Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus 3 Alıp Pişman Olanlar


semih yılmaz

Soru

Focus 3 alarak iyi bir seçim yaptığımı düşünerek sürekli kendimi kandırdığımı farkettim. Bence verdiğim paraya değecek bir araba değil.Sebeplerine gelince; 

-Nerdeyse 60000 tl verdiğim full donanımlı arabada park sensörü yok sonradan taktırdım.

-Bu boyutta bir araba için bagajı çok küçük, arkadaşlar gördüğünde dalga geçtiler bu ne böyle polo kadar bagaj diye

-Pek çok ek yerinde hata var tam temas etmiyor

-Şöför kapısının kapı fitili aldığımda atmıştı, değiştirdiler sonra yine attı

-Daha 1 yaşını doldurmamış arabanın direksiyonundaki çakma krom görünümlü kaplama soyuldu kabardı

-Geçenlerde sağ ön çamurluğu vurmuştum amortisor vs aksamı değiştirdiler. Sonra ses yaptığı için gittim amortisor kulesi mi arızalıymış onu da değiştirdiler.Şimdi yine ses yapıyor bilmem bu sefer neyi değiştirirler.Yani anlayacağınız serviste de iş yok

-Sıfır araba aldım arıza çıkarmasın diye en az 10 kere servise gittim böyle bi rezalet var mı 

-2 arkadaşıma da focus aldırmıştım şimdi hem kendim hem de onlar için pişmanım.Keşke golf alsaydım ya da insignia 1.4 alıyordum sonradan vazgeçtim onu alsaydım.

Bıktım servise gidip gelmekten 99 model polom vardı servise bile uğramazdım. Arabamı satışa çıkarıyorum sizce ne kadar eder

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Pahalı da en azından astra kadar olmalı fiyatı ondan pahalı olması sıkıcı durum..

Memlekette herkes öpüyor, dizel konusunda özellikle bunun sebebi de vergi evet ama yakıtdaki vergi..

Elini oynatmadan fırsatçılık yapıyor hepsi.

Devletin bire üç vergi aldığı yerde her şey olur. Ne ahlak kalır ne haysiyet.
  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

ona bakarsanız c segmenti çoğu araba dizel full donanımlı 60 bin lira civarında zaten ..ford daha mı ucuza verecekti daha kaliteli olduğu firmalardan aracını... renault  makyajlı fluance ın en üst donanımlısı otomatik dizeline 67 bin lira istiyor, 3 bin lira daha koyar vw  passat dizel comfortline alırm :) focusun  rakipleri ile fiyatları hemen hemen aynı ve rakiplerinin çoğundanda  daha iyidir:)

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

-60.000 tl`lik aracda park sensoru olmamasi tamamen firmalarin satis politikasiyla alakali.Evet bencede cok sacma ama 95.000 tl`den baslayan 3 serisindede park sensoru yok. :)

-Arabayi alirken zaten sizde biliyordunuz bagajinin boyutunu adamlar ole yapmislar sizde bunu bilerek 54.000 tl para verdiniz.

-Pek ilgilendigim bir konu degil surus benim icin daha onemli.

-Simdiye kadar kac tane focus satildi kac tanesinde bu fitille yada krom kapmlamayla ilgili problem yasandi ona bakmak lazim.Sadece sizin aracinizda yasanan bir problem araci iyi yada kotu yapmaz sizin sanssizliginiz diyelim. :)

-Malesef butun servisler iyi hizmet veremiyor ancak forddan bahsediyoruz neredeyse her sokakta servisleri var is yaptiginiz servisi degistirebilirsiniz.

-2 ustte yazdigim yaziyi tekrarliyorum.

-Ailemizie sayisiz tane sifir olarak aldigimiz ford marka arac girdi biz hic sorun yasamadik sans isi aracinizda bir ariza var ise tuketici haklari mahkemesinde hakkinizi aramanizi tavsiye ederim.

Demek istedigim 200.000 km den fazladir 2 farkli focus marka aracim oldu evet sevmedigim hatta nefret ettigim yonleride var ustelik ilk focusumu essek niyetine kullaniyordum arabaya yapmadigim eziyet kalmamisti buna ragmen beni bir gun bile uzmemisti.Benim gozumde ford markasi alinipta pisman olunacak bir firma degil evet cok zayif yonleri var ama zaten bu zayifliklari bilerek aliyoruz alirken.Tamemen sizin sanssizliginiz diyelim... :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ama böyle değerlendirme olmaz ki ? bu aracın ülkeye giriş yaptığı fiyat kafadan çok yüksek ve standart donanımında da hayli farklılık var. bunları unutmadan yorum yapalım.

 

Benim gözümde benzinliler 5 bin dizeller 9 bin tl fazla pahalı..Fazlası haksızlık olur.. 

e tamam aynı şeyi söylüyoz birader.ederinden 10 bin pahalı bu meretler.

 

Tamam Focus pahalı ama aynı segmentteki diğer markalar da hemen hemen aynı fiyat. Bunda Fordun bir suçu yok. Memlekette çok yüksek vergi var.

sadece forda sövmüyozki, hepsi aynı kaba s.ç.r bunların.

ötv indirimini hatırlarım.

Bu tosbağaların hepsi devlet babaya gidip "araba satamıyoz öldük bittik,plazadan içeri giren yok" diye ağladılar.Devlet de "al o zaman vergi indiimi yapıyorum" dedi. ötv yi düşürdü. üçkağıtçıların hepsi aynı hafta araçlara 1-2 bin lira zam yaptı.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

bencede diğer araçların focusun fiyatından hiç aşağı kalır yanı yok hatta corolla fluence falan bazı versiuonları focustan daha boş olmasına rağmen çok daha pahalı...

Kutluhan A. tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Focus 3 HB baz liste fiyatı şu an 42.500TL

 

Hyundai İ30 41.900 TL (Bu fiyata çok şaşırdım)

Megane       33.950 TL

Astra            39.441 TL

citroen C4    42.620 TL

peugeot308 38.880 TL

Golf             42.900 TL

 

Yani Focusun fiyatı piyasadaki diğer markalara göre çok normal gibi. Tabi genel olarak tüm araç fiyatları çok yüksek.

saner can tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
 

şeker kırmızıı değil blazer mavi..normalde 48 eder ama şuan piyasada x paketlisini 48 e satıyor millet, o yüzden 48 e zor satılır ama bence ederi daha fazla ama tr de millet benzin fiyatları yüksk olduğu için ve 180 ps aracın çok yakacağını düşündüğü için alep etmiyor bu aracı o yüzden  ederinin atında satıyor ..normalde en az 50 bin lira edecek araç

çağlar çetinkaya tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
şeker kırmız değil blazer mavi..normalde 48 eder ama şuan piyasada x paketlisini 48 e satıyor millet o yüzden 48 e zor satılır ama bence ederi daha fazla ama tr de millet benzin fiyatları yüksk olduğu için ve 180 ps aracın çok yakacağını düşündüğü içn zor satıyor bu aracı ve hemde ederinin atında satıyor ..normalde en az 50 bin lira edecek araç

 

Tamamdır güncelledim. Hocam şuan sıfırı 52 lira felan zaten.. 

 

Listesi 55.700 düşün işte.. 5 bin lira altında satarsan öp başının üstüne koy..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

e tamam aynı şeyi söylüyoz birader.ederinden 10 bin pahalı bu meretler.

 

sadece forda sövmüyozki, hepsi aynı kaba s.ç.r bunların.

ötv indirimini hatırlarım.

Bu tosbağaların hepsi devlet babaya gidip "araba satamıyoz öldük bittik,plazadan içeri giren yok" diye ağladılar.Devlet de "al o zaman vergi indiimi yapıyorum" dedi. ötv yi düşürdü. üçkağıtçıların hepsi aynı hafta araçlara 1-2 bin lira zam yaptı.

 

 

sana tamamen katılıyorum,sene 2011 başları focus 3 ler piyasaya daha yeni çıkmıştı,hatta ozaman focus 2,5 larda satıştaydı 2011 senesinde focus 2,5 titanyum benzinli sedan aytozu giri arabayı en son 36 liraya bırakmışlardı,gerçekten 1 senede ne değiştide 36 liralık arabayı 51 liraya aldık ;)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Focus 3 HB baz liste fiyatı şu an 42.500TL

 

Hyundai İ30 41.900 TL (Bu fiyata çok şaşırdım)

Megane       33.950 TL

Astra            39.441 TL

citroen C4    42.620 TL

peugeot308 38.880 TL

Golf             42.900 TL

 

Yani Focusun fiyatı piyasadaki diğer markalara göre çok normal gibi. Tabi genel olarak tüm araç fiyatları çok yüksek.

astranın yanında focus çok sırıtıyo bence.. yada astra ucuza satılıyo..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
sana tamamen katılıyorum,sene 2011 başları focus 3 ler piyasaya daha yeni çıkmıştı,hatta ozaman focus 2,5 larda satıştaydı 2011 senesinde focus 2,5 titanyum benzinli sedan aytozu giri arabayı en son 36 liraya bırakmışlardı,gerçekten 1 senede ne değiştide 36 liralık arabayı 51 liraya aldık ;)

 

Sayarsak listesi kabarık olur, ne değişmedi diyelim ? 

Siz sayın :D

 

Hadi kısaca yazayım beraber kontrol edelim,

 

Titanium dediğimiz araçta Esp,Tcs,Tvc,Hla,Bt,Usb,Hız Limiti,Start-Stop,Aktif Ön Izgara,Isıtmalı Silecek Su. yoktu..

Ayrıca kat fazlasıyla yalıtım malzemesi yer yer daha iyi malzeme.

 

 

Şimdi bunları donanım olarak fiyatlarını ekleyin daha sonra ülke şartlarını.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
kasa değişti ne değişecek o zaman eski kasa 36 ydı .yeni kasa ile eski arasında özellik farkı var tabiki fiyatı eskiye göre fazla olacak... birde 2011den sonra araç fiyatları aşırı arttı sadece ford da olmadı bu artış tüm firmalarda oldu.

 

..

çağlar çetinkaya tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Esp,Tcs,Tvc,Hla,Bt,Usb,Hız Limiti,Start-Stop,Aktif Ön Izgara,Isıtmalı Silecek Su

 

şimdi sölim ozaman geçmiş zamanda abs ghialarda sunulurdu değilmi,çok pahalıydı vay anam araba abs li derdik, aradan uzun yıllar geçti abs sistemi para etmez oldu,şimdi tüm araçlarda standart,

 

esp dediğimiz şey ne abs modülüne entengre başka bir modül,şimdi artık oda standart,

 

demek istediğim şu aslında, bu saydıklarının hiç birisi otomotiv sektöründe para etmeyen şeyler,çünkü bu sistemler uzun yıllardır,mercedeste,bmv de kullanılan sistemler,bizlere yeni ama,aile otomobili üreticileri içinde yeni,

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Enine boyuna tartışılmış, bir-iki ekleme yapmak isterim:

Birincisi; Ford yeni Focus ile kalitede sınıf atlama çabası içinde oldu, aslında önemli ölçüde de başardı. Buraya kadar iyi giderken en azından Avrupa'da eski modeline göre hatırı sayılır bir fiyat artışı yaptı. Çoğu test ve kullanıcı yorumunda bunu okumak mümkün. Fiyat artışı haliyle Türkiye'ye de yansıdı ve bizdeki vergi politikası nedeniyle daha da katmerlendi. Donanımı kısarak bunu hafifletme çabası gösterildi ise de fiyat emsallerinden pahalı oldu. Hep yazdım yine yazarım: VW ve Ford emsal modelleri aynı fiyat olursa VW seçmek daha doğru olur. Ford fiyatına göre sağlam ve kalteli olduğu için ilgi görmüştür, yakın kaliteyi hayli pahalıya satınca bu satışlara da yansıdı ve yeni Focus eskisinin başarısını yakalayamadı. Bu Otosan'ın pek umurunda değil, ürün çeşitliliği ile kar oranlarını sabit tutuyorlar, riske girecekleri yerden kaçıyorlar, Focus kotasını da Koç grubu içi, filo vb. değişik y ollardan kapatıyorlar.

İkincisi; fiyatı hemen daima alıcı belirler. Talep edilen fiyattan arabayı alıyorsanız sonradan ağlamanın anlamı yok pahalı diye. Pahalıysa uzak duracaksınız, ellerinde patlasın yapsınlar kampanyayı. Bilinçli alıcı olma gayreti içinde olmalıyız.

Üçüncüsü; aracı alırken önceliklerinizi listeleyip olmazsa olmazlarınız belirleyeceksiniz, sonra piyasaya çıkıp en uygun seçenek hangisi ona bakacaksınız. Söz gelimi benim için birinci öncelikli fiyatına göre performans ve sürüş dinamikleri, ikinci sırada da servis kolaylığı vardı. 1.6EB'u 2011 Ekiminde 51.000 TL'ye aldım. O günlerde (muhtmelen bugün de) o fiyata bu performansın yanından bile geçen yoktu. Alarm ya da park sensörü murumda bile değildi, hatta aynı motoru daha alt donanımda verseler gider onu alırdım.

Dördüncüsü; çokca yazılmış ama arabanın sorunsuzluğu biraz şans işi gerçekten, bu beşinci Ford'um, hala küçük bir örneklem, ama bugüne kadar hiç önemli bir sorunum olmadı. Bu bundan sonra olmayacağı anlamına gelmez elbette. Ayrıca yeni Focus bizim aldığımız dönemde hala çocukluk hastalıklarını giderememiş, üretim bandı hatasız oturmamış bir modeldi, bnu bilerek almanız gerekir. Ben markaya güvenerek bu riski göze aldım, aldığımın haftasına amortisörler ve kule bağlantıları, zaman içerisinde dört lastiğim garantiden değişti, hiç de dert etmedim, keyfini sürüyorum.

Sonuçta hep yazdığım gibi ortada durum vardır, kişi bunu sorun yapar.

Semih kardeşim şanssızmışsın, git şansını bir de başka markada dene ve şansın bu sefer bol olsun.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Misafir
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.