Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.
Arabamda sıcak motoru stop ettirdikten 15 dakika sonra motoru çalıştırdığımda 1-2 saniye kadar sürüp daha sonra kesilen ve hiçbir devir aralığında bir daha duyulmayan subap şıkırtı sesi olduğunu düşündüğümüz bir vuruntu var. Ses dizel motor sesine benziyor. Motor soğukken ilk çalıştırmada bu ses duyulmuyor.
İlk ihtimal olması gerekenden katı yağ konulmuş olma ihtimali idi. Henüz 2000 km önce aracı aldığım gün değiştirdiğim yağın değişim kartında 5w30 tam sentetik işaretli olmasına rağmen, ustaların daha katı yağ koymuş olma ihtimaline karşı yağı tekrar değiştirdim. Değiştirmeden önce de yağa 250 ml lik motor temizleme katkısı döktürüp 15-20 dakika rolentide beklettim. Ancak aynı ses devam ediyor. Benden önceki sahibi sıfır araç aldığı için ihmalkar davranmış ve 7000 km önce değişmesi gereken yağı değiştirmemişti. Ayrıca termostat çalışmıyordu. Termostatı yaptırttım, bu sebeple V kayışı
Burası küçük bir yer ve kalifiye usta bulmak zor. Yetkili servisin faturayı extradan kabartmasından korktuğum için henüz gitmedim ancak görüştüğüm ustalardan aldığım fikirler şunlar.
1-Bir müddet böyle bin birşey olmaz,
2-Yağı tekrar değiştir, bu sefer yağı boşalttıktan sonra bujilerin elektrik bağlantısını da keserek birkaç sefer marş vurup yağın iyice süzülmesini bekle.
3- Subap iticilerin değişmesi gerek.
Aracı almadan önce termostat çalışmıyordu. Eski sahibine termostatı yaptırttım, bu sebeple V kayışı değişti ve ustalar bunu takarken bayağı zorlandılar. Hatta bir ara aracın başından ayrılmak durumunda kaldım daha büyük bir kayış takmış olmalarından korkuyorum, ancak herhangi bir kayış veya ıslık sesi yok. Şıkırtı sesinin bu kayışla bir ilgisi olabilir mi.
Soru
Mehmet Fidan
Arabamda sıcak motoru stop ettirdikten 15 dakika sonra motoru çalıştırdığımda 1-2 saniye kadar sürüp daha sonra kesilen ve hiçbir devir aralığında bir daha duyulmayan subap şıkırtı sesi olduğunu düşündüğümüz bir vuruntu var. Ses dizel motor sesine benziyor. Motor soğukken ilk çalıştırmada bu ses duyulmuyor.
İlk ihtimal olması gerekenden katı yağ konulmuş olma ihtimali idi. Henüz 2000 km önce aracı aldığım gün değiştirdiğim yağın değişim kartında 5w30 tam sentetik işaretli olmasına rağmen, ustaların daha katı yağ koymuş olma ihtimaline karşı yağı tekrar değiştirdim. Değiştirmeden önce de yağa 250 ml lik motor temizleme katkısı döktürüp 15-20 dakika rolentide beklettim. Ancak aynı ses devam ediyor. Benden önceki sahibi sıfır araç aldığı için ihmalkar davranmış ve 7000 km önce değişmesi gereken yağı değiştirmemişti. Ayrıca termostat çalışmıyordu. Termostatı yaptırttım, bu sebeple V kayışı
Burası küçük bir yer ve kalifiye usta bulmak zor. Yetkili servisin faturayı extradan kabartmasından korktuğum için henüz gitmedim ancak görüştüğüm ustalardan aldığım fikirler şunlar.
1-Bir müddet böyle bin birşey olmaz,
2-Yağı tekrar değiştir, bu sefer yağı boşalttıktan sonra bujilerin elektrik bağlantısını da keserek birkaç sefer marş vurup yağın iyice süzülmesini bekle.
3- Subap iticilerin değişmesi gerek.
Aracı almadan önce termostat çalışmıyordu. Eski sahibine termostatı yaptırttım, bu sebeple V kayışı değişti ve ustalar bunu takarken bayağı zorlandılar. Hatta bir ara aracın başından ayrılmak durumunda kaldım daha büyük bir kayış takmış olmalarından korkuyorum, ancak herhangi bir kayış veya ıslık sesi yok. Şıkırtı sesinin bu kayışla bir ilgisi olabilir mi.
Mehmet Fidan tarafından düzenlendiYorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
Bu soruda 6 cevap bulunuyor
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap