Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Mercedes A Serisi - Beklentileri Karşılıyor Mu?


Cem Boneval

Önerilen Mesajlar

Görünüş olarak A bence çok başarılı, sürüş ve konfor olarak test etmeden bir şey söyleyemem. AMG paketi ise belirtildiği üzere baya güzel görünüyor.

CLA ise C serisine göre kesinlikle tercih edilecek bence. C serisi kaç yıldır piyasada olan ve bence sıradan başlamadıysa bile sıradanlaşan bir araç. Belki Coupe olanına idare eder diyebilirim de C 63 AMG haricinde tercih edilmez bence :)

 BMW hayranı ve objektif bakamama ihtimali yüksek biri olarak 3 serisi ile ilgili beğenmediğiniz noktaları dinlemek isterim :)

Kucuuuk.. BMW ya da Mercedes alan adam oncelikle luks, konfor ve imaj satin aliyor.. 3 serisi ne o kadar konforlu ne o kadar luks ne de genis. 5 bile anca idare ederdi de yeni kasasi ile uzattilar biraz.. Ozellikle arka diz mesafesini...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Cem Abi tespitlerinde haklısın kesinlikle fakat A sınıfını alıcak olan kişi zaten küçük araba almak istiyordur diye düşünüyorum. Eger daha genişi istiyorsa B C E diye gidebilir.

Ama dış görünüşü hele ki AMG ler çok güzel duruyor.

Mercedes'i Mercedes yapan özellikler 3K diye özetlenebilir Konforu, kalitesi ve kaya gibi sağlam olması, üçü de yok bunda. Yani bu alınacaksa Mercedes diye değil de özgün dinamik tasarımı olan X marka diye alınır.

 

Bu c serisi D segmenti bir araç. Ancak diz ve baş mesafesi neredeyse benim Focus ile aynı. Anlamadım yani. Ya da adam 1,90 falan.

 

C ya da CLA arasında bir araç alacak olsam sanıyorum CLA alırdım. Madem dar her ikiside, en azından gözüme daha güzel görüneni alayım. :D

Adam 1,93

Ve C serisi dar değil.

Ayrıca D segmentinde de sayılmamalı bence, olsa olsa Cbuçuk olur

Görünüş olarak A bence çok başarılı, sürüş ve konfor olarak test etmeden bir şey söyleyemem. AMG paketi ise belirtildiği üzere baya güzel görünüyor.

CLA ise C serisine göre kesinlikle tercih edilecek bence. C serisi kaç yıldır piyasada olan ve bence sıradan başlamadıysa bile sıradanlaşan bir araç. Belki Coupe olanına idare eder diyebilirim de C 63 AMG haricinde tercih edilmez bence :)

E o zaman sormam lazım sayın kullanıcılara Focus dar dar diye dır dır edenler kimlerdi?

Kucuuuk.. BMW ya da Mercedes alan adam oncelikle luks, konfor ve imaj satin aliyor.. 3 serisi ne o kadar konforlu ne o kadar luks ne de genis. 5 bile anca idare ederdi de yeni kasasi ile uzattilar biraz.. Ozellikle arka diz mesafesini...

Mertol lüks, konfor ve imaj yanında BMW'nin özellikle ve özgünlükle daima vurguladığı bir şey var o da sportiflik! Gerek tasarımına, gerek sürüş dinamiklerine bunu hep yansıtıyor.

Ve evet iç mekan kullanımında harikalar yaratan bir marka değil, o konuda iyileştirme çabaları bile yok.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

E o zaman sormam lazım sayın kullanıcılara Focus dar dar diye dır dır edenler kimlerdi?

Ben de onlardan biriydim malesef, farkında olmadan dizimle far ayarlarını değiştiren biriydim  :blush:

Yol tutuşunun mükemmelliğini gördükten sonra diğer kriterleri yavaş yavaş umursamamaya başladım :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

İkincisi kimilerine olumlu gelebilir. A serisinde hızlı HB sınıfına katkı yapacak bir model de üretime geçmiş: A45 AMG 2L 4-silindirli turbo tamı tamına 360 PS üretiyor, yanında da 450 Nm tork var bonus olarak. Böylelikle 180PS/L değeriyle muhtemelen hacminin en güçlü motoru olma ünvanını kazanıyor. 0-100 km/h 4,6 saniye olarak belirtilmiş, son hız elektronik olarak sınırlı 250 km/h. İlginç yani...
Sadece bu başka var mı olumlu yanı? Focus'u hacminden dolayı  dolayı yerden yere vuranlar! BMW ve Mercedes ne alemde görsün bakalım.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bana size markayla ilgili bu sözü söyleten özellikleri sayar mısınız?

 

Cem Bey'e bana sormamanıza rağmen yazmak istedim; Türkiye'de belirli bir sınıfı ( ki o sınıf halk arasında pek de iyi anılmaz) simgelemesine rağmen; Mercedes'e Mercedes dedirten sanırım, istisnai sağlamlık, istisnai kalite, lüks kelimesi ile yakınlık ve rahat kullanım olabilir.

Çok fazla sürüş deneyimim yok ama şans eseri S 500 ve E 320 sürmüşlüğüm var ki bu yazdıklarımı destekler nitelikte deneyimlerdi.

Ayrıca kişisel olarak düşünüyorum; A serisinde o sonradan monte navigasyon ekranı gibi duran ekran çok iğreti ve ayrıca geniş görünmesine rağmen pek de rahat sayılamayacak arka oturuş mesafesi aracı itici kılıyor. Aynı durumlar CLA için de geçerli; bu yüzden ve C serisine de kullanmamış olmakla birlikte çok kez binip keyif aldığım için sanırım en iyi tercih C serisi olacaktır; tabi o paralara BMW 320d yahut 320i de alınabilir yani ikisi de değil ama BMW.

=)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Eveeet, resim filan yok ama öğle arası işyerimize yakın mesafedeki bir Mercedes bayiine gidip A180 CDI otomatik şanzıman, test sürüşü yaptık. Gimat önünden Anadolu bulvarı'ndan İstanbul yoluna çıkıp güzelce test ettik. giderken arkadaş kullandı dönüşte de ben.

 

giderken arkaya oturmayı tercih ettim. Cem abi'nin de bahsettiği gibi arka taraf facia. Focus'a "dar bu yeaa" diyenlerin bu aracın arkasına oturmasını tavsiye ederim. Mercedes mercedes olalı böyle zulüm görmemiştir. Boyum 1.80, öyle upuzun bir insan olmaya gerek yok arkada rahatsız oturmak için. kafam baya baya tavana değiyor, hatta biraz kafamı yanan eğmem gerekiyor. ancak biraz kaykılarak kafamı dik halde tutabiliyorum. biraz fazla kaykılırsanız bu sefer ön koltuk dizlerinize mani olmaya başlıyor. içerisi basık, karanlık ve oldukça klostrofobik bir ortama sahip.

 

arkadan ön konsola doğru baktığınızda oldukça modern bir çizgi karşılıyor sizi. vites topuzu yok ve mekanik el freni bulunmuyor. multimedya steer var ortada bu da üst klasman araç hissi yaşatıyor. bir nevi cem abi'nin "-mış gibi" deyimini hatırlatıyor. iç mekan görüntü olarak çok şık ama ergonomi açısından arka taraf facia.

 

gel gelelim sürüş deneyimine.

 

araçta 7 ileri çift kavramalı otomatik vites kullanılmış. dizel bir araca göre çok sessiz. vites geçişleri harika. sürüş çok dinamik, halk diliyle iyi kaçan bir araç.direksiyonun tepkileri çok yerinde, araç virajlarda güven veriyor ama tabi sınırlarını zorlayacak bir parkurda değildik, daha yüksek hızlarda nasıl tepki verir bilemiyorum.

 

yine Cem abi'nin dediği gibi aracın içine gömülüyor gibisiniz. buna "araç sizi sarıyor" da diyebiliriz ama biraz fazla sarıyor desem daha yerinde olur :) özellikle tavan çizgisi çok aşağıda olduğundan ön kabinde de bir basıklık söz konusu.

 

sonuç olarak, sürüş dinamikleri olarak bir mercedes kullandığını sürücüye belli etse de, iç mekandaki anti-ergonomik dizayn birçok olumlu noktayı silip süpürüyor. hele arkada oturacak olanlara Allah'tan sabır ve bir şişe passiflora diliyorum.

 

not: malzeme kalitesi ve işçilik de lüks bir mercedes ayarında olmasa da (ki zaten böyle birşey beklemek bence anlamsız olur) ortalamanın oldukça üzerinde.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sürücüarabasi.net bu zaten kadran tasarımından bile belli..O yüzden ailesi ile gezecekler zaten düşünmesin :)

Gençler focus yerine hayli hayli tercih eder bence :) Oldukça sportif ve ateşli mavi rengi de can alıyor.

 

Test edince devam ederük.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

E o zaman sormam lazım sayın kullanıcılara Focus dar dar diye dır dır edenler kimlerdi?
Biri bendim ve hala da ayni fikirdeyim.

 

 

 

Mertol lüks, konfor ve imaj yanında BMW'nin özellikle ve özgünlükle daima vurguladığı bir şey var o da sportiflik! Gerek tasarımına, gerek sürüş dinamiklerine bunu hep yansıtıyor.

Ve evet iç mekan kullanımında harikalar yaratan bir marka değil, o konuda iyileştirme çabaları bile yok.

Tamam abi belki sportif ama luks degil, konforlu degil ve bence kizlari tavlamak icin kullanilmasi disinda 3 serisi BMW imajini da yansitmiyor bence.. BMW almis olmak icin alinacaksa alinabilir ama o zaman 1 serisi de alinabilir. 1 serisi, B serisi, A3 ve Yeni Golf arasinda tercih yapmam gerekirse ve bunlarin hicibirinde de marka logosu yoksa golfu tercih etme ihtimalim cok yuksek.. Hele ki motoru 2.0 TDi falansa..

Ben bir arabaya 100 bin liradan fazla para vereceksem 3 ya da c serisinden cok daha fazlasini vermesi lazim bana.. 120-150 bandinda bu da var.

http://www.jaguarturkey.com/xf/galeri.asp

Tercih meselesi tabi..

 

 

Mini veya 116 alanlar neden seçim yapıyorlarsa bu arabada o sebeple satılır. Fayda fiyat ergonomi beklentisi olan bu arabaları almaz zaten.
1 serisi yada A B serileri ancak bana mercedes alsana bana BMW alsana diye tutturan metreslerin cenesini kapatmak ya da universiteyi kazanmis kizina araba sozu vermis cebi bol amcalar icin cazip olabilir. e46 3 compact i tercih ederim sahsen.. Mertol Kip tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Mercedes bmw karsilastirmalarina hep mrrcedes diye cevap veren biri olarak A serisi almayi asla dusunmem. C serisi bile cok zor , ona verecegim para ile gider selective mondeo alirim herhalde. Eski sirketim almandi sirket araclarida hep bmw ve mercedesti ozellikle 3 serisini bol bol kullandim her seferinde de bu ne dar araba dedim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sürücüarabasi.net bu zaten kadran tasarımından bile belli..O yüzden ailesi ile gezecekler zaten düşünmesin :)

Gençler focus yerine hayli hayli tercih eder bence :) Oldukça sportif ve ateşli mavi rengi de can alıyor.

 

Test edince devam ederük.

Yakup bi Volvo V40 1.6 180 PS test etmeyemi gitsek seninle :) R-design hafif dolu 82.000 fiyat aldim
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.