kemal kaya Yanıtlama zamanı: Mart 19, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 19, 2013 Doktor haftaya bu konuyu çalışalım. terapide.. sonuçta insan bazı şeylerin üstesinden gelebilmek için bir şeylerin taraftarı olur, futbol takımı tutmak gibi, birazcık taraf tutmak da bir savunma mekanizması, çok da zararlı bir şey değil karşıladığı, benlik bütünlüğünün devamında faydalı olduğu işlevleri var, kendi fikirlerimize yönlendirilmiş eleştirilere, duyduğumuz öfke ve kaygının altında yatan da bu zaten.... başkalarının fikirlerine saygı duymak aslında karşı tarafı rahatlattığı gibi, bir açıdan da bize yapılacak saldırının önleyici teminatı olarak bize de olumlu yansır..... bırakın herkez haklı olsun bu konulara çok dalmayalım bence.... 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mertol Kip Yanıtlama zamanı: Mart 19, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 19, 2013 nihat bey sadece dizel ile ecoboost benzinli yi karsilastrdigimizda 2katı kadar fark olmadığını elbetteki dizelin daha karlı olduğunu söylemiş.gayet doğru bir tespit hem dizel hemde benzinli focus kullanan birisi olarak bende öyle 2katı bir tüketim göremedim..ayrıcamegane 130 ps de ara hızlanmada focus 1.6 ecoboost un tozuna yetisemeZ yokustada yakın performans verirler..opel astra 140 ps 200 tork var bu araçta focus 1.6 dizelden 40nm torku az .focusun meganeden az olduğu gibi..ama focustan daha hızlı tirmandi yokusu .madem tork ile oluyor herşey.focus 17saniyede 150km ulaşıyor megane ise 20saniyenin altında olacağını sanmıyorum.nasıl oluyorda ara hızlanması focustan iyi oluyor..sadece yokuşta birbirine yakın performans verirler o da meganin torkundan dolayı Bi karar vereydin, tork ile mi oluyor guc ilemi? Bosuna dememisler guc araba sattirir tork yaris kazandirir diye.. Biri 240 nm digeri 320 nm.. 80 nm den bahsediyoruz. Atmosferik 1.2 lt motor ile 2.0lt motor arsindaki fark bu.. bu tork ancak 0 'dan kalktığında bir fark yaratır , oda 4000 devirde nefesi kesileceğinden üzerinden atlamaya yetmez bence ; veya yokuşta kalkışlarda ; 320 nm boru değil evet ; peki 52 hp borumu ? Ara hizlanmalar falan onemsiz yani.. Son hiz testi falanmi yapacaksiniz bu iki arabayla? Bu arada evet o 52hp boru.. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Tolga Başaran Yanıtlama zamanı: Mart 19, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 19, 2013 Ara hizlanmalar falan onemsiz yani.. Son hiz testi falanmi yapacaksiniz bu iki arabayla? Bu arada evet o 52hp boru.. haydiii .... he abi 52 hp boru Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Mart 19, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 19, 2013 Ben konu hakkında yorum yapmadım şöyle teknik vereceğim. Tork ve Beygir vs kargaşası için örnek olur.. Direkt iki aracı kullanmadığım için (dci özellikle) bir araba ve 3 motor kıyası yapalım Hadi buyrun. Bu sıralama Max Tork değerlerine yapılmıştır. 50-100 km/h ara hızlanma değerleridir. Hepsi 6 ileri viteslidir. 4. Vites ile ölçülmüştür. -125 ps 170 Nm (200 Nm OverBoost) : 10.8 sn --1.279 kg-- -182 ps 240 Nm (270 Nm OverBoost) : 7.7 sn --1.333 kg-- -115 ps 270 Nm (285 Nm OverBoost) : 9.9 sn --1.344 kg-- Bu tabloya göre tork ve beygirin ara hızlanma üzerinde değerlerini görmektesiniz. Bırakın öznel yorumları teknik ile bitirelim.. Şimdiden konuyu açan arkadaşımızın alacağı aracın hayırlı olması dileğiyle.. 3 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Tolga Başaran Yanıtlama zamanı: Mart 19, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 19, 2013 Biri 240 nm digeri 320 nm ford overboost ile 1900-4000 arasında 270 nm tork verebilmekte ... benmi yanlış biliyorum ? Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Mart 19, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 19, 2013 Ben konu hakkında yorum yapmadım şöyle teknik vereceğim. Tork ve Beygir vs kargaşası için örnek olur.. Direkt iki aracı kullanmadığım için (dci özellikle) bir araba ve 3 motor kıyası yapalım Hadi buyrun. Bu sıralama Max Tork değerlerine yapılmıştır. 50-100 km/h ara hızlanma değerleridir. Hepsi 6 ileri viteslidir. 4. Vites ile ölçülmüştür. -125 ps 170 Nm (200 Nm OverBoost) : 10.8 sn --1.279 kg-- -182 ps 240 Nm (270 Nm OverBoost) : 7.7 sn --1.333 kg-- -115 ps 270 Nm (285 Nm OverBoost) : 9.9 sn --1.344 kg-- Bu tabloya göre tork ve beygirin ara hızlanma üzerinde değerlerini görmektesiniz. Bırakın öznel yorumları teknik ile bitirelim.. Şimdiden konuyu açan arkadaşımızın alacağı aracın hayırlı olması dileğiyle.. Şanzımanlar aynı görünebilir ama aktarma oranları değil: 1.0 EB 125 PS: 4.vites 1,032 x Aks 4,07 = 4,20 1.6 EB 182 PS: 4.vites 1,032 x Aks 3,82 = 3,95 1.6 TD 115 PS: 4.vites 0,919 x Aks 3,61 = 3,32 Yani tek değişkeni kıyaslamıyoruz... 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mertol Kip Yanıtlama zamanı: Mart 19, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 19, 2013 o zaman focus dizel ile ecoboost un tork değerleri aynı ikiside aynı çıkar yokusu aynidir ara hizlanmalari .madem beygir bir işe yaramiyormuş ..ama nedense dizelle ciktigim yokusu ecoboost ile 30km daha hızlı cikiyorum heleki ara hizlanmalar bayağı bir fark var.madem beygirin bi anlamı yok bu nasıl oluyor .ayrıca antalya seydişehir hep yokuş sonra düzlük nevsehire kadar 7.2mazot yakmistim .hep tırmanma olduğu için yani sizin dediginiz gibi 6 yakmaz .hep yokuş çıkarsanız iyide basarsaniz 8 bile yakar .sonradan yol duzlestigi için 7.2 ye düştüm ben yoksa yokuş olsa 8i bulurdu Sanirim okudugunuzu anlamakla ilgili bir sikintiniz var. Tamam haklisiniz, ecoboost asrin en buyuk icadi.. Ondan buyuk yok. Ondan az yakan ondan cok giden de yok. Dizelde neymis? Zaten dunya uzerindeki milyonlarca insan gerizekali, ekonomi yapmak icin tor tor tor traktor sesine katlaniyorlar. Ford ecoboost motoru yapmamis olsaydi nasil yasardik bilemiyorum.. Serefsiz VW 5-6 senedir kullaniyormus falan bunlar hep hikaye... Varsa yoksa en buyuk ecoboost. Arabanizi sevin ama ona tapmayin.. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
kemal kaya Yanıtlama zamanı: Mart 19, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 19, 2013 Ben konu hakkında yorum yapmadım şöyle teknik vereceğim. Tork ve Beygir vs kargaşası için örnek olur.. Direkt iki aracı kullanmadığım için (dci özellikle) bir araba ve 3 motor kıyası yapalım Hadi buyrun. Bu sıralama Max Tork değerlerine yapılmıştır. 50-100 km/h ara hızlanma değerleridir. Hepsi 6 ileri viteslidir. 4. Vites ile ölçülmüştür. -125 ps 170 Nm (200 Nm OverBoost) : 10.8 sn --1.279 kg-- -182 ps 240 Nm (270 Nm OverBoost) : 7.7 sn --1.333 kg-- -115 ps 270 Nm (285 Nm OverBoost) : 9.9 sn --1.344 kg-- Bu tabloya göre tork ve beygirin ara hızlanma üzerinde değerlerini görmektesiniz. Bırakın öznel yorumları teknik ile bitirelim.. Şimdiden konuyu açan arkadaşımızın alacağı aracın hayırlı olması dileğiyle.. işte budur bunlarla gelin, tamamen mekanik olabildiğince insan faktöründen arındırılmış olasılıkla........ ortadaki benim araba mı yoksa, ne mersedesler ne bmw ler ezdi thank you my lord 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Mart 19, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 19, 2013 Şanzımanlar aynı görünebilir ama aktarma oranları değil: 1.0 EB 125 PS: 4.vites 1,032 x Aks 4,07 = 4,20 1.6 EB 182 PS: 4.vites 1,032 x Aks 3,82 = 3,95 1.6 TD 115 PS: 4.vites 0,919 x Aks 3,61 = 3,32 Yani tek değişkeni kıyaslamıyoruz... Evet bunun farkında olduğum için bunu belirtmedim lakin firma bu değerleri araca en uygun şekilde sunulduğunu düşünerek verimlilik konusunda sorun olacağını düşünmüyorum.Sonuçta değerler bunlar yani sonucu değiştirecek etken yok..Hatta benzinliler vites düşüklüğü ile daha iyi hızlanabilir dizelde ise uygun vites önemli her düşük viteste verimli olamıyor. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Mart 19, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 19, 2013 Evet bunun farkında olduğum için bunu belirtmedim lakin firma bu değerleri araca en uygun şekilde sunulduğunu düşünerek verimlilik konusunda sorun olacağını düşünmüyorum.Sonuçta değerler bunlar yani sonucu değiştirecek etken yok..Hatta benzinliler vites düşüklüğü ile daha iyi hızlanabilir dizelde ise uygun vites önemli her düşük viteste verimli olamıyor. Var tabii, dizelin 4.vitesi ile büyük EB'un 5.vitesini karşılaştırmak daha adil olur. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mehmet Demir Yanıtlama zamanı: Mart 19, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 19, 2013 dizel den özellikle tırmanışlarda, bangır bangır motor+turbo sesi gelince, insanlar uçuyor sanıyor herhalde.. biri 225 yakarsa diğeri 300 yakar..para önemli ise yıllık yaptığınız km ve arabaların fiyatını karşılaştırarak ve kaç yıl bineceğinizin hesabınızı yapar alırsınız.. ama zevkiniz önemli ise az km de yapsanız dizelde alabilirsiniz, çok km yapsanız benzinlide..zevk de parada alanın, binenin.. bir taş değirmene 3mt lik sopa bağlarsınız, sopayada atı..bakarsınız..sonra 2. atı bağlarsınız sonra yine bakarsınız..1 bg mi iyi çeviriyor 2 bg mi? sonra sopayı kısaltarak ve dahada uzatarak yine 1 ve 2 beygir bağlarsınız, bakarsınız..hatta gerekirse formülü üzerinden hesabını yaparsınız. neyin ne olduğu ortaya çıkar..beygir olmazsa o sopa da taşda dönmez.. elin mühendisinin bir hesabı varıdır.. tork çok çok önemli bir etken olsa idi..düşük tork lu yüksek beygirli benzinli arabalar dizel e her zaman ezilirdi ama realite ortada.. dizel yük arabasıdır..iki aracada 5 tane 100 kg lık adam oturtursanız, belki 1.6 eb..1.6 dci yokuşta ezilebilir.. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Nihat Abukan Yanıtlama zamanı: Mart 19, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 19, 2013 Megane ile mutlu olan varsa buyursun mutlu olsun, TDCI ile mutlu olan varsa varsın o da mutlu olsun, Ecoboost ile mutlu olan varsa o da mutlu olsun bu kadar basit..İsteyen istediği ile mutlu olsun, neticede insanlar ihtiyaçları doğrultusunda tercih yapıyor ve kendi doğrularını çiziyorlar. 3 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mertol Kip Yanıtlama zamanı: Mart 19, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 19, 2013 Mehmet bey, arabaniz 1.0 ecoboost sanirsam.. Bir ara sizin arabanizla ayni guce sahip 1.6 atmosferik motorlu focus3 kullanin ondan sonra tork konusunu tekrar tartisalim olurmu? Sadece 10 nm nin ne kadar farkettigini bizzat kendiniz gorun, sonra 80 nm lik farki konusuruz. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Mart 19, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 19, 2013 Mehmet bey, arabaniz 1.0 ecoboost sanirsam.. Bir ara sizin arabanizla ayni guce sahip 1.6 atmosferik motorlu focus3 kullanin ondan sonra tork konusunu tekrar tartisalim olurmu? Sadece 10 nm nin ne kadar farkettigini bizzat kendiniz gorun, sonra 80 nm lik farki konusuruz. Olay 10 nm değil ki orada. 1.6 atm 3.vites işe mks devri alsın 1.0 t 4.vites ile düşük devirde maks alsın o zaman fark olmadığını anlarız. Elma armut ve kayısı karşılaştırmaları tamamen zaman kaybı boşuna tartışıyor herkes hayırlısı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Engin Uzunoğlu Yanıtlama zamanı: Mart 19, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 19, 2013 Kimin ne dediğinin ve seçtiğinin pek önemi kalmadı sanırım. Performans olarak her iki aracı birden kullanmış olan sadece Cem Bey var. Az çok durumu söylemiş işte. Dizel benzinli veya marka model tartışması konuyu bulandırıyor. Sonuçta kalite beğeni fiyat maliyet bir sürü etken giriyor işin içine. Ama herkes kendi aracını anlatır oldu. Bu arada Avrupa Gt line Megane larda ne kalite ne yol tutuş Focus'a göre uzak ara kötü değil. Genelde Renault aşağılanıyor ama bu ancak Türkiye'de üretilen arabalarda modeline göre doğru olabilir. Sonuçta Clio Rs Megane Rs gibi araçları üretmiş dünyanın sayılı üreticilerinden birinden bahsediyoruz. Dünya bilmiyor biz biliyoruz diye anlıyorum. 2 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap