Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Focus 1.6 Ecoboost Mu, Megane 1.6 Dci 130 Hp Mi?p


İsa

Önerilen Mesajlar

bu tartışma böyle uzar gider...

 

neticede iki araç arasında tercih yapılacaksa performans, ekonomi ve donanım açısından kıyaslama yapmak lazım. Buna göre;

 

1- Performans : çok tartışma oldu. 1.6 Motor 128 bg 262 Nm tork üreten dizel İ30 denemiş ve 1.6 EB kullanan biri olarak bana bu kıyaslama komik geliyor. Kağıt üzerindeki değerlere itimat etmeyip denemek lazım, belki megane farklıdır. Tabi burada kullanım tarzı da çok önemli. neticede keyif alabilmek önemli ise ikise de keyif verir ama EB daha keyifli olur.

 

2- Ekonomi : alınacak aracın 5 yıl kullanılacağını ve iki araç arasında 5.000 TL (megane 60.000 - EB 55.000 kabul edelim) fiyat farkı olacağını dikkate alırsak 5 yılda en az 50.000 km yapmak lazım ki ekonomik olarak denk olsun. 50.000km üstünde megane daha ekonomik olur gibi görünüyor. (megane km'de 15 kuruş az yaksa 7.500 TL fark yapar 50.000km'de, finansal maliyetide dikkate alınca denk olur)

 

3- Donanım : megane donanımını incelemedim ama xenon far, navigasyon standart olarak sunuluyorsa iyidir. focusta bunlar için iyi paralar vermek gerekiyor. bunların ötesinde kıyaslanacak bir sürü detay var tabi ama donanımı pek fazla umursamayan biri olarak bu konuda yorum yapamayacağım.  

 

Bunların yanında focus'un dezavantajları :

 

Aile arabası için bagaj ve iç mekanın dar olması, yedek parçasının nispeten pahalı olması ve ikinci elinin zayıf olması önemli zaaflar olarak sayılabilir. bir de sıfırını bulmak pek kolay değil.

 

megane kullanmadığım için birşey söylemek istemiyorum gereksiz tartışmalar başlar sonra. en iyisi deneyin kendiniz karar verin.

 

sonuç olarak ekonomiyi ön planda tutuyorsanız ve fazla km yapacaksanız megane alınır. Ekonomi gözardı edilirse her türlü focus diyorum.

 

şimdiden hayırlı olsun arabanız :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bunlar motor kontrol ünitesini yanıltarak çalıştıkları için sağlıklı olduklarını düşünmüyorum ve performans vaatlerini, özellikle 1 L/100km'ye kadar yakıt tasarruflarını aşırı iyimser ve gerçeklikten uzak buluyorum. 

Ayrıca vaat edilen torku da sağlıyorsa aktarma organları için ciddi risk olduğunu, en azından debriyaja basmadan vites değiştirmekten daha ciddi bir tehlike oluşturacağını söyleyebilirim.

Remap dışındaki alternatiflere pek yeşil ışık yakma taraflısı değilim.

Bunu da tartışacaksak çiplemeyle ilgili başlıklar var oraya taşınalım...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

     EB 1.6 nın gücü şöyle elimizin altında dursun bunu ihtiyaç oldukça (daha çok araba sollarken ve rampalarda değerlendiriyorum), kullanıyorum, sürüş zevki cabası, bunu trafikte insanlarla kapışmak amaçlı kullanmak, çok adil olmayabilir, neyin yarışını yapıcaz, diyelim ki üstün geldik neyi kanıtlamış olucaz, ben hiç mi kapışmadım, zaman zaman trafiğin müsait risklerin olmadığı (minimum) ortamlarda, eb ile başarılı sonuçlar da aldım, ne kazandım, şöyle frene basıp bir düşünmek lazım, inanın, bana 1.5 dci 105 hp nin performansı da yukarıda bahsettiğim konular da yeterli idi, elde ettiğim ekonomi de cabası, bence bu çok can alıcı bir konu değil, sadece şu an geldiğimiz süreçte, yeni bir gelişme olmazsa atmosferik benzinli motor benim için tarihe gömülmüştür, tek sonuç bu...

    

    bir de ne kadar güç o kadar iyi, güvenliği elden bırakmadan;   EB iyidir, , 1.6 dci de bence iyidir, hatta bu konuda 1.6 tdci focus da.......

 

    teknik konularda çok fazla yorum yapamıyorum, ama günlük pratiğimde elde ettiğim tecrübeyle,

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

valla 3 gündür tork diye diye kafa bırakmadınız :)

 

neredeyse şu ürünü alıyordum  ....  346 nm diyor , acaba ne olur  :kıhkıh:

 

racechip.png

 

 

Orda yazan pek gerçek değil.Neden değil diyecek olursanız son ayarlara  getirildiğinde alınan güç o.O ayarlara getirildiğinde arıza lambası yakıyor ara. 1-2 gazlama sonrası.Qashqai de kullandım ordan biliyorum.Eb'tada aynısı olacak diye birşey yok tabiki.Ama yine tahminen 300 nm torku arıza lambası yakmadan alabilirsiniz.

Çağlar olay bu zaten biz kamyon sürmüyoruz .

Ayrıca herşeyi rahatça yazıp gelen farklı yorumlar sonucunda sonra niye yazıyorum ki deyip sonuçlandıramaman bana biraz garip geldi onu da geçtim overb'u boşver diyorsun ama gerçek torku da hatalı biliyorsun. Madem kamyondan gideceksin sen birde gemileri araştır. Sonra gel yine tork iyidir de. Bekliyorum. Kimse tork kötüdür de demiyor ayrıca. Herkese cevap yetiştirme eğer böyle niye yazıyorum ki diyeceksin :) yıpratma kendini :zha:

 

Denizle karayı karıştırıyorsun galiba :)  Gemileri araştırmama gerek yok. Ayın 5 gününü gemide geçiriyorum.Sende makine(makina) okuyorsun veya okudun. Gemilerde neden güç istendiğini biliyorsun.Kaldı ki gemi motorlarında hep dizel kullanılır daha verimli olduğu için.Karma dizel çevrimindeki verim ne otto'da var ne hava standart dizelde. Bunları benden daha iyi biliyorsun.Krank mili bile gemi motorlarında 30 araba ağırlığında olabiliyor.Çevirdiği devir dakikada 200 deviri geçmez.Tork kötüdür denmiyor beygir torktan daha iyidir gibi konuşmalar var.  :aman:       ''Ayrıca herşeyi rahatça yazıp gelen farklı yorumlar sonucunda sonra niye yazıyorum ki deyip sonuçlandıramaman bana biraz garip geldi''   lafında neden bahsettiğini anlamadım.

Tork diyen sevgili arkadaşlar; performans için DEVİR(rpm) olmadan TORK işe yaramaz.

Hayat 4bin devirden sonra başlar  :)

 

Honda Civic atmosferik motor 128hp torku 154nm 0-100km 9,7sn

Megane DCI turbo dizel 130hp 320nm tork 0-100kg 9,8sn

 

Torku yüksek arabaya binince performans aracı almış olmuyorsunuz. Sahte performans 4bin devirde nefesi kesiliyor aracın. Samimi olarak cevap verin aranızda kaç kişi en az 2-3km yolu 5000 devirden aşağı düşmeden 6500 devir aralığında gitti. Mitsubishi lancer veya Honda civic devirli kullanan var mı aranızda? “VTEC böyle kullanılır” diye youtube’de videolar var onları izleyebilirisiniz.

 

Şimdi gelelim turbo benzinli 1.6EB focus motoruna, muhteşem,ödüllü son teknoloji(turbosu malzemesi uzay mekiği teknolojisine sahip) bir motor. Evet gerçekten üst segment araçlarla performans olarak kıyaslayabilirsiniz. Yazılımla performansı çok daha açılabilir (güç:200hp tork:314nm rahat çıkıyor) yakıt tüketimi için dizginlenmiş zaten. Hiçbir yolda, hiçbir koşulda,(arkasına kamyon bağlamadığınız sürece) megane dci ‘nin 1.6EB’yi geçme şansı yok. Bu araçların performansları kıyaslanamaz birisi ağır siklet kalıyor çünkü diğerinin yanında.

 

Benzinlinin yüksek devir çevirebilme avantajı var.Doğrudur. Ama 1400 devirde dip gaz yaptığınızda nasıl bir tepki veriyor ? Dizelde koltuğu hissediyorsunuz.Dik rampaları 1600 devirde çok rahat çıkıyorsunuz. Ebde verimli olarak 2200-6500 devir aralığı var. dCi 'da ise 1400-5000 devir aralığı.Dizeli öyle küçümsemeyin... Honda civic kaç kg ? Megane 1.6dci kaç kg?  Bunlarında araştırılması lazım.

Üstelik bunları ekonomik olarak yapıyor...

1596 cc, 4 silindir, DOHC, Ti-VCT, turbo, 16v, 180 bg 5700 d/dak, 240 Nm 1600- 5000 d/dak, 270 Nm overboost 1900- 4000 Nm.

 

Buradaki değerlere bakıldığında overboost 1900 ile 4000 devir aralığında devreye giriyor ki, bu da 0,2-0,5 saniye aralığında gerçekleşemeyecek 10-15 sn aralığında olabilecek bir durumdur. Bir önce ki yorumumda Cem Abi'nin paylaşımının konuya ne denli ışık tuttuğundan bahsetmiştim, mesele sadece tork ise yük taşınacaksa o zaman kamyon almak lazım. Bizler orta da hemfikir olmaya çalıştıkça ısrarla tork demenin bir anlamı yok bence. Dediğiniz o kısa sürede biten o döndürme etkisi kamyon için söylemiyorum otomobillerde bittiği zaman iş yüksek devir ve beygirlere kalıyor.

 

Çok basit bir soru soruyorum.Bu araç 1900-4000 devir aralığında 270 nm tork verebiliyorsa teknik bilgilerde neden 240 nm veriliyor?  öyle böyle bu motor dip gaz yaptığında 270 nm tork veriyorsa bu maximum torku olmuş olmuyor mu? Olmuyor işte... Overboost stabil bir tork değildir.Her koşulda her saniye ayağının altında değildir.Bu yüzden overboost torku pek geçerli değildir. Siz trafikte ışıktan kalkerkendip gaz ile kalkarken 10-15 saniye overboost mu görüyorsunuz ?  O bir anlık araç sollarken kısa süreli verilen bir tork. Herneyse overboost hikayesine pek güvenim yok zaten genel olarak.  İş sadece motor gücünde,torkta değil.Ağırlık,şanzıman kademesi sayısı,şanzıman dişli oranı,diferansiyel dişli oranı,rüzgar direnci,tekerlek çapı gibi birçok faktörler var. volvo FH16 nın 700 beygirlik versiyonu var 0-100 ü kaç mesela ? 1100-2000 devir aralığında çalışıyor bu yüzden 28 vites kademesine sahip.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  yanlız tork , beygir , aktarma organlarıda biryere kadar ...  aslolan pilotaj ...

 

 bir yarışma durumunda ,hiçbir koşulda herhangi bir dizel meganın bırakın beni geçebilmesini , arkamdan gelebileceğine bile imkan ihtimal vermiyorum  ... yürü be  :kıhkıh: ... 

 

işin şakası :)

Tolga Başaran tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  yanlız tork , beygir , aktarma organlarıda biryere kadar ...  aslolan pilotaj ...

 

 bir yarışma durumunda ,hiçbir koşulda herhangi bir dizel meganın bırakın beni geçebilmesini , arkamdan gelebileceğine bile imkan ihtimal vermiyorum  ... yürü be  :kıhkıh: ... 

 

işin şakası :)

Yeri ve yolu ben seçeceğim, Cola'sına var mısın? (geçme imkanı olmaz, yol izin vermez, arkadan kopmamacasına...!)

 

işin şakası :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Orda yazan pek gerçek değil.Neden değil diyecek olursanız son ayarlara  getirildiğinde alınan güç o.O ayarlara getirildiğinde arıza lambası yakıyor ara. 1-2 gazlama sonrası.Qashqai de kullandım ordan biliyorum.Eb'tada aynısı olacak diye birşey yok tabiki.Ama yine tahminen 300 nm torku arıza lambası yakmadan alabilirsiniz.

 

Denizle karayı karıştırıyorsun galiba :)  Gemileri araştırmama gerek yok. Ayın 5 gününü gemide geçiriyorum.Sende makine(makina) okuyorsun veya okudun. Gemilerde neden güç istendiğini biliyorsun.Kaldı ki gemi motorlarında hep dizel kullanılır daha verimli olduğu için.Karma dizel çevrimindeki verim ne otto'da var ne hava standart dizelde. Bunları benden daha iyi biliyorsun.Krank mili bile gemi motorlarında 30 araba ağırlığında olabiliyor.Çevirdiği devir dakikada 200 deviri geçmez.Tork kötüdür denmiyor beygir torktan daha iyidir gibi konuşmalar var.  :aman:       ''Ayrıca herşeyi rahatça yazıp gelen farklı yorumlar sonucunda sonra niye yazıyorum ki deyip sonuçlandıramaman bana biraz garip geldi''   lafında neden bahsettiğini anlamadım.

 

Benzinlinin yüksek devir çevirebilme avantajı var.Doğrudur. Ama 1400 devirde dip gaz yaptığınızda nasıl bir tepki veriyor ? Dizelde koltuğu hissediyorsunuz.Dik rampaları 1600 devirde çok rahat çıkıyorsunuz. Ebde verimli olarak 2200-6500 devir aralığı var. dCi 'da ise 1400-5000 devir aralığı.Dizeli öyle küçümsemeyin... Honda civic kaç kg ? Megane 1.6dci kaç kg?  Bunlarında araştırılması lazım.

Üstelik bunları ekonomik olarak yapıyor...

 

Çok basit bir soru soruyorum.Bu araç 1900-4000 devir aralığında 270 nm tork verebiliyorsa teknik bilgilerde neden 240 nm veriliyor?  öyle böyle bu motor dip gaz yaptığında 270 nm tork veriyorsa bu maximum torku olmuş olmuyor mu? Olmuyor işte... Overboost stabil bir tork değildir.Her koşulda her saniye ayağının altında değildir.Bu yüzden overboost torku pek geçerli değildir. Siz trafikte ışıktan kalkerkendip gaz ile kalkarken 10-15 saniye overboost mu görüyorsunuz ?  O bir anlık araç sollarken kısa süreli verilen bir tork. Herneyse overboost hikayesine pek güvenim yok zaten genel olarak.  İş sadece motor gücünde,torkta değil.Ağırlık,şanzıman kademesi sayısı,şanzıman dişli oranı,diferansiyel dişli oranı,rüzgar direnci,tekerlek çapı gibi birçok faktörler var. volvo FH16 nın 700 beygirlik versiyonu var 0-100 ü kaç mesela ? 1100-2000 devir aralığında çalışıyor bu yüzden 28 vites kademesine sahip.

çağlar sen arabani satıp bir megane 130 ps al ben ondan sonra bi tozunu alayım meganin da o zaman görürsün 180ps 240nm tork mu iyi yoksa 130ps 320nm megane mi iyi.hanyayi konyayi görür megane ondan sonra

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yeri ve yolu ben seçeceğim, Cola'sına var mısın?

 

varım diyor :)))

 

Ecoboostçularda bir panik görüyorum.   Dizel hem de Renault tokatladı geçti. 

 

isteyen renocu gelsin , istanbul - ağva arası yürüyelim ...  istanbul şile 50 km bol viraj otoban kıvamında , şile-ağva arası 50 km çift şerit gidiş gelir , rampa dağ bayır ...   sabah 4 veya 5 gibi çıkalım ; büyük baş hayvan çıkmazsa viraj sonu ölmeyiz :)))))  

 

hodri meydan .... 



yanlız olayın sonu değişik yerlere doğru gidiyor  :muha:  :guitar:

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Kaç tane satmış renö :D 25 ? Yok artık 15 felandır :D

Sanırım konu oldukça fazla yayıldı. Teknik detay için bilgi ve Sav'ı olan yeni başlık açabilir. Tartışma devam ederse kitlemek zorunda kalacağız gibi görünüyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Kaç tane satmış renö 25 ? Yok artık 15 felandır Sanırım konu oldukça fazla yayıldı. Teknik detay için bilgi ve Sav'ı olan yeni başlık açabilir. Tartışma devam ederse kitlemek zorunda kalacağız gibi görünüyor.

 

Aman aman ecoboost kaç tane satmış. :)

 

Zaten söyleyecek bir şey kalmadı,  gerisini pistlerde çözecek arkadaşlar. :)  O sebeple tokatlama muhabbetine girmiştim. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.