Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Far Buğulanmasına Gelen Cevap(Red!!) Ve Izlemem Gereken Yol??


Ömer Önder

Soru

Arkadaşlar focus 3 lerde bildiğiniz gibi birçok kişi buğu sorunu yaşıyor..aynı sıkıntıda bende mevcut.hatta sislerde de buğulanma var!bu şikayetle garanti başvurusunda bulundum farların değişmesi ya da onarılmasıyla servis garantiyi otosanın kabul etmediğini durumun normal olduğunu belirtti kiii biz çok iyi biliyoruz buğulanma olsa dahi 15 bilemediniz 1 saate geçer benimki 2 gün kalıyor!bunun üstüne çağrı merkezini aradım şikayetimi belirttim ve 2 haftaya yakın zamanda döndüler kesin kararmış buğulanma olması normalmiş ve garanti işlemi uygulanamıyor?öncelikle benmi bilmiyorum bu buğulanma olayını??bu 2 güne kadar kalıp farların yarısına kadar buğulanması normal mi?sisler deseniz komple buğu..en son genel merkezden yazılı belge istedim mail adresime açıklamalı olarak atın gerekli yasal süreci başlatacağım için ama aykutmuymuş genel merkezden uslup zaten bozuk,çünkü çağrı merkezindeki nezaket kaybolmuş!!direk kesin karar değişmez olmaz etmez..yazılı belgede maille atamazlarmış..dilekçe yollamam gerekiyormuş adreslerine,bunu yapıcam artık ama sizin tavsiyeniz nedir??sizce nasıl bir yol izleyeyim??yardımlarınızı bekliyorum..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

...öncelikle buğu'lu arkadaşlara geçmiş olsun.

 

önce far neden -buğu- yapar, izninizle ona bir bakalım.  Dış ortam sıcaklığının hızla düştüğü durumlarda siz de kabul edersiniz ki farlarınız...daha doğrusu far ampülleriniz önemli bir ısı farkı oluşturur. İnce polikarbon kaplamanın içindeki ve dışındaki bu fark nedeni ile ısınan hava hareketlenir, ivme kazanır, genleşir ve farı terk eder.  Buraya kadar iyi ama -doğa boşluğu sevmez- sıcak ve kuru havanın yerine farın içine nemli ve serin hava girer. Bu giriş/çıkışı engellemek mümkün değildir çünkü hemen her marka farlarına ventiller ekler ... o ventiller olmasa farın içinde aşırı ısınan hava istenmeyen miktarda genleşeceği için far camlarında ve ana yuva üzerinde nasıl desem? Hani çok pişmiş yumurta iç basınç nedeni ile yüzlerce kez çatlar ya? Aynen öyle bir -mikro çatlak yağmuru- oluşur.

 

...yani farların içine hava/giriş çıkışını engellemiyoruz. neden? çünkü çatlama/işlev yitimi olabiliyor. Ama o hava giriş/çıkışı nedeni ile buhulanma olabiliyor. (bu arada VW'de buğulanma yok diyen arkadaşa bir çift lafım olacak. Fizik kuralları VW için geçerli değil mi?... isterseniz internette biraz dolaşıp buğulu farları ile ilgili memnuniyetsizliğini dile getiren VW müşterilerinin yazdıklarına bir bakın.)  ...neyse, konumuza geri dönelim.

 

Başka? ...far buğulanmasının başka nedeni yok mu peki?

 

Aslında var.

 

Öncelikle aracınızı basınçlı su ile yıkatmayın.  Kaputu kaldırıp -auu! motor kirlenmiş, verelim çoşkuyu- demeyin / dedirtmeyin.  Basınçlı suyun gücünü çoğumuz göz ardı ediyor, küçümsüyoruz ama o su inanın izolasyon lastiklerini kesiyor, hatta boyayı bile kaldırabiliyor (özellikle plastik aksam üzerindeki boyayı) ...peki başka? Aracı gölgelik alanda, yer altı garajlarının derin noktalarında vs. park etmek de benzer etki yaratabiliyor.

 

Aslında aklıma bir örnek geldi. İzninizle paylaşayım.  Soğuk bir günde gözünüzde gözlük ile dolaşıyorsunuz (benim gözlüğüm var ya, aklıma oradan geldi) canınız sağlep çekti ve daldınız muhallebiciden içeriye.  Çay ocağından, menemen pişirilen kuzineden ve su böğreğini sıcak tutmak için altında kaynatılan sudan oluşan bir karışım daha kapı girişinde sizi karşılar. Soğuk ortamdan sıcağa, hem de yoğun su buharlı sıcağa girdiniz ... sonuç? Gözlükler sekiz şiddetinde buğu yapar.  Gözlükler çıkarılır, hemen bir peçete veya kazak ile temizlenir... aksi durumda beklersiniz ... beklersiniz ki ısı dengelensin ve buhar gözlükten sıyrılıp gitsin.

 

Aynı şey farlar için de geçerli.

