Cem Boneval Oluşturma zamanı: Mart 23, 2013 Raporla Share Oluşturma zamanı: Mart 23, 2013 (düzenlendi) Hepimizin başına gelmiştir, arkamızdan gelip bizi sollayan ve arka ayna ile yan ayna arasındaki kör noktada kaybolduğu için gözümüzden kaçan ve özellikle şerit değiştirme esnasında sert bir korna uyarısı ile bizi dalgınlığımızdan uyandıran araç durumu... Ben buna yönelik yan ayna ayarları ile oynayarak (kafamı cama dayadığımda yan aynada iç yanda kaportayı görecek şekilde daha geniş açılı ayarlayarak) korumaya çalışsam da yüzde yüz güvenli olmuyor hiçbir zaman. Bunu önlemeye yönelik Volvo'nun geliştirdiği "Blind Spot Monitoring System - BLIS" artık etkin bir şekilde kullanılmaya başlandı ve lüks sınıftan halk sınıfına doğru yavaşça yol alıyor, tahminim birkaç yıl içinde ESP'nin standart olması gibi bu sistem de yaygın kullanıma kavuşacak. Sistem özünde arka tampon içindeki bir radar verici-alıcısının alanı taraması ve kör noktaya düşen araç olduğunda uyarı vermesi olarak tanımlanabilir. Sistemin üreticiden üreticiye farklılıkları var. neler bunlar: Algılanan alan değişebiliyor, Ford, Opel gibi orta sınıf araçlarda bu 2-2,5 m'lik bir yarıçap ile sınırlı kalırken premium sınıfta arkaya doğru 50-60 m mesafeye kadar algı alanı genişleyebiliyor ve arkadan hızla yaklaşan araçları da önceden haber verebiliyor. Uyarı şekli farklılık gösterebiliyor. En sık kullanılan sistem yan aynada bir uyarı ışığının bulunması. Ancak bu ışık bazen zayıf kalabiliyor ve özellikle güçlü güneş ya da arka araç farı yansımasında fark edilemeyebiliyor, örneğin Ford bu yöntemi kullanıyor. Bu sorunu gidermeye yönelik VAG grubu ayna kutusunda ayrı bir uyarı ışığı koyarken Volvo bunu kapı trimine monte etmiş. Bu ek ışıkların ayrıca parlaklık ayarı da yapılabiliyor. Bazı modeller sesli uyarı da sunabiliyor, mesela Mercedes böyle, bunu özellikle sinyal verildiğinde yani şerit değiştirme niyeti algılandığında devreye sokanlar var. Sesli uyarı yanında direksiyonu titreterek haptik geri bildirim de verilebiliyor. Ayrıca Mercedes C sınıfı ve üstünde kör noktada araç olduğu halde şerit değiştirmeye niyetlenenlerde bu süreci fren uygulaması ile engellemeye kadar götürebiliyor. Yeni yeni kör nokta sistemleri de test edilmeye başlandı, genelde BMW bu konuda başarılı bulunurken, Mercedes, VAG grubu ve Volvo da dikkat çekenlerden. Orta sınıf araçlardaki sistemlerin de iş gördüğü ama mükemmelden uzak olduğu belirtiliyor. En ciddi eleştiri ise bu sistemin ancak yüksek donanımda ve pahalı bir paketin içinde yer alacak şekilde pazarlanması ve tek bir opsiyon olarak satın alınamaması... Zaman bunu değiştirecek. Mart 23, 2013 Cem Boneval tarafından düzenlendi 13 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mertcan Çelik Yanıtlama zamanı: Mart 24, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 24, 2013 BMW: İnsanların kör noktalar konusunda çok daha fazla bilgilendirilmesi gerektiğini düşünen biri olarak destekliyorum ancak ona bakıp arkada araba yok diyerek hareket etme ihtimalleri de beni tedirgin ediyor. Araç kullanırken trafiği takip etmek şart bence de pek kolay bir şey değil. Özellikle 3 şeritli yollarda. O sebeple ben kör noktada kalmamaya veya kısa süreli kalmak için o arayı biraz daha seri ve diğer aracı gözlemleyerek geçmeyi tercih ediyorum. Tabi Türkiye'de, özellikle Ankara'da, sağ şeridin sol şeritten genelde daha hızlı aktığı düşünülürse çoğu kişiye faydalı olur. Üzülerek önerebileceğim benzeri sistemler: Yan ayna(lar) kapalı uyarısı, uzunlar açık uyarısı, muhtemelen 5-6 tane daha yazabilirim de sinirlenmemek için umursamayı bıraktığımdan aklıma gelmiyor Aynı zamanda tırlarda da sağ arkada bulunabiliyor benzeri sistem. Teknoloji güzel şey de fazla rahata alıştırdığından ortalama bir sürücünün gittikçe daha kötü, az bilgili, az dikkatli olmasına sebep oluyor bence. Olması gereken: insanlık halinden kaynaklanan nadir hataları telafi etmesi, olan: hata yapmayı umursamamaya sebep olma. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Guest Egemen Toksoy Yanıtlama zamanı: Mart 24, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 24, 2013 Tabi Türkiye'de, özellikle Ankara'da, sağ şeridin sol şeritten genelde daha hızlı aktığı düşünülürse çoğu kişiye faydalı olur. +1000 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Mart 25, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 25, 2013 Bu da benim S60'dan 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Nihat Abukan Yanıtlama zamanı: Kasım 4, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 4, 2013 Arkadaşlar sormak istediğim basit bir soru hakkında başlık açmak istemediğim için buraya yazma ihtiyacı hissettim. Sahibinden'de satılık bir araçta Tekno paket için şöyle bir açıklama yapılmış ''RADAR OKUYUCU ( bulunan konuma göre radarlı hız limitlerini ve radar sistemini önceden göstergede bildirim )..Acaba tekno pakette böyle bir özellik var mıdır? Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Sabri Özer Yanıtlama zamanı: Kasım 4, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 4, 2013 Arkadaşlar sormak istediğim basit bir soru hakkında başlık açmak istemediğim için buraya yazma ihtiyacı hissettim. Sahibinden'de satılık bir araçta Tekno paket için şöyle bir açıklama yapılmış ''RADAR OKUYUCU ( bulunan konuma göre radarlı hız limitlerini ve radar sistemini önceden göstergede bildirim )..Acaba tekno pakette böyle bir özellik var mıdır? O sadece yoldaki hız tabelalarını okuyup ekrana getiriyor kırmızı yuvarlak içinde 70 gibi 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Nihat Abukan Yanıtlama zamanı: Kasım 4, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 4, 2013 (düzenlendi) O sadece yoldaki hız tabelalarını okuyup ekrana getiriyor kırmızı yuvarlak içinde 70 gibi Adam sanki ileride bekleyen polis radarını tesbit ediyormuş gibi yazmış.. Tabela okuma dese anlarız da radar deyince ... Kasım 4, 2013 Nihat Abukan tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ümit Vaysaloğlu Yanıtlama zamanı: Kasım 4, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 4, 2013 Adam sanki ileride bekleyen polis radarını tesbit ediyormuş gibi yazmış.. Tabela okuma dese anlarız da radar deyince ... Eeee radar diyince.... ? Agzinin suyu aktiydi. Bi focus daha aliyordun abi neredeyse. O sey radarlari sana bir bildirseydiiiii..... Yasal olmayan bir seyi standart donanima koyamaz ki. Koysa sanayi ve tic bakanligi izin vermezdi bu seferde. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Nihat Abukan Yanıtlama zamanı: Kasım 5, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 5, 2013 Eeee radar diyince.... ? Agzinin suyu aktiydi. Bi focus daha aliyordun abi neredeyse. O sey radarlari sana bir bildirseydiiiii..... Yasal olmayan bir seyi standart donanima koyamaz ki. Koysa sanayi ve tic bakanligi izin vermezdi bu seferde. Tabii ki insanın ağzının suyu akar. Yani radarı algılayan bir donanım elbette yasal değil, olması imkansız... Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap