Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Motor Rektefiyesi Sonrası Ufak Tefek Sorunlar


Emre V.

Soru

Herkese Hayırlı günler :)

 

Yaklaşık 1500 km önce aracımıza yeni motor yaptırmamız sonucu ufak tefek sorunlarıda yanında getirdi..Şuanlık 1000km lik yağ değişimi oldu ve üstüne 500km yaptık..Şuanda yakıt ortalaması 7.0 Lt de gezmekde..

 

1.Antifiriz Eksiltme

2. Aşırı duman atma sorunu ( Torneo , Transit misali )

3. Rahatsız edici olmasada dikkatli dinlendiğinde Sekmanlardan gelen balata , diske sürterniş gibi ses gelmesi

4. Km hız olarak belli bir miktarda tıkanması ( 180kmH , bu zamanlar çoğalabilecek bir durum olabilir. )

 

Şimdilik sorun yaratan kısımlar bunlar.Duman olayını ben EGR'ye bağlıyorum çünki bilgisayara daha önceden bağlattığımızda sürekli EGR ikazı veriyordu fakat babam bir türlü yararlı olmasa neden taksınlar diyip iptal ettirnek istemeyip yenisini almayı düşünüyor...Ustalar ise EGR iptalini gereksiz bulup , enjektör memeleirnin değişip bakıma girmesi gerektiğini söylüyorlar..

 

Aracı 1-2 kez bilgisayara bağlamak istedik fakat , bağlanmayınca sonradan denemedik.Bu hafta içi Ford Görür servisine gidip komple yapılması gereken şeyleri yaptırmayı düşünüyoruz.Şuana kadar motor rektefiyesi 4000TL civarı tuttu , biraz daha masrafı var gibi..

 

Bu sorunlar hakkında yorumlarınız varmı ? 

Emre V. tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 9 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0

Konunun üzerinden baya geçmiş ama olaki aynı benim gibi sorun yaşayan arkadaşlar illaki olacaktır ben kendi iznelimlerimi ve çözümlerimi yazmak isterim : 

 

Motor yapılalı yaklaşık 7000km oldu ve ilk bakımı yaptırdık.. Motorun şuanda çok şükür sorunu yok , duman atmasıda Sakarya'da bir usta sayesinde çözüldü.Sebebi ise enjektörlerin ilk 3'ü aynı seviyede olup 4. enjektörün doğru bağlanamaması ve ondan dolayı duman atması , titreme , çeki düşüklüğü yapmasıydı..Motor Rodaj zamanı hemen hemen geçmesine rağmen motor yapılır yapılmaz düşük devirlerde zayıf kalmasın diye race chip takmıştım , tek kelime ile şuanda ilk aldığımız halden 1,5 kat daha iyi diyebilirim..

 

Yakıt ortalamasıda şehir içinde 6.2 olarak gözükmekte.Ben genelde sakin kullanır , bazen dip gaz yapar bırakırım..Ama tek bişey diyebilirim , o da race chipden kaynaklanıyor sanırım seviyesi 7-7 max iken ben şuanda 6-6 da kullanıyorum tam dip gaz yaptığımda motor arza lambası yakıyor , sonra kontak aç kapat yaptığımda gidiyor..Bu sorunu ilk zamanlar ypamazdı , şuanda ara sıra yapıyor hadi hayırlısı diyelim...

 

Yukardaki sorunlardan yaşayan olursa bana ulaşabilir , elimden geldiğince çözdüğümüz problem zaman dilimini daha detaylı açıklarım.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Emre, abicim geçmiş olsun diyecem ama sizin bu rektefiye hiç geçecek gibi durmuyor..ben şimdiye kadar rektefiye yaptırıpta sorunsuz motor yapan bir usta görmedim..Eline her torna tezgahını alan rektefiye yaptığı için bu tür problemlerin çıkması normaldir. Senin benim dilimde rektefiye yaptırmak çok basit geliyor kelime olarak ama öyle değil..Bir silindir bloğunun veya kapağının taşlanması aracın ateşleme zamanını değiştiriyor. Bu da araçların vuruntulu çalışması siyah duman atması vb gibi sıkıntılar yaratıyor..(0,1 mm bir taşlama yapıldıysa bile)Sekmanlardan gelen sesi duyman imkansız demiyim ama çok zor :) Allah kolaylık versin abicim..Ama bu işi tekniğiyle yapan bir rektefiyeci bulmanız lazım bence..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

abim çok şükür aşırı bir sorunu yok sadece duman atma problemi var ki motor yapılmadan öncede bu duman atma olayı devam etmekteydi..

 

Motor yapıldıkdan sonra antifiriz eksiliyor sanırım hortumlardan , birde işte dediğim gibi sekmanlardan gelen bi ses var , oda ustamız zamanlar yağa alıştıkca düzelir dedi, benim aklımdan bor katkısı atmak geçiyor , çünki motor yapılmadan önce 1 kez kullanmıştım ciddi derecede motor sesini azaltmıştı...

 

Duman olayı yaklaşık 2 senedir devam etmekte , motor yapıldıkdan sonra sadece eskiye oranla çoğaldı

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Duman atmasıyla ilgili eksoz manifoldunda biriken kurum varsa temizlettirin, araç biraz rahat nefes verir. EGR iptali için bi plaka yaptırın bence, duman atma devam ederse plakayı çıkarırsınız.) Antifiriz olayınıda düz bir zeminde bekleterek akıtıp akıtmadığına bakın. İnşallah hortumlardandır. Kolay gelsin...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Geçmiş olsun tekrardan.

Nasıl ses geliyor ki rektefiye oldu sonuçta sıfılanmadı mı hepsi? sıfır alınan arabalarda böyle olmuyor mu onlarda neden ses yokmuş bi sorsaydın..

Bence bormuş katkıymış o işlere şimdilik girme usta koyduğun katkıya bağlar işi kıvırmak için.

Duman olayınıda öyle abartma dizel araba hep duman atar yüklendiğinde aynadan görebilirsin eğer stabil hızda giderken duman atıyorsa bilemiyecem atmaması lazım.. Egr'yi iptal ettirin bi yine duman atarsa ustaya sorun. 

 
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Şimdi sıfır sandık motor alsan ne kadara mal olurdu diye merak ettim.

 

Maliyeti illaki çok olur ama Ankarada 7000TL ye komple motor yenileyen servisler var.

 

Fatih : stabil hızda giderken duman hiç yok denecek kadar az , ama en ufak gaza dokunuşta duman olayı meydana gelmekte özellikle :

 

1. vites tam gaz yapıp 2. vitese atınca arkadaki araca güzel bir duman yediriyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Üstünden baya bir zaman geçmiş olsada geçmiş olsun kaç kmde Rektefiye oldu aracınız ?

Konunun üzerinden baya geçmiş ama olaki aynı benim gibi sorun yaşayan arkadaşlar illaki olacaktır ben kendi iznelimlerimi ve çözümlerimi yazmak isterim : 

 

Motor yapılalı yaklaşık 7000km oldu ve ilk bakımı yaptırdık.. Motorun şuanda çok şükür sorunu yok , duman atmasıda Sakarya'da bir usta sayesinde çözüldü.Sebebi ise enjektörlerin ilk 3'ü aynı seviyede olup 4. enjektörün doğru bağlanamaması ve ondan dolayı duman atması , titreme , çeki düşüklüğü yapmasıydı..Motor Rodaj zamanı hemen hemen geçmesine rağmen motor yapılır yapılmaz düşük devirlerde zayıf kalmasın diye race chip takmıştım , tek kelime ile şuanda ilk aldığımız halden 1,5 kat daha iyi diyebilirim..

 

Yakıt ortalamasıda şehir içinde 6.2 olarak gözükmekte.Ben genelde sakin kullanır , bazen dip gaz yapar bırakırım..Ama tek bişey diyebilirim , o da race chipden kaynaklanıyor sanırım seviyesi 7-7 max iken ben şuanda 6-6 da kullanıyorum tam dip gaz yaptığımda motor arza lambası yakıyor , sonra kontak aç kapat yaptığımda gidiyor..Bu sorunu ilk zamanlar ypamazdı , şuanda ara sıra yapıyor hadi hayırlısı diyelim...

 

Yukardaki sorunlardan yaşayan olursa bana ulaşabilir , elimden geldiğince çözdüğümüz problem zaman dilimini daha detaylı açıklarım.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

138.000 de aracımızı aldık , 161.000 km de bolu-kocaeline giderken motor yağlamayı kesti ve piston yatakları dağıldı..Onunla birlikte krankda zarar gördü. Hepsi komple değişti.

 

Sormak istediğiniz soruları sorabilirsiniz.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.