Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Önerilen Mesajlar

Selamlar. Dün posta ile iki tane ceza geldi. Birisi Antalya'nın bir ucunda pazar günü saat 08:30 da kırmızı ışıkta geçme cezası. 166 TL. Herhangi bir fotoğraf vs yok.O tarihte ben Antalyada değildim. Babamlada konuştuğumda o tarihte sabah 10 da kalktığını,evden 12 de çıktığını ve o yere gitmediğini belirtiyor. O günlü gazetedeki bir haber aklına kazınmış ordan hatırlıyorım o günü diyor. İkincisi ise önceki cezanın kesildiği yerin 20 km uzağında yanlış yere park cezası. Yanlış yere park ettiğim için kesilen cezada belirtilen yerde park edilmez vs.. gibi bir tabela yok. McDonalds önünde uygunsuz park diye ceza kesmiş. Halbu ki Mcdonalds ın müşterilerini geçtim servis motosikletleri bile oraya park ediyor.Trafiğin aksamasına engel olacak bir yerde değil. Banka müşterilede Mcdonalds müşterileride oraya park ediyor. Bu konuyu arkadaş sohbetlerine taşıdığımda arkadaşlarımada saçma cezalar kesildiği ortaya çıktı. Hatta bir arkadaşıma bir büfenin kendi otoparkında ceza kesmiş yanlış park diye:) İşin enterasan aslında olması gerek yanıda tüm bu cezaları kesen şahıs aynı. Tabiki gerekli kurumlara itirazları yapacağız. Fakat bunları denetleyen bir merci yok mu? Böyle kafalarına göre nasıl ceza kesebiliyorlar? İşin ucunca provakasyon var. Canımızı sıkmak isteyen birilerinin oyunları demek yanlış olmaz. Fakat arkadaşon ceza kağıdında çok enterasan bir tarif yazıyor "Antalyaspor büfenin önünde yanlış park" diye. Antalyaspor büfenin önünde zaten otopark kısmı var 2 araçlık :) Yolda park etme şansı yok . Vızır vızır işleyen bir yol çünkü. Fotoğraf yok birşey yok. Adam yazmış imzalamış yollamışlar cezayı. Anlamadım zaten bana park cezasını gece kesmiş, arkadaşa gündüz kesmiş, bana kırmızı ışım cezasını pazar sabahının köründe kesmiş, diğer başka bir arkadaşa kırmızı ışılta geçme cezasıno sabaha karşı 4 te kesmiş.. Bu adam uyumuyor mu :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

o adam sapıkmış o zaman.sizde onu bulmaya çalışın elinde dürbünle falan yakalarsanız çekin resmini, bir konuşun seni gazetelere vereceğim diye :D o da size özel hayatım derse şaşırmayın.

 

banada ceza kesmişler ama trafik polisi gesmiş, güya..internet vergi dairesinde cezam yokken 2 sene sonra ceza türedi. kesildiği tarihle-tebliğ tarihi aynı..açtım telefonu bu işlere bakan birime..cezam sizde ise öğleden sonra geleceğim bu ceza makbuzuna bakacağım, üstündeki imza bana mı ait diye..bana bu güne kadar polis, ceza kesip tebliğ etmedi dedim. tc mi istedi verdim. öğleden sonra gittiğimde ceza iptal yazısı müdürde hata olmuş dediler..plaka yanlış okumadan..binek sedan araç, bir pikapla nasıl karıştırılır dedim bende..bari ceza keserken işleyip geçmek yerine bir iki özelliğine bakın dedim..

 

neyse hakkınızı arayacaksınız olmadı, mahkeme yolu açık..antalya da varsa önce trafik mahkemesine yoksa idari mahkemesine dava açmanız gerekiyor.

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

İstedikleri gibi iş çeviriyorlar devlet kurumlarında maalesef.Bilinçli olmayıp uğraşmasanız ödeseniz gitti :) Son zamanların modası şehir içinde bazı yerlerde hız sınırı 50km/ saat ve tabelayı kaçırıp 70 ile trafikte seyrederken polis durduruyor radara girdin diye. 50 tabelası varmış ondan sınır 50 imiş. Devlet bu aralar fakirleşti galiba cezalar arttı denetim arttı yüksek bedelli elektrik dağıtım ihalelerinin arkası kesilmiyor...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ben kimsenin 25 km hızlı gidiyim diye 200-300 tl para vereceğini zannetmiyorum da hız sınırlarının nerede ne olduğunu tam olarak belirlemeleri lazım.

Teorik olarak hatalı kullanan herkese ceza yazılması gerekse de trafik sistemi ve yollar bunu mümkün kılmıyor bence. Tehlike yaratanlar başta olmak üzere ceza kesip, keserken aracın marka modeline bakmamalılar da bunların olmasını görmeye ömrüm yeter mi bilmiyorum.

En son bir arkadaş dörtlü yakmış duran birine rapor yazan fahri müfettiş gördüğünden beri allah denk getirmesin diyorum. Yaş sınırı da çok yüksek olmasına rağmen aralarından ilginçleri çıkabiliyor.

Fahri müfettişlikler iptal edilebiliyorlar da o süreci tam bilmiyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Dörtlü yakmış da nerede durmuş. Dörtlüyü yakınca her yerde durmayı legal sayanlardan mısınız? (İkinci sıra park yapıp dörtlü yakanları çok görüyoruz da ondan sordum.)



Bir de karıştırılan bir husus var. Trafik polisinin durdurup yazdığı cezaların dışında plakaya yazılan (ve sonradan postayla gelen) cezaları çoğu kişi fahri trafik müfettişi tarafından yazılıyor diye düşünüyor. Oysa tüm genel kolluk görevlilerine ceza yazma yetkisi verildi ve makbuz dağıtıldı (Aslında trafik suçu tespit tutanağı).

 

FTM'ler belli bir yaşın üzerinde ve belli bir eğitime sahip (öncelikli olarak trafik alanında) kişilerden seçilirken bu yeni uygulama ile yeni mezun bir çevik kuvvet polisine veya karakol görevlisine de bu yetki verildi.

 

Bunlar da tutanakları trafik denetleme büroya teslim ediyorlar ve tutanaklar burada ceza makbuzuna çevriliyor. Bu makbuzların üzerine de eskiden beri ellerinde hazır olan "FTM tarafından düzenlenmiştir" kaşesi basılıyor. 

 

İşte bu yüzden bu tür cezaların hapsi FTM tarafından kesilmiş diye algılanıyor.

 

(Benden önce forumda paylaşıldı mı bilmiyorum. Belki başka yerde görmeyenler için alıntıladım aşağıya.)

 

------------------------

 

Cezayı sadece trafikpolisleri kesmeyecek Trafik kurallarını ihlal edenlere artıktrafik polislerinin yanı sıra önleyicihizmet, asayiş ile polis merkezlerinde görevli polis ekipleri de ceza kesebilecek. Güncelleme:14 Kasım 2012 18:17

1 Ocak'tan itibaren yürürlüğe girecek uygulamayla ilgili emniyet müdürlüklerinde eğitim çalışması başlatıldı.

Adana Emniyet Müdürlüğü'nden yapılan açıklamaya göre, vatandaşların karayollarında güvenli şekilde seyahat edebilmelerini sağlamak, trafik kazalarını azaltmak, bu kazalar sebebiyle yaşanan yaralanma, sakat kalma, can kayıpları ve ekonomik kayıpları önlemek amacıyla Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü'ne bağlı ekiplerin sıklıkla ihlal edilen trafik kuralları üzerindeki denetimlerinin sürdüğü bildirildi.


Bilimsel araştırmaların, trafik kurallarına uyan kişilerin diğer yasalara da uyma oranının yüksek olduğunu gösterdiğine vurgu yapılan açıklamada, "Trafik kurallarına uyma alışkanlığı kazanmış bir toplumda,asayiş ve diğer suçlarda da azalma meydana geleceği." bildirildi.Trafikte denetimin temel amacının; sürücülerde olumlu yönde davranış değişikliği yaratmak olduğu belirtilerek, insan hayatının ve sağlığının korunması ile maddi kayıpların azaltılmasının ancak tehlikeli sonuçları olabilecek davranışların en aza indirilmesi ile mümkün olabileceğine dikkat çekildi.

Karayolları Trafik Kanunu'nun 6. ve Karayolları Trafik Yönetmeliği'nin 7. maddesine istinaden; ekip olarak görev yapan emniyet hizmetleri sınıfındaki personele, karşılaştıkları trafik kural ihlallerine ilişkin tespit tutanağı düzenleme yetkisi verildiği hatırlatılan açıklamada şöyle denildi:

"1 Ocak 2013 tarihi itibariyle sürücülerin trafik kurallarına uymalarının sağlanması, uymayanlara isecezai müeyyide uygulanması amacıyla tespit tutanağı düzenleme yetkisi trafik ekipleri yanında il ve ilçelerimizde resmi ekip araçlarıyla görev yapan önleyici hizmetler, asayiş ve polis merkezi ekiplerine de verilecektir. Yetkilendirilecek personelin eğitimlerine başlanmıştır. Tespit tutanağı düzenleme yetkisine sahip personel trafik kural ihlali ile karşılaştığında araç durdurmadan plakasına göre tespit tutanağı düzenleyebilecektir. Düzenlenen ihbar tutanakları Trafik İdari para cezasına dönüştürülerek araçların tescil adresine posta yoluyla gönderilecektir. Tespit tutanağı düzenlemeye yetkili personelimiz öncelikli olarak trafik kazalarına neden olan ve sıklıkla ihlal edilen trafik kuralları hakkında tespit tutanağı düzenleyeceklerdir."

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Dörtlü yakmış da nerede durmuş. Dörtlüyü yakınca her yerde durmayı legal sayanlardan mısınız? (İkinci sıra park yapıp dörtlü yakanları çok görüyoruz da ondan sordum.)

Arkadaşımın dediğine göre park halinde değilmiş de bunu yazan dolmuşta arkaşımın yanında otururken yazdığından ne kadar süreli durduğunu bilmesine imkan olduğunu düşünmüyorum.

Yasal olarak ne kadar süre durma hakkımız var bilmiyorum da 5 dakika ve altındaki sürelerde yolu engellemeyecek şekilde ikinci sıraya bırakılması normal bence.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Arkadaşımın dediğine göre park halinde değilmiş de bunu yazan dolmuşta arkaşımın yanında otururken yazdığından ne kadar süreli durduğunu bilmesine imkan olduğunu düşünmüyorum.

Yasal olarak ne kadar süre durma hakkımız var bilmiyorum da 5 dakika ve altındaki sürelerde yolu engellemeyecek şekilde ikinci sıraya bırakılması normal bence.

 

Eskiden park cezası (md.61) tekti. Bu karışıklıklara neden olmaktaydı. Sonra yapılan bir düzenleme ile duraklama ve park cezaları ayrıntılandı. Bu ayrıntılamadan sonra cezanın parkın hangi durumu ile ilgili olduğu daha açık belirtilebiliniyor.

 

Süre ile ilgil soruya gelince. Duraklamada ve parkta AKSİNE BİR UYARI YOKSA süreye bağlı bir şart yoktur. Yani park (veya duraklama veya park) yasağı olan bir yerde süre diye bir şeyden söz edilemez. (Örnek: Kavşaklarda ve 5m yakınında) Ama süre serbestesi varsa bu park yasağı levhasında belirtilir ki ben buna da anlam veremiyorum. Saat yok sayaç yok kim nasıl tespit edecek. Polis geliyor bir sileceği kaldırıyor. Bir sonraki turda silecek duruyorsa ceza yazıyor. Al sana suistimal konusu. Kaldır sileceği yesn cezayı (veya tersi).

 

Süre kavramı duraklamada vardır. Duraklama zaten zorunlu haller dışında aracın durdurulmasıdır ki durmadan tek farkı "zorunlu olmamasıdır". Park yasağı olan yerde (aksi belirtilmemişse) duraklama yapılabilir. Ama duraklama ne kadar süreyi aşarsa veya hangi durumda park sayılmaz. İşte karışık olan durum budur.

 

Bu arada bu toplu ceza maddelerinden bazılarının da ayrıntılanması gerekiyor bence.

Geçen bir forumda yazıyordu. "Eve ceza geldi, kamunun huzurunu bozmaktan yazmışlar" diyordu ve kendini savunuyordu ben böyle araç kullanmam diye.

 

Oysa 73.maddeden ceza uygulamışlar ve o madde 3 kısımdan oluşur.

-Kamunun huzurunu bozacak şekilde araç kullanmak,

-Araçlardan çöp atmak veya dökmek,

-Seyir sırasında telefonla konuşmak.

 

Makbuzdaki açıklama kısmı yetersiz olunca maddenin girişi yazılıyor gerisi sığmıyor. Alan da bilmiyorsa kafası karışıyor.

Bu arada konu ile ilgili araştırma yaparken yeni bir haber gördüm.

FTM atamaları 2008 yılında durdurulmuştu ve bu tarihten sonra 2012 haziran ayında başvuru kabulü yapılmıştı. Şimdi öğrendiğime göre 1 Mart 2013 tarihinde yeni başvurular alınmış. Yani sayılar artacak demektir. 

 

Bunun sebebi ise ilde FTM sayısı araç sayısına oranlanmaktadır (sanırım yüzde 3).

Bir de tespit edebilecek suçlarda kısıtlama vardır.

 

Ceza yazılabilecek maddele şu adresten ulaşabilirsiniz:

http://trfdenetleme.iem.gov.tr/ftm_ceza_maddeleri.aspx

Özer Öztürk tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Trafik kurallarının önemini ve uyulmasının önemini can(lar)'ımızı kaybettiğimiz de mi anlayacağız ?

 

Sınırları doğru verilmiş heryerde umarım uygun olmayan herkese ceza kesilir.

 

Çift gidiş çift geliş bölünmüş çevre yolunda 50km/s hız normal mi sence? Ne yerleşim yeri var etrafında ne okul.  İstanbulda e-5 te de 70km/s tabelaları koymuşlar :) Zaman ölçer sistemli radarlarıda koymuşlar birkaç yere. Bakan,başbakan,cumhurbaşkanı vs.. geçerken o  çevre yolundan 200 e dayıyorlar yolu kapatıp. Onların canı bizden daha kıymetli :P

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

devlet ceza işinden para kazanma derdinde olsa idi, mobil radarlar en tenha saatlerde ölçüm yapmazlardı. kurallara azami uyarak araç kullanan birinin trafikte ölme ihtimali ceza yeme ihtimalinden yüksektir diye düşünüyorum.

yusuf terzi tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Arkadaşımın dediğine göre park halinde değilmiş de bunu yazan dolmuşta arkaşımın yanında otururken yazdığından ne kadar süreli durduğunu bilmesine imkan olduğunu düşünmüyorum.

Yasal olarak ne kadar süre durma hakkımız var bilmiyorum da 5 dakika ve altındaki sürelerde yolu engellemeyecek şekilde ikinci sıraya bırakılması normal bence.

ikkinci sıraya parkk edenlerin ehliyetlerine ve arabalarına süresiz el konulmalı :)

trafikde hep haklı olan sürücüdür. şehir içinde 80-100 le gider 50 lemi gidecektik der haklı kendidir. nizami hızda gideni sellektörle sıkıştırıp yavaş gidiyor kardeşim ne yapayım 90-100 emi düşeyim der.yolun ortasına arabayı bırakır 2 dakikaya gelirim der 4lüleri yakar ne yapayım dükkanadamı girmeyelim der, kırmızı ışıkta geçer yol boş idi geçtim der.

gördüğünüz üzere hep sürücüler haklı.

cem aksoy tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

ikkinci sıraya parkk edenlerin ehliyetlerine ve arabalarına süresiz el konulmalı :)

aynen...

 

balıkesirde iki şeritli yolu tek şeride düşürüyorlar trafiğin içine ediyorlar...

 

geçen birine sellektör yaptım arkadan, takmadı tabi...yanından geçerken dövecek gibi bakıyor bide...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

ikkinci sıraya parkk edenlerin ehliyetlerine ve arabalarına süresiz el konulmalı :)

trafikde hep haklı olan sürücüdür. şehir içinde 80-100 le gider 50 lemi gidecektik der haklı kendidir. nizami hızda gideni sellektörle sıkıştırıp yavaş gidiyor kardeşim ne yapayım 90-100 emi düşeyim der.yolun ortasına arabayı bırakır 2 dakikaya gelirim der 4lüleri yakar ne yapayım dükkanadamı girmeyelim der, kırmızı ışıkta geçer yol boş idi geçtim der.

gördüğünüz üzere hep sürücüler haklı.

"Park" edenleri çeksinler, kısa süreli duraklayanlara karışmasınlar o zaman :). Tabi tek yönlü yollar için geçerli bu.

 

Dediklerinize katılıyorum. Türkiye'deki trafikteki saçma ve yanlış olayların %90'ının sebebi insanların birbirine hiç saygı göstermemesi, bencillikleri ve yeterince iyi araba kullanmamaları. Yavaş gitmenin risk yarattığı nadir ülkelerden biri burası. Ekonomi kasıp hız sabitleyici ile giderken bile kaza tehlikesi geçiren ve en sağ şeritte olsam bile ısrarla dibime girip sellektör atanlara sıkça rastlıyorum malesef.

 

Ancak bu gereksizler haricinde Ankara'nın bir ucundan diğerine 70 ile hiç korna sellektör yemeden gitmişliğim de var. Ben herhangi bir sürüş eğitimi almış biri değilim, 22 yaşında arabalara olan ekstra ilgimin getirdiği teorik bilgi dışında fazla bir tecrübem olduğunu da düşünmüyorum. Kısacası ben isteyince yapabiliyorsam herkes yapabilir. Herkesin yapabilecek olup yapmaması problem.

 

Tabi bir de kaza bela olduğunda haklı olmanın sonucu değiştirmediğini bilip ona göre hareket etmeli insanlar. Anneciğimin ben araba konularında onlara göre uygun olmayan bir şeyleri savunduğumda hep söylediği gibi :D

İnşallah 7/24 buna göre hareket etmeyi öğrenicem.

 

 

Cem Yılmaz'ın "bilmiyorum" örneği, "haksızım", "hata yaptım", "özür dilerim" için de geçerli bence. "Nasıl telafi edebilirim" sözlükte yok malesef :(

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

"Park" edenleri çeksinler, kısa süreli duraklayanlara karışmasınlar o zaman :). Tabi tek yönlü yollar için geçerli bu.

 

Dediklerinize katılıyorum. Türkiye'deki trafikteki saçma ve yanlış olayların 'ının sebebi insanların birbirine hiç saygı göstermemesi, bencillikleri ve yeterince iyi araba kullanmamaları. Yavaş gitmenin risk yarattığı nadir ülkelerden biri burası. Ekonomi kasıp hız sabitleyici ile giderken bile kaza tehlikesi geçiren ve en sağ şeritte olsam bile ısrarla dibime girip sellektör atanlara sıkça rastlıyorum malesef.

 

Ancak bu gereksizler haricinde Ankara'nın bir ucundan diğerine 70 ile hiç korna sellektör yemeden gitmişliğim de var. Ben herhangi bir sürüş eğitimi almış biri değilim, 22 yaşında arabalara olan ekstra ilgimin getirdiği teorik bilgi dışında fazla bir tecrübem olduğunu da düşünmüyorum. Kısacası ben isteyince yapabiliyorsam herkes yapabilir. Herkesin yapabilecek olup yapmaması problem.

 

Tabi bir de kaza bela olduğunda haklı olmanın sonucu değiştirmediğini bilip ona göre hareket etmeli insanlar. Anneciğimin ben araba konularında onlara göre uygun olmayan bir şeyleri savunduğumda hep söylediği gibi :D

İnşallah 7/24 buna göre hareket etmeyi öğrenicem.

 

 

Cem Yılmaz'ın "bilmiyorum" örneği, "haksızım", "hata yaptım", "özür dilerim" için de geçerli bence. "Nasıl telafi edebilirim" sözlükte yok malesef :(

klavyede problem var harfler bazen ikişer çıkıyor yani kafam iyi durumunda değilim.

mertcan arkadaşım kkusura bakma yazında parkk dışındaki söylediklerine katılıyorum. ikkinci sıraya ve yolun ortasına araç bırakkılmasına ve hatta yollcu dahi indirillmesine bile kkarşıyım.çünkü trafiğin aktığı yerde (akmassada önemli değil çünkü orası yol) araç bırakılması trafikteki diğer araçlar için tehlike oluşturmaktadır. kimseninde anlık dahi olsa benim veya bir başkasının canını mallını tehlikeye atmaya hakkı yoktur. ben kesinlikkle 2 . sıraya park etmediğim gibi aracımıda kkaldırıma 30-40 cm den daha yakına yaklaştırırım. yani kısacası bu kkonuda takıntılıyım.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.