Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Mart 30, 2018 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 30, 2018 2 saat önce, Tugay Kuruöz yazdı: 6:15 den 7:45 e kadar olan kısımda yakıt ekonomisine değinmişler. Süper. 2000 dd'de 50 Nm daha fazla tork oluşuyormuş, bu torku oluşturan zemzem suyu mu? 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Tugay Kuruöz Yanıtlama zamanı: Mart 30, 2018 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 30, 2018 1 dakika önce, Cem Boneval yazdı: Süper. 2000 dd'de 50 Nm daha fazla tork oluşuyormuş, bu torku oluşturan zemzem suyu mu? Taş mı yesin abi adamlar --15 dakika sonra eklendi-- Burada olay; herhangi bir durumda sadece otomobil performansı için söylemiyorum, tüm koşullar eşitken sonuç kısmında aldığınız iş öncekine göre fazla ise kesinlikle bunun bir bedeli olacağıdır. Bu durumu araç performansı ile bağdaştıracak olursak benzer sürelerde benzer ivmelenme ve hızdaki karşılaştırmalarda yakıt değişmeyecektir. Yani yazılımlı da olsa ancak yazılımsız halindeki kadar iş aldığımız durumlarda yakıt aynı kalabilir. İvmelenme zamanı kısalırsa yakıt artacaktır. Termodinamiğin birinci yani enerjinin korunumu yasasında olduğu gibi; enerji sadece birbirine veya işe dönüşür. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Tugay Kuruöz Yanıtlama zamanı: Mart 30, 2018 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 30, 2018 Daha az tüketimin mümkün olması için eşit şartlar altında yapılan kıyaslamada makinenin diğerine göre verimliliğinin daha yüksek olması gereklidir. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Servet Ö. Yanıtlama zamanı: Mart 31, 2018 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 31, 2018 3/30/2018 - 01:13 tarihinde, Ozan Kar yazdı: herhangi bir motorun herhangi bir yazılımla termodinamik veriminin artması mümkün mü? Mümkündür/Değildir diyecek kadar veriye sahip değilim ve sanırım ömrümün sonuna kadar da olamam. Fakat arabalardaki ecu'ların içerisinde: motor sıcaklığı, yağ sıcaklığı (focusda yok), soğutma suyu sıcaklığı, yakıt sıcaklığı, motora giren hava sıcaklığı her daim ölçülür. Bu ölçüler nezdinde arabanın ateşleme yada yakıt püskürme ve hava besleme organları oranları değiştirilir. Bir çok fonksiyon bir çok girdiyle çalışarak farklı çıktılara sahip. Örneğin araban 120 derece yağ sıcaklığında tork çıktısını limitlemeye başlar. 120 derecede 110kmh la giderken limit faktörü 0.8 ise, 140 la giderken 0.7 ye çıkabilir. Velhasılı termodinamiye bakarak çalışılmış halde fabrikadan çıkıyor araçlar. Stage1 de pek dişe dokunur donanıma gerek olmasada. sürtünme sonucunda ortaya çıkan sıcaklıkları tekrar aşağı çekmek adına ekstra donanıma gerek duyuluyor ki fabrika sıcaklık veri aralığına ulaşılsın. Örneğin Intercooler, Oil Cooler, Ekstra/Büyük radyator, WMI, geniş çaplı eğsoz tertibatı. Intercooler turbonun daha hızlı dönmesinden oluşan daha fazla ısınmış havayı soğutmak için. Oil Cooler, yaş sıcaklığı düşürülerek optimum yağlama sağlamak için. Radyatör soğutma suyunu ve motorun genel hararetini düşürmek için. WMI (Water Methanol Injection) yanma odası sıcaklığını düşürmek için. Egsoz, ortamda daha fazla egsoz gazı oluştugundan, sistemde basınçlı halde ilerleyen ve bu basınç yüzünden atımı daha uzun sürdüğü için daha fazla ısı transferinden kurtulmak için egsoz tertibatı çapı büyütmeyle manifold/cat/dpf sıcaklığı düşürme amacıyla kullanılıyor. Bu formüllerin girdileri çıkısı nedir diye merak ediyorsanız örnek olması açısından aşağıdaki linki paylaşıyorum, ME7 tip ECU için Funsiyon dökümanı. Neredeyse hepsi gibi bu da almanca. http://jmgarage.ru/wp-content/uploads/2014/10/ME7-functionsrahrmen.pdf 2 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Süleyman E. Yanıtlama zamanı: Nisan 4, 2018 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Nisan 4, 2018 29.03.2018 - 17:01 tarihinde, Servet Ö. yazdı: Guc kazanmak icin yapilan seyin sonucunda yakit azalmaz. Yakit tasarrufu saglar diyen insanlara ve hatta firmalara guvenmeyin. Cunku fizik kanunlarina uymuyoruz demek oluyor. Yakit tasarrufu saglamak istiyorsaniz arabanizi daha az gaza basarak daha az fren kullanacak sekilde kullanin. Dizel arabalarda tork ve dolayisiyla beygir artisinin cok basit bir formulu vardir. Gaz pedal seviyesine gore belirlenen tork istegini yukselt, tork limitorlerini yukari cek, injection quantitity (yani yanma odasina girecek yakit miktari) yi artir, enjektor acik kalma suresini artir. Temperature correction (yani motor/yag sicakligina gore arabayi korumaya almada kullanilan cevrim tablosu) larini yumusat. Yukarida yazdigim formulu birak Turkiyeyi avrupayi, tum dunya kullaniyor. Var mi icinde yakit tasarrufu saglayan en ufak bir degisken? Yok. Bu degiskenlere ek olarak belki belki lambda yani yakit hava karisim yuzdesi fakire cekilerek daha fazla tork elde etmek istenebilir, bu da arabanin motor icine veya turboya zarar verecegi icin kesinlikle tercih sebebi degildir. Kaldi ki bazi zihnisinir arkadaslar kadrandaki L/KM yaniltmasi dahi yapiyor. Yani siz 100km de 5 litre yaktiginizi sanirken aslinda 7 litre yakiyor dahi olabilirsiniz. Cakal cok. Kisacasi hem guc gelsin hem yakit tasarrufu demek, hem karnim doysun hem pastam bitmesin demekle ayni sey. Bostan yere heveslenmeyin ve kandirilmayin. Tamam çok güzel açıklamışsınız .azaldı diyene de inanmamak lazım benzin pompası herşeyi açıklıyor dediğiniz gibi . Sağolun Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yüksel Nogay Yanıtlama zamanı: Nisan 26, 2018 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Nisan 26, 2018 İntercooler arasogutucu turbonun bastığı hava sıcaklığını düşürerek büzülmesine ve küçük hacme daha fazla hava dolmasını sağlar. Böylece silindir içine daha çok hava basılmış olur, bu da sıkıştırma basıncının artmasını dolayısı ile patlama basıncını arttırır bu da motor gücüne direkt etki demektir. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap