Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Depo Kapağı


saner can

Soru

Bu günlerde çocuklar benim arabamın depo kapağına takmış durumdalar. Her gün aracımın depo kapağını açık buluyorum. Neden F3 lerde depo kapağı kilitli değil ki? Çözüm bulamadım. Sizler de aynı problemi yaşıyormusunuz ve bir çözüm bulabilen var mı?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Ford tarafından "güvenli yakıt alım sistemi" diye tasarlanan bu cins teknolojiye nasıl laf söylersiniz. Ayıp değil mi?

Şaka bir yana, bizimki şirket arabası. Emanet araba, elalemin biri bir gün biryerde içine birşey edecek diye ödüm kopmuyor değil.

Sonradan takılabilen bir kilit mekanizması mutlaka olmalı!!!

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Arabanın her yerini ince ince tasarlayan mühendisler iş depo kapağına gelince apışıp kalıyor demekki.

 

Geçici olarak babamın doblosunu kullanıyorum. Geçen baktım depo kapağı açık. Allah allah dedim bu niye açık kalmışki. Ben sanıyorum merkezi kilite bağlı. Kapıları kitledm ama depo kapağı açılıyor.

 

Adam depo kapağı açıkken sürgülü kapının açılmasını engelleyici sistem düşünmüş ama kapağı merkezi kilide bağlayacak sistemi düşünmemiş.

 

Ama işin diğer boyutu var ve o yüzdem böyle yapmışlar. Çünkü kapağı merkezi kilide bağlamak demek bir elektrik tetiklemeli mekanizma içermesi demektir. Benzinli araçlarda depo ağzından çıkan buhar kapak içinde birikir. Rölenin çekmesi sırasında çıkacak bir elektrik kıvılcımı buharı kolayca patlatabilir. Bu nedenle depo yakınlarında elektrikli sistem bulundurmak istememiş olabilirler.

 

Hele Ford bu konuda sabıkalıdır. Sinyal kabloları depo ağzına yakın geçtiği için Pinto araçların patlayanları olmuş ve bu yüzden ödediği tazminatlar nedeniyle batma noktasına gelmiştir. (Bir ABD markasının yok olmaması için devlet el atıp kurtardı.)



Bunlardan biri belki Focus'a uygundur:

 

http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=ford+fuel+cover&_osacat=0&_from=R40&_trksid=p2045573.m570.l1313&_nkw=ford+fuel+door+lock&_sacat=0

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

2008'den beri Ford'lar genelde böyle. Kilitlenmesine gerek yok o yüzden kilit bulunmuyor ayrıca bulunan modeller de vardı ufacık bir pim o da. Yani olsa bile çocuklar açar :D Hatta bakın f3 te de yeri olabilir. Menteşe altında hemen.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

hadi ya. şimdi biri kapağı açıp içine su kum bilimum malzemeyi dökse koskoca motoru aşağı indirdik desenize.

 

meganeda böyle bir kilit vardı. aracı kilitlediğiniz zaman dışarıdaki kapağın dili kilitleniyordu. deponun dışında olduğu için patlama filan derdide yoktu. Tornavida gibi bir aletle zorlamadıktan sonrada açılmasıda mümkün değildi. meganeda olduğuna göre focustada vardır diyerek hiç sorgulamadım bile!!

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

hadi ya. şimdi biri kapağı açıp içine su kum bilimum malzemeyi dökse koskoca motoru aşağı indirdik desenize.

 

meganeda böyle bir kilit vardı. aracı kilitlediğiniz zaman dışarıdaki kapağın dili kilitleniyordu. deponun dışında olduğu için patlama filan derdide yoktu. Tornavida gibi bir aletle zorlamadıktan sonrada açılmasıda mümkün değildi. meganeda olduğuna göre focustada vardır diyerek hiç sorgulamadım bile!!

Yakıt tanıma sistemiydi neydi adı o olduğundan öyle herkes direkt içine bir şey dökemiyor. 

 

Kilit olan sistemlerin bazılarında, mesela Peugeot, kapak açıkken aracı kilitlerseniz kapıları açmadan kapak kapanmamakta mesela. Bir de böyle bir yanı var.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

  Aslında bir kez de ben şahit oldum, yani benim aracın yakıt depo kapağını açıp kapatıyor,şirin mi şirin haylaz mı haylaz bir kaç ufaklık, balkondan tatlı sert seslendim olay kapandı tabii en azından bey öyle biliyorum birdaha görmedim..........

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

eski aracım hyundai accent era.. depo kapağı koltuk altındaki mekanik mekanizma ile açılabiliyordu..bence en iyisi bu..burası türkiye..depo kapağı kilit altında olmalı..eskisi gibi hortum sallandırıp dışarı çekip çalamıyorlar ama tedbirli olunması açısından gerekli..



  Aslında bir kez de ben şahit oldum, yani benim aracın yakıt depo kapağını açıp kapatıyor,şirin mi şirin haylaz mı haylaz bir kaç ufaklık, balkondan tatlı sert seslendim olay kapandı tabii en azından bey öyle biliyorum birdaha görmedim..........

artık açıp bakıp tekrar kapatıyorlardır :D

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Biraz araştırınca (sayın Cem bey'in fotolu bilgilendirmesiyle) huni giriş bölümünün kilitli ve içinden ızgaralı olduğunu öğrendim. Ama torpidoya koydukları basit plastik boru (pompa tabancası ölçüsünde) o kilidi açıyorsa kötü niyetliler içinden birşey alamazlar ama (Allah korusun) içine bişeyler atabilirler.

Benim derdim o değil. Kim sorarsa otobil sistemiyle hiç koltuktan kalkmadan yakıt dolduracağız ya işte Ford'a kızdığım nokta burada başlıyor. Taşıt tanıma için verilen plastik elektronik bilezik normalde yakıt girişinin çevresine yapıştılıyor ya işte biz kapak açık olduğu için onu yapamıyoruz. Biri alıp gitmesin diye yakıt kokan bileziği torpidoda saklıyoruz ve her motorin alımında araçtan inip sevgili aracımızın orasına bileziği takıp pompacı arkadaşa "buyur bilader" selamı vermek zorunda kalıyoruz.

Her seferinde Ford mühendislerinin kulağını çınlatıyorum, anlayana.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

aracı aldığımda bir adet huni verdiler bana,yakıt nedeniyle yolda kalma durumlarında dışarıdan yakıt doldurabilmem için,sizlerde var mı bilmiyorum.Ancak o verilen alelade bir plastik huni..eğer bu huni ile depo içine ulaşabiliyorsam,yakıt çalınamasa da ark.da dediği gibi depo içine herhangi yabancı katı veya sıvı birşey atsalar araba iptal...Araç kilitlendiğinde acaba akıllı yakıt denilen sistemin de kilidi kapanıyormu..ya da şöyle diyeyim ben benzinlikte aracı kilitlesem araca yakıt doldurabılır mı pompacı

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Arabanın her yerini ince ince tasarlayan mühendisler iş depo kapağına gelince apışıp kalıyor demekki.

 

Geçici olarak babamın doblosunu kullanıyorum. Geçen baktım depo kapağı açık. Allah allah dedim bu niye açık kalmışki. Ben sanıyorum merkezi kilite bağlı. Kapıları kitledm ama depo kapağı açılıyor.

 

Adam depo kapağı açıkken sürgülü kapının açılmasını engelleyici sistem düşünmüş ama kapağı merkezi kilide bağlayacak sistemi düşünmemiş.

 

Ama işin diğer boyutu var ve o yüzdem böyle yapmışlar. Çünkü kapağı merkezi kilide bağlamak demek bir elektrik tetiklemeli mekanizma içermesi demektir. Benzinli araçlarda depo ağzından çıkan buhar kapak içinde birikir. Rölenin çekmesi sırasında çıkacak bir elektrik kıvılcımı buharı kolayca patlatabilir. Bu nedenle depo yakınlarında elektrikli sistem bulundurmak istememiş olabilirler.

 

Hele Ford bu konuda sabıkalıdır. Sinyal kabloları depo ağzına yakın geçtiği için Pinto araçların patlayanları olmuş ve bu yüzden ödediği tazminatlar nedeniyle batma noktasına gelmiştir. (Bir ABD markasının yok olmaması için devlet el atıp kurtardı.)

Bunlardan biri belki Focus'a uygundur:

 

http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=ford+fuel+cover&_osacat=0&_from=R40&_trksid=p2045573.m570.l1313&_nkw=ford+fuel+door+lock&_sacat=0

Linkteki kilitlerin çoğu güzel ama sadece giriş boğazını mekanik kilitleyebilir. Otobil bileziği yine açıkta kalır.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Aslında kapağın kilitli olmamasının nedenini anlamak çok kolay değil.

Doldurma borusunun içine basit bir huni sistemiyle aşılabilecek bir kilit sistemi koymanın maliyeti de güvenlik katsayısı da düzgün bir kapak kilidinden düşük değildir kanımca.

Ne tür çalışmalar ve geri bildirim değerlendirmeleri yapılmış bilmediğimden arkasından yatan gerekçelendirmeyi de çıkartamıyorum.

Bu arada özel huniyi veya muadilini temin eden herhangi birisi size gıcık oluyorsa ve depoya yeterince şeker, toz deterjan veya  çamaşır suyu dökerse (birkaç kilo) benzin filtresinden enjektör memelerine herşeyin kullanım dışı kalmasını sağlayabilir.

Haydi bu da akşamın kabusu olsun size  :kıhkıh:

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Arkadaşlar, huni zorunlu değil, eski petrol ofisleri veya farklı yöntem ile yakıt alacağınız zaman bunu kullanacaksınız . Yani normalde lazım değil biz hiç kullanmadık onu misal. :) zorlasın pompacı tabancayı, içine geçer merak etmeyin.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Linkteki kilitlerin çoğu güzel ama sadece giriş boğazını mekanik kilitleyebilir. Otobil bileziği yine açıkta kalır.

 

Dikkatli bakmamışsınız.... yakıt giriş kapağının tamamı kilitli.... yani bilezik içerde kalacak...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.