Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus'umda Ki Bazı Problemler..


Batuhan Gümüş

Soru

Gaz pedalına bastığım zaman arabanın içine böyle inceden şrrrr yada trrrr tarzı bir ses geliyor ayağımı gaz pedalından çektikten 1-2 sn sonra ses kesiliyor gaz pedalına bastığım sürece devam ediyor bu durum , hız sabitleyicidede denedim araba gaz yediği zamanlarda o sesi yapmaya başlıyor , özellikle sabahları pür dikkat dinlemenize gerek kalmadan bu sesi duyabiliyorsunuz.  Bununla ilgili olarak servise iki kere gittim ilk gittiğimde ses yok dediler işin içinden çıktılar , ikinci defa götürdüğüm zaman ise bende otomotiv okuyorum falan diye muhabbete girince benim duyduğum sesi duyduğunu , ancak bu motora yabancıyız şimdi dağıtsak nerden geliyo kurcalaya kurcalaya bulmak lazım bana sorarsan sıfır arabaya hiç öyle şeyler yapmayalım dedikleri için arabamın üzerinde deney yapmasınlar diye vazgeçtim. Sonuç olarak ses yine geliyor :) birde debriyaj pedalı ile ilgili bir ses var oda ; pedala bastıkça çıt diye ses geliyor bas çek yaptığımız için tabiki çıt çıt diye geliyor ses , ilk gittiğimde bunada normal sesi bu bunda bi anormallik yok dediler.  İkinci gittiğimde bari yağlayalım bir umut keser dedi yağladı ama ses yine devam ediyor.. En önemlisine geldiğimiz zaman ise ; bence çok önemli bir sorun ancak şehir dışında olduğum için henüz servise götürüp baktırma fırsatım olmadı , arabaya arka kapıdan inip binen çok nadir olur haliyle kapılar fazla kullanılmaz , ilkinde arabayla bi çukurdan geçtiğim zaman araba bir anda ötmeye başladı ne oluyor dedim ekrana bir baktım arka kapı açık yazıyor , acaba dedim belki inip binenmi oldu gibisinden açık kalmış olabilir ( kapıyı yavaş kapatırsınızda yarım şekilde oturur ya kapı , çekersiniz ne açılır ama nede tam kapanmıştır işte o şekilde açılıyor. ) ikinci seferinde ise ne bi çukur ne bi tümsekten geçtim düz yolda giderken yine aynı sorunla karşılaştım ve son on gündür arabanın arkasına hiç oturan birisi olmadı , yani o kapı kullanılmadı. Arabayı kilitlediğim zamanda elle kontrol etmiştim yarım açık kaldımı diye o şekildede değildi ama kapı yolda giderken açıldı.. Biraz uzun oldu ama kusura bakmayın bu şekilde 3 sorunum var bende sizlere bir danışayım dedim..

Batuhan Gümüş tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Şanssızlıklar sizi bulmuş umarım en kısa zamanda atlatırsınız...

Son ikisi için bişey diyemeyeceğim de ilk sorun için bişeyi merak ettim... Gaz pedalı 2500 devirde de  aynı şeyi yapıyor mu yoksa sadece 1000-1500 devir aralığında mı oluyor?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yazının uzun olması sorun değil de, noktalama işareti ve boşluklara dikkat edersek sevinirim. Okurken çok yoruldum açıkçası.

 

Kapı ile ilgili problemi biri daha yaşamıştı sanırım. Çözümün ne olduğunu hatırlayamadım şu an, bilen varsa yardımcı olacaktır.

Gaza basarken gelen ses, aracın düşük devirde kullanıldığı sırada çıkan sestir diye tahmin ediyorum. Vites değiştirdiğiniz anda aracın devri ne oluyor, dikkat edebildiniz mi? Belki normal ve bizde de olan bir sestir. Eğer devir 1500'ün altındaysa motordan kalın bir "tırrr" sesinin gelmesi normal. (Tabii aynı sesten bahsediyorsak). Devir yükseldikçe bu sesin tonu biraz daha değişiyor.

Kürşat Demirci tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

sesin tonu aynı ve aracımı 2000 devirden düşük kullanmamaya dikkat ediyorum , sesi 3000 devire kadar rahatlıkla duyabiliyorum ama 3000 devirden sonra motor sesi bastırıyor o sesi ancak ses yine devam ediyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Motor sesi için bir şey demek zor.

Ancak kapı işi gerçekten sorun. Ayrıca kapılar yarım kapalı kalmış olsalardı kapılar kilitlenmezdi. Benim tahminim ya kilitte bir arıza var, ya da kilidi kontrol eden motorda.

 

Ve motor sesi için bir öneri, ford a mail atın. Bu tür bir ses olayı yaşayan olup olmadığını, kayıtlarda böyle bir sorunla daha önce karşılaşan olup olmadığını sorun.

Ve serviste ustaya da bir alkış. Sizi ikna edip o motoru dağıtmadığı için. (Tabi burada işten mi kaçtı, yoksa motorunuzu koruma adına mı böyle davrandı bilemiyorum ama biz iyi niyetli olalım.)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Direk sorunlarınız işe ilgil değil belki ama bir sorum olacak aracın ecomode sistemi size 2000 devir ve altında vites değiştirmenizi önerirken siz neden 2000 devir üstü kullanıyorsunuz ? Yanlış anlamayın sadece meraktan soruyorum.

Ümit Vaysaloğlu tarafından düzenlendi
Yanlış alıntı.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Direk sorunlarınız işe ilgil değil belki ama bir sorum olacak aracın ecomode sistemi size 2000 devir ve altında vites değiştirmenizi önerirken siz neden 2000 devir üstü kullanıyorsunuz ? Yanlış anlamayın sadece meraktan soruyorum.

aracım bana %60 2000 devirde vites atmamı söylüyor %35 2500 devirde vites at ikazı veriyor %5 yani çok nadir şuan hatırladığım iki yada üç kere 1750 devirde vites ikaz ışığını yaktığını gördüm , genel olarakta dikkat ediyorum zaten o ikiza ona göre vites atıyorum , hatta son 10 gündür ecomode vites değişimlerimde 5 yaprak dolu şekilde

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

diğer sorunları yaşamadım ama kapı sorununu bende yaşadım 60 km saat hızla giderken viraj döndügüm taraftaki kapı açılmıştı tıpkı anlattıgınız gibi 1 seferlik önemsemedim ve bir dahada yapmadı ama siz arka kapı hiç açılmadı diyosunuz ben devamlı kullanırım arka kapıyı,büyük ihtimal tam kapatmadım kanısındayım şimdilik.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

2300 devirden aşağıda vites yükseltmeyin..4.5.6 viteslerde 1750 devirden aşağı arabayı sürmeyin.. bu devirden aşağıda 1000 motor güçsüz kaldığı için motor titriyor..sizin duyduğunuz ya titreme sesi yada turbo sesi..şunu deneyin düz yolda 1900-2000 devirde iken 4.vites (60 km) veya 5. vites (75 km) hız sabitleyiciyi ayarlayın bakalım yine o ses gelecek mi..çok sakin kullanırsanız ecomode 1900-2000 devirde vites yükseltin diyor ki bu 1.0 motor için bence facia..4 den 5 e atın.. 1400 devire düşer kendini toparlayıncaya kadar motor titrer buda 1700 devir üstüdür..

 

birkerede bana oldu sanki sol arka kapı..ama arabama binen inen olduğu için, emin olamadım..henüz bir kez daha olmadı..

 


 


Direk sorunlarınız işe ilgil değil belki ama bir sorum olacak aracın ecomode sistemi size 2000 devir ve altında vites değiştirmenizi önerirken siz neden 2000 devir üstü kullanıyorsunuz ? Yanlış anlamayın sadece meraktan soruyorum.

 

 

bir üstteki mesajımı okumalısınız, arabanızı devirsiz kullanmamalısınız..2000 altı vites geçişleri motoru titretiyor..

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
2300 devirden aşağıda vites yükseltmeyin..4.5.6 viteslerde 1750 devirden aşağı arabayı sürmeyin.. bu devirden aşağıda 1000 motor güçsüz kaldığı için motor titriyor..sizin duyduğunuz ya titreme sesi yada turbo sesi..şunu deneyin düz yolda 1900-2000 devirde iken 4.vites (60 km) veya 5. vites (75 km) hız sabitleyiciyi ayarlayın bakalım yine o ses gelecek mi..çok sakin kullanırsanız ecomode 1900-2000 devirde vites yükseltin diyor ki bu 1.0 motor için bence facia..4 den 5 e atın.. 1400 devire düşer kendini toparlayıncaya kadar motor titrer buda 1700 devir üstüdür..

 

birkerede bana oldu sanki sol arka kapı..ama arabama binen inen olduğu için, emin olamadım..henüz bir kez daha olmadı..

 

 

 

 

 

 

bir üstteki mesajımı okumalısınız, arabanızı devirsiz kullanmamalısınız..2000 altı vites geçişleri motoru titretiyor..

 

Sizin söylediğinize göre otomatik vites (DGS-Powershift) 2300-2400 de vites atması gerekirdi. Ama yeni nesil otomatik vitesler 2000 deviri görmeden vites atar buna 1.2 tsi motor dahil.Örnek olarak golf de 60'ı geçer geçmez 5 vitese takar dgs de. Çünkü araçlar bunlar düşünülerek design edilmiştir. Titreme yapması durumunda zaten hemen size vites küçültün uyarısı verir.  Aracınızı sakin kullanmanız halinde araç size 1800-2000 devir arasında vites değişim uyarısı verecektir. Vites değiştirdikten sonra gaza bir anda yüklenmez yavaşca arttırırsanız rahatlıkla titremeden yola devam edebiliyorsunuz.

 

aracım bana %60 2000 devirde vites atmamı söylüyor %35 2500 devirde vites at ikazı veriyor %5 yani çok nadir şuan hatırladığım iki yada üç kere 1750 devirde vites ikaz ışığını yaktığını gördüm , genel olarakta dikkat ediyorum zaten o ikiza ona göre vites atıyorum , hatta son 10 gündür ecomode vites değişimlerimde 5 yaprak dolu şekilde

 

Aracınız size böyle uyarı veriyor çünkü demek ki siz aracı agresif veya daha performanslı kullanıyorsunuz ve araç da sizin kullanım stilinizi fark edip ona göre size vites geçiş uyarısı veriyor. Tüm verileri sıfırlayıp çok sakin bir kullanım deneyin 2000 deviri geçmeden vites atmasını istediğnii göreceksiniz.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Sizin söylediğinize göre otomatik vites (DGS-Powershift) 2300-2400 de vites atması gerekirdi. Ama yeni nesil otomatik vitesler 2000 deviri görmeden vites atar buna 1.2 tsi motor dahil.Örnek olarak golf de 60'ı geçer geçmez 5 vitese takar dgs de. Çünkü araçlar bunlar düşünülerek design edilmiştir. Titreme yapması durumunda zaten hemen size vites küçültün uyarısı verir.  Aracınızı sakin kullanmanız halinde araç size 1800-2000 devir arasında vites değişim uyarısı verecektir. Vites değiştirdikten sonra gaza bir anda yüklenmez yavaşca arttırırsanız rahatlıkla titremeden yola devam edebiliyorsunuz.

çift kavramalı otomatik şanzımanlarda haklısınız(arkadaşımın yeti si var dsg 7 vites) ama manuelde bence daha devirli kullanmak gerekiyor. sonuçta çift kavrama çekişe katkı sağlıyor.gazda dalgalanma olmadan vites geçişi sağlanıyor, malum bir sonraki vites hazır..manuelde ise gaz verip gaz kesmek, vites değiştir tekrar gaz ver, motorun toparlanması olayı var..  benzer sıkıntı kasislerden geçerken çok yavaşladığınızdaki toparlanma sırasında da oluyor..gazı yeteri kadar vermeden geçerseniz motor titriyor çünkü devir 1100 lerin altına düşünce motor 1300 kg ı çekmiyor bence..tork değil bg istiyor motor yani devir...son cümlenizdeki gaza yüklenmeden gaz verme olayını deneyeceğim..(ama şunu iyi biliyorum 5. vites 1750 devirde araç sorunsuz giderken 1600 devirde motor titriyor) yanlış bilmiyorsam düşük ve sarsıntılı devir piston ve sekmanlara zararlı..sürtünmeyi olumsuz etkiliyor..

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

motor titriyor çünkü devir 1100 lerin altına düşünce motor 1300 kg ı çekmiyor bence..tork değil bg istiyor motor yani devir...son cümlenizdeki gaza yüklenmeden gaz verme olayını deneyeceğim..(ama şunu iyi biliyorum 5. vites 1750 devirde araç sorunsuz giderken 1600 devirde motor titriyor) yanlış bilmiyorsam düşük ve sarsıntılı devir piston ve sekmanlara zararlı..sürtünmeyi olumsuz etkiliyor..

Rölanti devrinin altına uzun süre düşmediğiniz sürece bir zararı olmaz. 1000 dd civarında hızlı gaz tepkimesi beklemeyeceksiniz, yedire yedire gaz verirseniz toparlar ve yürür. Verimli bir devir düzeyi değil, ama 1500'e kadar rahatça düşülebilir. Yeterki gazı basınca fırlamasını beklemeyin. Titreme de motorun rezonansa girdiği titreşim frekansının daha düşük düzeylere inmesi nedeniyle hissedilir olması sadece, yoksa zorlandığının bir göstergesi, devri arttıkça aynı titreme gene oluyor ama daha yüksek frekansta gerçekleştiği için motor sesi olarak algılanıyor sadece... 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Rölanti devrinin altına uzun süre düşmediğiniz sürece bir zararı olmaz. 1000 dd civarında hızlı gaz tepkimesi beklemeyeceksiniz, yedire yedire gaz verirseniz toparlar ve yürür. Verimli bir devir düzeyi değil, ama 1500'e kadar rahatça düşülebilir. Yeterki gazı basınca fırlamasını beklemeyin. Titreme de motorun rezonansa girdiği titreşim frekansının daha düşük düzeylere inmesi nedeniyle hissedilir olması sadece, yoksa zorlandığının bir göstergesi, devri arttıkça aynı titreme gene oluyor ama daha yüksek frekansta gerçekleştiği için motor sesi olarak algılanıyor sadece... 

Manuel turbo donanıma sahip dizel bir motorun düşük devirde sürülmesi motorun zararına değil midir ama? Eski toprakların tabiriyle motoru küstürmüş olunmaz mı?

Uğur Yılmaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Zarar olması için yağ pompasının yeterli yağı pompalamayı keseceği kadar düşük devire inmek lazım, o da rölanti devrinin altındadır. 

Bunun dışında düşük devirde ani gaza yüklenirseniz karışımın hepsini yakamayacağı için çiğ yakıt atma ve kurumlanmada bir nebze artış olur, ama yedirerek gaz vermede bu sorunlar da olmaz.

Tabii bu kadar düşük devirlerde kullanım ya çılgınca ekonomik gitme ya da vites değiştirmeye üşenme nedeniyle olabilir ancak, çok sık uygulanacak bir durum değil.

Ha bir de dizellerde DPF muhtemelen daha çabuk dolar...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Motoru tekletme ile düşük devirde kullanmak aynı şeyler değil diye tahmin ediyorum. Dizel tekletilmez çok zarar verir rivayet mi gerçek mi yoksa dediğiniz şartlar bunu da kapsıyor mu diye işi garantiye almak için sorıyım.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.