Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus 3 Sis Farı Ve Bi-Xenon Far Performansı


Ümit Vaysaloğlu

Soru

Dün akşam iş çıkışı acayip bir sis vardı, yaklaşık 10 metre ilerisi görünmüyordu, şehir içerisinden çıkıp Taşköprü-Kastamonu istikametindeki seyrima başladığımda sis farı açıkken ve kapalıyken görüşümü değerlendirdim ve kanaatim açık ve kapalı arasında neredeyse fark yok.

 

Sis farlarını açtığımda karanlık bir odada çok az aydınlatan bir mum ışığı kadar fark ediyor, o da aracın tam burnunun dibine etki ediyor. Görüş mesafesini arttırdığı kesinlikle söylenemez. Görüş mesafesine hiçbir şekilde olumlu bir katkı sağlamadı. Focus 3 te sadece süs amaçlı konmuş olduğu hissine kapıldırm resmen.

 

Bi-xenon farların sis performansından bahsedecek olursak, farlar normalde de ismindeki karizmayı aydınlatmaya yansıtamıyor bu bir gerçek, sis olduğunda da performansı çok çok etkili olamadı.

 

Ancak sis farlarının bu denli yetersiz kalması gerçekten kötü, siste aydınlatmaya %10 (en iyi ihtimalle) kadar katkı sağlar sanıyorum. Sisli havada focus 3 ü ile sis farlarını değerlendirme şansı olan oldu mu? Varsa böyle bir arkadaşımız onun da yorumlarını almak isterim,

 

Farların performansına ilişkin fotoğraf vs çekemedim, dün telefonumu evde unuttuğumdan buna dair bir kanıt yok elimde ama gerçekten çok kötüydü :D :D :D

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0
  Ümit benim bugün Kırıkkale seyehatinde Elmadağı geçerken deneme şansım oldu, aslında çok bir faydası olmamakla birlikte biraz olsun iç rahatlığı verdiği söylenebilir...

 

Biraz olsun rahatlattığı doğru ancak bu kesinlikle çok etki etmiyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
arka sis farı tamamen farkedilmek için , ön sis farıda tampon altında yani , normal far'ın bulunduğu pozisyondan daha aşağıda olduğu için göreceli , yolu , asfaltı daha iyi görebilmek ve benim kullanma şeklim olarak en fazla farkedilmek için , zaten yoğun sis ışığı kırdığı için toz bulutu içinde gidiyormuşsunuz gibi olur ...  o yüzden farlar olabildiğince aşağıda sadece asfaltı görerek ilerlemeniz , ve diğer araçlara olabildiğince kendinizi farkettirebilmeniz mantığı ... 

 

arka sis ve ön sis farı yoğun yağış ve sis dışında yakıldığı zaman insanaların gözlerini almasının sonucunda genelde küfür yenildiğinden ve  , yoğun sis ve yağış ön arka sis farı açık olduğu zamanda dikkat ederseniz çok daha uzaktan farkedilebilmektedir araçlar ...  bu mantıkta , daha çok farkedilmek ...

 

Motorcularda artık başladılarya , heryerine bir ışık birşey koyuyorki dikkat çeksin , farkedilsin  mantık bu ...

Ben farları kapattığında denilirken normal farların kast edildiğini atlamışım sis farlarını da mı kapatıcaz diye bir soru oluşmuştu bende. Aynı şeyi söylüyormuşuz.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Focus 3 sis farları tam fiyasko. Daha önce opel, vw, mercedes kullanmış birisi olarak focus3'ün sis farı performansının oldukça yetersiz olduğunu söylemeliyim. Şuan iyi bir ampülle denemeyi düşünüyorum. Eğer olmazsa notunu vereceğim artık. Sisli ve tipi şeklindr karlı yollarda sis durumuna bağlı olarak park lambası ve sis farı yakılır. Arka sis farı görünmek, ön sis farı ise yakın görüş mesafesini iyice aydınlatmak içindir. Yani direkt olarak park sis gidebilirsiniz. Hızınızı düşürmek ve takip mesafesini korumak çom önemli. Bu arada sis farı şekil amaçlı değildir, uygun sekilde kullanılmalıdır.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Focus 3 sis farları tam fiyasko. Daha önce opel, vw, mercedes kullanmış birisi olarak focus3'ün sis farı performansının oldukça yetersiz olduğunu söylemeliyim. Şuan iyi bir ampülle denemeyi düşünüyorum. Eğer olmazsa notunu vereceğim artık. Sisli ve tipi şeklindr karlı yollarda sis durumuna bağlı olarak park lambası ve sis farı yakılır. Arka sis farı görünmek, ön sis farı ise yakın görüş mesafesini iyice aydınlatmak içindir. Yani direkt olarak park sis gidebilirsiniz. Hızınızı düşürmek ve takip mesafesini korumak çom önemli. Bu arada sis farı şekil amaçlı değildir, uygun sekilde kullanılmalıdır.

Sisin yoğunluğuna göre zaten ne takarsanız takın görüşünüz artmayacak ki. Amaç karşı şeridinizden gelene de görünmek. Sisli havada zaten öndeki tüm aydınlatmayı kapatın emin olun daha iyi görüş elde edersiniz. Arka sisleriniz arkanızdan gelene ön sislerimiz karşıdan gelene ben buradayım demek içindir.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Valla o tarz bir yol size denk gelmemis o zaman. Biz jetta ile isvicre alplerinden inerken sisleri kullandik ve cok memnun kaldik. Ayni zamanda bolu yolunda 'tipili yolda giderken' ayni sureci yasadim. Yakin mesafede kaliteli bir sis fari cok ise yarar. direksiyonla berabaer sis fari yaktirmalarinin sebebi de bundandir. Farlariniz adaptif degilse savrulan isik huzmeleri uzagi aydinlatir lakin koseye donemez. Bunun icin sis fari yaktirirlar ki yaklasik 3 metre onunuzu aydinlatsin. Koltuk en asagi pozisyonda iken sis farini yakin bakalim etkisi var mi yok mu.

Ayrica dunya uzerindeki yollarin cogu cift gelis gidis olmusken....

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Valla o tarz bir yol size denk gelmemis o zaman. Biz jetta ile isvicre alplerinden inerken sisleri kullandik ve cok memnun kaldik. Ayni zamanda bolu yolunda 'tipili yolda giderken' ayni sureci yasadim. Yakin mesafede kaliteli bir sis fari cok ise yarar. direksiyonla berabaer sis fari yaktirmalarinin sebebi de bundandir. Farlariniz adaptif degilse savrulan isik huzmeleri uzagi aydinlatir lakin koseye donemez. Bunun icin sis fari yaktirirlar ki yaklasik 3 metre onunuzu aydinlatsin. Koltuk en asagi pozisyonda iken sis farini yakin bakalim etkisi var mi yok mu.

Ayrica dunya uzerindeki yollarin cogu cift gelis gidis olmusken....

Sis farında amaç karşıdan fark edilmekti, yoğun siste araba kullanılmaz 3 metre neye yeter. Günümüzde sis farları kalkmaya yüz tuttu bakınız güvenlik uzmanı VOLVO. Led destekli farlar bu işleri görecek. Hala sis isteyenler olabilir kendi bileceği iş, herkesin kendi doğrusu vardır gerçek tek :)

 

Ayrıca ampül türünü öğrenmeniz yeterli, araçları yan yana almaya veya farklı ortamdaki subjektif gözleme gerek kalmaz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.