemi olan bir focusta da aynı sorun yaşanmış. Yağlamalı sistemi sadece sorunu geciktiriyormuş. Bu sorun kullanıma ve bakım uygulamalarına göre de değişiyormuş.

Bu arada maliyet yağ ve filtre ve lpg bakımı da eklenince 1250 tl.yi buldu.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir saat önce, Süleyman Ünal yazdı:

Ustayla görüştüm. 1 ay önce Prins marka yağlamalı lpg sistemi olan bir focusta da aynı sorun yaşanmış. Yağlamalı sistemi sadece sorunu geciktiriyormuş. Bu sorun kullanıma ve bakım uygulamalarına göre de değişiyormuş.

Bu arada maliyet yağ ve filtre ve lpg bakımı da eklenince 1250 tl.yi buldu.

tekrar geçmiş olsun,kazasız belasız günler dilerim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir saat önce, Süleyman Ünal yazdı:

Ustayla görüştüm. 1 ay önce Prins marka yağlamalı lpg sistemi olan bir focusta da aynı sorun yaşanmış. Yağlamalı sistemi sadece sorunu geciktiriyormuş. Bu sorun kullanıma ve bakım uygulamalarına göre de değişiyormuş.

Bu arada maliyet yağ ve filtre ve lpg bakımı da eklenince 1250 tl.yi buldu.

Nasıl vaziyet?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

9 dakika önce, Servet Ö. yazdı:

Nasıl vaziyet?

Kapak taşlamaya gitmiş. 1.silindir subap eritmiş. Subaplar gelince fotolarını çekerim. Kapak gelince yeni subaplar ve contalar vs. alınacak. Şimdilik beklemedeyiz. 3 gün sonra teslim edecekler.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

45 dakika önce, Süleyman Ünal yazdı:

Kapak taşlamaya gitmiş. 1.silindir subap eritmiş. Subaplar gelince fotolarını çekerim. Kapak gelince yeni subaplar ve contalar vs. alınacak. Şimdilik beklemedeyiz. 3 gün sonra teslim edecekler.

abi çok geçmiş olsun... ama hallolmayacak birşey değil belli ki. sıkma canını

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.