Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Kaloriferi Açtığımda Motor Isısı Düşüyor


Guest Özcan B.

Soru

Merhaba arkadaşlar,malum havalar çok soğudu aracı çalıştırıp bir süre yol aldıktan sonra,araç- motor sıcaklığı rakam olarak hatırlayamayacagım ama- her zaman geldiği (kış-yaz) noktaya yani ibre, sıcaklık göstergesinin tam ortasından biraz aşağıda kalıyor.Buraya kadar sıkıntı yok ama kaloriferi 3 veya 4.kademe çalıstırdıgımda,motor çalışmasına hatta hareket halinde olmama ragmen motor sıcaklıgı hızla düşüyor ve bir süre kalorifer acık kalırsa sıfıra kadar dayanıyor.Kaloriferin motor sıcaklıgını çalması gibi bir durum meydana geliyor kısacası.Bu mümkün mü,sizlerde de böyle bir durum var mı yoksa bu bir arıza vb bir şey mi?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0
evet mantıklı geliyor ama kışın motorun sıcak olması gerekiyor,böyle olunca motor hiç ısınımıyor bu da sıkıntı..daha önceki araçlarımda da kaloriferi sonuna kadar acıyordum fakat motor sıcaklıgı düşmüyordu.rica etsem bunun sizde de olup olmadıgını deneyebılır mısınız,denedıgınızde burada paylasabılır mısnız

benim aracım benzinli lpg li sizinkisi dizel mutlaka arada fark vardır ısınma konusunda benim aracımda böyle bir sorun yok. kaloriferi açınca ısı düştükten sonra arabanın ısısı hiç yükselmiyor ise bence yetkili servise gidin derim. ısının düşmesi normal yalnız geri yükselmemesi normal değil. belki şehir içinde hemen yükselmez uzun yola çıkın biraz devirli kullanıp bir deneyin emin olmak için

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Klima kompresörü yaz da kış da devrede oluyor, ancak kışın ısıtma fonksiyonu yok, sadece nemi alır, yani daha az yük biner motora...

Isınma motor suyunun kalorifer radyatörüne yönlendirilmesi ile oluyor.

Ben yaz kış klima açık kullanıyorum ve bir sıkıntısını da görmedim, özellikle Antalya'da nem önemli bir sorun. 

 

Focus'ta kartona gerek yok aktif ızgara sistemi var, en azından o kadar modern...

Hakikaten bu sayede çok çabuk ısınıyor, 2-3 derece altında pek kullanmadım ama bu ısılarda bile 2-3 dakika içinde sıcak hava üflemeye başlıyor

 

Hocam sizin ecoboost bizim dizellerden çok daha çabuk ısınır herhalde. Yüksek beygir gücü ve benzinli olduğundan.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Merhaba arkadaşlar,malum havalar çok soğudu aracı çalıştırıp bir süre yol aldıktan sonra,araç- motor sıcaklığı rakam olarak hatırlayamayacagım ama- her zaman geldiği (kış-yaz) noktaya yani ibre, sıcaklık göstergesinin tam ortasından biraz aşağıda kalıyor.Buraya kadar sıkıntı yok ama kaloriferi 3 veya 4.kademe çalıstırdıgımda,motor çalışmasına hatta hareket halinde olmama ragmen motor sıcaklıgı hızla düşüyor ve bir süre kalorifer acık kalırsa sıfıra kadar dayanıyor.Kaloriferin motor sıcaklıgını çalması gibi bir durum meydana geliyor kısacası.Bu mümkün mü,sizlerde de böyle bir durum var mı yoksa bu bir arıza vb bir şey mi?

ısı tam ortaya geldiğinde birinci kademeye getirmelisin ısı düymesi sonda olsun bide bu şekijde denemelisin göreceksin ısı düşmeyecektir.henüz yeteri kadar sıcaklığa ulaşmadan 3,veya 4,üncü kademede çalıştırman motara gerekli olan sıcaklığı kendini ısıtmak için kullanıyorsun bu yüzdende motor hareret göstergesi düşecektir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ben 5 dakika kullandıktan sonra hemen ısıyı en üst düzeye getirip çalıştırıyorum.Ama motor ısındıktan sonra kaloriferi açtığım zamanlarda da hararetin 90dan aşağı düştüğünü görmedim.Bu da ibrenin tam yarısı oluyor yanlış hatırlamıyorsam.Bende yaz kış yarıda yani ibre.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Tüm normal diyen arkadaşlar hanginizde yukarıdaki durum oluyor????

Isı göstergesi sıfıra kadar düşüyor denilmekte....!

Bana hiç normal gelmiyor...!

Yani en azından benim benzinlide ısı göstergesi kaloriferden bağımsız, yani milim oynamıyor...

 

Peki Ozcan B. bu süreçte kaloriferden güzel sıcak hava üflüyor mu?

evet cem bey gayet sıcak hava üflüyor,ancak kalorifer derecesini ne kadar çok açarsam ,motor sıcaklığı ibresi yarıdan sıfıra o kadar çabuk iniyor.4.derecede çalıstırırsam 3-4 dk içinde ibre sıfıra dayanıyor,sanki araç yarım saattir çalışmıyor da henüz çalıştırmış gibi,ancak bu durumda da halen kalorifer sıcak hava üflemeyi kesmiyor sadece ibre sıfıra dayanıyor..motorum ilk çalıstıgında soğukken çıkarmış oldugu dizel çarpıntılı motor sesini ısı düşmesine rağmen yapmıyor.normalde ilk çalıstıgında ibre sıfırdayken bayağı bir vuruntulu çalışıyor motor normal olarak

Özcan B. tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
 kaloriferi açmak motor sıcaklığını 0 a düşürmez. bir kaç derece oynar. 3-4 e aldığımda bende bir kaç derece düşüş oluyor. ancak 0 a kadar iniyor ise bir arıza vardır. arıza nedir bilemiyorum, artık araçlar komple elektronik oldu. Bir servise danışın derim. 

 

hafta sonu kontrol ettim 3-4 e aldığımda benim araçta da bayağı bir düşüş oluyormuş,ama yinede 0' a düşmüyor. 2. çeyreğin ortalarına veya biraz daha altına düşüyor. Tabi bu düşüş soğutma suyundaki düşüş. Motordaki etkisi kanaatimce 1-2 derecedir.  Bu yüzdende motorda soğuk çalışmanın belirtisi olmuyor.

şimdi sorun nedir? sistem tamamıyle elektronik. sistem motor ısısını normal algılıyor bu nedenlede termostadı gereği kadar açıyor. Bu esnada klorifer peteğinden 4. kademede ısı çekildiğinde motora geridönüş suyunun ısısı oldukça düşüyor. (Demekki göstergenin sensörü geri dönüş üzerinde kaloriferden sonra ve soğutma sistemi veriyi buradan alıyordur). eğer sensör arızalanmış ise termostadı kapatamıyor, yada termostad arızalı gereğinden fazla açık kalıyor. Veya termostad büyük tasarlanmış su debisi fazla. Yada aktif ızgara sistemi düzenli çalışmıyor

cem aksoy tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

benim anladığım ve tahmin ettiğim birşey var. kaloriferi açınca termostat açık kalıyor kapanmıyor. kesinlikle bir arıza var. mutlaka servise götürün derim. termostat sürekli açık olunca motorun sıcaklığının abdest suyundan öteye geçmesi imkansız gibi bişey.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Konuyla belki çok alakalı değil ama, bence soğuk günlerdeki ısıtma performansı düşük kaloriferin, söyle ki, genelde ayaklar+ön cam yönlendirmesini kullanırım kışın. Ama bu konumda ayak bölümü yeteri kadar ısınmıyor. fan kademesini minimum 2 veya 3 te kullanmak gerekiyor hep.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Aynı sıkıntı benim aracımdada var. Yolda giderken hararet göstergesi ortaya kadar yükseliyor. Bir süre sonra çok hızlı bir şekilde dibe vuruyor. Ancak bu durumun kalorifer tertibatıyla alakası yok. Bulunduğum yerde servis imkanı olmadığı için normal sanayide bir ustaya durumu anlattım termosun bozuk olduğunu bu sıkıntının ancak bundan kaynaklanacağını  söylediler

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Merhaba arkadaşlar,malum havalar çok soğudu aracı çalıştırıp bir süre yol aldıktan sonra,araç- motor sıcaklığı rakam olarak hatırlayamayacagım ama- her zaman geldiği (kış-yaz) noktaya yani ibre, sıcaklık göstergesinin tam ortasından biraz aşağıda kalıyor.Buraya kadar sıkıntı yok ama kaloriferi 3 veya 4.kademe çalıstırdıgımda,motor çalışmasına hatta hareket halinde olmama ragmen motor sıcaklıgı hızla düşüyor ve bir süre kalorifer acık kalırsa sıfıra kadar dayanıyor.Kaloriferin motor sıcaklıgını çalması gibi bir durum meydana geliyor kısacası.Bu mümkün mü,sizlerde de böyle bir durum var mı yoksa bu bir arıza vb bir şey mi?

aynı problem bendede var.benim göstermediğim servis kalmadı bu durumun normal olduğunu söylediler.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Daha önce bu başlığa yazmıştım sanırım. Su kaynatan arabanın çabuk soğuması için kaloriferi sonuna kadar açılır ki ısıyı çabuk atsın. Sıfıra kadar düşmesi normal değildir elbette. Fakat sıfır dediğiniz yer 60 derece oluyor sanırım.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Arkadaşlar,

 

Dizel modellerin zor ısındığını biliyoruz. Bazen 7-8 km yol gidip de ısınmak bilmediği zamanlar oluyor ki zaten firma bu soruna çare olsun diye şu meşhur "aktif ön ızgara"yı icat edip radyatörün önüne koydu. Dizellerin zor ısınmasının nedeninin ben yakıtın yanma ısısı ve kullanılan miktarın az olmasına bağlıyorum. Benzinli Ford veya başka marka araçlarda böyle bir dert yok. Arkadaşlarımdan  dizel kullanan birkaç tanesi bana "rölantide çalışmaya bıraktığında  kendini soğutacak" diye daha arabayı almadan önce söylediğinde, "git ya, dalga geçme, çalışan motor soğur muymuş" demiştim. Hakikaten oluyor, araç  düşük devirde çalışırken hele kalorifer açıksa istediğiniz kadar uzun yol gitmiş ve harareti olması gereken yere getirmiş olun, kısa sürede ibre en alta düşüyor. Yani kısaca dizel versiyonlarda kapının önünde birisini beklerken üşümeyeyim, motoru açık tutar ısınırım ya da dağda kalsam ne olur, arabanın motoru çalıştığı sürece donmam, motorun ısısıyla ısınırım şeklinde düşünmek yanlış oluyor; kısa sürede soğuk hava vermeye başlıyor kalorifer.

 

Ben arkadaşımızın sorununun belki düşük devirle kullanıyor olabileceği ihtimaline bağlıyorum. Çünkü yolda ortalama 2bin devirle seyrederken kaloriferi açsanız da ısı pek kımıldamıyor ve gayet iyi ısıtıyor. Tabi benimkisi ılıman sayılabilecek bir memlekette olduğundan bu durum soğuk memleketlerde menfi yönde değişiyor da olabilir. 

 

Servisin bu konudaki görüşüne gelince; "bizim arabalar da aynı sizinki gibi, evden buraya gelene kadar ibre kımıldamıyor bile" şeklinde yaklaşıyorlar. Yani dizel versiyon için bu durumu normal kabul etmekte fayda var.

 

Klima için soran arkadaşımıza da söyleyebileceğim şey, klima butonu basıldığı andan itibaren klima devreye giriyor. Klima soğutma ve nem alma fonksiyonlarını yerine getirmeye başlıyor. Öyle  motor sıcaklığına bakarak devreye gireyim  gibi bir özelliği yok malesef. Kışın klima kullanımı bir pasif güvenlik önlemi olarak algılanıyor ve camların buğulanmasını önlediği için tercih edilebiliniyor. Fakat motoru açar açmaz klimayı devreye sokayım da aracın içi ısınsın gibi bir düşünceye yer yok çünkü araç klimaları ev klimaları gibi değiller, sadece soğutma özelliği ile görev alıyorlar. Sizi ısıtacak olan motorun ısıttığı sıcak suyun kaloriferden dolaşmaya başlamasıdır.

 

Son olarak, Peugeotun bazı modellerinde de bu ısı göstergesi ve ısınma sorunu mevcut. Zaten bir kısmı ile aynı motoru kullanıyoruz (DV6). Göstergenizde bir arıza olduğunu düşünmüyorum. Şayet öyle olsa kalorifer açık olmadığı zamanlarda  da yanlış ölçümler almanız gerekirdi. Benim aracımda da en sıcak zamanlarda ısı tam ortayı gösteren çizginin hemen altında duruyor, sanırım normali böyle.

 

Saygı ile...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

ilginize teşekkürler arkadaslar,içim rahatladı biraz örneklerini görünce..çünkü servise gitmekten nefret ediyorum,gidince her zaman her şeyde yaptıkları gibi 'bunlar da böyle sıkıntı yok' diye göndereceklerdi,ya da denedik biz öyle bişey görmedik diyeceklerdi.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.