 

...diyeceksiniz ki Bentley'in farları buhar yapmıyor.

 

Olabilir, demek ki Bentley'in mühendisleri ventil hesabını daha düzgün yapmış. Buharı daha çabuk temizliyorlar. Ama fizik kuralları herkes için geçerlidir (istisnasız) 

 

...ee? Sonuç?

 

Farlarınızı yaktığınızda sisteme ek ısı kaynağı verdiğiniz için buharın kısa sürede yok olması lazım. Yani farlarda bir miktar buharlaşma ne kadar normalse aynı zamanda farlar çalışmaya ve ısı üretmeye başladığında o buharın yok olması da aynı derecede normaldir. (bkn.termodinamik'in ikinci kanunu) eğer buhar yok olmuyorsa... bakın işte o sıkıntı.

 

Farlar yandığında reflektör ve/veya far camı (aslında polikarbon ama ağzımız alışmış işte, idare edin.) hala buharlıysa bu fiziğin kabahati değildir.

 

aklıma iki temel neden geliyor (bu durumda)

 

1 - Far ventilleri bozuk veya kısmen tıkalı.

2 - O gördüğünüz -buhar- değil, polimerde bozulma/kirlilik/saydamlık yitirme var.

 

Gavurlar buna cloud / foggy diyor, internetten ararsanız polimer temizliği ile ilgili hatta diş macunu formülünü içeren tavsiyeler / videolar bulabilirsiniz. (bkn. keyword -->  foggy front lights ) 

 

Peki ... uzun süre buharlı kalmak farları bozar mı?

 

...evet, su buharı uzun süre kalırsa reflektör yüzeylerde yansıtma kaybı yaşanır ... siz bu durumu önce -farlarım iyi aydınlatmıyor- diye algılarsınız, neden diye baktığınızda farların içinin "solduğunu / matlaştığını" görürsünüz. (bkn.servise uğramak artık farz oldu bilader)

 

Kısacası ...

 

Far buhar yapar, normaldir.

Farı yaktığınızda bir kaç dakika içinde o buharın gitmesi lazım

Farı yaktıktan (atıyorum) on dakika sonra içeride hala buhar var ise bu normal değildir

Buhar gitmiyorsa farınızı serviste kontrol ettirin.

Buhar gitmiyorsa kendi kendine geçer diye beklemeyin, diş ağrısı gibi bu dert de kendiliğinden geçmez.

Far camınız matlaştıysa onu kendiniz de temizleyebilirsiniz (bkn.diş macununun faydaları)

 

...kolay gelsin.

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

bir de ek yapayım.

 

...zaten bu ve benzeri nedenler ile otomotiv endüstrisi LED'e geçiş yapıyor. LED --> Daha az ısı (yani daha az güç kaybı) daha uzun çalışma ömrü (araç ömrü kadar, belki daha da uzun) daha az parça (yani daha kolay montaj+sorun) daha iyi aydınlatma (ampül teknolojisinden %10+ daha iyi... özellikle zifiri karanlıkta) vs.vs.

 

yeni nesil LEd far neye benziyor derseniz?

 

http://youtu.be/o_FOcYlF8r0

 

veya

 


bende asla aracımdan soğumuyorum her seri üretimde hatalar olacaktır çok normal

 

...bence de soğumayın.  Netleşmek adına söylüyorum. Farlarda buharlaşma "hata" değildir, buhar farları yaktıktan bir kaç dakika sonra (ortama göre bu süre değişir ama diyelim ki beş dakika) yok olmuyor ise bu sorun/hata/arıza olarak algılanmalıdır.

 

Sabah aracın yanına geldiğinizde farlarda buhar gördünüz diye günü kendinize zehir etmeyin, üzülmeyin... konvansiyonel farlar böyle kaprisler yapabiliyor. (bkn.bu modeller böyle)  :) 

Kaan Yagizer tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

@Türker Taş, farları yaktıktan 5 dakika sonra kontrol eder misiniz hala buhar var mı?

@Kaan Yagizer, üstad benzer şeyleri biraz daha beceriksizce de olsa konu açıldığında yazmıştım, ama bazen bu tür sorunlar duygusallığın dışa vurumu için kullanılan bir tür süpab görevi görüyor diye düşünmeden edemiyorum.  

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ben arabamı bayiiden almadan daha arabanın farları buğulu idi arabayı kışın aldım arabayı yeni yıkamışlar ondan dolayı soğuk sıcaktan dolayı buğulanmış dediler çoğunda oluyor dediler birkaç saate geçer dediler ve geçti, .Bence bütün focus 3 lerde bu oluyor farın yapısından dolayı içinde su kalmıyorsa bir sorun olacağını zannetmiyorum.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

arkadaşlar müsade olursa bu konu ile ilgili bir kaç söz de ben yazayım,ben far ve stop ların montaj ve test edildiği makinaların tasarımlarını yapıyorum.Bu konu ile ilgili bazı farlarda goratex dediğimiz bir parça vardır bu parça farın havalanmasını sağlar faka tsu almasını önler,bazı farlar da da havalandırma tapaları vardır.bu buğulanma bizlerin göremediği fakat çok hassas cihazlar yardımıyla anlaşılabilen boşlıklarından soğuk havanın farın içine girmesi ile oluşur.Fakat kısa sürede kendiliğinden gider gitmiyor sa hava boşluğunun arttığı anlaşılır.Buna da sızdırmazlık testi dediğimiz bu işi yapan makinalar da kontrol edilir.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

@Türker Taş, farları yaktıktan 5 dakika sonra kontrol eder misiniz hala buhar var mı?

@Kaan Yagizer, üstad benzer şeyleri biraz daha beceriksizce de olsa konu açıldığında yazmıştım, ama bazen bu tür sorunlar duygusallığın dışa vurumu için kullanılan bir tür süpab görevi görüyor diye düşünmeden edemiyorum.  

 

Tahmini 20 - 30 dakika  sürüyor.Far açık şekilde  yıkatsamda  aynı  kapalı haldeykende seyir halinde açıkkende aynı dakikalarda  kayıp oluyor   yağmurlu havada  daha da geç  kayıp oluyor.Yeri geldimi  uzunları yakmak zorunda  kalıyorum.Oda sıkıntı karşıdan gelecek araç için sağ elim direksiyonda sol elimle uzun acma cabasındayım yağışlı havalarda gece  bu yüzden yıkatmıyorum aracı  sıkıntıya girmemek için yanımda  biri varsa da  diyor farlarını kontrol ettir  diye  buğulanıyor  diyorum inanmıyor gösterdim şaşırdı. Servis değiştirirse değiştirir gerek görmezsede  yapacak birşey yok allah ne   verdiyse körüngöz  gideceğiz.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Tahmini 20 - 30 dakika  sürüyor.

 

yok..yok... o kadar sürmemesi gerek.

 

şimdi farın arkası şu şekilde (sökülmüş hali...)

 

IMG_20150120_095701.jpg

 

ampullerin arkasındaki yumuşak malzemeden yapılmış kapaklara bir bakarmısınız? gevşemiş olabilirler mi? ...şu parçadan bahsediyorum.

 

IMG_20150120_095734.jpg

 

gerekirse o parçayı çekip çıkarın (bu amaç ile üzerinde bir dil var, alet kullanmanız gerekmez) ... o parçayı çıkardığınızda ampul yuvası bu şekilde görülüyor olmalı. (doğru parçada anlaşalım diye bu resmi ekledim.)

 

IMG_20150120_095718.jpg

 

farın arkasında toplam iki tane yumuşak malzemeden kapak var. Kaputu açmanız ve motor soğukken elinizi far arka kaplamasına doğru uzatmanız yeterli.

 

O kapaklar sağlam mı? Yırtılma / yıpranma var mı? (ufak bir ihtimal ama gene de yok sayamayız.)  siz o kapakların durumuna bakın ben de kafamda kalıcı bir çözümü nasıl sunabiliriz? Onu düşüneyim. (aslında bir şey var ama önce elektrikçim ile konuşmam gerek)

 

Arnold'un dediği gibi I'll be back :icon_smile_screwy:  

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Park ampülü kapağını ve farların iç kısmındaki havalandırma borusunu unutmamak lazım tıkanmış olabilir.Bixenon farlarımda buğu sorunundan şikayetim vardı.Tabi açılmış farlar olduğundan sorun heryerden kaynaklanıyor olabilirdi.Birleşme yerlerine ve soketin etrafına silikon sürmüştüm ve buğu sorunu gitmişti (Eğer garantiden değişmezse deneyebilirsiniz) .Kaan Abi nin de bahsettiği gibi arkadaki kapaklar sonuçta esnek malzemeden yapılma ve zamanla yerinden oynayabilir veya bendeki gibi sertleşebilir.Farın arka kapağın oturduğu bölüme daha sıkı otursun diye kablo bantı ile desteklemiştim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

farlar serviste komple sökülmüştü

 

bence de bir bakın, Doğan bey'in de belirttiği gibi bir yerde izolasyon sorunu olabilir. Daha önce de belirttiğim üzere

 

- Farda buğu oluşması normal

- Buğu'nun farlar yakıldıktan "mantıklı" bir süre sonra (5-10 dakika) gitmesi lazım.

 

...öyle yarım saat buğu kalıyorsa, buğu gitmiyorsa bir sıkıntı var demektir. (bkn.servisin çayını içmek lazım)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Onlarıda bir deneyeyim farlar serviste komple sökülmüştü. Gündüz farı montajından dolayı kapağı komple açıp kapamadım öyle ustün körü iteklemiştim.

Sökülünce havalandırma deliği var yukarıda dediğim gibi. Onu belki oynatmış yada düşürmüş olabilirler.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.