Dorukan G. Oluşturma zamanı: Ocak 25, 2013 Raporla Share Oluşturma zamanı: Ocak 25, 2013 Herkese merhaba, Uzun zamandan sonra yine sizlerleyim. Bu yazımda araba ararken benim en çok baktığım unsurdan bahsetmek istiyorum 'Y/P' oranı. Bu oran tamamen benim kendime göre uydurduğum daha sonra bir kaç yabancı sitede rastladığım çok nadir dikkat edilen bir oran. Bunun nedenlerinden en önemlisi farklı motorların doğal olarak farklı kasalarda test ediliyor olması. Yani 2 motoru test ederken araçların ağırlık, aerodinamik, lastiklerin dönme direnci vs. bir sürü değişken etken söz konusu. Ama kabacada olsa ben bu oranı çok verimli buluyorum ve bu yazımda bazı araçların oranlarını sizlerle paylaşıcam. Öncelikle oranı hesaplamak çok kolay. Kendimce yaptığım 3 çeşit oran var. 1. si Yakıt Tüketimi (mpg) / Performans (0-100 km/h) 2. si Yakıt Tüketimi (mpg) / Performans (0-200 km/h) 3. sü ise bu iki oranın ortalaması. Yakıt tüketimini mpg almamın sebebi arttıkça tüketimin azalması ve bu sayede bölme işleminde ters oranı kurabilmek. Bu oranları hesaplarken dikkatimi çeken en önemli nokta ise en verimli motorların yüksek hacimdeki dizel motorlar olduğu. Ayrıca son motorlarda BMW benim gözümde inanılmaz yükseklerde. Ben aklıma gelen ve beğendiğim bir kaç modeli burda paylaşıcam sizde lütfen merak ettiğiniz araçların oranlarını hesaplayıp yazarsanız ilerki zamanlarda daha net karşılaştırmalar yapabiliriz. En sevdiğim modelle başlıyorum BMW 6.40d Y/P 1 51,4/5,5=9,35 Y/P 2 51,4/22=2,33 Y/P Ort. 5,84 Mercedes Benz C 250 CDI Y/P 1 56,5/7=8 Y/P 2 56,5/33,5=1,7 Y/P Ort. 4,85 Şimdilik sadece 2 adet yazıyorum bu saatte aklıma çok fazla şey gelmedi. Hesaplamamı istediğiniz araçlar olursa en kısa zamanda eklemeye çalışırım. Türkiyedeki o mükemmel vergi sistemi olmasa 3.000 cc civarında dizel araba almak en mantıklı işlerden biri olsa gerek fakat malum süper kdv ve ötv ler bu işi epey zorlaştırıyor. Herkese iyi forumlar. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Ocak 25, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 25, 2013 Otomatik Mesaj Bu konu, "Ortak Alan - Sosyal → Otomobil Sohbetleri" kategorisinden "Otomobiller Hakkında → Teknik ve Faydalı Bilgiler" kategorisine taşınmıştır. Lütfen konu açmadan önce uygun yeri bulmaya çalışalım. Saygılarımızla,Focus Club Tr Yönetimi --- Paylaşım için Teşekkürler Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mertcan Çelik Yanıtlama zamanı: Ocak 25, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 25, 2013 Bence bu oran şehirdışı sabit 200+ ve şehiriçi tapagaz olarak ölçülmeli. Yani performanslı kullanırken o kadar az mı yakar o araçlar ya da ne kadar giderken ne kadar yakar ona bakmak lazım. Bence çok mantıklı değil çünkü basan adam yakıtı çok düşünmez. Ancak gidişine göre az yakanlara bakarsak BMW'nin dizelleri belirttiğin gibi başarılı. Karşılaştıracak olursa: Focus şehiriçinde 10 civarı şehir dışında 7-8 civarı olur diye tahmin ediyorum. BMW 320d sürekli tapagaz kullanımda 12-13 litre yaktığı söyleniyor. Durum böyleyken ben daha yüksek hacimlilerin baya daha çok yakacağını düşünüyorum. Başka detaylı olarak araştırdığım, bildiğim araç olmadığından mantıklı bir karşılaştırma yapamadıysam da bence 320d bu performans/tüketim oranında yükseklerde. Focus, doğal olarak gidişine göre fazla yakmaktaki üretiliş amacının seri bir ekonomi aracı olduğunu düşündüğümden bence beklenenden daha az yakıyor. Tabi burada belirtilmesi gereken ve bu konuyu sonuçsuz bırakma ihtimali olan nokta kullanıcı yorumlarının aşırı değişken olması: Focus'un da öldürsen 8'i geçmez diyen sürücüsü var, BMW'nin de trafikte 8 basarken 6-7 yakıyor diyeni var. Tabi tapagaz 1 depo bitirilme ihtimali malesef ki düşük ve motora zarar verme ihtimali yüksek olduğundan denenmesi de zor. Belki full'lenip tapagaz gidilip tekrar fullendiğinde ortalama değer alınabilir. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Dorukan G. Yanıtlama zamanı: Ocak 28, 2013 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 28, 2013 Bence bu oran şehirdışı sabit 200+ ve şehiriçi tapagaz olarak ölçülmeli. Yani performanslı kullanırken o kadar az mı yakar o araçlar ya da ne kadar giderken ne kadar yakar ona bakmak lazım. Bence çok mantıklı değil çünkü basan adam yakıtı çok düşünmez. Ancak gidişine göre az yakanlara bakarsak BMW'nin dizelleri belirttiğin gibi başarılı. Karşılaştıracak olursa: Focus şehiriçinde 10 civarı şehir dışında 7-8 civarı olur diye tahmin ediyorum. BMW 320d sürekli tapagaz kullanımda 12-13 litre yaktığı söyleniyor. Durum böyleyken ben daha yüksek hacimlilerin baya daha çok yakacağını düşünüyorum. Başka detaylı olarak araştırdığım, bildiğim araç olmadığından mantıklı bir karşılaştırma yapamadıysam da bence 320d bu performans/tüketim oranında yükseklerde. Focus, doğal olarak gidişine göre fazla yakmaktaki üretiliş amacının seri bir ekonomi aracı olduğunu düşündüğümden bence beklenenden daha az yakıyor. Tabi burada belirtilmesi gereken ve bu konuyu sonuçsuz bırakma ihtimali olan nokta kullanıcı yorumlarının aşırı değişken olması: Focus'un da öldürsen 8'i geçmez diyen sürücüsü var, BMW'nin de trafikte 8 basarken 6-7 yakıyor diyeni var. Tabi tapagaz 1 depo bitirilme ihtimali malesef ki düşük ve motora zarar verme ihtimali yüksek olduğundan denenmesi de zor. Belki full'lenip tapagaz gidilip tekrar fullendiğinde ortalama değer alınabilir. Öncelikle yorumun için teşekkürler. Ben bu oranlamayı dediğim gibi sadece kendim için yaptım çok realist olucağını düşünmüyordum zaten. Gönül isterdiki bahsettiğimiz arabaları kullanma imkanımız olsun ve yol bilgisayarından kesin verileri alalım 320d nin basmayla 12-13 litre yakması gerçekçi gelmiyor çünkü arkadaşımdaki 5.0 motor supercharged Jaguar XKR ile gayet güzel gaz fren gaz fren dolaştık ve döndüğümüzde 16.5 lt gibi bir ortalamamız vardı. 2.0 motor dizel bir arabanın benzinli ve böyle bir motora bu kadar yakın olabiliceğini sanmıyorum. Dediğin gibi kullanıcı yorumları çok değişken. Benim performans derken anlatmak istediğim ara hızlanmalar vs. Arabanın ne kadar hızlı gittiği beni pek bağlamıyor. Uzun süre son gaz gitmek dediğin gibi pek mantıklı bir iş değil zaten. Aslında araçların 0 km den başlıyarak tam gazla 2-3 km yi bitirme süreleri ve sadece o sıradaki ortalama yakıt tüketimini hesaplayabilirsek oranlama daha somut olabilir. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mertcan Çelik Yanıtlama zamanı: Ocak 28, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 28, 2013 Yol bilgisayarı ortalama aldığı için tam olarak doğru verileri vermeyebiliyor ki hesaplarken motorun ve havanın sıcaklığını katıyor mu bilmiyorum. Bence en doğru veri www.spritmonitor.de gibi web siteleri üzerinden elde edilebilmekte. Tabi bu kadar değişkenliğin sebeplerine 320d'nin trafikte start stop kullanması gibi farklı kriterler de eklenebiliyor. Tabi basmak var bir de "basmak" var. Agresiflik değişmekte. Kimisinin en agresif hali diğerinin günlük normal, agresif olmayan kullanımı olabildiğinden o da çok fazla değişmekte. Sıcak motorla depo fullenip boş yolda 0-200 denenebilir de ondan sonra sağa çekip depodan ne kadar yakıt eksilmiş onu ölçmede problem olabilir. Muhtemelen ağzına kadar doldurup roll bitince sağa çekip kendi imkanlarımızla ağzına kadar tekrar doldurmak işe yarardiye tahmin ediyorum. Tabi daha gerçekçi hale getirmek istersek pistte denemeli, tur başına ortalama kaç lt yaktığı hesaplanmalı da bunlar muhtemelen teoride kalıcağından çok bir önemi yok Bir de yol bilgisayarı yerine yakıt gönderen bir sensör vardı unuttum adını, o kullanılabilir belki. Bizim araçlarda test modunda "Fuel flow" diye geçen bir şey var mesela o kullanılabilir belki. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap