Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Kasko Sistemi Değişiyor !


Önerilen Mesajlar

BUGÜN AKŞAM HABERLERİNDE GÖRDÜM 

 

 

Kasko sigortasında geçen hafta sessiz sedasız iki önemli değişiklik yapıldı. Buna göre artık araç pert olduğunda araç sahipleri poliçede yazan sigorta değerini değil, piyasa değerini alacak. İkinci konu da araç tamirleri ile ilgili. Araç sahipleri artık poliçeye bağlı olarak her servise gidemeyebilecek.
spacer.gif

Bir süredir kaskoda, sigorta şirketleri ile tüketici arasında ciddi sorunlar yaşanıyor. Kasko sigortasına yönelik şikayetler, iki nedenden kaynaklanıyor.

Bir: Sigortalılar, hasar durumunda poliçede yazan sigorta değerini alamamaktan yakınıyor. Konuyu açayım. Kasko sigortası yapılırken poliçeye, aracın sigorta değeri yazılır. Prim de bu değer üzerinden hesaplanır.

Hal böyle olunca da araç, çalındığında ya da ağır hasara uğradığında yani, pert olduğunda; vatandaş, poliçede yazan sigorta değerini almayı bekliyor. Şirketler ise aracın piyasa değerini ödüyor. Eski model araçlarda aradaki fark 2-3 bin lira olmasına karşın, yeni modellerde bu fark, 8-10 bin liralara kadar çıkıyor. Şirketlerin yaptığı doğrudur, yanlıştır... O, ayrı tartışma konusu... Ama durum bu. Sigortalılar da işte bu uygulamada şikayetçi.

İkinci şikayet konusu ise, kaskolu araçların onarımında; sigorta şirketlerinin orijinal parça yerine, yan sanayi parça kullandırtmaları. Bu iki konu yüzünden de tüketicilerin sigorta şirketleri ile sigorta şirketlerinin de tamirhaneler ve otomotiv şirketleri ile tamirhanelerin de eksperlerle arası açık. Anlayacağınız ortada ciddi kriz yaşanıyor.

PİYASA DEĞERİ NASIL BELİRLENECEK?

Hazine Müsteşarlığı ise geçtiğimiz hafta bir yönetmelik yayınlayarak, kasko sigortasının şartlarını baştan sona değiştirdi. Yönetmelik uzun. O nedenle şikayet edilen konulardaki değişikliklere değineceğim. Hemen belirteyim, yeni uygulama 1 Nisan 2013’de başlayacak.

Hem ikinci el hem de sıfır araçların kasko sigortasında artık poliçeye, sigorta değeri yazılmayacak. Aracın piyasadaki rayiç bedeli esas alınacak, prim de buna göre belirlenecek. Araç çalınır ya da pert olursa; sigorta şirketi, aracın o günkü piyasa rayiç bedelini sigortalıya ödeyecek. Ancak, sigorta şirketi, aracın piyasa rayiç bedelini nereden tespit ettiğini poliçede yazacak. Bu, bir internet sitesi olabileceği gibi; oto pazarı, başka bir kurum ya da kuruluş da olabilir. Poliçe düzenlenirken rayiç bedel nereden belirlendiyse; hasar da yine oranın, o günkü, piyasa bedeli üzerinden ödenecek.

Daha açık şöyle anlatayım... İkinci el bir araç aldınız ve kasko yaptıracaksınız. Diyelim ki, sigorta şirketi de piyasa rayiç bedelini belirlemede, oto alım-satımı yapılan internet sitelerinden birini referans alıyor. Şirket, internet sitesine bakarak, aracınızın piyasa bedelini tespit edecek, primi ona göre belirleyecek. Poliçeye de referans olarak internet sitesini yazacak. Aracınız pert olursa. Sigorta şirketi yine o internet sitesinde, aracınızın hasar günündeki piyasa değerini tespit edip, onu size ödeyecek. Ne fazlası ne eksiği. 
Eğer, poliçede rayiç bedel belirlemede referans alınan kurum ya da kuruluş yazmıyorsa, o zaman Türkiye Sigorta Birliği’nin yayınlandığı rayiç bedel listesine göre hasar ödenecek.

SİGORTA DEĞERİ YAZILMAYACAK

Peki, sıfır araçlarda ne olacak? Sıfır araçlarda ilk yıl zaten sorun yaşanmıyor. Faturada yazan bedel neyse, sigorta değeri olarak hesaplanıyor, prim de ona göre belirleniyor. Kaldı ki, sıfır araçlarda ilk yıl olası bir hasarda sigorta değerinin tamamı ödeniyor. Yeni uygulamayla artık sıfır araçların kaskosunda da sigorta değeri yazmayacak. Birinci yıldan sonra sigorta yenilemesinde araç, ikinci el statüsüne geçtiğinden, hangi kurum veya kuruluş referans alınıyorsa, oranın piyasa rayiç bedeli hasar olarak ödenecek.

Diyeceksiniz ki, ‘Araç alım-satımının yapıldığı internet siteleri ya da oto pazarlarında fiyatlarlar farklılık gösteriyor. Hangi fiyata göre hasar ödenecek? Bu konuda karmaşa yaşanmayacak mı?’. Artık o tarafını bilemem. Yönetmelik böyle. Ama bana göre, sigortalı ile sigorta şirketi arasında bu konuda ciddi karmaşa yaşanacak.

YEDEK PARÇA KRİZİ ÇÖZÜLDÜ

Gelelim, yedek parça konusuna... 1 Nisan’dan itibaren düzenlenecek kasko poliçelerinde sigorta şirketleri, aracın onarımının şirket tarafından belirlenecek servislerde mi, yoksa sigortalının istediği serviste mi yapılacağını açıkça yazacak. Aynı şekilde onarım sırasında orijinal yedek parça mı, yoksa eşdeğer parça mı kullanılacağı da poliçe düzenlenirken belirtilecek. Eğer ki, aracın onarımının nerede yapılacağı ve hangi yedek parçanın kullanılacağı sigorta şirketi tarafından poliçede belirtilmezse... Hasar sonrasında araç sigortalının istediği serviste onarım görecek ve yine sigortalının istediği parça kullanılacak.

Şunu da belirteyim: Yedek parça konusundaki şikayetler sadece kasko sigortasından değil, ağırlıklı trafik sigortasından kaynaklanıyor. 1 Nisan’da başlayacak uygulama iste kasko sigortasına yönelik. Anlayacağınız, trafik sigortasında şikayetler devem edecek.

Yeni uygulama özetle böyle. Umarım, Hazine’nin kasko sigortasında getirdiği yeni uygulama sigortalı ile sigorta şirketi arasındaki süregelen uyuşmazlıkları bir ölçüde bitirir.

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu başlığa dikkat

 

 

Ayrıca 

 

11- Konu açarken ve/veya mesaj yazarken, konu başlığında(ilk harf hariç) ve/veya mesajın tamamında büyük harf kullanılmayacaktır.
Mesajlarınızda Türkçe yazım kurallarına uyulmalıdır, genel kabul görmüş kısaltmalar dışında kısaltmalar kullanılmayacaktır.
Konu başlığı; konunun içeriğini özetlemelidir. lütfen yardım, acemiyim, acil ve benzeri şekilde olmamalıdır.. Bu tür başlıklarla açılan konuların forumda açık kalmasına izin verilmeyecektir..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Kasko şirketleri işini bilir.

Benim asıl derdim kasko yaptıran araca trafik sigortasının yaptırılmasının zorunlu olmaktan çıkartılması lazım. Sonuç olarak kasko genel olarak aynı şeyi yapıyor. 

Sıfır aldığımda 1900 TL, bu yıl 1700 TL kasko ve trafik sigortasına para verdim. Kaskoya verdiğim paraya acımıyorum (hani mecbur gibi oluyor ya, kendimi farların fiyatını aklıma getirerek rahatlatıyorum)  ama sigortaya verdiğim paraya gerçekten acıyorum ya. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Benim asıl derdim kasko yaptıran araca trafik sigortasının yaptırılmasının zorunlu olmaktan çıkartılması lazım. Sonuç olarak kasko genel olarak aynı şeyi yapıyor. 

Öyle olsa bile limitlerini arttırmak lazım, dolayısıyla primde artar aynı hesaba gelir. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Öyle olsa bile limitlerini arttırmak lazım, dolayısıyla primde artar aynı hesaba gelir.

gelsin. Ama her ikisini de ayrı ayrı yaptır,takip et, is ve evrak kalabaligi baska bir sey degil. Kasko yaptirmak istemeyene sigortayi yaptir yi e ama ben kasko yaptirmisim kapsamina sigortayi da kat. Hayir hem kendileri hm biz daha az ugrasacagiz. Yok sigorta x sirket kasko y sirket. Artik kaskodan mi kazik yedim sivortaadan mi hesapla dur.

kullanım alanları çok farklı aslında. birisi kendi hasarınızı diğeri de karşı taraf hasarını ilgilendiren sigorta şekilleri.. yanılıyor muyum?

Evet kullanim alanlari farkli olabilir ama bunun kapsamini genisletebilirler. Cok zor olmasa gerek. Sigorta karsi tarafi koruyan bir uygulama genel olarak. Fakat bunun yaninda bize sunduklari da cok fazla. En basitinden yol yardimi. bunun icin hem sigortaya hem laskoya para oduyorum. Istemiyorum deme sansin yok. Fix menude yer aliyor. Yani sigorta sirketleri hem kaskodan hem de zorunlu trafik sigortasindan bizi seviyorlar azcik.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

kullanım alanları çok farklı aslında. birisi kendi hasarınızı  diğeri de karşı taraf hasarını ilgilendiren sigorta şekilleri.. yanılıyor muyum?

aslında kasko karşı tarafıda karşılar, trafik sigortasının limiti yetmezse kasko devreye girer. en son(bir kaç sene önce) trafik sigortası 40000tl gibi bir tutarı karşılıyordu mesela suçlu olarak son model bir mercedese kafadan hızla çarparsanız trafik sigortasının limiti yetmez.

 

gelsin. Ama her ikisini de ayrı ayrı yaptır,takip et, is ve evrak kalabaligi baska bir sey degil. Kasko yaptirmak istemeyene sigortayi yaptir yi e ama ben kasko yaptirmisim kapsamina sigortayi da kat. Hayir hem kendileri hm biz daha az ugrasacagiz. Yok sigorta x sirket kasko y sirket. Artik kaskodan mi kazik yedim sivortaadan mi hesapla dur.

Evet kullanim alanlari farkli olabilir ama bunun kapsamini genisletebilirler. Cok zor olmasa gerek. Sigorta karsi tarafi koruyan bir uygulama genel olarak. Fakat bunun yaninda bize sunduklari da cok fazla. En basitinden yol yardimi. bunun icin hem sigortaya hem laskoya para oduyorum. Istemiyorum deme sansin yok. Fix menude yer aliyor. Yani sigorta sirketleri hem kaskodan hem de zorunlu trafik sigortasindan bizi seviyorlar azcik.

onlar açısından takibi zorlaşır bence, kaskon var mı yok, o zaman trafik sigortan var mı sorgusu doğrudan sigortan varmı sorgusundan daha komplike :D

sana lazım olan güvenebileceğin bir acente bence. geçenlerde puntonun sigortaları yenilendi aramadı bile yeniliyorum diye :D

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Aslında iyi yaptık deniyor ve umarım da öyledir, ama yinede sanki bir el hep  cebimizden para alıyor  hissi var, gibi gibi

 

 

"Orjinal parça" ile tamir yapılan "full kasko"  fiyatlarını görünce ne kadar iyi "yaptık"ları anlaşılır diye düşünüyorum. Bir tane de vatandaş lehine çıkmış soyulmamızı, sömürülmemizi engelleyen uygulama kanun görsem şaşırıcam. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

"Orjinal parça" ile tamir yapılan "full kasko"  fiyatlarını görünce ne kadar iyi "yaptık"ları anlaşılır diye düşünüyorum. Bir tane de vatandaş lehine çıkmış soyulmamızı, sömürülmemizi engelleyen uygulama kanun görsem şaşırıcam. 

İlahi hiç anlamamışsın oyunu: Altını olan kuralı koyar, kuralı koyan altını alır. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

onlar açısından takibi zorlaşır bence, kaskon var mı yok, o zaman trafik sigortan var mı sorgusu doğrudan sigortan varmı sorgusundan daha komplike sana lazım olan güvenebileceğin bir acente bence. geçenlerde puntonun sigortaları yenilendi aramadı bile yeniliyorum diye

Sigortacının güvenilirliği falan hikaye, tamam insan evladı olanları yok mu içlerinde, tabiki var. Ama mesele başka. Sigortacının da elinde olmayan şeyler var. Mesela ben kasko yaptırırken HDİ sigortaya gittim, (çok önerdiler. Şöyle hesaplı, böyle hesaplı :D ) sigortacıyı da tanıyorum, adamın çıkarttığı fiyat 2700 tl falandı. Dedim abi ne yaptın sen ya... :D

 

Şirketler bizi öpüyor aslında, sigortacı müşterisini kaybetmemek için yardımcı olmaya çalışıyor belki ama onun da imkanları kısıtlı. Mesela aracı ilk teslim aldığımda kasko yaptılar, sigortacı da aracı aldığım bayi. İki ayrı masa var içeride, ben bekliyorum, elemanın teki hangi şirket bilmiyorum artık 2000 tl nin üzerinde bir rakam çıkarttı. Bayinin sahibi dur o çok fazla falan dedi, diğer masaya geçti, hesapladı, kitapladı :) ekledi, çıkarttı, 1700 tl çıkarttı. Şimdi insan psikolojisi, rakam 300-500 düşünce, artı bir de arabayı teslim almış olmanın heyecanıyla biz atladık hemen. Bundan aşağı çıkmıyor falan dedi ama, başka kasko şirketlerini araştırabilirdik. Her neyse. Çok uzattım galiba,

 

Engin beyin de dediği gibi yapılan DÜZENLEME ler hep tüketici aleyhine. Şimdi atıyorum, benim aracımın fiyatına sahibinden.com dan bakarak karar verecekler, 2012-Focus-Titanium, adam bakacak 50,000 TL. Hangi araca göre hesapladığını bize söyleyecek mi, hayır. Sonra Allah korusun bir kaza durumunda ben o adamın baktığı araca göre mi alacağım paramı. Ya o adamın baktığı araç önceden taklalı, kazalıydısa, nereden bileceğiz, benim aracımın ilk kazası, kaza yapmadan önceki değerine göre hesaplanması gerekirken internet sitesinden adam bakacak, kardeş senin arabanın değeri bu diyecek. Bu çok istismar edilebilecek bir durum.

Tamam yeter artık. :D :D :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yazıyı şimdi okuma fırsatı buldum.

 

Böyle yapılacaksa iyi yapmışlar tebrik ederim :yeah:. Tüketiciyi yanıltan veya kandıran birşey bulamadım :)

Varsayım şöyleydi böyleydileri düşünmüyorum onlar her durumda var zaten. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sigortacılık sisteminin verimli olması için zaman zaman düzenlemelerin yapılması kaçınılmaz.

Nasıl ki bizim SSK sistemimiz 20 yıl cüzzi prim ödeyen kişiye ve ailesine neredeyse 50 yıl bakmak zorunda kaldığı için çöktüyse benzer sorunları diğer sigorta alanlarında yaşamak da olası.

Otomobil satın alma, ikinci el, parça ve servis maliyetlerindeki artışlar da sanırım böyle revizyonları şart koşuyor.

Tek bir pakette her şeyi vermeye çalışırsanız bizim SSK sisteminde geçmişte olduğu gibi kimseyi doğru düzgün mutlu etmek mümkün olmaz prim ve maliyet uyumsuzluğu nedeniyle.

Sonuçta ne kadar hizmet bekliyorsan o kadar prim ödeyeceksin prensibine geçiliyor.

Bunda önemli bir terslik görmüyorum, tabii rekabet yollarının açık tutulması halinde....!

Rekabet koşullarını yok edici bağlayıcı bir sistem gelmesi halinde de tüketici mahkemelerinin devreye girmesi gerekir, uyanık olup hakkımızı arayacağız.

Tabii araç değerini piyasaya bakıp hesap etme olayının nasıl olacağı muğlak. Aslında Türkiye Sigorta Birliğinin bence oldukça gerçekçi bir rayiç bedel listesi uygulaması vardı, http://www.tsrsb.org.tr/sayfa/kasko-deger-listesi, buna neden devam edilmeyeceğini anlamadım, ya da belki bu sistem için farklı referans değerleri alacaklar da o anlatılmaya çalışılıyor.

Neyse doğmamış bebeğe don biçmeye gerek yok, ayrıntılar geldikçe tartışılır.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.