Tolga Başaran Oluşturma zamanı: Ocak 20, 2013 Raporla Share Oluşturma zamanı: Ocak 20, 2013 1.6 eb focus 3 ' aracımı şimdiye kadar ilk olarak 7000 km'de yağ , yağ filtresi , hava filtresi , polen filtresi değiştirdim ... Bu parçaları kendim alıp bir ustaya 50 tl atıp yaptırıyorum ... Araç şuan 12000 km 'de ben yine yağ değiştireceğim , ama bu arada benzin filtresi ve bujileride söktüreyim diyorum ... Yani türkiyede benzin aldığımız yerlere hiç güvenim yok ... Sanki araç çekiştende düştü ,, siz neler dersiniz bu konuda ? 10000 lerde benzin filtresi ve buji değiştiren varmı ? 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Ocak 20, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 20, 2013 Buji'nin Türkiye şartı bence yok. Bakarsın değişmesi gerekiyorsa değişirsin. Zaten ucuz yılda 1 kez yeterli. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ozan Kar Yanıtlama zamanı: Ocak 20, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 20, 2013 Kişisel olarak anlamsız buluyorum. Gerekli olsaydı otosan bu sekilde düzenlendi zaten sonuçta gelir kaynağı. Birde işçilik olarak 50 tl fazla geldi bana servis ne kadara yapıyor? Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Ocak 20, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 20, 2013 Otosan'ın önerdiği bakım aralıkları zaten Türkiye şartlarına göre ayarlanmıştır, yılda bir ya da 15.000 km'de bir yapılan bakımın dışına çıkmanın aracın ömrüne bir katkısı olmayacaktır, ama sizi rahatlatıyorsa kimse karşı çıkmaz sanırım. Benzinli bakım şablonu aşağıda 2 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ozan Kar Yanıtlama zamanı: Ocak 20, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 20, 2013 Otosan'ın önerdiği bakım aralıkları zaten Türkiye şartlarına göre ayarlanmıştır, yılda bir ya da 15.000 km'de bir yapılan bakımın dışına çıkmanın aracın ömrüne bir katkısı olmayacaktır, ama sizi rahatlatıyorsa kimse karşı çıkmaz sanırım. Benzinli bakım şablonu aşağıda konu dışı olucak belki ancak hava ve polen filtresinin yılda bir değişmesini anlamıyorum. buji vs içinde geçerli tabii. kendi adıma yıl dolduğunda sadece yağ ve yağ filtresini değiştiriyorum. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Ocak 20, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 20, 2013 konu dışı olucak belki ancak hava ve polen filtresinin yılda bir değişmesini anlamıyorum. buji vs içinde geçerli tabii. kendi adıma yıl dolduğunda sadece yağ ve yağ filtresini değiştiriyorum. Tablodaki ifade yanlış anlaşılabilir, km değeri veya bir önceki bakımdan bir yıl sonra olarak algılanmalı. Yani bujiler iki yılda bir ya da 30.000 km'de değişecek. Hava filtresine gelince. bazı yörelerde bir yıl bile uzun olabilir onun için, tozlu bir ülkeyiz. Yıllık değişim asgari değerdir. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ozan Kar Yanıtlama zamanı: Ocak 20, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 20, 2013 Tablodaki ifade yanlış anlaşılabilir, km değeri veya bir önceki bakımdan bir yıl sonra olarak algılanmalı. Yani bujiler iki yılda bir ya da 30.000 km'de değişecek. Hava filtresine gelince. bazı yörelerde bir yıl bile uzun olabilir onun için, tozlu bir ülkeyiz. Yıllık değişim asgari değerdir. Yanlış anlaşılma yokta bu uygulama mantığa ters geliyor, yani az kullanılan bir araçta 2 yıl sonra buji neden değişsin? hava filtresi içinde aynısı geçerli bence yani etraf tozlu olsa bile araç kullanılmadıktan sonra o toz hava filtresini ne kadar etkileyebilir ki? bu tip malzemelerde kilometre önemli bence yılla bağlantı kuramıyorum ben. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Ocak 20, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 20, 2013 Yanlış anlaşılma yokta bu uygulama mantığa ters geliyor, yani az kullanılan bir araçta 2 yıl sonra buji neden değişsin? hava filtresi içinde aynısı geçerli bence yani etraf tozlu olsa bile araç kullanılmadıktan sonra o toz hava filtresini ne kadar etkileyebilir ki? bu tip malzemelerde kilometre önemli bence yılla bağlantı kuramıyorum ben. Doğru da gerçekten düşük km yapan araç sayısı pek fala olmaz ve bunun için de istisna yapmaya değmez. Konuyu zaten bir tek buji olarak düşünmemek ve olabildiğince basit, kolay anlaşılır ve kolay takip edilir bir bakım planı olması lazım. Bireysel değişiklikler -az sayıda da olsa- istisnadır ve istisnalar kaideyi bozmaz. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ozan Kar Yanıtlama zamanı: Ocak 20, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 20, 2013 Yanlış anlaşılma yokta bu uygulama mantığa ters geliyor, yani az kullanılan bir araçta 2 yıl sonra buji neden değişsin? hava filtresi içinde aynısı geçerli bence yani etraf tozlu olsa bile araç kullanılmadıktan sonra o toz hava filtresini ne kadar etkileyebilir ki? bu tip malzemelerde kilometre önemli bence yılla bağlantı kuramıyorum ben. Doğru da gerçekten düşük km yapan araç sayısı pek fala olmaz ve bunun için de istisna yapmaya değmez. Konuyu zaten bir tek buji olarak düşünmemek ve olabildiğince basit, kolay anlaşılır ve kolay takip edilir bir bakım planı olması lazım. Bireysel değişiklikler -az sayıda da olsa- istisnadır ve istisnalar kaideyi bozmaz. O zaman ben yine aynı kafadan devam bu hafta puntoyu götürcem yıllık bakıma sadece yağ yağ filtresi eserse bide hava Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Ocak 20, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 20, 2013 Şimdi şöyle düşünmek lazım. Bence tabi. Bir ürün veya parçanın ömrü varsa en azından verimli dönemi varsa bu dönem bir anda pat diye değişmez haliyle erken davranmak daha erken bu sürecin tekrarlanmasını sağlayacak. Yani usta bujiyi değişmesende olur demesi o parçanın tam verimli olduğu anlamına gelmiyor. Niye erken değiştin demez kimse rahat çalışma rahat nefes almak önemli . Şu da var bu zaman dilimleri, verimli süreçlerin oldukça altında verilmiş ise işler değişir bir çoğu lüzumsuz olur 2 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
T.Mete Yanıtlama zamanı: Ocak 20, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 20, 2013 (düzenlendi) 15 Bin'de değiştirmiştim; bi bak istersen çıkan üstteki. Ocak 20, 2013 T.Mete tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Tolga Başaran Yanıtlama zamanı: Ocak 20, 2013 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 20, 2013 15 Bin'de değiştirmiştim; bi bak istersen çıkan üstteki. eyw , buradan da göründüğü üzere demekki değiştirmeliymişim ... orjinal ilemi değiştireyim , başka bir önerin olabilirmi ? çünkü anlıyorum araç çekişten düştü ve sarfiyat arttı baya ... şunlarıda unutmayalım arakdaşlar , bütün istanbul inşaat sahası oldu heryer toz toprak , otosanın dediği km lerde değişim benim kullanma tarzıma göre benim arabamı yorar ... 7000 km de yağ değiştirdiğim vakit yağ değil çamur akıyor ... buda benden bir öneri olsun ... Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Ocak 20, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 20, 2013 15 Bin'de değiştirmiştim; bi bak istersen çıkan üstteki. Bu fotoğrafa bakarak bujinin değişme zamanının geldiğine karar vermenin doğruluk oranı kahve falınınkinden fazla değildir. 1000 km sonra da çıkarsanız bundan farklı görünmez. 7000 km de yağ değiştirdiğim vakit yağ değil çamur akıyor ... buda benden bir öneri olsun ... Yağ kısa sürede kirlenir hele ki dizellerde, kirli olması yağlama özelliğini kaybetmesi anlamına gelmez. Bu tür nesnellikten uzak değerlendirmelerle çok sayıda üreticinin mutabakata vardığı bakım aralıklarını tartışmalı hale getirmek doğru olmaz. Her kez kendi bakım planını uygulamakta özgürdür, çoğunlukla sağlanan fayda psikolojiktir. 4 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ozan Kar Yanıtlama zamanı: Ocak 20, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 20, 2013 eyw , buradan da göründüğü üzere demekki değiştirmeliymişim ... orjinal ilemi değiştireyim , başka bir önerin olabilirmi ? çünkü anlıyorum araç çekişten düştü ve sarfiyat arttı baya ... şunlarıda unutmayalım arakdaşlar , bütün istanbul inşaat sahası oldu heryer toz toprak , otosanın dediği km lerde değişim benim kullanma tarzıma göre benim arabamı yorar ... 7000 km de yağ değiştirdiğim vakit yağ değil çamur akıyor ... buda benden bir öneri olsun ... En son Mercedesin bakımını yaptırdım, bujileri değiştirsekmi degistirmesekmi karar veremedik ustaya sorduk artık bujilere bakıp karar vermek olmuyor görüntüden belli olmuyor dedi. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Engin Uzunoğlu Yanıtlama zamanı: Ocak 20, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 20, 2013 Otosan 15bin dediyse 20 bin rahat gider zaten. Rahat olmak lazım. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap