Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Focus3 1.0 Ecoboost Hakkında Bilgi


Ünay V.

Önerilen Mesajlar

1.0 lt almak için 2 ay bekledim, baz fiyatı 41 civarı olacağı söylenmişti, araç gelmeyincede gittim style tdci aldım. iyikide almışım 1.0 lt nin fiyatı 45-46 bandındaydı. 1.0 lt ler hernekadar 1,6 dan daha ekonomik ve kuvvetli olsada, dizellerin daha  az yaktığı ve çok daha fazla güç ürettiği kesin. bu motorun değeri uzun yolda belli oluyor a4 lere, passatlara mersolara kök söktürüyor. 3-4 daha ekleseniz tit.tdci alırsınız , o fiyatlara bir araştırın belki 2012 bile bulursunuz.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1.0 lt almak için 2 ay bekledim, baz fiyatı 41 civarı olacağı söylenmişti, araç gelmeyincede gittim style tdci aldım. iyikide almışım 1.0 lt nin fiyatı 45-46 bandındaydı. 1.0 lt ler hernekadar 1,6 dan daha ekonomik ve kuvvetli olsada, dizellerin daha  az yaktığı ve çok daha fazla güç ürettiği kesin. bu motorun değeri uzun yolda belli oluyor a4 lere, passatlara mersolara kök söktürüyor. 3-4 daha ekleseniz tit.tdci alırsınız , o fiyatlara bir araştırın belki 2012 bile bulursunuz.

Zaten 1.0 ın değeri ş.içinde ortaya çıkıyor. 6-6,5 lt tüketiyor ortalama olarak.

Ş.dışına da çok gittim geldim kök söktürmek gibi bir derdimiz olmadığından gayet rahat ve ekonomik bir şekilde (120km/h sabitleme ile 500kmlik yolu 5.3 lt ortalama ile) gittik....

İşin özü herkesin tercihi kendine mantıklı. Zaten o yüzden sizin tercihiniz...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Dün düzyol testi yaptım. Aslında hiç almayı düşündüğüm bir araç değil. Ama geçenlerde Ankara bayisi ile görüşürken mutlaka deneyin memnun kalacaksınız filan demişlerdi. Dün de hiç aklımızda yokken Otokoç satıcısı gelin deneyin sizin fikirleriniz önemli filan dedi. 

 

Kalktık gittik. Satıcı beni tanıdığı için testi sert yapacağımı düşündü önce. Ben sadece kalkışta hızlı kalktım. 1.viteste kesici olduğundan hemen 2.vitese atıp yüklenince patınaj önleyicisinden tepki geldi, biraz takırtı duyduk yani.

 

Sonra Ada-Mersin yolunda ve otoyol bağlantısında hızlanma ve yakıt tüketimi denemesi yaptım. Değerler güzel. Hatta araca bindiğimizde satıcı yükü arttırmak için klimayı da açtı (Dün hava gerçekten sıcaktı zaten iyi geldi).

 

Ama araçta 3 kişi vardık. Toplam ağırlığımız 260kg civarıydı. Bu bizim için çok az bir yük.

Bizim için önemli olan içi tamamen doluyken Damlama rampasını rahat çıkabilmeli. Biz Aurisi tamamen doldurup (bagaj+arka koltuklar) iki kişiyle klima açık 6.vitesde çok rahat gidiyorduk. Ayağımı gazdan çekmek gerektiğinde bazen 5-4 yapmak gerekiyordu.

 

Neyse bunu satıcıya söyleyince yük denemesi yapalım o zaman dedi.

Uygun olduğumuz bir gün araca 8 torba çimento (400kg) ve yine 3 kişi Akçatekir'e gidip geleceğiz.

 

Ak kök kara kök o zaman meydana çıkacak.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

İstediğiniz kadar yükleyin : :) Sizden önce nerelere ne yüklerle çıktı bu motor :) pehh : :P Auris de ne :) Toyota : :P Buarada gerçekleştireceğiniz ağırlık testleri mantıklı gerisi aşırı mantık dışı geliyor.

 

focus 1.6 115 dizeli dağda denemişliğimiz var ama 1.0 ecoboost için halen şüphelerim var. (yazdıklarım ecoboost içindi zaten)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

accent era 1.4 97 bg 128 tork(4500 devirde) ile yazları arabada 5 kişi (yaklaşık 275 kg) + full bagaj (kaç kg dır bilmiyorum ama dönüşte memleketten 10-15 kavanoz reçel-domates konservesi ile herhalde 50 kg vardır) en dik rampalarda(gerede- deniz bölgesinde ise toroslarlarda) 3. vites yaklaşık 4500 devir 80-85 km hızla klima açık tırmandım..ne arabalar solladım, çünkü millet 4500 deviri pek gördürmez aracına..(sanki motor patlayacak, olan bizim keseye oluyordu sadece:) )

yeni aracımla henüz ş.dışı yapmadım ama adı 1000 motorda olsa 125 bg 1400 devirde 170 tork ile çok daha rahat yolculuk yapacağımı sanıyorum. tabi bu araba daha ağır ama sorun olacağını sanmam..sizdeki auris dizeldi sanırım..benzinli araçta belki 1 -2 kademe düşük vites isteyebilir ama tırmanmaz diye birşey olmaz elbette..6 olmazda 4-5. viteslerle tırmanır..sonuçta ford bu motoru standart 1.6 benzinlinin yerine ürettiğini duyurdu..ve 2013 de üreteceği motorların %90 nının ecoboost olacağını duyurdu..usa da 2000 ve 3500 litre çift turbolu eb larda var) çünkü en çok alım yapılan; pazarı belirleyen dünya ülkelerinde, en çok benzinli araç tercih ediliyor..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Gavurun benzin diye bir derdi yok ki. Neredeyse sudan ucuz. (Arabın hiç yok onun derdi hakkaten su)

 

Arkadaşım Avustralya'ya göçmen gitti. 6 silidirli otomatik benzinli forda biniyor. Asgari ücretli fabrika işçisi...

 

haklısınız... kısaca demek istediğim ford motora güvenmese piyasaya çıkarmazdı diye düşünerek aldım bu arabayı çünkü 1000 motor eb son üretileni..önceki hacimler çok daha önce üretildi..dizel ve lpg yi sevmediğim için ekonomik 1.0 eb aldım..eski aracımdan en az 1 litre az yakıyor şu haliyle..rodajı bitince biraz daha iner sanırım bu da bana yeter..inşallah bizi utandırmaz  :)

 

ford bu motorla 25 adet patent başvurusu yaptı..

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu yokuş çıkamama olaylarında şikayet eden kişilerin %60-70 civarının tork bandı nedir bilmediğini düşünüyorum. Tamam hadi yokuşta çok yüklüyken ön tekerlerde yeterince tutunma olmaması sebebiyle patinaja düşebilir de onun dışında turbosu sağlam bir dizelin veya benzinlinin çıkamama ihtimali bana çok düşük geliyor. 

Yanlış düşünüyorsam da pratikte hangi etkenleri atladığımı umarım öğrenirim :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Zaten 1.0 ın değeri ş.içinde ortaya çıkıyor. 6-6,5 lt tüketiyor ortalama olarak.

Ş.dışına da çok gittim geldim kök söktürmek gibi bir derdimiz olmadığından gayet rahat ve ekonomik bir şekilde (120km/h sabitleme ile 500kmlik yolu 5.3 lt ortalama ile) gittik....

İşin özü herkesin tercihi kendine mantıklı. Zaten o yüzden sizin tercihiniz...

 1.0 lt daha kötüdür, 1,6 lt tdci daha iyidir gibi bir yaklaşımım zaten yok. Kendi aracımı uzun yolda da kullandığım için ve buralarda edinilen tecrübeler neticesinde yüksek tork nedeniyle dizel araçları tercih ettiğim ve bu tercihimin 1.0 lt den çokta pahalı olmadığını söylemekti.

 

neyse son yazımdan sonra konu tork ve yokuş olarak bu noktaya kadargelmiş. Ayağınızın altında kontrol edebildiğiniz bir gücün bulunması insana yolda oldukça güven veriyor. Zaten benim uzun yoldan kastım rampalar ve bazen bazı densizlerin sıkıştırmaları.  işte bu gizli güç bunun için hazır bekliyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1.0 lt daha kötüdür, 1,6 lt tdci daha iyidir gibi bir yaklaşımım zaten yok. Kendi aracımı uzun yolda da kullandığım için ve buralarda edinilen tecrübeler neticesinde yüksek tork nedeniyle dizel araçları tercih ettiğim ve bu tercihimin 1.0 lt den çokta pahalı olmadığını söylemekti. neyse son yazımdan sonra konu tork ve yokuş olarak bu noktaya kadargelmiş. Ayağınızın altında kontrol edebildiğiniz bir gücün bulunması insana yolda oldukça güven veriyor. Zaten benim uzun yoldan kastım rampalar ve bazen bazı densizlerin sıkıştırmaları. işte bu gizli güç bunun için hazır bekliyor.
Siz kullanmışmıydınız aracı ? 1.0 ile Veya ara hızlanmalara baktınız mı ? Devasa gözüken tork'un etkisinin çok az olduğu görmenizi isterim :)
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Siz kullanmışmıydınız aracı ? 1.0 ile Veya ara hızlanmalara baktınız mı ? Devasa gözüken tork'un etkisinin çok az olduğu görmenizi isterim :)

 zaten bu araç gelmeden önce çok araştırdım ve iyi bir tasarım olduğunu bir çok yabancı sitede okudum. inşallah bir gün deneme imkanım olurda, iyi bir mühendislik eseri olduğunu tecrübe etmiş olurum. ancak yinede 300 nm tork üretebilen bir aracın potansiyeli oldukça yüksek ve bu rezerv güç bana güven veriyor.   

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

ancak yinede 300 nm tork üretebilen bir aracın potansiyeli oldukça yüksek ve bu rezerv güç bana güven veriyor.   

Bence de...

270 Nm bu arada.

Aslında 1.0 EB'un tork değeri 170 (OB 200) Nm ile kağıt üstünde çok yüksek değil, ancak bu değeri 1400 dd itibaren sunuyor, bu da üst viteslerde yakalandığınızda mahcup olmayacağınız anlamına geliyor.

Sonuçta çok tartışmaya gerek yok, doyurucu performansı benzinli bir motor için göreceli ekonomik sunan bir motor!

Ancak seçmek zorunda kalsam 1.0 EB 125 PS'mi 1.6TDCi 115 PS'mi, kolay bir karar olmazdı...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.