Tolga Başaran Yanıtlama zamanı: Mart 19, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 19, 2013 ama son zamanlarda bir EB fetişi geliştiğini düşünmeye başladım hocam bence tam tersi , devamlı bir gard alma durumunda bırakılıyoruz ; fetişi değilde düşmanlığı olduğu çok açık ... Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Guest Egemen Toksoy Yanıtlama zamanı: Mart 19, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 19, 2013 nihat bey sadece dizel ile ecoboost benzinli yi karsilastrdigimizda 2katı kadar fark olmadığını elbetteki dizelin daha karlı olduğunu söylemiş.gayet doğru bir tespit hem dizel hemde benzinli focus kullanan birisi olarak bende öyle 2katı bir tüketim göremedim..ayrıcamegane 130 ps de ara hızlanmada focus 1.6 ecoboost un tozuna yetisemeZ yokustada yakın performans verirler..opel astra 140 ps 200 tork var bu araçta focus 1.6 dizelden 40nm torku az .focusun meganeden az olduğu gibi..ama focustan daha hızlı tirmandi yokusu .madem tork ile oluyor herşey.focus 17saniyede 150km ulaşıyor megane ise 20saniyenin altında olacağını sanmıyorum.nasıl oluyorda ara hızlanması focustan iyi oluyor..sadece yokuşta birbirine yakın performans verirler o da meganin torkundan dolayı 17 sn. süper değer ancak megane 20 sn. altı çıkaramaz. yokuş performansına tamamiyle katılıyorum. Astra konusu 3 bilinmeyenli bir denklem. Özellikle opelin 1.4 turbo motoru. Kaputun içinde ne olup bitiyor bilmiyorum ancak o motor istenilen gücü tekerlere aktaramıyor.. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
çağlar çetinkaya Yanıtlama zamanı: Mart 19, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 19, 2013 ayrica arkadas bir örnek vermişti fluance ile yokuş tormaniyorduk son gaz, yanımızdan focus geçti dedi..bu fluance de 250 nm tork var ama focus toz yutturmus fluance ye madem tork ile oluyor herşey.torklari yakın bu iki aracın aynı tirmanmalari lazım yokusu.nasıl oldu da focus daha iyi tirmandi hocam vw grubundan oldum olası soğuk durmuşumdur ancak jettanın arka koltuğuna binip bir yola çıktınız mı? ben çıkan biri olarak kısa ve net olarak diyebilirim ki ön koltukları 2 aracıda kendim ayarladım. jettanın arkası f3 den geniş. malzeme kalitesi olarak da yeni meg 3 lerden bahsediyorum. ben 2 sine aynı puanı veririm. jetta zaten focus 3ten geniş ben focus2 yi kiyaslamistim diğer c segmenti araçlarla hocam 1.0 eb için tüketim değeri ist. ank. arası 90 km. sabit hız 4.0... şehir içi şuan 6,1 - 6,3 diğer aracıma göre (1.5 dci scenic) daha ekonomik. alım satım derseniz; vergi avantajınıda unutmayın derim 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Tolga Başaran Yanıtlama zamanı: Mart 19, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 19, 2013 yol bilgisayarına göre hesaplama olmaz. İlk çalışma anında yanan yakıtı hesaba katmıyor en basitinden. nekadar fark olabilir 7 lt. değilde 10 lt.mi yakıyor ... Start stop sisteminiz varsai iptal edip mecidiyeköy trafiğinde sıfırlayıp ortalamanızın 9 litreden aşağı olmayacağına eminim start stopu neden iptal edeyim hehehhe , ozaman megan da da tuboyu sökelim Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Guest Egemen Toksoy Yanıtlama zamanı: Mart 19, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 19, 2013 (düzenlendi) ayrica arkadas bir örnek vermişti fluance ile yokuş tormaniyorduk son gaz, yanımızdan focus geçti dedi..bu fluance de 250 nm tork var ama focus toz yutturmus fluance ye madem tork ile oluyor herşey.torklari yakın bu iki aracın aynı tirmanmalari lazım yokusu.nasıl oldu da focus daha iyi tirmandi Bende bir örnek vereyim. 1,5 ton scenicle bende focuslara toz yutturuyordum. Ama aracım yazılımlıydı. Şöyle bir gerçek var ortada standart yazılımlı 1.5 dci reno motoru ile 1.6 tdci ford motorunu karşılaştırırsak her zaman için ford renoya göre daha üstündür. Zaten benim aracıma yazılım yaptırmamın tek sebebi. Ford grubundan daha iyi olabilmekti. 1.6 dci motor seçeneğini reno, zaten vw ve ford la başabaş olabilmek için tr'ye de getirdi. 2 seneye yakındır fransada sunulan 1.6 dci motorun tr ye yeni gelmesinin tek sebebi budur. Yakıt tüketiminde bariz üstünlüğü olan 1.5 dci motor grubu, 1.6 dci da da aynı başarıyı yakalar mı bilmem. 250 tork luk fluence hangi motor seçeneğinde sunuluyor onuda bilmiyorum Mart 19, 2013 Egemen Toksoy tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
çağlar çetinkaya Yanıtlama zamanı: Mart 19, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 19, 2013 valla ben yol bilgasari ile hemen hemen aynı yanıyorum..neye dayanarak ilk çalışmada yaktığı yakiti hesaplamadigini soyluyorsunuz.. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Tolga Başaran Yanıtlama zamanı: Mart 19, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 19, 2013 Ama 320 nm boru degil bu tork ancak 0 'dan kalktığında bir fark yaratır , oda 4000 devirde nefesi kesileceğinden üzerinden atlamaya yetmez bence ; veya yokuşta kalkışlarda ; 320 nm boru değil evet ; peki 52 hp borumu ? 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Mart 19, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 19, 2013 hocam 1.0 eb için tüketim değeri ist. ank. arası 90 km. sabit hız 4.0... şehir içi şuan 6,1 - 6,3 diğer aracıma göre (1.5 dci scenic) daha ekonomik. alım satım derseniz; vergi avantajınıda unutmayın derim Egemen fabrika verilerine göre EB 1.0 Şi 6,4 ŞD 4,4 1.6DCi Şİ 4,8 ŞD 3,6 Sen bu durumda fabrika verilerinin bariz altında yakıyorsun ki kolay görülen bir durum değil, YB doğruluğunu kontrol etmekte yarar var. Yine de çok başarılı bir ekonomik sürüş ustası olduğunu varsayarsak 1.6DCi ile aynı koşullarda 4,5 ve 3,2 gibi değerlere ulaşacağını kabul etmek gerekir. Yanlış anlaşılmasın dizel meraklısı değilim ama yeri geldiğinde ekonominin de hakkını vermek lazım. Vergi avantajı 1.0 güçlü yönlerinden, belirleyici olan yıllık katedilen yol olacaktır. ayrica arkadas bir örnek vermişti fluance ile yokuş tormaniyorduk son gaz, yanımızdan focus geçti dedi..bu fluance de 250 nm tork var ama focus toz yutturmus fluance ye madem tork ile oluyor herşey.torklari yakın bu iki aracın aynı tirmanmalari lazım yokusu.nasıl oldu da focus daha iyi tirmandi Varsayımsal yazışmalara devam. Ben gözlemlerimi canlı canlı zamanında yazmıştım, hala yazmaya devam ediyorum. EB'dan öyle bir bahsediyorsunuz ki mübarek araç sanki Porsche Carrera. Ya ben aynı aracı kullanmıyorum, ya da siz nasıl demeli bilmem biraz abartıyorsunuz. Otoyolda ölesiye basarsanız EB hep önde gider, tarfiğin belirgin olduğu ve arahızlanmaların yoğun kullanıldığı bir ortamda kopamazlar birbirlerinden, yokuş yukarı virajlı yolda GTLine ile Focus'u geçebilirim, kesin konuşmuyorum, arabasını seven ve hakkını verdğini düşünen kişi olarak yorum yapıyorum sadece. Neyse fazla uzattım... Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Guest Egemen Toksoy Yanıtlama zamanı: Mart 19, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 19, 2013 Bu konuda şunuda eklemek istiyorum. Tapa gaz gidilen bir dizel araç için yakıt tüketimi ortalamada en fazla 5-6 lit. oynar. Örnek olarak normal de ş. dışında 6 litre yakan bir araçla sürekli 190-200 giderseniz ortalamanız 10 bilemediniz max 11 olur. Aynı şeyi benzinli araçta deneyin... 1.6 eb nin ort. sanmıyorum 15-16 lt. nin altına insin. Kıssadan hisse 100 km. de dizelde ort. tüketim 5-6 lt. artar. Benzinlide 8-9 lt. (karşılaştırılan araç için) Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Nihat Abukan Yanıtlama zamanı: Mart 19, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 19, 2013 (düzenlendi) Yazdıklarımın iyi anlaşılamadığı kanaatindeyim, şöyle ki;dikkat ederseniz ben ekonomi anlamında asla Ecoboost dizelden daha ekonomiktir diye bir şey yazmadım ama maalesef konu dönüp dönüp ekonomiye çekiliyor.Hiç bir markaya, hiç bir modele fanatizm beslemiyorum sadece Focus'a beğenerek biniyorum, neticede makinelerden bahsediyoruz, kafama uymazsa satarım aklıma yatanı alırım parasıyla değil mi? Takıldığım konu çok aşırı mübalağa yapılıyor bunu daha önceleri dizel kullanmış biri olarak ifade etmeye çalışıyorum. Dip gaz giderseniz dizelde, benzinlide verilerin çok üzerine çıkar, kim diyebilir ki dizel son gazda daha az yakar diye? Cem Abi her zaman yazdıklarını beğenerek okuyan birisi olarak senin bile gaza abandığın dönemlerde en fazla kaç lt tüketimin oldu, 12-13 litreleri gördün mü hiç? Valla şahsen ben o kadar tüketim görmedim ha sanılmasın ki kaplumbağa misali araç kullanıyorum.Benim bahsettiğim değerler orta düzey kullanım değerleri Mertol Bey'in dediği gibi öyle peygamber sabrı gösteripte 90 km hızla test edebileceğim extrem değerlerle değil, 100-130 km aralığında bazende dip gaz ile tecrübe edindiğim değerler bunlar .1700-1800 km yolu 90 km hızla alacak kadar nefes kimde var ki bende de olsun ( istirahat, mola, ihtiyaç molaları ile beraber onca yol ne kadar zamanda bitecekse)...Mertol Bey sakın yanlış anlamayın! doğrudur 320 tork boru değil ama 8000 rpm,182 ps ve anlık hızlanmalarda overboost ile 270 torkta boru değildir.Dizelin tıkandığı torkun bittiği devir bandında dizelin turbo benzinliyle mukayese edilemeyeceği kanaatindeyim. Belki kısa soluklu kapışmalarda Cem Abi'nin de dediği gibi yüksek tork sebebiyle kafa kafaya gidilebilir ama sonrasında dizeli o yüksek torku da kurtarmayacaktır..Yinede söylüyorum Sezar'ın hakkı Sezar'a evet dizel elbette daha ekonomiktir ama turbo benzinli performans olarak daha iyidir.Mesele illa ki ekonomi olacaksa, o zaman Focus'a değil piyasada çok daha ekonomik c veya b sınıfı araca binerim. Arkadaşın dediği gibi yok aracın kütlesi, yok rampa aşağı muhabbetlerine de asla girmem.... Mart 19, 2013 Nihat Abukan tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Guest Egemen Toksoy Yanıtlama zamanı: Mart 19, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 19, 2013 (düzenlendi) Egemen fabrika verilerine göre EB 1.0 Şi 6,4 ŞD 4,4 1.6DCi Şİ 4,8 ŞD 3,6 Sayın hocam ben marka fanatiği değilim. 2 aracımıda seven biriyim. Hem renault'cuyum aynı zamanda da ford'cuyum. Katalogdaki fabrika verilerinin altına inilebiliyor. Scenic için bunu gösteren bir video m vardı. Focus içinde havalar düzelince hazırlayacağım. Fabrika verisi videodaki araç için 4,6 dır. (90 km. sabit hızla) Benim de bir Ford'cu olduğumu unutmadan ekleyeyim Mart 19, 2013 Egemen Toksoy tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Tolga Başaran Yanıtlama zamanı: Mart 19, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 19, 2013 (düzenlendi) focus eb sakın almayın şehiriçi en az 9 -12 lt benzin yakar , çünkü genelde taksi olarak kullanılıyor ... 182 hp olduğuna bakmayın bütün arabalar üzerinden zıplar atlar , hatta söylenenlere göre 125hp turbosuz filan ... şehirlerarası yolda herkezin içine formula 1 pilotu kaçtığı için dip gaz gider ; yokuşta filan özellikle en yüksek devir ; bu yüzden 20 lt yakar ... heleki yol bilgisayarına bakmayın Mart 19, 2013 Tolga Başaran tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
çağlar çetinkaya Yanıtlama zamanı: Mart 19, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 19, 2013 Bende bir örnek vereyim. 1,5 ton scenicle bende focuslara toz yutturuyordum. Ama aracım yazılımlıydı. Şöyle bir gerçek var ortada standart yazılımlı 1.5 dci reno motoru ile 1.6 tdci ford motorunu karşılaştırırsak her zaman için ford renoya göre daha üstündür. Zaten benim aracıma yazılım yaptırmamın tek sebebi. Ford grubundan daha iyi olabilmekti. 1.6 dci motor seçeneğini reno, zaten vw ve ford la başabaş olabilmek için tr'ye de getirdi. 2 seneye yakındır fransada sunulan 1.6 dci motorun tr ye yeni gelmesinin tek sebebi budur. Yakıt tüketiminde bariz üstünlüğü olan 1.5 dci motor grubu, 1.6 dci da da aynı başarıyı yakalar mı bilmem. 250 tork luk fluence hangi motor seçeneğinde sunuluyor onuda bilmiyorum sizin geçtiğiniz focuslar belkide tam gaz gitmiyordu şoföre göre degisir birde..birde yazilimliymis sizin aracınız fluance yi geçen aracın yazilimli olduğu kesin değil... 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Mart 19, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 19, 2013 Cem Abi her zaman yazdıklarını beğenerek okuyan birisi olarak senin bile gaza abandığın dönemlerde en fazla kaç lt tüketimin oldu, 12-13 litreleri gördün mü hiç? Valla şahsen ben o kadar tüketim görmedim ha sanılmasın ki kaplumbağa misali araç kullanıyorum.Benim bahsettiğim değerler orta düzey kullanım değerleri....Mertol Bey sakın yanlış anlamayın 320 nm boru değil ama 8000 rpm,182 ps ve overboost ile 270 nm ne borudur nede kalas.Yinede söylüyorum Sezar'ın hakkı Sezar'a evet dizel daha ekonomiktir ama öyle abartılı iki katı değerlerle değil, turbo benzinli performans olarak daha iyidir. Zaten EB performansına göre iyi tüketim değerleri veren bir motor, aksini söylemiyorum, ama bence yeni Renault dizel motorun ekonomisi ne kadar abartılıyorsa EB performansı da o ölçüde abartılıyor, anlatmak istediğim bu. Yoksa EB'u kötülemek arzusunda değilim, kötüleyecek olsam almazdım zaten. Sayın hocam ben marka fanatiği değilim. 2 aracımıda seven biriyim. Hem renault'cuyum aynı zamanda da ford'cuyum. Katalogdaki fabrika verilerinin altına inilebiliyor. Ben de değilim. Sonuçta ekonomi şampiyonu olarak benzinlide sağladığın tasarrufun fazlasını dizelde yapabilirsin demeye getiriyorum. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Nihat Abukan Yanıtlama zamanı: Mart 19, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 19, 2013 Zaten EB performansına göre iyi tüketim değerleri veren bir motor, aksini söylemiyorum, ama bence yeni Renault dizel motorun ekonomisi ne kadar abartılıyorsa EB performansı da o ölçüde abartılıyor, anlatmak istediğim bu. Yoksa EB'u kötülemek arzusunda değilim, kötüleyecek olsam almazdım zaten. Ben de değilim. Sonuçta ekonomi şampiyonu olarak benzinlide sağladığın tasarrufun fazlasını dizelde yapabilirsin demeye getiriyorum. 45 litrelik depo ve ecoboost aracınız ile 900-950 km yol yaptıysanız ya rampa aşağı indiniz yada 1350 kg lık kütleyi 700 kg a indirgeniz... Cem Abi, bende tamamen seninle aynı fikirdeyim yalnız arkadaş daha deposunun bile kaç litre olduğunu bilmediği bir araç için yorum yaptığı gibi dalga geçer gibi sanki ben atıyormuşum misali şahsına vermiş olduğum cevabın meseleyi nerelere getirdiğini gördük.Arkadaşın yazdığı metne bakınca nasıl bir cevap vermem bekleniyor, evet kardeşim Focus'un deposu 45 lt, ben 1725 km boyunca Türkiye'nin hatta dünyanın en uzun rampa aşağısını aracın kütlesini 700 kg ağırlığına indirgeyerek kullandım demem mi lazım.Yoksa ne benim altımda ki araç Bugatti Veyron, ne de karşıda ki sadece hava yakan, beleş yakıtlı daha icat edilmemiş bir araç değil.. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap