Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Mart 21, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 21, 2013 Aman aman ecoboost kaç tane satmış. Zaten söyleyecek bir şey kalmadı, gerisini pistlerde çözecek arkadaşlar. O sebeple tokatlama muhabbetine girmiştim. Sorumu düzeltmiyim dedim içimden ama düzeltmem gerekirmiş dizel olmasına rağmen diyim ayrıca torksuz varlık ! 1.0 eb ondan %100 fazladır ahahhaha Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Engin Uzunoğlu Yanıtlama zamanı: Mart 21, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 21, 2013 Sorumu düzeltmiyim dedim içimden ama düzeltmem gerekirmiş dizel olmasına rağmen diyim ayrıca torksuz varlık ! 1.0 eb ondan %100 fazladır ahahhaha ben anlamadı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Tolga Başaran Yanıtlama zamanı: Mart 21, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 21, 2013 (düzenlendi) http://www.youtube.com/watch?v=RUM-Dv9TAbg fikir versin diye şey ettim ... bana pek fikir vermedi ama Mart 21, 2013 Tolga Başaran tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Mart 21, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 21, 2013 Sonuçta konu Megane Focus ekseni ile tork güç ekseni arasında gidip gelirken arada tokatlama hevesine kaysa da seviyeli katılımlar ile, belli bir olgunlukla ve mizahi yönünü de kaybetmeden yani şakadan kakaya varmadan gelişti. Kapatacak başka konular bul sevgili Yakup, bu tarz çekişmeler de olmasa ne keyfi kalır forumda muhabbetin... 3 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
kemal kaya Yanıtlama zamanı: Mart 21, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 21, 2013 Sonuçta konu Megane Focus ekseni ile tork güç ekseni arasında gidip gelirken arada tokatlama hevesine kaysa da seviyeli katılımlar ile, belli bir olgunlukla ve mizahi yönünü de kaybetmeden yani şakadan kakaya varmadan gelişti. Kapatacak başka konular bul sevgili Yakup, bu tarz çekişmeler de olmasa ne keyfi kalır forumda muhabbetin... sıkıntılı bir durum görmüyorum, elbette herkez fikrini savunacak, kapatmaya hayır Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Engin Uzunoğlu Yanıtlama zamanı: Mart 21, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 21, 2013 kapatmaya hayır Tork mu beygir mi Renault mu Ford mu? Megane'mı Focus'mu? Dizel mi Turbo Benzinli mi? Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
kemal kaya Yanıtlama zamanı: Mart 21, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 21, 2013 Tork mu beygir mi Renault mu Ford mu? Megane'mı Focus'mu? Dizel mi Turbo Benzinli mi? iyi ya bunların hepsine talibiz, dahası var mı? Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Tolga Başaran Yanıtlama zamanı: Mart 21, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 21, 2013 (düzenlendi) Tork mu beygir mi Renault mu Ford mu? Megane'mı Focus'mu? Dizel mi Turbo Benzinli mi? dizel olacaksa bence bu olmalı Mart 21, 2013 Tolga Başaran tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ünal Ercan Yanıtlama zamanı: Mart 21, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 21, 2013 Fanatiklik kesinlikle yok, olaya objektif olarak bakmaya çalışıyorum. Ayrıca yaklaşık 130-135hp gücünde 290nm torka sahip Focus 1.6 TDCI dizel kullanıyorum aracın performansı bana göre çok çok iyi. Dizeli, performansını huyunu suyunu gayet iyi biliyorum. Herkes fikrini savunuyor saygı çerçevesinde konuyu ateşledik sadece Ecoboost genel olarak yenilikçi bir motor. Teknolojisi üstün 1.0, 1.6 , 2.0 farklı modelleri mevcut her yeni modelde biraz daha iyileştiriyorlar. Her model ayrı ayrı ödül almadı tabiî ki ancak mantık aynı. Turbo pervaneleri 200bin deviri 1 dakikada dönüyor(200,000rpm). 17psi basınca kadar çıkıyor. Ayrıca 1.6motor komple alüminyum gövdede. Çok yüksek derecelere çıkıyor ısı örneğin 2.0L Ecoboostta 1050 derece. Pistonlar pürüzsüz özel işlenmiş, segman kaplaması düşük sürtünmeli özel. Değişken eksantrik mil zamanlamasına sahip. Turbo lag dediğimiz olay minimuma indirilmiş yok denecek kadar az, verim arttırılmış, tork bütün devir aralığına yayılmış. Emisyon düşük, performans max. düzeyde. Saç telinin 5te biri (0,02mm) damlacık boyutlu yakıtı yaklaşık 200bar civarında yüksek bir basınçla her silindire direk enjekte edebilen bir pompa sistemine sahip. Bu yüksek basınç ve yüksek sıcaklığa dayanan gövde malzemesi uzay mekiği motor gövdesiyle aynı. (2.0L motorun malzemesinde yeni alaşımlar var) Bu şartlar altında sizce hangisi daha performanslı olabilir, böyle bir tabloda 180hp ecoboostu yolda yakalaması mümkün mü …¿ Sonuç, Renault megane dci sınıfının en yüksek torkunu sunuyor performans istiyorsanız onu alın 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
O. Fatih Yurter Yanıtlama zamanı: Mart 21, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 21, 2013 Bizde focus 1 (100hp145nm) varken 150 km ile çıktığım rampayı Focus 2 dizel ile de 145 km hızla çıkıyordum. (109hp240nm) ee nerde bizim 9 hp ve 100 nm torq? Hani rampada dizel çekerdi. İki aracada 5 kişi yükleyip aynı rampaya dayansak Focus2 nin geçeceğinden eminim. Torq adı üstünden döndürme kuvveti. Herkes binmiştir şehir içi dolmuşlarına. Ayaktayken düşecek gibi oluruz ilk harekette. Koltuğa yapışırız eğer oturuyorsak. Kısa sürer ama bu. Ben hem atmosferik hemde turbo dizel kullanmış biri olarak bunları gözlemledim. Hiç bi şekilde megane dci130 un focus eb180 ile performans karşılaştırması olamaz. Adil değil bikere. Dci130 anca ti-vct125 ile karşılaştırılır. renonun dci'si kötü bir motor değil kötü demiyorum tüketimi olsun hacmine göre standart yazılımla ürettiği güç olsun sınıfının belkide lideri. Teknik verilerine bakılınca aktarımınında iyi olduğunu düşünüyorum. Yanılmayalım sonra hyundaide olduğu gibi denemeden bilemeyiz tabiki. Benim gözlemlerim, kişisel görüşüm bunlar Dci kick-out ecoboostun yanında 2 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Mart 21, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 21, 2013 Sonuçta konu Megane Focus ekseni ile tork güç ekseni arasında gidip gelirken arada tokatlama hevesine kaysa da seviyeli katılımlar ile, belli bir olgunlukla ve mizahi yönünü de kaybetmeden yani şakadan kakaya varmadan gelişti. Kapatacak başka konular bul sevgili Yakup, bu tarz çekişmeler de olmasa ne keyfi kalır forumda muhabbetin... Farklı düşüncede değilim zaten sadece uyardım çünkü herkesin tepkisini önceden bilemeyiz ayrıca konularda farklı şeyler konuşunca arayınca bulamıyoruz bu sebeple konunun dağılması kötü oluyor. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Mart 21, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 21, 2013 (düzenlendi) Ecoboost genel olarak yenilikçi bir motor. Kusura bakmayın ama motor teknolojisi Ecoboost ile çağ atlamadı, VAG grubu yıllardır son derce verimli, güçlü ve göreceli düşük tüketimli motorlar yapıyor. Ford dizel motorlarını PSA grubu ile ortak geliştiriyor. Mercedes küçük sınıf dizel motorlarını Renault'dan alıyor, yıllardır F1 deneyimlerinden geliştirdikleri teknolojileri Renault 1.6 dCi motorlarında kullanıyor, firma prospektüsü gibi süslü anlatımla dile getirecek bilgi ve beceriye sahip değilim ama ben bu EB muhabettinden sıkıldım. Ford her zaman sağlam ve güvenilir motorlar üretti, yeni yeni bunları biraz da performanslı yapmaya başladılar, ve son yıllarda biraz daha cesur ve yenilikçi adımlar atmaya başladılar, muhafazakar tavırlarına uymasada, ve şimdilik başarılı gidiyorlar, ama Ecoboost motoru otomobilin icadından sonraki en etkileyici gelişme gibi anmaya da gerek yok.. Ayrıca ben yeterince derdimi anlatamadım bu kesin: Megane Focus'u geçer diye bir yerde yazdığımı hatırlamıyorum, sadece EB iki çevirir bir tükürür ifadelerinin geçerli olmadığını, trafik koşullarında bu farkın zannedildiği kadar bariz olmayacağını deneyimlerime dayanarak yazdım. Hala da bu yazdıklarımın arkasındayım, 1.6 dCi Megane ile forumdaki EB sürücülerini zaman zaman fena şaşırtırdım. Benzinliyi hala daha çok seviyorum, ama tercihimi iki kere düşünmeden yapamazdım... Ekleme: Sonradan aklıma geldi, Fiesta ST çıkarken Renault'da Clio RS200'ü çıkardı, ondaki motor da 1618 cc (bu kötü çünkü bir üst vergi diliminde), 200 PS üretiyor, 1750-5600 d arasında da 240 Nm torku var, hiç yeri göğü inlettiklerini duymadım bu motor için! İçindeki elektronik oyuncaklara ve EDC şanzımana hiç değinmiyorum... Aynı motoru Nissan Juke Nismo da kullanıyor. Mart 21, 2013 Cem Boneval tarafından düzenlendi 3 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Nihat Abukan Yanıtlama zamanı: Mart 21, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 21, 2013 Orda yazan pek gerçek değil.Neden değil diyecek olursanız son ayarlara getirildiğinde alınan güç o.O ayarlara getirildiğinde arıza lambası yakıyor ara. 1-2 gazlama sonrası.Qashqai de kullandım ordan biliyorum.Eb'tada aynısı olacak diye birşey yok tabiki.Ama yine tahminen 300 nm torku arıza lambası yakmadan alabilirsiniz. Denizle karayı karıştırıyorsun galiba Gemileri araştırmama gerek yok. Ayın 5 gününü gemide geçiriyorum.Sende makine(makina) okuyorsun veya okudun. Gemilerde neden güç istendiğini biliyorsun.Kaldı ki gemi motorlarında hep dizel kullanılır daha verimli olduğu için.Karma dizel çevrimindeki verim ne otto'da var ne hava standart dizelde. Bunları benden daha iyi biliyorsun.Krank mili bile gemi motorlarında 30 araba ağırlığında olabiliyor.Çevirdiği devir dakikada 200 deviri geçmez.Tork kötüdür denmiyor beygir torktan daha iyidir gibi konuşmalar var. ''Ayrıca herşeyi rahatça yazıp gelen farklı yorumlar sonucunda sonra niye yazıyorum ki deyip sonuçlandıramaman bana biraz garip geldi'' lafında neden bahsettiğini anlamadım. Benzinlinin yüksek devir çevirebilme avantajı var.Doğrudur. Ama 1400 devirde dip gaz yaptığınızda nasıl bir tepki veriyor ? Dizelde koltuğu hissediyorsunuz.Dik rampaları 1600 devirde çok rahat çıkıyorsunuz. Ebde verimli olarak 2200-6500 devir aralığı var. dCi 'da ise 1400-5000 devir aralığı.Dizeli öyle küçümsemeyin... Honda civic kaç kg ? Megane 1.6dci kaç kg? Bunlarında araştırılması lazım. Üstelik bunları ekonomik olarak yapıyor... Çok basit bir soru soruyorum.Bu araç 1900-4000 devir aralığında 270 nm tork verebiliyorsa teknik bilgilerde neden 240 nm veriliyor? öyle böyle bu motor dip gaz yaptığında 270 nm tork veriyorsa bu maximum torku olmuş olmuyor mu? Olmuyor işte... Overboost stabil bir tork değildir.Her koşulda her saniye ayağının altında değildir.Bu yüzden overboost torku pek geçerli değildir. Siz trafikte ışıktan kalkerkendip gaz ile kalkarken 10-15 saniye overboost mu görüyorsunuz ? O bir anlık araç sollarken kısa süreli verilen bir tork. Herneyse overboost hikayesine pek güvenim yok zaten genel olarak. İş sadece motor gücünde,torkta değil.Ağırlık,şanzıman kademesi sayısı,şanzıman dişli oranı,diferansiyel dişli oranı,rüzgar direnci,tekerlek çapı gibi birçok faktörler var. volvo FH16 nın 700 beygirlik versiyonu var 0-100 ü kaç mesela ? 1100-2000 devir aralığında çalışıyor bu yüzden 28 vites kademesine sahip. Sizin overboosta güvenmeyişiniz durumu değiştirmez onu yapan mühendisler o kadarını herhalde düşünmüşlerdir.Overboost anlık dip gaz hızlanmalarında 1900-4000 devir bandında devreye girdiği için daha uzun devir bandında devamlılık arzeden 240 nm baz alınmıştır ama ihtiyaç duyulduğunda devreye öyle girer.Yalnız sanırsam siz yukarıda ki yorumunuzda 0,2-0,5 sn aralığında çok küçük zaman dilimlerinde overboostun devreye girdiğini bununda önemsenmeyecek bir sürede olması nedeniyle olsa ne olur olmazsa ne olur gibisinden yorum yazmıştınız.Ben burada overboostun o kadar da kısa değil de daha uzun sürede devrede olduğunu, gerekli yüksek devir oluştuğunda bayrağı güce bıraktığını anlatmaya çalıştım.Siz her nedense sırf cevap vermek adına her seferinde kendi yazdıklarınızla ters düşer gibi daha değişik yorumlar yapıyorsunuz.Bizlerin yorumunu kısaca size özetlemem gerekirse; torksuz olmaz ama tork devrini almış bir araç için artık önemli değildir, güçsüz hiç olmaz. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Mart 21, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 21, 2013 Merco, Renault'dan blokları aldı aslında içine bakıldığında benzer şey bulmak zor Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Nihat Abukan Yanıtlama zamanı: Mart 21, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 21, 2013 Ecoboostçularda bir panik görüyorum. Dizel hem de Renault tokatladı geçti. Ağır tahrik var, panik değil.. Reno ve panik 2 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap