Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Focus 3 1.0 Ecoboost Yakıt Tüketim Değerleri


Ahmet A.

Önerilen Mesajlar

Yokuş yukarı çıkarken mesela 2. vitese 2500dd yi geçiyor fakat 3'e atıncada araba yığılıp kalıyor yokuşumuz dik olduğu için 2 ile çıkmak daha mantıklı geliyor bana.
 

 

Düz yolda yol bilgisayarının vites yükselt uyarılarına uyun. Sonuçta en ekonomik devri belirleyip vites yükselt diyor. 

Ancak dediğiniz gibi yokuş tırmanırken yükselt dese bile gözardı ediyorum...

Tabi ki 2 veya 3 ile çıkmak daha mantıklı, yanlış olan vites yükseltip arabanın yığılmasını izlemek  :yeah:

 

unutmadan sorayım focus 3 titanium normal packet için lastik basıncını ne yapmalıyım.
 

 

32 yeterli...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şunu sadece merak ettim dediğiniz gibi 2000 deviri aşmadan vitesi atarsam çok sık vites değiştirmiş olmazmıyım? Kendime uygun bir sürüş tekniği arıyorum umarım sayenizde bulacağım.. Yokuş yukarı çıkarken mesela 2. vitese 2500dd yi geçiyor fakat 3'e atıncada araba yığılıp kalıyor yokuşumuz dik olduğu için

Emrah Bey yokuşta yükselttiğiniz viteste 2500 dd altında olmayın, kastım budur, 2500 dd olunca vites yükseltmek değil.

Düşük devirde yüksek tork üreten motorlarda 1500-1750 ile 2000-2500 dd arasında seyretmek ekonomik olacaktır. 

Tabii biraz fazla vites değişiyor ister istemez, ben onun çözümünü 1-2-4-6 şeklinde giderek buldum mesela, şehir içinde 60-70 km/h hızla 6.viteste seyir halinde olabiliyorum.

1.0 EB için de vites hız devir ilişkisi aşağıda, tercihim yeşil öncelikli, sarı makul.

Bunlar seyir esnasında sürdürmeniz gereken devir, vites değiştirme değerleri değil, onu zaten YB yapıyor. Yokuş yukarı +1000 dd eklenebilir.

 

h_z_devir.jpg

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1-2-4-6 şeklinde giderek buldum mesela,

 

benim yanımda yolculuk edenlerde ; devamlı vites değiştiriyorsun diyorlar :)))   ama işte o sayede 7.3 lt'lerde gezebiliyorum ...

 

eşim alıyor kullanıyor ;  sarfiyat 8.0 lt'lere çıkıyor biranda ki ; benden hızlı kullandığı da yok ...  

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1-2-4-6 gitmenin herhangi bir dezavantajı yoksa bende denemek isterim de mantığını çözmeye çalışıyorum ara vitesleri atlamak zarar vermezmi acaba.

Değişmeden önce devri yükseltirseniz 3500 - 4000 dd düzeyine iki vites birden atlar ve düzgün bir devire düşersiniz.

Ancak siz bence önce bir teker teker yükselterek alışın da sonra fantezilere girersiniz...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Herkese selam

Arkadaşlar 1.0 eb aracımı alalı bir hafta oldu 400 km yaptım ... Aracı 1500-2500 sakin kullanmaya özen gösterdim, bugün ölçtüm yol bilgisayarı 7 lt iken pompada 7.8 lt tüketim var ... Hüsran :( ... İlerleyen km lerde yakıt düşer mi sizce ...?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

bende değişiklik olmadı..aldığım günde; şimdi 11.000 km de de aynı yakıyor. pompa tüketimi ile gerçek tüketim arasında bende 0.3 hata vardı, sizdeki 0.8 çok.

bizim depo kapakları sıkıntılı, pompa erken atabiliyor..hele yazın 40 lt alması gerektiğini bildiği depoya 35 lt benzin gelince atıyordu.. verilen huniyi pompacıdan önce takıp, puf diye hava atmasını sağlıyordum yada pompacıya 1-2 kez tak çıkar öyle yakıt koy diyorum, veya yavaş hızla basmasını istiyorum..

bizim göstergenin doğruluğunu netleştirmek için uzun dönem ölçüm şart..3-5 aylık ortalamaya bakmak lazım, hata payını azaltmak için..yada ağzına kadar doldurduğunuzdan emin olmanız lazım ama zor..

 

forumu okuduysanız bu konuda detaylı açıklamalarımız var..sürüş deviri şu sıralar 1750-2000 olabilir ama 2000 km den sonra 1600-1750 arası olsun..

gereksiz hızlanmalardan kaçınıp, lambalara yaklaşınca hzı gidip fren yerine, önceden gazdan ayağı çekmek lazım.. birde ev-iş arası kaç km.. motor ısınmadan varılan mesafeler kışın yakıtı çok etkiliyor 5 km den kısa olanlar yani..

 

bu arada yeni aracınız hayırlı olsun ... umarım düzeni tutturursunuz..önceki aracınız ne idiyse, hele benzinli ile kıyaslarsak en az 1 lt az yakması lazım. eski aracınız 8 litre yakarken bu motordan 6 litre beklememek lazım.. benim eski araç 7 litreydi, bununla 6 yakıyorum.. kış girdi gireli 1 depo 6.6 yaktım, şu sıralar 6.6 ile başladığım ayı 6.3 le bitirdim..

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Teşekkür ederim sağolun. Önceki aracım opel corsa1.3 cdti, ondan önceki focus2 hb tdci 110 hp ... Çoktandır benzinli araca binmemiştim! Açıkçası 1.0 ı ucuz ve yakıt tüketiminin 6-7 lt arası olacağını düşündüğüm için tercih ettim, hatta arkadaşlar dizel almam konusunda ısrar etmişlerdi ... Aracı sakin ve devrinde kullandığımı düşünüyorum evim işime 10 km çevre yolunu kulkanıyorum, bilgisayrla pompa tutsa sorun kalmıyacak gibi ... Diğer ölçümlerimi de ortalama hızla birlikte sizlerle paylaşacağım ...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Düşer düşer, daha ortalama için eldeki veriler çok az, ölçüm hataları da zamanla azalır.

6,8 - 7,2 arası gerçekçi olur.

Yanlış anlaşılmasın, düşme aracın rodajından falan değil.

Sürücü arabayı kullanmayı öğrenir, daha uzun yol aldıkça daha gerçekçi ortalamalar elde edilir, yakıt almadaki sorunlar bilinir ve giderilir, kısacası bilinç ve deneyim artar.

Yine de belirtmek lazım, aracın ekonomi potansiyeli onu ortaya çıkarabilecek bir sürücüyü bekler...

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Teşekkür ederim sağolun. Önceki aracım opel corsa1.3 cdti, ondan önceki focus2 hb tdci 110 hp ... Çoktandır benzinli araca binmemiştim! Açıkçası 1.0 ı ucuz ve yakıt tüketiminin 6-7 lt arası olacağını düşündüğüm için tercih ettim, hatta arkadaşlar dizel almam konusunda ısrar etmişlerdi ... Aracı sakin ve devrinde kullandığımı düşünüyorum evim işime 10 km çevre yolunu kulkanıyorum, bilgisayrla pompa tutsa sorun kalmıyacak gibi ... Diğer ölçümlerimi de ortalama hızla birlikte sizlerle paylaşacağım ...

10 km çevre yolu dediğiniz zaman o değerler çok. bu araba yüksüzken çevre yolunda 5.5 litreden fazla yakması imkansız gibi.. max 6. çünkü denizli nin muğla çıkışı hariç bildiğim kadarı ile tırmanışta yok. düz bir şehir.

 

yenge kullanıyor mu arabayı.. bayanlar yakıt düşmanı. biladerin araba f3 dizel, yenge kullanırken ort. 6 lt..biladere geçince hemen 5-5.3 lere iniyor :)

 

zamanla düzeleceğini sanıyorum

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

İşyerim muğla yolu üzerinde : :) ama dönüşte gazsız geliyorum desem yeridir, tolere etmesi lazım .... Hanımda kullanıyor, onda da bilgisayar verileri aynı, benim sıkıntı pompadaki fark ... Düzeleceğini umuyorum görücez.

Maalesef tolere etmiyor. Yokuş çıkarken yaktığını, inişteki tasarruf karşılamıyor. Benim evim de yüksekte, ortalama tüketimi resetleyeli atıyorum 50 km olsun, rampaya çıkmadan önce ortalama tüketim 6 litre seviyesindeyse, rampayı çıktıktan sonra 6,5 oluyor diyelim, aynı rampayı geri indiğimde 6,2 ye kadar iniyor. Gerçi km arttıkça ortalama tüketim verileri daha yavaş değişmeye başlıyor ama, yine de tam olarak eski haline gelmediğini defalarca test ettim. Rampayı çok sakin çıkarsanız belki fark daha az olur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.