Nihat Abukan Yanıtlama zamanı: Mart 17, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 17, 2013 (düzenlendi) Öncelikle kullanıcının ne istediğine bağlı bir durum, sadece Ecoboost ile mukayese götürmez.Golf TSI, Astra Turbo, Alfa Romeo Giulietta, hatta şu an ülkemize geldi mi bilemiyorum Hyundai i30 1.6 Turbo Veloster(204 HP) vs vs gibi bir sürü emsal muadilleri ile neden karşılaştırılmıyor onu anlamış değilim.Asıl mesele turbo benzinli mi, turbo dizel mi? Sorunun cevabını burada aramak lazım, tork demek herşey değil ama torksuz da olunmaz gibi garip bir denklem var.Dizel ilk kalkışlar da insanı koltuğa yapıştıran torkla ivmelenirken sonradan soluğu kesilip tork değeri ne olursa olsun daha yüksek devirli benzinli hele ki bir turbo benzinlinin önünde hiç tutunamaz.1.6 Ecoboost motor 240 nm (overboost ile anlık hızlanmalarda 270 nm) turbo benzinli bir motora göre başarılı bir değere sahip.1.6 DCI Megane 130 hp 320 nm ve düşük tüketim değerleri ile göz dolduran bir başarıya sahip motor ama illla ki bu işi finish çizgisinde görmek isteyenler varsa sonuçta 1.6 Ecoboost şüphesiz önde olacaktır.Tüketim boyutunda durumu ele alacak olursak elbette ki DCI motor dizel olduğundan daha düşük tüketimle öne çıkacaktır.Kaliteli olması, yol tutuşu, benzinli ve performanslı ve her şeyden önemlisi model- görünüm olarak elbette ki 1.6 Ecoboost, anlık orgazm ve tüketim yönüyle elbbette ki DCI ..... Mart 17, 2013 Nihat Abukan tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
çağlar çetinkaya Yanıtlama zamanı: Mart 17, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 17, 2013 (düzenlendi) yakıt ekonomisi dışında meganın focustan pek bir artısı olacağını sanmıyorum .megane focusun bir altı olur ancak .ara hızlanmalara ve yokuş tırmanmaya gelecek olursak meganın focustan geri kalacağını düşünüyorum zaten teknik verilerde bu yönde focus 0-100 8 saniye megane 0-100 9.8 saniye ..maksimum hız focus 224 km ,magane 200km ..focus 1.6 eb hatta 0-150 yapacak olsak bu farkın 3-5 saniye ye çıkacağını sanıyorum 1.6 ecoboost özellikle hız artıkça 100km de sonra falan ise gerçek performansını daha iyi gösteriyor maganın bu hızlardan sonra focusu yakalayacağını sanmıyorum ancak peşinden gelir .daha önceki dizel 1.6 focus aracımla torkları yakın olmasına rağmen şimdiki 1.6 ecoboost aracımın yokuşlarda bariz bir farkı var dizel focusa göre ama bunu dizele göre hissettirmeden yapıyor.dizeller birden atıldığı için daha hızlı çekiyormuş gibi hissettiriyor ,bunu benim dizel ve 1.6eb iki aracımıda kullanan kuzenim de söyledi "sanki dizel dedi daha mı iyi gidiyordu falan" diyordu tabiki gerçekte bu böyle değil gerek ara hızlanma gerek yokuş performansı olsun 1.6 dizel focusa göre çok iyi performans veriyor focus 1.6 eb ... hadi diyelim megane de performans olarak focus dizelden biraz daha iyi olsun ama ecoboost 1.6 dan iyi performans vereceğini sanmıyorum.geçenlerde de yolda passat 2.0 dizel denk gelmişti 145 ps güç ve 330nm tork var bu araçtada .öndeki aracı sollarken ben passatın arkasına takıldım o öndeki aracı solladı ben ikisini birden solladım..öndeki araç 100km civarındaydı karşıdan araba geliyordu daha sonra araba geçtikten sonra ikimizde sollamaya çıktık tam gaz şekilde daha sonra ikisini birden solladım .ara hızlanmaya güzel bir örnek buda hem meganeden daha fazla tork ve beygire sahip bir araçtı bu .zaten volkswagen in araçları sahip olduğu beygire göre hızlı bir araç aynı beygirde diğer markaların araçları daha yavaş hızlanıyor. aynı yerde magane olsaydı eğer onunda tozunu alacağımdan emindim..geçenlerde renault bayisine giitim sırf bu megane 1.6 130 ps yi test etmek için ama ne yazıkki ellerinde test aracı yokmuş birkaç ay sonra geleceğini söylediler .en kısa zamanda test ederim inşallah .yada yolda birgün denk getiririm ) yol tutuş f3 tabiki. performans 1.6 eb. ekonomiklik 1,6 dci (1.0 eb ile karşılaştırmada tabiki 1.0 eb). güvenlik ve malzeme kalitesi 2 side aynı gibi. iç hacim de bence megane 1 adım önde. focusla meganin malzeme kalitesinin aynı olduğunu pek göremedim ben ...hele megane 2 ler focus2 nin yanından bile geçemez yeni gelen megane ve fluance ler de ise biraz daha kalite artırılmış yinede focusun seviyesinin altında ..iç hacim olarakta birazcık daha geniş focusa göre megane o da focusu yapan mühendislerin ön konsolu biraz daha sürücüye yakın yapmalarından kaynaklanıyor.bir bildikleri vardır elbet bunu yapmalarında.bundan dolayı arka ve ön diz meafesi daralmış focus3 te .focus 3 focus 2den 5cm daha uzun olmasına ragmen diz mesafesi bayagı bir küçük focus 2ye göre. focus 2 ise gerçekten sınıfına göre şimdiki magane focus jetta golf civic i30 astra hepsinden bariz derecede genişti Mart 17, 2013 çağlar çetinkaya tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Özer Öztürk Yanıtlama zamanı: Mart 17, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 17, 2013 Kalitede Megane ve Fluence Focus'un yanına yaklaşamaz artık. Eski yurt dışından gelen araçlar gerçekten kaliteliymiş. Ama yerli üretime geçtikten sonra malzeme kalitesinin kötülüğünü sahipleri bile gizlemiyor. Ben araç alma aşamasında tüm markaların servislerine gidip aracını servise getirmiş kullanıcılarla konuştum. (Neticede satıcılar hep göklere çıkartıyorlar. ) Eski üretim ile yeni üretim kullananların dediklerini duyunca Megandan vaz geçtim. Üstelik çok iyi bir fiyata alacaktım ve 3 aydır araçsız kalmış da olmayacaktım. Motoru filan hiç değerlendirmiyorum. Adana sıcağında erimiş havalandırma çıkışlarını görmek yetti bana. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Nihat Abukan Yanıtlama zamanı: Mart 17, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 17, 2013 Kalitede Megane ve Fluence Focus'un yanına yaklaşamaz artık. Eski yurt dışından gelen araçlar gerçekten kaliteliymiş. Ama yerli üretime geçtikten sonra malzeme kalitesinin kötülüğünü sahipleri bile gizlemiyor. Ben araç alma aşamasında tüm markaların servislerine gidip aracını servise getirmiş kullanıcılarla konuştum. (Neticede satıcılar hep göklere çıkartıyorlar. ) Eski üretim ile yeni üretim kullananların dediklerini duyunca Megandan vaz geçtim. Üstelik çok iyi bir fiyata alacaktım ve 3 aydır araçsız kalmış da olmayacaktım. Motoru filan hiç değerlendirmiyorum. Adana sıcağında erimiş havalandırma çıkışlarını görmek yetti bana. Özer Bey, anladığım kadarıyla henüz araç almamışsınız.Şayet ilgilenirseniz şu ilan dikkatimi çekmişti http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-ford-serhat-tan-2012-anahtarsiz-calisma,otomatik-park-hatasizzz-117732541/detay/ Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Özer Öztürk Yanıtlama zamanı: Mart 17, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 17, 2013 (düzenlendi) Özer Bey, anladığım kadarıyla henüz araç almamışsınız.Şayet ilgilenirseniz şu ilan dikkatimi çekmişti http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-ford-serhat-tan-2012-anahtarsiz-calisma,otomatik-park-hatasizzz-117732541/detay/ Yeri nedeniyle görür görmez vaz geçtiğimiz bir ilandır kendisi. Ben defalarca Van'a gittim. Ama Hakkari'ye gitmeme hiç izin verilmediğinden orayı görme şansım olmadı. Hele Yüksekova hiç bir zaman gidemeyeceğimiz bir yerdi. Şimdi ise güvenlikten çok aracın geçmişi nedeniyle endişelerimizden dolayı düşünmedik bile. Yoksa 2 hafta önce tam istediğim gibi bir araç vardı. TİT X+Tekno beyaz sedan 2012 kasım çıkışlı 14 bin km. Hemen alırdım. Hem de Adana'da. 100km uzaklıktaki ilçede. Fiyat 58.500tl. Herşeyiyle mükemmel. Aradım gel hemen bitirelim işi dedim. Ben adanaya gelemem işim var vs dedi. İyi o zaman ben geleyim dedim. Burada olamayabilirim vs dedi. Tarsusa gidecem dedi sonra. İyi o zaman işin bitince adanaya geç dedim. Gelemem vs filan dedi. Neticede yenicede akşam buluştuk. Herşey çok mükemmel. Pazartesi gel bitirelim dedim. İşim var vs. dedi. Sen gel aksaraya gidelim oradaki bayiye baktıralım vs. geveliyor. Bir ara mahkeme filan geveledi. Aracın borcu var. ÖNce o ödenecek gel noterden taahhüthame ver dedim. Sesi kesildi. Aracın hiçbir yerine dokunmamış. Sadece Plakalardaki yazıyı ince tırnaklı yazı yaptırmış, okunmasını güçleştirmiş. Yazıları bir de bantla filan deforme etmiş. Ama Adana'ya gelirken bantları sökmüş. Plakayı gördüm ya gerisi önemli değil. Bir araştırma yaptım (plakadan sahibine) adamın küçük yaşta çocuk tacizinden sahte para ticaretine kadar davaları sürüyor. Bu arada araç doğu plakalı ve tüm km.yi oraya git gel yaparak doldurmuş. Kaba hesapla ayda 5-6 defa gitmiş gelmiş. Ya kredi borcunu kapıp kaçacak yada araca müsadere kararı çıkacak hemen elden çıkartmaya çalışıyor. Çünkü 3 ay içinde hep doğuya gitmiş gelmiş. Ağır cezada müsadere kararı çıkarsa aracı satsan bile muvazalı sayılır alırlar elinden. Uğraş dur istihkak davasıyla. Ben işi noterden filan bağlamaya kalkınca aramadı ortalıktan kayboldu. İlan kalktı ama araç halen satılmamış. Şehir, bölge vs nedenlerle kimseyi ayrı, farklı vs görmem ancak istatistiksel verileri de göz ardı edemem. O nedenle Van'a gelirim arkadaşlarımı, askerlik arkadaşlarımı, iş arkadaşlarımı, ziyaret ederim. Ama ötesine yokum. (Çok uzun ve belki de gereksiz açıklamalı oldu ama....) Mart 17, 2013 Özer Öztürk tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Guest Tolga KARACA Yanıtlama zamanı: Mart 17, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 17, 2013 Tabi tüm şehre genelleme yapamam ama benim de çok değer verdiklerim ve tam tersi selam bile vermediğim Vanlı tanıdıklarım var.. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Çağlar Sertan KASIMOĞLU Yanıtlama zamanı: Mart 17, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 17, 2013 130 luk 1.6 dCi motorlu Megane ile Antalya-İstanbul-Antalya ortalama 4,3 litre yaktık arkadaşın aracıyla.Az yaksın diye 90 a takılıp kalmadık ama fazla yakmasın diyede 130 un üstüne çıkmadık. Torku fazlasıyla tatmin edici. 1.6 dCi yeni bir motor. Ama garantili araç sonuçta kronik sorunlu düzeltilemeyen bir hatası olursa geri iade şansınız bile var. Yılda 10.000 km nin üstünde yol yapıyorsanız renault tercih edilir. En azından ben öyle tercih yapardım Kalite olarakta Megane Focusu aratmaz ama andırır fluence olsa kesinlikle focus derdim ama megane söz konusu olunca işler değişiyor. Bakım maliyetleri meganede daha düşük olacağını tahmin ediyorum. Focus 1.6 dizelin periyodu 15.000km olan standart bakımına 450-500 lira istiyorlar. Megane 1.5 dCi için periyodu 20.000 km olan standart bakımlar 350 TL idi. 1.6 dCi yi bilmiyorum. 1.6 ecoboost tüketimleri için çok yorumlar var. Gözlemlediğim şehir içi 9 litreleri görüyor 100 kilometrede. Tabiki benzinli motorun sessizliği,daha yüksek devir çevirebilmesi, heleki ecoboostun yüksek ivmelenmesi tartışılmaz. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Engin Uzunoğlu Yanıtlama zamanı: Mart 17, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 17, 2013 130 luk 1.6 dCi motorlu Megane ile Antalya-İstanbul-Antalya ortalama 4,3 litre yaktık arkadaşın aracıyla.Az yaksın diye 90 a takılıp kalmadık ama fazla yakmasın diyede 130 un üstüne çıkmadık. Torku fazlasıyla tatmin edici. 1.6 dCi yeni bir motor. Ama garantili araç sonuçta kronik sorunlu düzeltilemeyen bir hatası olursa geri iade şansınız bile var. Yılda 10.000 km nin üstünde yol yapıyorsanız renault tercih edilir. En azından ben öyle tercih yapardım Kalite olarakta Megane Focusu aratmaz ama andırır fluence olsa kesinlikle focus derdim ama megane söz konusu olunca işler değişiyor. Bakım maliyetleri meganede daha düşük olacağını tahmin ediyorum. Focus 1.6 dizelin periyodu 15.000km olan standart bakımına 450-500 lira istiyorlar. Megane 1.5 dCi için periyodu 20.000 km olan standart bakımlar 350 TL idi. 1.6 dCi yi bilmiyorum. 1.6 ecoboost tüketimleri için çok yorumlar var. Gözlemlediğim şehir içi 9 litreleri görüyor 100 kilometrede. Tabiki benzinli motorun sessizliği,daha yüksek devir çevirebilmesi, heleki ecoboostun yüksek ivmelenmesi tartışılmaz. Dizel Focus bakımı 300-350 arası tutuyor. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Çağlar Sertan KASIMOĞLU Yanıtlama zamanı: Mart 17, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 17, 2013 (düzenlendi) Dizel Focus bakımı 300-350 arası tutuyor. Bunun yazılacağını biliyordum:) Antalya otokoç mazot filtresi dahil 485 TL istiyor.Bilgisayara bağlayıp yazılım güncelleyşn demeden de ne bilgisayara bağlıyor ne güncelleme yapıyor. Kapı fitillerini yağlamadan, balata seviyelerine bakmadan, aracı yıkamadanda teslim edebiliyorlar. Çıkarılan filtreleride almayı unutmamak gerek... Mart 18, 2013 Çağlar Kasımoğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Mart 18, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 18, 2013 ekonomiklik 1,6 dci (1.0 eb ile karşılaştırmada tabiki 1.0 eb) Megane 1.6 DCi uzun yolda 4,3, Istanbul içi 5,5. 1.0 EB nasıl daha ekonomik olacak? Bir tek alırken 5-6.000 TL tasarruf edersiniz. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Nihat Abukan Yanıtlama zamanı: Mart 18, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 18, 2013 Yeri nedeniyle görür görmez vaz geçtiğimiz bir ilandır kendisi. Ben defalarca Van'a gittim. Ama Hakkari'ye gitmeme hiç izin verilmediğinden orayı görme şansım olmadı. Hele Yüksekova hiç bir zaman gidemeyeceğimiz bir yerdi. Şimdi ise güvenlikten çok aracın geçmişi nedeniyle endişelerimizden dolayı düşünmedik bile. Yoksa 2 hafta önce tam istediğim gibi bir araç vardı. TİT X+Tekno beyaz sedan 2012 kasım çıkışlı 14 bin km. Hemen alırdım. Hem de Adana'da. 100km uzaklıktaki ilçede. Fiyat 58.500tl. Herşeyiyle mükemmel. Aradım gel hemen bitirelim işi dedim. Ben adanaya gelemem işim var vs dedi. İyi o zaman ben geleyim dedim. Burada olamayabilirim vs dedi. Tarsusa gidecem dedi sonra. İyi o zaman işin bitince adanaya geç dedim. Gelemem vs filan dedi. Neticede yenicede akşam buluştuk. Herşey çok mükemmel. Pazartesi gel bitirelim dedim. İşim var vs. dedi. Sen gel aksaraya gidelim oradaki bayiye baktıralım vs. geveliyor. Bir ara mahkeme filan geveledi. Aracın borcu var. ÖNce o ödenecek gel noterden taahhüthame ver dedim. Sesi kesildi. Aracın hiçbir yerine dokunmamış. Sadece Plakalardaki yazıyı ince tırnaklı yazı yaptırmış, okunmasını güçleştirmiş. Yazıları bir de bantla filan deforme etmiş. Ama Adana'ya gelirken bantları sökmüş. Plakayı gördüm ya gerisi önemli değil. Bir araştırma yaptım (plakadan sahibine) adamın küçük yaşta çocuk tacizinden sahte para ticaretine kadar davaları sürüyor. Bu arada araç doğu plakalı ve tüm km.yi oraya git gel yaparak doldurmuş. Kaba hesapla ayda 5-6 defa gitmiş gelmiş. Ya kredi borcunu kapıp kaçacak yada araca müsadere kararı çıkacak hemen elden çıkartmaya çalışıyor. Çünkü 3 ay içinde hep doğuya gitmiş gelmiş. Ağır cezada müsadere kararı çıkarsa aracı satsan bile muvazalı sayılır alırlar elinden. Uğraş dur istihkak davasıyla. Ben işi noterden filan bağlamaya kalkınca aramadı ortalıktan kayboldu. İlan kalktı ama araç halen satılmamış. Şehir, bölge vs nedenlerle kimseyi ayrı, farklı vs görmem ancak istatistiksel verileri de göz ardı edemem. O nedenle Van'a gelirim arkadaşlarımı, askerlik arkadaşlarımı, iş arkadaşlarımı, ziyaret ederim. Ama ötesine yokum. (Çok uzun ve belki de gereksiz açıklamalı oldu ama....) Tabi tüm şehre genelleme yapamam ama benim de çok değer verdiklerim ve tam tersi selam bile vermediğim Vanlı tanıdıklarım var.. Gerçi bende bu yaşıma kadar Hakkari'yi 1 kez, Yüksekovayı ise hiç görmedim.Meseleye ben o gözle bakmadım neden derseniz o muhitte bildiğim kadarı ile Ford'a hele hele Focus'a hiç rağbet olmadığından dolayı hesaplı alınabilir düşüncesi ile önermiştim, hayırlısı olsun.Elbette burada bizlerin bile tasvip etmediği bazı durumlardan imtina gösterilebilir ama Türkiye'nin her yerinde iyisi-kötüsü, arlısı-arsızı, dürüstü-üçkağıtçısı vardır. Sakın yanlış anlaşılma olmasın sırf cevap olsun diye yazmıyorum bunları..İnanın Van'dan, Bursa'ya araç almak için gittiğimde adamın arabada gram boya yok diye etmediği yemin kalmamıştı oysa ki tam tersi çıktı, Adana'ya gittim sadace bir parçada sürtme boyası var denildi üç parça değişeni çıktı daha bunun gibi bir çok örnek sayabilirim.Kısaca kendini bilmez her yerde var ama dediğiniz gibi sırf bu yüzden genelleme yapılamaz. Forumda daha önce de yazmıştım ailece İstanbul'dan Van'a 1725 km.yi ortalama 100-130 km hız aralığında (arasıra çok yüksek hızlara da çıktığımda oluyordu)100 lt benzinle katettim, ortalama tüketim değeri 5,9 lt.Uzun zamandır şehir dışına çıkamadığım için şehir içi tüketim değeri şu an 7,8 lt olarak görünüyor.Benzinli bir araç için bence bu ortalamalar makul seviyeler, illaki ekonomi olacaksa DCI ama diğer herşekilde Focus Ecoboost. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Tolga Başaran Yanıtlama zamanı: Mart 18, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 18, 2013 (düzenlendi) Gözlemlediğim şehir içi 9 litreleri görüyor 100 kilometrede. şehir içi , 7lt. yakıyor 100 km 'de ... şehir efsanelerine kanmayın ... ve bu değeri full trafikte yakalayabiliyorum ... istanbul mecdiyeköy trafiği , ayağımda tuğla yok Antalya-İstanbul-Antalya ortalama 4,3 litre aynı hızlarda 5 , 5.4 lt arası ortalama yakalayacağı kesin eb'Nin ... bu arada benim arabamda da 235 40 18 lastik var , sürtünmede var yani ... tabi yol bilgisayarının yalancısıyım bu arada arabayı alalı 1.5 sene filan olmuş ; 13000 'de arabam ; zaten hesaplamalarımda bu yönde idi ... 13000 değilde 25 - 30000 km yapacağımı bilseydim dizel olurdu terciğim ... bence sizde bunu hesap edin ... Mart 18, 2013 Tolga Başaran tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Mart 18, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 18, 2013 şehir içi , 7lt. yakıyor 100 km 'de ... şehir efsanelerine kanmayın ... ve bu değeri full trafikte yakalayabiliyorum ... istanbul mecdiyeköy trafiği , ayağımda tuğla yok Şehir efsanesi sayılmaz. Kullanım tarzına ve trafik koşullarına göre Çağlar'ın yazdığı gibi 9 L/100 km'ye kadar değerler oluşabilir. Antalya trafiğinde yol bilgisayarı ile 7,4-7,7 arasında giderken ve de YB 0,5-0,6 sapma gösterirken sana da depoda tam doldurmadan tam doldurmaya birkaç kez üstüste sağlama yapmanı öneririm. Depo hesabı ile benim bugüne kadarki tüketimim şöyle: http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/482227.html Yavaş kullanmam ama ekonomik giderim. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Tolga Başaran Yanıtlama zamanı: Mart 18, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 18, 2013 Kullanım tarzına ve trafik koşullarına 9lt yakalayabilmek için , trafikte taksici gibi gitmek lazım , gördüğü her araya zart diye atlayan tarzda ; benimde okadar yaktığım zamanlar oldu , son zamanlarda deneme amaçlı yormadan kullanımımla 7 - 7.2 lt ortalam yakalıyorum ... Alışknalık yaptı bu bende ; en fazla 5 dakika farkediyor ; hırçın ile sakin kullanım .... ama dediğim gibi yol bilgisayarının yalancısıyım ... sapma olsada 1-2 lt olmaz heralde ; yani inşallah 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
emir hacımustafaoğlu Yanıtlama zamanı: Mart 18, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 18, 2013 tartışmaya bile gerek yok 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap