Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Samsung Wawe 2 Değişim Talebine Red...


Önerilen Mesajlar

Değerli arkadaşlar bu sene benim sorun senem, kabul yılım sanırım. Ama bu defa yaşadığım olayda sinir yapmıyorum. Oldukça sakinim. Hani bu defa spor olsun diye bir gişimde bulunacağım. Bu defa kazanacağımı düşünüyorum ama. Mahkemelik bir şey olmayacak. Ürünün fiyatı nedeniyle hakem heyetinde çözüleceği kanısındayım. 2003 yılında da hakem heyeti aracılığıyla telefonumu değiştirmiştim. Şimdi size tüketici hakem heyetine yazdığım yarın vermeyi düşündüğüm dilekçeyi aktarayım.

 


 

 

Bu arada, doğrudan samgundan mı talepte bulunmalıyım dilekçemde yoksa satın aldığım yerden mi, doğrusu nedir şu an için çıkamadım işin içinden.

 

.........................      KAYMAKAMLIĞINA

(Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Başkanlığı)

 

 

Davacı(Şikayet Eden) 

            Adresi            :

                                   

Tel / Faks (varsa)       :

 

 

Davalı(Şikayet edilen)

Adresi      : Gold Computer Mağazacılık Kuyumculuk SAN. TİC. A.Ş.    Güvenevler Mah. 20. Cad. No:3/5 MersinForum AVM Beybinası/MERSİN

 

Şikayetin                       

Parasal Değeri          : 825,23 TL

 

 

Dava(Şikayet)Konusu : Garanti Süresi içerisinde 3 kez arızalanan cep telefonumun 825,23 TL bedelinin tarafıma iadesi talebidir.

(Ayıplı mal / hizmet )

 

 

OLAY                                   :  13/05/2011 fatura tarihli 355082045481461 seri nolu,  Samsung S8530 Wawe II marka cep telefonum bataryasında sorun olmaması ve dolu olmasına rağmen birkaç saat kapalı tutulduğunda ya da ard arda birkaç defa kapalıtıp açıldığında pil seviyesini gerçek değerinin çok altında göstermektedir. Bu değer %0 ile %25 arasında değişmektedir. %0 ‘a yakın değerleri gösterdiğinde sürekli pil seviyesi düşük uyarısı vererek telefonun kullanımını zorlaştırmaktadır. Pil doluluk oranı düşük seviyedeyken bir iki saat beklediğindeyse bu süre zarfında yavaş yavaş telefon şarja takılmamasına rağmen kendiliğinden dolarak normal değerlere ulaşmaktadır. Ancak telefon yeniden açılıp kapandığında aynı sorun yinelemektedir.Bu sorunla ilgili olarak 23 Şubat 2013 tarihinde telefonu Mersin Samsung yetkili servisine teslim ettim. Ürün 02 Mart 2013 tarihinde yazılımı güncel olmasına rağmen yeniden yazılım güncellemesi yapılarak tarafıma teslim edildi. Ürünü aynı gün, aynı sorunun tekrarlaması üzerine yeniden servise verdim.  Bu defa 07 Mart 2013 tarihinde “mekanik onarım yapıldı” bilgisiyle telefon tarafıma teslim edildi. Ancak sorunun giderilmediği, aynı şekilde devam ettiğini tespit edip, yetkili servis çalışanlarına ürünün yenisiyle değiştirilmesi talebinde bulundum. Bu talebin 444 77 11 nolu Samsung Müşteri Hizmetlerine iletilmesi gerektiği ifade edildi. 07/03/2013 tarihinde saat 17:12’de müşteri hizmetlerini arayıp, satılan ürünün garanti belgesinin 5. maddesinde “ Ürünün, Teslim tarihinden itibaren Garanti süresi içinde kalmak kaydıyla bir yıl içinde aynı arızayı ikiden fazla tekrarlaması veya farklı arızaların dörtten fazla ortaya çıkması sonucu, ürünlerden yararlanamamanın süreklilik kazanması,….. durumunda ücretsiz olarak değiştirme işlemi yapılacaktır” şartını belirtmeme rağmen  7217943218 kayıt numarası verilen görüşmede, yetkili böyle bir hakkımın olmadığını, ürünün fatura tarihinden itibaren 30 gün içerisinde aynı arızayı ikiden fazla yapması durumunda değişimin mümkün olduğunu belirterek, talebimi reddetmiştir. Aynı tarihte ürünü satın aldığım Gold Computer’e gidip değişim talebimi ilettiğimde yine red cevabı verilmiştir.

 

             Evet, aslında ben değişim talebinde bulunmuştum ama müşteri hizmetleri hayır cevabı verdi. Bende madem öyle o zaman paramı istiyorum diyerek başvuracağım. Tüketici kanunu eğer yanlış yorumlamıyorsam bu hakkı bana veriyor. Müşteri hizmetlerindeki görevliye sizin belgede ama böyle böyle yazıyor. Mühürlü, onaylı... şimdi bu yasa dışımı, bu hükümler geçersiz mi o zaman diyorum, beyefendi o konuda bir şey diyemem, bizim prosedürümüz bu, sadece bunu söyleyebilirim diyor :) Komik adamlar.  Evet, düşüncelerinizi almak istiyorum. Varmı bir eksiğim, ya da yanlış yorumlamam? Özellikle Cem abi sizin fikirleriniz nedir bu konuda? Bunu samimiyetle soruyorum.

    

              Bu arada değerli forumdaşlar, size tecrübe etmiş biri olarak samsungun bada işletim sistemine sahip telefonlarını almamanızı şiddetle tavsiye ederim. Uygulamalar yok denecek kadar az ve samsung artık bada'ya destediği kesti. Şimdi İntelle Tizen işletim sistemi ortaklığına girişti ve ve Tizen işletim sistemli cep telefonlarını yakında piyasaya sürecek. Bundan da uzak durmanızı tavsiye ederim. Bunun da sonu sanırım Bada gibi olacak. Canavar gibi telefon üretiyor ama kendi geliştirdiği işletim sistemini desteklemiyor. Parayı alırsam Samsung'dan android işletim sistemli bir telefon alacağım :)

Murat U. tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Özellikle Cem abi sizin fikirleriniz nedir bu konuda? Bunu samimiyetle soruyorum.

Kolay gelsin, bence doğru yoldasın, insanları bunaltıp vaz geçirmek için yokuşa sürüyorlar bence.

Adres ne olmalı sorusunun cevabını ben d bilmiyorum.

Garanti belgesindeki adres olabilir.

Gold de zaten distribütöre yönlendirecektir muhtemelen.  

Henüz bu tür bir cebelleşmem olmadı çok şükür.

Bizi bilgilendirmeye devam et.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bizi bilgilendirmeye devam et.

 

Elbette.. Bu iş benim için bu aralar hobi oldu zaten. :) Bu ara dilekçe vermediğim yer kalmadı zaten. En son İl MEM için Valiliğe dilekçe vermiştim :) Olumlu olumsuz tüm gelişmeleri illaki yazarım. Şikayet adresi olarakta en iyisi bir kaç farklı nüsha hazırlayıp, hakem heyeti çalışanlarının uygun göreceğini teslim etmek olacak sanırım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Telefon açıp sorsanız mahkeme heyetine kime vermeliyim diye. Benimde başıma geldi böyle bişi. 20 iş günü içinde garantiden teslim edilmesi gereken ürünü 19. gün yapılmadan göndermişler :) Sonra ki evrede Teknosadan para iadesi yada çek sunumu hangisini istersiniz denildi bende parayı alıp bir üst model olan telefonu aldım :)

Samet Daz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Telefon açıp sorsanız mahkeme heyetine kime vermeliyim diye

 

Telefonlarını bilmiyordum. İş çıkışı zaten zor bela yetiştim. Bu arada eli boş döndüm. Yasa değişmiş. Önceden bir yıl içersinde aynı arızayı 3 defa yaparsa şeklinde olan yasa şimdi, 1 yıl içinde 4 defa arıza yapması ya da garanti süresi içerisinde 6 defa arıza yapması şartına bağlanmış. Ama bence bu haksızlık. Sonuç itibariyle ben telefonu aldığımda var olan yasa belli, garanti belgemde yazanlar belli. Ben ürünü eski şartlara göre almışım. Neyse, dert etmeye gerek yok. Yarın götürüp tekrar vereceğim servise. 100 defada götürsem yapabilecek kabiliyetlerinin olduğunu düşünmüyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 3 hafta sonra...

Son gelişmeleri aktarıyorum, pazartesi günü 6. defa aynı arızadan telefonu verdim servise. 6. defa da dahil olmak üzere, telefonu servis sorumlusu bana teslim eder etmez, kontrolünü yapıp al bak bu olmamış diye gösterip tekrar telefonu kendilerine teslim ettim. Bu altıncısında ücret iadesi talebiyle verdim. Bakalım ne cevap verecekler.

Murat U. tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Son gelişmeleri aktarıyorum, pazartesi günü 6. defa aynı arızadan telefonu verdim servise. 6. defa da dahil olmak üzere, telefonu servis sorumlusu bana teslim eder etmez, kontrolünü yapıp al bak bu olmamış diye gösterip tekrar telefonu kendilerine teslim ettim. Bu altıncısında ücret iadesi talebiyle verdim. Bakalım ne cevap verecekler.

 

 son defa ürünü serise verdiğinizde yine aynı şekilde bozuk ürünü geri verip para iadesi talebinizi kabul etmeyeceklerdir. yapacağınız iş hakem heyeti kararını beklemek (karar mevzuattaki şartların oluşmasına bağlı) ve akabinde iade talebinde bulunmak. yine yokuş yapıp şu belgeyi getir fatura şöyleydi, biz bunu ileteceğiz merkez ödeyecek dedikleri anda anlayın ki paranızı yine vermeyeceklerdir. hiç uğraşmayın bir avukat tutup hemen icra yolu ile mağazalarına icra götürün. (satıcı müteselsilen sorumludur) icra ve avukat masrafları + ürün parası size bu muameleyi yapanlara haşırtlayacaktır.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

 son defa ürünü serise verdiğinizde yine aynı şekilde bozuk ürünü geri verip para iadesi talebinizi kabul etmeyeceklerdir. yapacağınız iş hakem heyeti kararını beklemek (karar mevzuattaki şartların oluşmasına bağlı) ve akabinde iade talebinde bulunmak. yine yokuş yapıp şu belgeyi getir fatura şöyleydi, biz bunu ileteceğiz merkez ödeyecek dedikleri anda anlayın ki paranızı yine vermeyeceklerdir. hiç uğraşmayın bir avukat tutup hemen icra yolu ile mağazalarına icra götürün. (satıcı müteselsilen sorumludur) icra ve avukat masrafları + ürün parası size bu muameleyi yapanlara haşırtlayacaktır.

Ben de şu anda şartları olgunlaştırıyorum. Sırasıyla prosedürü uyguluyorum. 23.03.2013 tarihinde ilk olarak verdim servise ve her defasında alır almaz yeniden ve yeniden verdim. Elimde 5. serviş fişi ( hangi işlemlerin yapıldığına dair rapor) bir de son teslim fişi ( sorun + bedel iadesi talebimin yazılı olduğu) var.Sırasıyla şöyle:

1. Servis fişi: Şarj değerleri normal, yazılım güncellemesi yapıldı. ( Alır almaz sorunu gösterip tekrar verdim)

2. Serviş fişi: Mekanik onarım yapıldı.( Alır almaz sorunu gösterip tekrar verdim)

3. Serviş fişi: Mekanik onarım yapıldı. ( Aynı gün vermekten sıkıldığım için 2 gün sonra yeniden aynı sorunla verdim)

4. Serviş fişi: Şarj değerleri normal, yazılım güncellemesi yapıldı. ( Alır almaz sorunu gösterip tekrar verdim)

5. Serviş fişi: Mekanik onarım yapıldı.( Alır almaz sorunu gösterip bedel iadesi talebiyle fişede yazdırıp kayıt altına aldırarak verdim)

6. Buna altıncı aşama diyelim. Bu aşama telefon görüşmesidir. Aktarayım.

    Yetkili: Murat bey, telefonunuzun mekanik onarımını yaptık. Test ettik, sorun görünmüyor.

     Ben: Bana bir aydır sorunu çözdük diye veriyorsunuz ama ben telefonu alır almaz size iade ediyorum. Hala sorunun çözüldüğüne inanmıyorum.

     Yetkili: Testlerimizde sorun görünmüyor.

      Ben: Dikkat ettiyseniz, ben tamir edilsin diye vermedim. Servis fişinde bedel iadesi talebi yazmakta.

      Yetkili: Ama şu an telefonu tamir ettik. Sorun görünmüyor.

      Ben: Sizden iade ricasında bulunmuyorum. Yasanın bana vermiş olduğu ve size de emir niteliğinde olan ".... garanti süresi içerisinde 6 defa arızalan ürünle

     ilgili olarak tüketici onarım hakkından sonra kalan 3 seçimlik hakkından dilediğini seçer. Satıcı, servis vs. bu talebi red edemez" hükmünün yerine

     getirilmesini istiyorum. Onarım istemiyorum. Şimdi siz bu yasal talebimi red mi ediyorsunuz? Eğer öyleyse hakem heyetine başvuracağım.

     Yetkili: Hayır hakem heyetine başvurmanıza gerek yok. Tam olarak sorun neydi?

     Ben: Telefonun şarjı %50-60 aralığındayken telefonu kapatıp açınca pil seviyesini %0 ile %17 aralığında herhangi bir değerde verip, bu sırada telefonu şarja

takın uyarısını doğal olarak sürekli vererek, arama, müzik dinleme vb. işlemleri yapmama izin vermiyor. Açık vaziyette bekledikçe 1-2 saat içerisinde kendi kendine tekrar gerçek değeri olan %50-60 lara vararak düzeliyor.

 

     Ardından ilgileneceğini söyleyip, telefonu kapattı. Bakalım. Sanırım şu an tüm kozlar benim elimde.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

    Yetkili: Hayır hakem heyetine başvurmanıza gerek yok. Tam olarak sorun neydi?

Telefonu tamir ettik diyen yetkilinin yukarıdaki soruyu sorması bugün okuduğum ikinci komik espri...  :muha:

İlki de Serdar'ın aracının "tutmayan" yazılımı idi. 

Hatta bu bana daha komik geldi diyebilirim.

Aynı hisleri paylaşmadığını düşünüyorum Murat bu yüzden özür dilerim, ama neşeyle eve gidiyorum sayende...

Cem Boneval tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Telefonu tamir ettik diyen yetkilinin yukarıdaki soruyu sorması bugün okuduğum ikinci komik espri...  :muha:

İlki de Serdar'ın aracının "tutmayan" yazılımı idi. 

Hatta bu bana daha komik geldi diyebilirim.

Aynı hisleri paylaşmadığını düşünüyorum Murat bu yüzden özür dilerim, ama neşeyle eve gidiyorum sayende...

Yok, Cem abi eğlenmene bak. Ben de eğleniyorum. Sinir yapmayıp tadını çıkarmaya çalışıyorum. Oldukça keyifli muhabbetler dönüyor. Buraya yazdıktan sonra  yetkili servis yeniden aradı. Esas bomba bu konuşmalarda.

 

Yetkili:Murat bey, cihazınızı test ettik ve bataryada sorun var. (Bomba 1: sözde yazılım güncellemesi yapılan iki servis fişinde "batarya değerleri ölçüldü, normal yazıyor.") Samsunga talebinizi ilettik ancak talebiniz red edildi.

Ben: Yasal olarak red etme hakkınız bulunmamakta.

Yetkili: Murat bey, ama red edildi. Biz, dilerseniz, müşteri memnuniyeti kapsamında telefonun anakartını değiştirelim.

Ben: Hayır her hangi bir onarım istemiyorum.

Yetkili: Peki o zaman yazılım güncellemesi yaparak size teslim ederiz. Hakem heyetine başvurursunuz.

 

    Kusura bakmayın ama ufak bir hakarette bulunmam gerekiyor keyifle" E be, gerizekalı, madem batarya da sorun var diyorsun o zaman ne diye anakartı değiştireceksin? :) Akıl yoksunları, ben şimdi ortalıkta aaaa benim telefonun bataryasında sorun varmış ama ohhh ne güzel anakartım değişmiş. Mis gibi yeni ana kart diyerek mutlu mesut dolaşacak mıyım? :)

 

    Sorun kesinlikle ama kesinlikle batarya da değil. Bundan eminim. Sorun yazılımsal olmalı. Muhtemelen bada 2.0 güncellemesi stabil değil. Peki ben bu düşünce mi servise söylüyor muyum? Neden söyleyeyim ki. Sen telefonu üret, sat, sonrada deki ben bada'yı artık desteklemiyorum, sonlandırdım. Kendi hatanı kendin tespit et.

Murat U. tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

bazı firmalar bu tip konularda yıldırma politikası izlerler. önce yasal iadesinde zorluk çıkart hakem heyetine yönlendir. zaten bu süreçte müşterinin yarısı işin üstüne gitmez. hakem heyeti kararı çıkıncada yine yokuş. bu seferde müşteri ne yapacağını bilmez. %90 ıda böyle elenir. işi devam ettiren icra yolu ile alır buda toplamda %5 bile etmez.

 

 

daha önceden dediğim gibi siz bir avukatla direk icra götürün telefonu aldığınız mağazaya. (satıcı müteselsilen sorumludur) şöyle kutusu açılmamış iphone 5 s ve note2 yi icra edinki avukat ve icra masraflarınızı da karşılasın.

cem aksoy tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

bazı firmalar bu tip konularda yıldırma politikası izlerler. önce yasal iadesinde zorluk çıkart hakem heyetine yönlendir. zaten bu süreçte müşterinin yarısı işin üstüne gitmez. hakem heyeti kararı çıkıncada yine yokuş. bu seferde müşteri ne yapacağını bilmez. %90 ıda böyle elenir. işi devam ettiren icra yolu ile alır buda toplamda %5 bile etmez.

 

 

daha önceden dediğim gibi siz bir avukatla direk icra götürün telefonu aldığınız mağazaya. (satıcı müteselsilen sorumludur) şöyle kutusu açılmamış iphone 5 s ve note2 yi icra edinki avukat ve icra masraflarınızı da karşılasın.

Bu bahsettiğiniz süreci aynen yürüteceğim. Bugün telefonu servisten almadan önce hakem heyetine danıştım, telefonu teslim alıp almamayı. Telefonu teslim almam gerekiyormuş. Ve onlar gerekli yazışmaları satıcı yani, Gold bilgisayarla yapacaklarmış. Dolayısıyla Gold'dan da red cevabı almam lazım hakem heyeti öncesi. Gold'u aradım, servis raporlarıyla iade talebimle birlikle satın aldığım mağazaya teslim etmem gerektiğini belirttiler. Sanırım istanbula gönderecekler. Sanırım İstanbul süreci bir ay sürer. Oradan da red cevabı gelirse, hakem heyetine başvuracağım. Bir sürprizle karşılaşmazsam ve lehime karar çıkarsa, firmanın 15 günlük karara itiraz sürecini bekleyip hala ödeme yapmazlarsa söylediğiniz süreci başlatacağım. Ve bir de Sanayi ve Ticaret bakanlığına gerekli şikayette bulunacağım.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 3 hafta sonra...

Cuma günü Gold, Bilgisayardan telefonu teslim aldım. Tabi güzel oyun çevirmişler. Yarın iş çıkışı 4 gibi hakem heyetine başvuracağım. Hafta sonu oturup düşünüp oturaklı bir dilekçe yazdım ya da yazdığımı düşünüyorum diyeyim. Tabi endişelenmiyor da değilim. Şöyle ki, hakem heyetinin lehime vereceği karar sonrası Samsung Tüketici Mahkemesine itiraz davası açarda olaki kaybedersem bir de masraflar biner ki... Yanlış mı düşünüyorum bilmiyorum ama şu an elimdeki belgeler ve yaşananları dikkate aldığımda kaybetme olasılığımı zayıf görüyorum.Ancak kör bir algıylada bakıyor olabilirim tabi :)  Aşağıya yazdığım dilekçeyi aynen aktarıyorum. Bu konuda tecrübeli arkadaşların fikirleri önemli.

 

                                       MEZİTLİ   KAYMAKAMLIĞINA                                15/04/2013

(Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Başkanlığı)

 

 

Şikayet Edilenin          Gold Computer Mağazacılık Bilgisayar Sistemleri Kuyumculuk SAN.

                                      TİC. A.Ş.

Adresi                           :Güvenevler Mah. 20. Cad. No:3/5 Mersin Forum AVM B Blok Zemin Kat

                                                   No:60

 

Şikayetin                       

Parasal Değeri           : 825,23 TL

 

Şikayet Konusu : Garanti Süresi içerisinde 7 kez aynı arızayı tekrarlayan cep telefonunun 825,23 TL bedelinin tarafıma iadesi talebidir.

 

Şikayetin Açıklaması : 13/05/2011 fatura tarihli 355082045481461 seri nolu,  Samsung S8530 Wave II marka cep telefonumun bataryası %50-%60 seviyesine düştüğünde, birkaç saat kapalı tutulduğunda ya da ard arda birkaç defa kapatılıp açıldığında pil seviyesini gerçek değerinin çok altında (%0 ile %25 arasında) gösterip, bu değer %0 ‘a yakın değerleri gösterdiğinde sürekli pil seviyesi düşük uyarısı vererek telefon fonksiyonlarının kullanımını engellemekte ve pil doluluk oranı yüzdesi düşük değerlerdeyken, telefon açık vaziyette bir iki saat beklediğindeyse bu süre zarfında yavaş yavaş telefon şarja takılmamasına rağmen kendiliğinden dolarak normal değerlere ulaşmakta; ancak telefon yeniden kapatılıp açıldığında aynı sorun yinelenmekteydi.

 

            Ekte sunulan servis fişlerinde de görüldüğü üzere ürün 23/02/2013 ile 28/03/2013 tarihleri arasında 6 kez servise aynı arızadan ötürü verilmiştir. Bunlardan dördünde mekanik onarım, ikisinde ise yazılım güncellemesi yapılarak sorun giderilmeye çalışılmıştır. Ancak zaten Samsung tarafından yayınlanan en son yazılım kullanılan cihazda, gerçekte yazılım güncellemesi değil, yazılımın yeniden yüklenmesi işlemi yapılmıştır. Yine iki servis fişinde şarj (batarya) değerlerinin normal olduğu belirtilmiştir. Altıncı defa bedel iadesi talebiyle verdiğim ürün mekanik onarım yapılarak tarafıma iade edilmiş, sözlü olarak sorunun cihazın anakartında olduğu ve anakart değişim talebinde bulunmam gerektiği servis yetkililerince tarafıma söylenmiştir.

 

 

       Samsung müşteri hizmetleriyle (444 77 11) yaptığım görüşmede ürünün ancak garanti süresi içerisinde 6 defa arızalanması durumunda bedel iadesi talebinin kabul edileceği; altı servis işleminden ikisinin yazılım güncellemesi olduğu ve bunların onarımdan sayılmadığı belirtilerek bedel iadesi talebim reddedilmiştir. Ancak Garanti  Belgesi  Uygulama Esaslarına Dair Yönetmelik’in 14. maddesinin a) (Değişik:RG-24/4/2011-27914) bendinde, “Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde en az dört defa veya imalatçı-üretici ve/veya ithalatçı tarafından belirlenen garanti süresi içerisinde altı defa arızalanmasının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması… durumlarında, tüketici malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebilir. Satıcı, tüketicinin bu Yönetmeliğin 13 ve 14 üncü maddelerinde belirtilen taleplerini reddedemez.” hükmü yer almaktadır. Müşterinin bedel iadesi gibi seçimlik haklarından birini isteyebilmesi için hükümden de anlaşılacağı üzere, ürünün onarım şekli değil, arıza durumunun oluşması esas alınmıştır. Ayrıca yazılım güncellemelerinin hemen ardından yapılan mekanik onlarımlar da, üründe arızanın servise ilk teslim edildiğinden beri var olduğunun açık bir göstergesidir.

 

Son olarak 29/03/2013 tarihinde 7. kez, bedel iadesi talebiyle ürün, satın alındığı Gold Computer Mağazacılık Bilgisayar Sistemleri Kuyumculuk SAN. Ve TİC. A.Ş.’ye teslim edilmiştir. Firma tarafından ürün İstanbul Başarı Servisine gönderilmiş ve 12/04/2013 tarihinde batarya değişimi yapılarak tarafıma teslim edilmiştir.

 

Ekte sunulan Gold Computer müşteri talep formunda onarım istemediğim ve ürünün yetkili servise 6 kez verildiğinin, servis fişlerinin teslim edildiğinin yazmasına rağmen Başarı servis formunda, 3 servis fişinin bulunduğu belirtilmekte ve ayrıca müşteri şikayetleri bölümünde de talebimin bedel iadesi değil genel bakım olarak geçtiği görülmektedir. Onarım talebim olmamasına rağmen yapılan son servis işlemi sonrasında cihazda arıza giderilmiştir; ancak anlaşıldığı üzere bedel iadesi talebim reddedilmiştir. Ekte sunduğum, ürünü Gold Computer’e teslim etmeden önce çekmiş olduğum sorunu gösteren video incelendiğinde ve Mersin Yetkili Servisinin sözlü olarak ifade ettiği anakart sorunu dikkate alındığında, ayrıca İstanbul Başarı servisinin yazılı beyan ve servis fişlerine rağmen müşteri talebini farklı ve yanlış olarak sisteme işlediği göz önüne alındığında; iade talebimi güçlendirecek şartların oluşmaması adına servis tarafından anakart vb. donanım değişikliği yapılmış olsa dahi gereği olmayan aksesuar (batarya) değişimi de yapılarak servis fişine bu şekilde işlemiş olabileceği şüphesini doğurmaktadır.  Son servis işlemi olan Başarı Yetkili servisinin tespitinin ve beyanının doğru olduğu düşünüldüğünde ise bu defa ürünün kendisinde değil, sadece aksesuarında (batarya) sorun olmasına rağmen Mersin Samsung Yetkili servisinde sağlam ürünün 4 defa mekanik onarım yapılarak üründe değer kayıplarının ortaya çıkmasının ve garanti süresinin bitmek üzere olduğu düşünüldüğünde bu gereksiz onarımların yeni sorunlar yaratarak maddi zararlara uğramama sebep olabileceği sonucunu doğurmaktadır.

                       

            4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 13. Maddesinde yer alan “…Tüketici onarım hakkını kullanmışsa, garanti süresi içerisinde sık arızalanması nedeniyle maldan yararlanamamanın süreklilik arz etmesi veya tamiri için gereken azami sürenin aşılması veya tamirinin mümkün bulunmadığının anlaşılması hallerinde, 4 üncü maddede yer alan diğer seçimlik haklarını kullanabilir. Satıcı bu talebi reddedemez. Tüketicinin bu talebinin yerine getirilmemesi durumunda satıcı, bayi, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur.” ve Garanti  Belgesi  Uygulama Esaslarına Dair Yönetmelik’in 14. maddesinin a) (Değişik:RG-24/4/2011-27914) bendinin “Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde en az dört defa veya imalatçı-üretici ve/veya ithalatçı tarafından belirlenen garanti süresi içerisinde altı defa arızalanmasının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması,… durumlarında, tüketici malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebilir. Satıcı, tüketicinin bu Yönetmeliğin 13 ve 14 üncü maddelerinde belirtilen taleplerini reddedemez.”  Hükümleri uyarınca gerek ürünün 7 kez aynı arızadan ötürü servise verilmiş olması, gerekse 23/02/2013’ten 12/04/2013 tarihine kadar geçen 48 günlük sürenin maldan yararlanamamayı sürekli kılması nedeniyle,

 

          Ürün bedelinin tarafıma iade edilmesi için gereğinin yapılmasını arz ederim.

 

Adres:             ……                                                                                      

 

 

Ek: Fatura

      Garanti Belgesi

      Servis Fişi ( 7 adet)

      Teslim Fişi (1 adet)

      Sorunu Gösteren Video (1 adet CD)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.