Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Aracımın Yakıtı Fazla TDCI


Murat Aslan

Soru

arkadaşlar araştırdığım kadarıyla forumda da belirtmişler bu aracın  yakıt özellikkleri oldukça iyi

fakat ben o değerleri yakalayamıyorum.

Erzurum ford servisini aradım randevu aldım dediler ki .. aracın deposunu fulleyeceksin 100 km yakıt testine çıkacağız 

bana bu durum çok komik geldi yok mu bunun daha  teknolojik hali

Allah aşkına ben zaten bunun testini yaptım da sana geldim.

 

bilir kişiler.. konu hakkında öneriniz nedir lütfen bi yardım

 

araç 1.6  2012 model 5000 km de styl dizel yeni aldım sayılır


 

Yakup Çağatay tarafından düzenlendi
imla
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

benim focus 2,5 yaz ve sonbahar mevsiminde şehir için 5,5 şehir dışı 4,1 civarında yakıyordu. aralık ayından ihtibaren yakıt düzenli olarak artış gösterdi şuanda 7,3 yakıyor.

tabi kış mevsimi ve evim ile iş yerim arası 3 km civarında motor ısınmadan işe gelmiş oluyordum bu durumuna gümüşhanenin soğuk havasıda etkileninde bu seviyeye kadar çıkmasını normal karşıladım.

Nisan ayından ihtibaren bende eksi günlerine döneceğini düşünmekteyim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

devirli derken yüksek devirde kullanılmalı diyosun yani bu kurum olayı nedir anlamadım yakıtı etkiliyor yani

ben ortalamayı sıfırlayıp yakıt almıştım 50 tl lik yaklaşık olarak 160 km felan gittim ışık yandığında almıştım tekrar yandı baktım değerlere ortalama yakıt yol bil. 7.1 gösteriyor kalan 80km yazıyor depoa ve yolun 100%60'ı uzun yol

Böyle hesap olmaz...

Yani olur da hata payı o kadar yüksektir ki doğru olmaz.

Depoyu tam dolduracaksınız (pompacı ikinci atışta kesecek şekilde), km'yi sıfırlayacaksınız, yakıtı en az 3/4 tüketeceksiniz ve yeniden aynı yöntemle doldurup aldığınız litreyi katettiğiniz km/100'e böleceksiniz ve reel değer çıkacak. Bunu birkaç kez yapıp eş zamanlı YB tüketim sıfırladığınızda oradaki değerle karşılaştıracaksınız.

 

Kullanım şartları çok değişken olabilir. Rüzgara karşı 120 km/h hızla bir saat gittiğinizde 7 L harcarsınız, yanı yolu 90 km/h hızla rüzgarı arkanızdan alıp gittiğinizde 5 L harcarsınız.

Yani anlık değerlere bakıp karar vermemek  ve uzun süreli ortalamalara bakmak lazım.

Ayrıca ekonomik kullanmayı da becerebilmek lazım. Söz gelimi 1.6EB olan arkadaşların değerlerini ben de yakalayamıyorum, ve büyük ölçüde ayağıma hakim olamamaya bağlıyorum.

 

Bir ara nasıl ekonomik kullanılır makalesini yazmaya çalışacağım, izlemeye devam edin...

 

Kurumlanmaya gelirsek, soğuk motorda kısa süreli kullanımda özellikle dizel motorlarda yakıt %100 verimli yanmaz ve çiğ yakıt yanma odası duvarlarına ve atık gaz borularına yapışır, kimyasal süreç biraz daha komplike ama özetle kurumu böyle izah etmek mümkün. Yüksek ısı (uzun süreli ve 3000 dd civarındaki kullanım) bu kurumu atmanızı sağlar ve motor daha verimli çalışır. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

devirli derken yüksek devirde kullanılmalı diyosun yani bu kurum olayı nedir anlamadım yakıtı etkiliyor yani

ben ortalamayı sıfırlayıp yakıt almıştım 50 tl lik yaklaşık olarak 160 km felan gittim ışık yandığında almıştım tekrar yandı baktım değerlere ortalama yakıt yol bil. 7.1 gösteriyor kalan 80km yazıyor depoa ve yolun 100`'ı uzun yol

kurum soba borusundaki kkurumu düşün eksoz manifoldunda, subaplarda piston üstünde oluşup taşlaşan bir kalıntı. enjektörlerde de kaysak bağlıyor. daha çok dizel araçlarda oluşuyor. arada bir aracı devirli kullanmak mekanik olarak karbon kalıntılarını atmaya yarar. ancak her 50-60.0000 de carbon clean yaptırmak çoğu uzman tarafından öneriliyor hatta bildiğim kadarı ile ford da öneriyor.

yakıt tüketiminin ölçülmesi de aynen Cem hocanın dediği gibi yapılmalı. kısa mesafeli ölçümler ile depo fulllenmeden yapılan ölçümlerde her zaman hata payı yüksek olur.

uzun yolu fazla olan bir denemedede 7,1 lt harcanması bana gaza çok yüklendiğini düşündürüyor. dizeli gazla değil vitesle sürmek yani hızlanmaları deviri arttırarak değil vitesi arttırarak yapmak gerekir çünkü aracın tork değeri fazla.

cem aksoy tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

aracınızın yakıtı fazla ise biraz bana gönderin ;)

 

başlık katili seni :angry:

:) abi keşke olsa türkiye şartlarinda ...

 

ok arkadaşlar çok ii bilgiler verdiniz çoooook teşekkür ederim ban iiisi mi yazi bekliyeyim bide kurumlarimdan kurtulayim:)

tabi sizide takip edicem.

Yakup Çağatay tarafından düzenlendi
BÜYÜK harflere dikkat edelim..Düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Merhaba,

Bende aracımı ocak 2013'te aldım. Aldığım günden bugüne kadar yol bilgisayarında ortalama yakıt 8 lt (artı eksi 0,2) civarında gösteriyordu. Başlangıçta motorun yeni olmasına yordum ancak şu an 5000 km'ye geldi ve son bir test yapayım dedim.Tam dolu bir depoyu bitirdikten sonra  yol bilgisayarında ortalama 7,8 gösteriyordu ancak benim hesabıma göre(alınan litre/gidilen yol) 7,2 çıktı. 0,6'lık sapmayı düşsem bile bu değerler sizce de fazla değil mi, servise gitmeli miyim?

Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Merhaba,

Bende aracımı ocak 2013'te aldım. Aldığım günden bugüne kadar yol bilgisayarında ortalama yakıt 8 lt (artı eksi 0,2) civarında gösteriyordu. Başlangıçta motorun yeni olmasına yordum ancak şu an 5000 km'ye geldi ve son bir test yapayım dedim.Tam dolu bir depoyu bitirdikten sonra  yol bilgisayarında ortalama 7,8 gösteriyordu ancak benim hesabıma göre(alınan litre/gidilen yol) 7,2 çıktı. 0,6'lık sapmayı düşsem bile bu değerler sizce de fazla değil mi, servise gitmeli miyim?

Teşekkürler.

 

Normalden fazla, sorular;

 

- Vites değişimleri hangi devirde yapılıyor ? Vites değişim ikazları dikkate alınıyor mu?

- X paket var araçta bunun elektronik oyuncaklarını (koltuk ısıtma, cam rezistant ısıtma) ne kadar kullanıyorsunuz ?

- Lastik hava basınçları normal mi ?

 

Bunlar en basitleri, buradan başlayalım. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Normalden fazla, sorular;

 

- Vites değişimleri hangi devirde yapılıyor ? Vites değişim ikazları dikkate alınıyor mu?

- X paket var araçta bunun elektronik oyuncaklarını (koltuk ısıtma, cam rezistant ısıtma) ne kadar kullanıyorsunuz ?

- Lastik hava basınçları normal mi ?

 

Bunlar en basitleri, buradan başlayalım. 

Hızlı cevabınız için teşekkür ederim :)

 

-Vites değişimlerine özen gösteriyorum. Mümkün olduğunca sakin kullanıyorum. Yol,trafik, ışık vs durumuna göre genelde 2000 devir civarı vites değiştiriyorum. Ama kullandığım mesafe biraz kısa, çok fazla olmasada onun etkiside olabilir.

-Soğuk havalarda koltuk ısıtma sürekli kullanıyorum.

-Basınçlar normal

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Hızlı cevabınız için teşekkür ederim :)

 

-Vites değişimlerine özen gösteriyorum. Mümkün olduğunca sakin kullanıyorum. Yol,trafik, ışık vs durumuna göre genelde 2000 devir civarı vites değiştiriyorum. Ama kullandığım mesafe biraz kısa, çok fazla olmasada onun etkiside olabilir.

-Soğuk havalarda koltuk ısıtma sürekli kullanıyorum.

-Basınçlar normal

 

Motor daha ısınmadan  veya yeni ısındığında ulaşıyorsanız tüketimin yüksek olması normal ayrıca bu dediğim elektronik donanımlar tüketimi arttırır.. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

7.2 sehir ici kisa meaafe icin cok da degil aslinda.

Elektronik donanimlarin yakit tuketimini nasil etkiledigini merak ettim ben simdi yahu. Birisi aciklayabilir mi?

 

Arabalar yakıt ile güç üretiyor, atıyorum senin tdci 84 85 kw (yaklaşık 85000 watt) arası güç üretimi yapıyor maksimum değerde yani 3600 rpm'de. Senin her açtığın donanım elektrik çeker yani güç çeker..Bu gücü üretenin yakıt olduğunu söylemiştim haliyle her ek kullanım sarfiyatı arttırır... Şehir içinde normal seyirde gittiğini düşün 1800 rp ürettiğin güç oldukça azacak.. Haliyle hepsi daha fazla etkileyecek.

 

Başlıca Örnekler; Sis Farı (55 watt), Rezistantlar

 

Bunların en kolay anlaşılabilirliği aracı normal vaziyette çalışsın yani yeni çalışmamış olsun rölantisi otursun anlayacağın.Sonra bunları tek tek aç anlık tüketimin arttığını gözle görebilirsin.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Relantide çalışken(motor ısındıktan sonra) motor yükü 109'luk tdci da 28-30 arası geziyor.Farları yakınca(35x2 watt) motor yükü %32 civarlarına çıkıyor.Koltuk ısıtmayı açtığımda iki koltuğun yüksek derecesinde %35e çıkıyor.  115'lik tdci da ise relantide saatte 0,3 litre yakıt tüketirken ön ve arka cam rezistanslarını açınca 0,7 litre/saat çıkıyor. Kısacası oldukça etkiliyor araçta kullanılan donanımlar. Örneğin sis farları toplamda 110 watt güç çekiyor fakat motor şarj dinamosundan bu gücü elde etmek için 150 watt güç harcıyor verimden dolayı.Tabi kablolardaki dirençler vs.. ihmal edilmemeli.Beyinden kontrollü olduğu için bir kısımda elektronik kayıplar var. Zaten araçtan güç çekecek bu tür donanımları açtığımda aracın sesi değişiyor.Malum daha fazla şarj yapıyor ve daha fazla yük biniyor motora.Statejisi değişiyor yük arttığı için.

 

Bundan bir şey olmaz şundan bir şey olmaz dememek lazım.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

 

Arabalar yakıt ile güç üretiyor, atıyorum senin tdci 84 85 kw (yaklaşık 85000 watt) arası güç üretimi yapıyor maksimum değerde yani 3600 rpm'de. Senin her açtığın donanım elektrik çeker yani güç çeker..Bu gücü üretenin yakıt olduğunu söylemiştim haliyle her ek kullanım sarfiyatı arttırır... Şehir içinde normal seyirde gittiğini düşün 1800 rp ürettiğin güç oldukça azacak.. Haliyle hepsi daha fazla etkileyecek.

 

Başlıca Örnekler; Sis Farı (55 watt), Rezistantlar

 

Bunların en kolay anlaşılabilirliği aracı normal vaziyette çalışsın yani yeni çalışmamış olsun rölantisi otursun anlayacağın.Sonra bunları tek tek aç anlık tüketimin arttığını gözle görebilirsin.

Tesekkur ederim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Binen yük doğrudan alternatör (şarj dinamosu) ile ilgili, elektrik gereksinimi/tüketimi arttıkça alternatör daha yoğun çalışmak zorundadır, krank milinden kayışla çevrildiğinden dolaylı olarak motora binen yük de artmış olur.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Merhaba

 

Yakıt tüketiminin yüksek olabilmesi ve bunun düşürülmesine yönelik bazı tespitlerimi sizlerle paylaşmak isterim...

 

Hepimizin bildiği standart hususları geçersek , Elektronik Gaz Pedalı ( APP ) kullanımı ve yakıt tüketimi arasında direkt bir bağlantı var.

 

Günümüz araçlarının motor gücü , nerede ise tamamında artık elektronik gaz pedalı  ile kontrol ediliyor.

 

Aşağıda maddeler halinde belirtmeye çalıştığım hususlara dikkat edersek yakıt tüketimin de çok büyük düşüşler göreceğinize eminim.

 

Başlangıç olarak Gaz pedalını karbüratörlü araçlardan kalma telli sistem değil , bir elektirik düğmesi olarak düşünün... :)

 

1-Aracın performansı düşmeden yakıt tüketimini azaltarak kullanmak için gaz pedalına 1/4 kadar basın ve  vitesleri bu şekilde değiştirin

2-Planladığınız seyir hızına ulaştıktan sonra ayağınızı gaz pedalından geri çekin ve pedalı sadece 4-5 mm. hareket ettirecek şekilde ayak ucu ile kuvvet uygulayın.

3-Gaz pedalınddaki 4-5 mm kısım aracın performans kaybetmeden seyir hızını korumasına ve hemde ekonomik yakıt tüketmesine yeterli geliyor.Özellikle pedalın  5 mm den fazla hareketinden sonra araç hopluyor zıplıyor ama yakıtı da tüketiyor.

4-Bu ilk 5mm. bölge tüm viteslerde geçerli.Fark etmiyor.Eğer seyir hızınız 3. vitesi gerektiriyorsa aynı şekilde gaz pedalına çok hafif hareket ettirerek ekonomi sağlayabilirsiniz.

5-Seyir hızınıza ulaştığınızda özellikle dizel araçlarda  1700-2200 d/dk arasında gaz pedalını anlattığım şekilde kullanarak ekonomik bir tüketim sağlayabilirsiniz.

 

Yukarıda kısaca özetlediğim hususlara en azından 1 depo yakıt tüketimi süresince dikkat ederek kullanırsanız tüketimde bariz bir düşüş göreceğinize eminim. :)

 

Saygılarımla..

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.