kemal kaya Yanıtlama zamanı: Mart 20, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 20, 2013 (düzenlendi) Tartışmalarda tork mu güç mü sorusu vardı ya, rakamlarla gelin diyenlerde vardı... Olaya başka bir açıdan bakalım, biraz fizik olsun. Biliyorsunuz güç torkun devirle çarpılıp 9549 sabitine bölünmesi ile elde edilir, formül olarak yazarsak: Güç (kW) = [Tork (Nm) x Devir/dak] / 9549 Bu formülü Renault 1.6 DCi ve Ford 1.6 EB'a uygulayalım: Renault 2000 dd'da 320 Nm veriyor, Focus ise 1600-5000 dd arasında OB ile 270 Nm veriyor. Bu durumda 2000 dd'da Renault'nun gücü 67 kW, Ford'un 57 kW. Ancak Renault'da zamanla tork düşüp devir yükselmesi ile güç kazanılsa bile Ford'da 5000 dd'ya kadar uzanan aynı torkun varlığı güç eğrisinin Ford lehine dönmesine neden oluyor. Bu nedenle ara hızlanmaların önemli olduğu virajlı yollar, sollamalı akıcı trafik vb. durumlarda maksimum tork devirleri civarında dolaşırken Renault avantajlı durumdadır, ancak yol açılırsa Ford uzar gider. Baştan beri iddia ettiğimi yeniden yazayım, EB iyi bir motordur ama 1.6 DCi'ye her şart ve koşulda bariz bir üstünlük sağlaması kolay olmaz, ekonomiden hiç söz etmiyorum bu arada. Elma armut kıyaslaması bile olsa performanslı kullanmayı seven birisi için İsa'nın hangisi dediği bu iki araç arasında gidip gelmek olasıdır. Konuya katkıları için herkese teşekkürler... düz ve boş bir yolda mercedes e serisi kalantor bir aracın, kısa sürede yüksek hızlara çıkmamla, bana yetişmeye çalışıp da beceremediğini anlamlandıramamıştım, uzayıp gitmiştim şimdi anladım Mart 20, 2013 kemal kaya tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mehmet Demir Yanıtlama zamanı: Mart 20, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 20, 2013 (düzenlendi) Tartışmalarda tork mu güç mü sorusu vardı ya, rakamlarla gelin diyenlerde vardı... Olaya başka bir açıdan bakalım, biraz fizik olsun. Biliyorsunuz güç torkun devirle çarpılıp 9549 sabitine bölünmesi ile elde edilir, formül olarak yazarsak: Güç (kW) = [Tork (Nm) x Devir/dak] / 9549 Bu formülü Renault 1.6 DCi ve Ford 1.6 EB'a uygulayalım: Renault 2000 dd'da 320 Nm veriyor, Focus ise 1600-5000 dd arasında OB ile 270 Nm veriyor. Bu durumda 2000 dd'da Renault'nun gücü 67 kW, Ford'un 57 kW. Ancak Renault'da zamanla tork düşüp devir yükselmesi ile güç kazanılsa bile Ford'da 5000 dd'ya kadar uzanan aynı torkun varlığı güç eğrisinin Ford lehine dönmesine neden oluyor. Konuya katkıları için herkese teşekkürler... ne güzel izah etmişsiniz işte abi, fizik formüllerini unutalı çok olmuştu.. o mesajı yazarkende hesaplamadan yazdım zaten.. sıkışık istanbul trafiğinde her ki arabada bir şey yapamaz..istanbuldan ankaraya giderkende 3 şeritli otoban..durum ortada.. dediğiniz ekstrem durumlarda ..mesela marmaris ten çıkınca tırmanılan virajlı dik yokuş, veya bartın karabük arası..yine virajlı dik yokuş..arabayı 2. vites e kadar düşürüp, dönüyorsunuz sonra gaza basıp tırmanmaya çalışıyorsunuz..eğim belkide 40 derece..reno önde olur..e bu yol hep böyle değil ya..ş.dışı yollarda illa bu virajlı dik yokuşlar bitiyor. (1-3 kez 5-10 km, sonrası ağırılık tatlı iniş ve çıkışlardır-tabi sürekli dağlık yerlerde seyahat edenler için her zaman viraj da vardır yokuşta) biri öyle iyi, diğeri böyle iyi.. herkesin canı saolsun..araba yarışına katılmıyoruz..bir önceki mesajımda yazmıştım..isteyen hesabını yapar alır, isteyen zevkine göre.. Mart 20, 2013 Mehmet Demir tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Nihat Abukan Yanıtlama zamanı: Mart 20, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 20, 2013 Tartışmalarda tork mu güç mü sorusu vardı ya, rakamlarla gelin diyenlerde vardı... Olaya başka bir açıdan bakalım, biraz fizik olsun. Biliyorsunuz güç torkun devirle çarpılıp 9549 sabitine bölünmesi ile elde edilir, formül olarak yazarsak: Güç (kW) = [Tork (Nm) x Devir/dak] / 9549 Bu formülü Renault 1.6 DCi ve Ford 1.6 EB'a uygulayalım: Renault 2000 dd'da 320 Nm veriyor, Focus ise 1600-5000 dd arasında OB ile 270 Nm veriyor. Bu durumda 2000 dd'da Renault'nun gücü 67 kW, Ford'un 57 kW. Ancak Renault'da zamanla tork düşüp devir yükselmesi ile güç kazanılsa bile Ford'da 5000 dd'ya kadar uzanan aynı torkun varlığı güç eğrisinin Ford lehine dönmesine neden oluyor. Bu nedenle ara hızlanmaların önemli olduğu virajlı yollar, sollamalı akıcı trafik vb. durumlarda maksimum tork devirleri civarında dolaşırken Renault avantajlı durumdadır, ancak yol açılırsa Ford uzar gider. Baştan beri iddia ettiğimi yeniden yazayım, EB iyi bir motordur ama 1.6 DCi'ye her şart ve koşulda bariz bir üstünlük sağlaması kolay olmaz, ekonomiden hiç söz etmiyorum bu arada. Elma armut kıyaslaması bile olsa performanslı kullanmayı seven birisi için İsa'nın hangisi dediği bu iki araç arasında gidip gelmek olasıdır. Konuya katkıları için herkese teşekkürler... Cem Abi, şahsım adına ben teşekkür ederim böylesine güzel ve anlaşılır bir şekilde olaya ışık tutmuşsunuz. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
kemal kaya Yanıtlama zamanı: Mart 20, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 20, 2013 Aha işte benim de felsefem bu... ..... Kemal bu yeni yazı stili ne anlam taşımakta? ..... gerçekten merak ettim abi stilden kast ettiğin ne anlamadım, cevaplama içeriğimde çok bir değişiklik yok ama, üslubu kast ediyorsan, sanırım, olayın (tartışma polemiğin) heyacanına ve akışına kendimi kaptırmam ile ilişkili olmalı, bilinç altı işleyen bir süreçtir herhal, daha içten ve samimi; ama kast ettiğiniz teknik anlamda yazı tipi ise ? Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Mart 20, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 20, 2013 (düzenlendi) Hımm sende algıda seçicilik var, seni taklit ettiğimde bile fark etmemişsin: ..... bunu kast ediyorum (ve arada da olsa buraya katkı sağlamana seviniyorum, devamını bekleriz, zaman zaman mesleki yorumlarına ihtiyaç duyulacak durumlar bile oluyor ) Neyse konuyu dağıtmayalım... Mart 20, 2013 Cem Boneval tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
kemal kaya Yanıtlama zamanı: Mart 20, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 20, 2013 Hımm sende algıda seçicilik var, seni taklit ettiğimde bile fark etmemişsin: ..... bunu kast ediyorum (ve arada da olsa buraya katkı sağlamana seviniyorum, devamını bekleriz, zaman zaman mesleki yorumlarına ihtiyaç duyulacak durumlar bile oluyor ) Neyse konuyu dağıtmayalım... teşekkürler abi, anladım da, salağa yatıyorum.... hani yırtabilir miyim? Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Engin Uzunoğlu Yanıtlama zamanı: Mart 20, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 20, 2013 Tartışmalarda tork mu güç mü sorusu vardı ya, rakamlarla gelin diyenlerde vardı... Olaya başka bir açıdan bakalım, biraz fizik olsun. Biliyorsunuz güç torkun devirle çarpılıp 9549 sabitine bölünmesi ile elde edilir, formül olarak yazarsak: Güç (kW) = [Tork (Nm) x Devir/dak] / 9549 Bu formülü Renault 1.6 DCi ve Ford 1.6 EB'a uygulayalım: Renault 2000 dd'da 320 Nm veriyor, Focus ise 1600-5000 dd arasında OB ile 270 Nm veriyor. Bu durumda 2000 dd'da Renault'nun gücü 67 kW, Ford'un 57 kW. Ancak Renault'da zamanla tork düşüp devir yükselmesi ile güç kazanılsa bile Ford'da 5000 dd'ya kadar uzanan aynı torkun varlığı güç eğrisinin Ford lehine dönmesine neden oluyor. Bu nedenle ara hızlanmaların önemli olduğu virajlı yollar, sollamalı akıcı trafik vb. durumlarda maksimum tork devirleri civarında dolaşırken Renault avantajlı durumdadır, ancak yol açılırsa Ford uzar gider. Baştan beri iddia ettiğimi yeniden yazayım, EB iyi bir motordur ama 1.6 DCi'ye her şart ve koşulda bariz bir üstünlük sağlaması kolay olmaz, ekonomiden hiç söz etmiyorum bu arada. Elma armut kıyaslaması bile olsa performanslı kullanmayı seven birisi için İsa'nın hangisi dediği bu iki araç arasında gidip gelmek olasıdır. Konuya katkıları için herkese teşekkürler... 1.6EB tırt araba diyorsunuz yani. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mehmet Demir Yanıtlama zamanı: Mart 20, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 20, 2013 skoda rapid çıktı...dizel. hem araba ucuz hemde az yakıyor Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
kemal kaya Yanıtlama zamanı: Mart 20, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 20, 2013 1.6EB tırt araba diyorsunuz yani. engin yangına körükle gitme, burdan da bunu çıkardın ya; EB ları satmak zorunda kalırız sonra..... 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Tolga Başaran Yanıtlama zamanı: Mart 20, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 20, 2013 EB ları satmak zorunda kalırız sonra oda satabilirsek , türkiyede iyi olan birşey kötülenir ... şöylede açıklayabiliriz ; herzaman güçsüz olan tutulur Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Engin Uzunoğlu Yanıtlama zamanı: Mart 20, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 20, 2013 skoda rapid çıktı...dizel. hem araba ucuz hemde az yakıyor Güzel gözüküyor kaçadır vs bakmak lazım, çıplak gözle görmek istiyorum. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Tolga Başaran Yanıtlama zamanı: Mart 20, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 20, 2013 çıplak gözle görmek istiyorum. baya uygun dizeli ... Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Mart 20, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 20, 2013 Konuyu çeşitlendirmek konusundaki gayretleri saygı ile karşılıyorum. Bu arada Tolga'nın dediği gibi 2.eline bakarsak oldukça "tırt" 1.6 EB. Ancak meraklısına gider bu tür araçlar. Ön yargıları kırmak kolay değil... 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mehmet Demir Yanıtlama zamanı: Mart 20, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 20, 2013 dün kabaca net ten baktıkda..diğer markalar bölümüne açılmadıysa başlık açayım, izlenmlerimi paylaşayım.. Güzel gözüküyor kaçadır vs bakmak lazım, çıplak gözle görmek istiyorum. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
kemal kaya Yanıtlama zamanı: Mart 20, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 20, 2013 dün kabaca net ten baktıkda..diğer markalar bölümüne açılmadıysa başlık açayım, izlenmlerimi paylaşayım.. yeni octavia yı beyendim ben de ! Konuyu çeşitlendirmek konusundaki gayretleri saygı ile karşılıyorum. Bu arada Tolga'nın dediği gibi 2.eline bakarsak oldukça "tırt" 1.6 EB. Ancak meraklısına gider bu tür araçlar. Ön yargıları kırmak kolay değil... bir süredir satmaya çalıştığım için biliyorum, o kadar da facia değil, arabayı bilip soran da çok oldu, biraz da 2. el satışlarda genel bir durgunluk var, insanlar haklı olarak 0 araç almaya meyilliler, fiyatlar da uygun kampanyalar oluyor, ford un EB motoru diğer modellerinde de kullanması ve motorun bilinirliliğinin artması ile belli bir 2. el değerinin oturacağını düşünüyorum, örneğin vw tsi motor satışlarında bir sıkıntı yok, biraz süreye ihtiyaç var aslında misal ben şu an focus almaya niyetlensem, dizel araç almayı düşünsem bile 2. el çok temiz x paket olmayan 1.6 eb lar 40-45000 bandında, arada üzerine kalan parayı da yakıt masrafı yapar keyfime bakarım doğrusu, çok da güzel hareket etmiş olurum, diğer markalar da ciddi anlamda turbo motorlar kullanmaya başladılar, insanlar bu işi ister istemez öğrenecek ve rahatlayacak, sıkıntı yok... 2 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap