Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Focus 1.6 Ecoboost Mu, Megane 1.6 Dci 130 Hp Mi?p


İsa

Önerilen Mesajlar

Yol tutus soylemine bayiliyorum zaten. 99 da focus ilk ciktiginda rakiplerine karsi bariz ustunlugu vardi. Simdi eger accent era ile falan karsilastirmaya kalmiyorsaniz oyle ucurum yok aralarinda. Heleki siradan suruculer icin hic fark yok bile denilebilir. Ama pardon herkes colin McRae zaten degilmi. :)



Olay 10 nm değil ki orada. 1.6 atm 3.vites işe mks devri alsın 1.0 t 4.vites ile düşük devirde maks alsın o zaman fark olmadığını anlarız.

Elma armut ve kayısı karşılaştırmaları tamamen zaman kaybı boşuna tartışıyor herkes :) hayırlısı

Heheheh.. Sakaci seni.. :)
Vites ne ise yarar biliyorsun degilmi? 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şaka değil yahu 10 nm farkını gör deyince ben yıllardır sürdüğüm araba ile 10 kere teste çıktığım 1.0 yı kıyaslıyorum.

 

 

1.6 Atm maksimum devri aldığı zaman ile 1.0 t maksimum aldığı devirde yani aradaki fark 10 nm olduğunda aralarında aman aman fark yok. Bunun aksini söylüyorsan ben katılmıyorum. Demek istediğim budur. Ayrıca eb'deki ob'yi unutmadan dediğimiz anlarda 200 nm vermekte.Yani 10 diyerek küçümseyip dizelde ki 80 nm'yi abartmaya gerek yok diyorum.. Ekliyorum 115 ps tdci 2'yi 1.5 yıldır S40 ile 30k km sürdüm.. :) 

 



Heheheh.. Sakaci seni.. :)
Vites ne ise yarar biliyorsun degilmi? 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yol tutus soylemine bayiliyorum zaten. 99 da focus ilk ciktiginda rakiplerine karsi bariz ustunlugu vardi. Simdi eger accent era ile falan karsilastirmaya kalmiyorsaniz oyle ucurum yok aralarinda. Heleki siradan suruculer icin hic fark yok bile denilebilir. Ama pardon herkes colin McRae zaten degilmi. :)

Ben değilim. Focus'un da yol tutuştu ve virajlarda güven verişinden memnunum ama kaydığında dengeli kayıyor, kayacağı noktayı belli ediyor kolay toparlanıyor söylemlerine katılamıyorum. Bunları yaşayacak kadar zorlamışlığım yok, zorlayacağım da yok. Nerede kullanıyoruz sonuçta bu arabayı pistte mi? Megane 3 tce 130bg 190nm 17 jant olarak kullanmıştım. Virajlarda direksiyonunda etkisiyle biraz daha yumuşak kalıyordu. Ama geyik testi, kuka ile slalom testi falan yapmışlığım yok. Benzin parasına gıcık oldum sattım. Yoksa müzik sistemi bundan iyiydi. Kalite olarakta belki bir tık aşağı idi. Ama fiyatıda buna göre biraz daha aşağıda idi. Üstelik bixenon vs aksesuarlarıda vardı. Çoğu kişi Megane 2 ve R12 leri düşünerek birşeyler yazıyor. Yerli üretimde Renault çalar ama ithal olanlar gayet yeterli ve kaliteli.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şaka değil yahu 10 nm farkını gör deyince ben yıllardır sürdüğüm araba ile 10 kere teste çıktığım 1.0 yı kıyaslıyorum.

 

 

1.6 Atm maksimum devri aldığı zaman ile 1.0 t maksimum aldığı devirde yani aradaki fark 10 nm olduğunda aralarında aman aman fark yok. Bunun aksini söylüyorsan ben katılmıyorum. Demek istediğim budur. Ayrıca eb'deki ob'yi unutmadan dediğimiz anlarda 200 nm vermekte.Yani 10 diyerek küçümseyip dizelde ki 80 nm'yi abartmaya gerek yok diyorum.. Ekliyorum 115 ps tdci 2'yi 1.5 yıldır S40 ile 30k km sürdüm.. :)

10 kez test etmedim. Sadece bir kez 40-50 km falan kullandim. 10 nm farki kucumsemek icin yazmadim, hatirlamadigim icin ford.com.tr ye girip kontrol edip oradan alinti yaptim.

80 nm farki abartmaya gerek yok tabi. 1.6 atmosferik ile 1.6 ecoboost arasinda da 80 nm fark var.. Abartmayalim yani..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

......kalite konusunda her söylenen kabulümdür bir takım üstünlükler vardır, herhangi biri lehine, 

 

......performansı düşünmeyip, ekonomiyi düşününler için de sözüm yok ilk alım maaliyeti kullanım maaliyetlerini hep hesaplıyoruz,

 

.......ama benim olmazsa olmazım performans, eğer teknik rakamlar daha iyi diyor ise, bunun karşılığını mutlaka alrsınız, test sürüşü bile yapmanıza gerek olmayabilir, tork daha iyiyse iyidir, beygir daha iyiyse iyidir, bunu istiyor ve karşılığındaki bedeli ödemeye razı iseniz zaten kimse sizi durduramaz, her zaman paramın alacağı max tork ve hp yi alacağım, bu renault, ford, bmw, vw, volvo her neyse

 

.......bu rakamları ne kadar yola aktarabildiği, tabi başka bir konu..

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ben değilim. Focus'un da yol tutuştu ve virajlarda güven verişinden memnunum ama kaydığında dengeli kayıyor, kayacağı noktayı belli ediyor kolay toparlanıyor söylemlerine katılamıyorum. Bunları yaşayacak kadar zorlamışlığım yok. Megane 3 17 jant olarak kullanmıştım. Virajlarda direksiyonunda etkisiyle biraz daha yumuşak kalıyordu. Ama geyik testi, kuka ile slalom testi falan yapmışlığım yok. Benzin parasına gıcır oldum sattım. Yoksa müzik sistemi bundan iyiydi. Kalite olarakta belki bir tık aşağı idi. Ama fiyatıda buna göre biraz daha aşağıda idi. Üstelik bixenon vs aksesuarlarına vardı. Çoğu kişi Megane 2 ve R12 leri düşünerek birşeyler yazıyor. Yerli üretimde Renault çalar ama ithal olanlar gayet yeterli ve kaliteli.

Ben renault a gicigim. Son zamanlarda begendigim iki modeli var. Birisi SW megane, digeri yeni clio Bora pempesi.. Onun disinda kolay kolay almam herhalde. Istedigi kadar ekonomik, istedigi kadar performansli olsun beni ceken hicbirsey yok o markada.. Gicik oldugum kadar takdir de ediyorum. Basarili servis aglari var. Denyoluk yapsalar bile telafi etmeyi biliyorlar. Yillar once bir sekilde bunlarin aylik dergisine uye olmusum. Hala her ay evime kadar geliyor. 

ford isi dusmedikce selam bile vermiyor. :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Öncelikle şunu unutmayalım.Yılların yükünü çeken as900 kamyonlar 20 ton çeker dağ bayır ve 150 mi 160 mı o değerde beygire sahip :) İş torkta bitiyor.eb 5 ton çekmeye kalksa rampada ne baskı kalır ne balata kalır ne turbo kalır nede triger.

 

 

s60 t4 kaç kilo acaba ? büyük ihtimal otomatiktirde

 

1480 kg  6 ileri powershift çift kavramalı şanzıman.

 

 

yol bilgisayarının gösterdiği 7 , 7.2 arası oynuyor ... Haa dizel olsa belki 3-4 lt yakacam olabilir kabul ... şimdi yol bilgisayarı sapma yapıyor , onu bunu ölçmüyor deniliyor ... bu sapma nekadar peki ; 7 değilde 9' olacak kadar çokmu fark çıkıyor ?

 

sapma ile 7 değilde 8 olur.Yoğun trafikte çok dur kalk 7 değilde 10 bile olur.

 

 

tofaş geçecekmiş bilmemneymiş

 

Evet ekonomi yapacağım diye 80 km/s hızda gidip yanınızdan şahin doğan 110 ile geçince sı.arım tüketime diyip hızlanıyorum..

 

 

 

.Ayrıca madem aynı aracı 40000 km kullanmışlığınız var sizin elde ettiğiniz şehir içi-şehir dışı tüketim değerlerini paylaşırsanız hatanın nereden kaynaklandığını anlamış oluruz.

 

Şehir içi ortalama 10-10,5 litre.Şehir dışı ortalama 6,5 litre. 100 kmde. Bunlar benim ve ailemin kullanım tarzına göre kullanımlar.Çok kasınca şehir içi 9 seviyeleri gözüküyor. Şehir dışında da düz yolda cruise control 90 km/s, kuru kaymak asfalt lastik havaları önler 36 arkalar 36 iken 5,7-6 litre

Çağlar Kasımoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bence konu hararetli tartışmalarla zaman zaman özünde biraz sapsa da çok güzel sürüyor.

Zaman zaman marka fetişizmi, tork mu beygir mi, ben seni tokatlar mıyım yoksa tokatlanır mıyım yönlerinde tatlı sapmalar da olsa herkesin tezini savunmak için gösterdiği gayret güzelç

Kişiselleştirmeden, kırılmadan, gücenmden, küsmeden devam!!!!

 

her zaman paramın alacağı max tork ve hp yi alacağım, bu renault, ford, bmw, vw, volvo her neyse

 

Aha işte benim de felsefem bu...

..... Kemal bu yeni yazı stili ne anlam taşımakta?

..... gerçekten merak ettim  :)



Yol tutus soylemine bayiliyorum zaten. 99 da focus ilk ciktiginda rakiplerine karsi bariz ustunlugu vardi. Simdi eger accent era ile falan karsilastirmaya kalmiyorsaniz oyle ucurum yok aralarinda. Heleki siradan suruculer icin hic fark yok bile denilebilir.

 

Çok ama çok katılıyorum, 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

t4 teki motorla insignia daki motor aynı. Ford eb deki farklı. s60 için değerler gyet normal :) eb için okuduklarım o motor dan daha ekonomik olduğu

 

Nasıl yani ? Yanlış biliyorsunuz. 

 

Volvo S60 da bahsedilen t4 motor bildiğin Ford Motor Company ürünü.Opel ile alakası yok.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

İlginç bir konu olmuş. Bir çok kişi diğerlerinin belirttiği, iddaa ettiği değerleri/olayları hangi şartlar altında söylediğine yeterince dikkat etmeden cevap verilmiş sanki :)

Tabiki ben de yanlış anlamış olabilirim. Sonuçta normal iletişimimizin %7'sini kullanıyoruz.

 

Bir ara Focusclubtr Roll Buluşması yapılmalı bence. Uygun saatlerde 1.6 TDCI, 1.6 EB, 1.0 EB, 1.6 Atmosferik bulup birden fazla kez yan yana kaldıralım hem düz yolda hem yokuşta herkes mutlu olsun :D

Tork farkının farkettireceği yerin yokuş ve ara hızlanma olduğunu unutmamak gerek. "Boru" olup olmadığı teknik veriden anlaşılmaz bence : :) 

Bence tanımadığınız etmediğiniz bilmediğiniz kişilerle düz yol veya yokuşta yaptığınız hızlanma, geçme geçilme hiç bir şey ifade etmez. Hadi diyelim o da gaza geldi de doğru viteste başlayıp bitirdiğinden emin değilken güvenilir bir sonuç alınacağını zannetmiyorum.

320d'miz yokki Erkan abiyle kokorecine roll yapalım :D

Aracın borcu var. ÖNce o ödenecek gel noterden taahhüthame ver dedim. Sesi kesildi.

Abi bu noterden taahhütname işi nasıl olmakta. Bizim aracın kredi borcu var, satmayı düşünüyoruz, iki tarafı da riske atmadan yapmanın yolunu araştırdım ancak herkes güven meselesi ya da senet filan demekte.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

İlginç bir konu olmuş. Bir çok kişi diğerlerinin belirttiği, iddaa ettiği değerleri/olayları hangi şartlar altında söylediğine yeterince dikkat etmeden cevap verilmiş sanki :)

Tabiki ben de yanlış anlamış olabilirim. Sonuçta normal iletişimimizin %7'sini kullanıyoruz.

 

Bir ara Focusclubtr Roll Buluşması yapılmalı bence. Uygun saatlerde 1.6 TDCI, 1.6 EB, 1.0 EB, 1.6 Atmosferik bulup birden fazla kez yan yana kaldıralım hem düz yolda hem yokuşta herkes mutlu olsun :D

Tork farkının farkettireceği yerin yokuş ve ara hızlanma olduğunu unutmamak gerek. "Boru" olup olmadığı teknik veriden anlaşılmaz bence : :) 

Bence tanımadığınız etmediğiniz bilmediğiniz kişilerle düz yol veya yokuşta yaptığınız hızlanma, geçme geçilme hiç bir şey ifade etmez. Hadi diyelim o da gaza geldi de doğru viteste başlayıp bitirdiğinden emin değilken güvenilir bir sonuç alınacağını zannetmiyorum.

320d'miz yokki Erkan abiyle kokorecine roll yapalım :DAbi bu noterden taahhütname işi nasıl olmakta. Bizim aracın kredi borcu var, satmayı düşünüyoruz, iki tarafı da riske atmadan yapmanın yolunu araştırdım ancak herkes güven meselesi ya da senet filan demekte.

 

Güzelim sen kendini çürütüyorsun :) 

 

Buarada ben konuya tablo ekledim ara hızlanma için :yeah: Yokuşlar sorun değil turbolu araç için hepsi yeterli hatta bu sınıf için atm bile yeter doğru vites ile.

 

Günaydın sana :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Güzelim sen kendini çürütüyorsun :) 

 

Buarada ben konuya tablo ekledim ara hızlanma için :yeah: Yokuşlar sorun değil turbolu araç için hepsi yeterli hatta bu sınıf için atm bile yeter doğru vites ile.

 

Günaydın sana :)

Genel olarak dedim ben yav. 9 sayfa okuyup tamamına tek iletide cevap verince olmamış tabi sen de haklısın :)

Günaydın :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Tartışmalarda tork mu güç mü sorusu vardı ya, rakamlarla gelin diyenlerde vardı...

Olaya başka bir açıdan bakalım, biraz fizik olsun.

Biliyorsunuz güç torkun devirle çarpılıp 9549 sabitine bölünmesi ile elde edilir, formül olarak yazarsak:

 

Güç (kW) = [Tork (Nm) x Devir/dak] / 9549

 

Bu formülü Renault 1.6 DCi ve Ford 1.6 EB'a uygulayalım:

Renault 2000 dd'da 320 Nm veriyor, Focus ise 1600-5000 dd arasında OB ile 270 Nm veriyor.

Bu durumda 2000 dd'da Renault'nun gücü 67 kW, Ford'un 57 kW.

Ancak Renault'da zamanla tork düşüp devir yükselmesi ile güç kazanılsa bile Ford'da 5000 dd'ya kadar uzanan aynı torkun varlığı güç eğrisinin Ford lehine dönmesine neden oluyor.

Bu nedenle ara hızlanmaların önemli olduğu virajlı yollar, sollamalı akıcı trafik vb. durumlarda maksimum tork devirleri civarında dolaşırken Renault avantajlı durumdadır, ancak yol açılırsa Ford uzar gider.

 

Baştan beri iddia ettiğimi yeniden yazayım, EB iyi bir motordur ama 1.6 DCi'ye her şart ve koşulda bariz bir üstünlük sağlaması kolay olmaz, ekonomiden hiç söz etmiyorum bu arada.

Elma armut kıyaslaması bile olsa performanslı kullanmayı seven birisi için İsa'nın hangisi dediği bu iki araç arasında gidip gelmek olasıdır.

 

Konuya katkıları için herkese teşekkürler...

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

sapma ile 7 değilde 8 olur.Yoğun trafikte çok dur kalk 7 değilde 10 bile olur.

 

amannn kim takar yalova kaymakamını , ben 250 -300 tl ile şehir içi full trafikte 700 küsür km yapıyorum daha ne isteyim ...  bana koymuyor ; koyanda almasın 

forumda kimse eb'nin dizelden az yaktığını filan söylediği yok , ama kimsede dizel eb'nin üzerinden atlar demesin ...  

 

 

Evet ekonomi yapacağım diye 80 km/s hızda gidip

00 km yol 

 

ekonomi yapacam diye 80 ile gitmiyorum ,  ama acemi gibi öndeki arabanın dibine  grip keriz gibi de fren yapmıyorum ... usta şöför dediğin trafikte akmasını bilecek ,   belki 120 'km ye saniyede çıkmıyorum ama yedirerek daha uzun sürede çıkıyorum ama dediğim gibi yedirerek  . Hesapsızca bastığım olmuyormu oluyor ama nadir ...

Çünkü yanımdan hesapsızca sağa sola dalan insanlarn kullaklarını baya bir çınlatıyorum , yakaladınmıda önüne geçip basıyorum ani freni ...  saygısız insanlara tahammülüm yok  .... 

 

En ayar olduğumda şirket arabası olanlar ; 70 hp araba ile dibine kadar basar (araba gitmediği için devirli kullanır :kıhkıh: )  sonra zart diye önüne girer sanada fren bastırır ...

Bunlar birazda yaşla alakalı mevzuular , 25 yaşlarındayken bende de 206rc vardı , her gördüğüm yere zıplamaya çalışırdım ...  tofaş geçecekmiş , at arabası geçecekmiş bunlar saçma mevzular ...  eskiden uzun yolda ; arabada milletin tuvaleti gelirdi ; geçtiğim arabalar beni geçmesin diye durmazdım  :kıhkıh: ...  

Tolga Başaran tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.