Murat Aslan Oluşturma zamanı: Mart 27, 2013 Raporla Share Oluşturma zamanı: Mart 27, 2013 (düzenlendi) arkadaşlar araştırdığım kadarıyla forumda da belirtmişler bu aracın yakıt özellikkleri oldukça iyi fakat ben o değerleri yakalayamıyorum. Erzurum ford servisini aradım randevu aldım dediler ki .. aracın deposunu fulleyeceksin 100 km yakıt testine çıkacağız bana bu durum çok komik geldi yok mu bunun daha teknolojik hali Allah aşkına ben zaten bunun testini yaptım da sana geldim. bilir kişiler.. konu hakkında öneriniz nedir lütfen bi yardım araç 1.6 2012 model 5000 km de styl dizel yeni aldım sayılır Mart 27, 2013 Yakup Çağatay tarafından düzenlendi imla Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 teoman soydaş Yanıtlama zamanı: Mart 28, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 28, 2013 benim focus 2,5 yaz ve sonbahar mevsiminde şehir için 5,5 şehir dışı 4,1 civarında yakıyordu. aralık ayından ihtibaren yakıt düzenli olarak artış gösterdi şuanda 7,3 yakıyor. tabi kış mevsimi ve evim ile iş yerim arası 3 km civarında motor ısınmadan işe gelmiş oluyordum bu durumuna gümüşhanenin soğuk havasıda etkileninde bu seviyeye kadar çıkmasını normal karşıladım. Nisan ayından ihtibaren bende eksi günlerine döneceğini düşünmekteyim. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Mart 28, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 28, 2013 devirli derken yüksek devirde kullanılmalı diyosun yani bu kurum olayı nedir anlamadım yakıtı etkiliyor yani ben ortalamayı sıfırlayıp yakıt almıştım 50 tl lik yaklaşık olarak 160 km felan gittim ışık yandığında almıştım tekrar yandı baktım değerlere ortalama yakıt yol bil. 7.1 gösteriyor kalan 80km yazıyor depoa ve yolun 100%60'ı uzun yol Böyle hesap olmaz... Yani olur da hata payı o kadar yüksektir ki doğru olmaz. Depoyu tam dolduracaksınız (pompacı ikinci atışta kesecek şekilde), km'yi sıfırlayacaksınız, yakıtı en az 3/4 tüketeceksiniz ve yeniden aynı yöntemle doldurup aldığınız litreyi katettiğiniz km/100'e böleceksiniz ve reel değer çıkacak. Bunu birkaç kez yapıp eş zamanlı YB tüketim sıfırladığınızda oradaki değerle karşılaştıracaksınız. Kullanım şartları çok değişken olabilir. Rüzgara karşı 120 km/h hızla bir saat gittiğinizde 7 L harcarsınız, yanı yolu 90 km/h hızla rüzgarı arkanızdan alıp gittiğinizde 5 L harcarsınız. Yani anlık değerlere bakıp karar vermemek ve uzun süreli ortalamalara bakmak lazım. Ayrıca ekonomik kullanmayı da becerebilmek lazım. Söz gelimi 1.6EB olan arkadaşların değerlerini ben de yakalayamıyorum, ve büyük ölçüde ayağıma hakim olamamaya bağlıyorum. Bir ara nasıl ekonomik kullanılır makalesini yazmaya çalışacağım, izlemeye devam edin... Kurumlanmaya gelirsek, soğuk motorda kısa süreli kullanımda özellikle dizel motorlarda yakıt %100 verimli yanmaz ve çiğ yakıt yanma odası duvarlarına ve atık gaz borularına yapışır, kimyasal süreç biraz daha komplike ama özetle kurumu böyle izah etmek mümkün. Yüksek ısı (uzun süreli ve 3000 dd civarındaki kullanım) bu kurumu atmanızı sağlar ve motor daha verimli çalışır. 2 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 cem aksoy Yanıtlama zamanı: Mart 28, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 28, 2013 (düzenlendi) devirli derken yüksek devirde kullanılmalı diyosun yani bu kurum olayı nedir anlamadım yakıtı etkiliyor yani ben ortalamayı sıfırlayıp yakıt almıştım 50 tl lik yaklaşık olarak 160 km felan gittim ışık yandığında almıştım tekrar yandı baktım değerlere ortalama yakıt yol bil. 7.1 gösteriyor kalan 80km yazıyor depoa ve yolun 100`'ı uzun yol kurum soba borusundaki kkurumu düşün eksoz manifoldunda, subaplarda piston üstünde oluşup taşlaşan bir kalıntı. enjektörlerde de kaysak bağlıyor. daha çok dizel araçlarda oluşuyor. arada bir aracı devirli kullanmak mekanik olarak karbon kalıntılarını atmaya yarar. ancak her 50-60.0000 de carbon clean yaptırmak çoğu uzman tarafından öneriliyor hatta bildiğim kadarı ile ford da öneriyor.yakıt tüketiminin ölçülmesi de aynen Cem hocanın dediği gibi yapılmalı. kısa mesafeli ölçümler ile depo fulllenmeden yapılan ölçümlerde her zaman hata payı yüksek olur. uzun yolu fazla olan bir denemedede 7,1 lt harcanması bana gaza çok yüklendiğini düşündürüyor. dizeli gazla değil vitesle sürmek yani hızlanmaları deviri arttırarak değil vitesi arttırarak yapmak gerekir çünkü aracın tork değeri fazla. Mart 28, 2013 cem aksoy tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 Murat Aslan Yanıtlama zamanı: Mart 28, 2013 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 28, 2013 (düzenlendi) aracınızın yakıtı fazla ise biraz bana gönderin başlık katili seni abi keşke olsa türkiye şartlarinda ... ok arkadaşlar çok ii bilgiler verdiniz çoooook teşekkür ederim ban iiisi mi yazi bekliyeyim bide kurumlarimdan kurtulayim:) tabi sizide takip edicem. Mart 28, 2013 Yakup Çağatay tarafından düzenlendi BÜYÜK harflere dikkat edelim..Düzenlendi 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 Ayhan Ekiz Yanıtlama zamanı: Nisan 26, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Nisan 26, 2013 Merhaba, Bende aracımı ocak 2013'te aldım. Aldığım günden bugüne kadar yol bilgisayarında ortalama yakıt 8 lt (artı eksi 0,2) civarında gösteriyordu. Başlangıçta motorun yeni olmasına yordum ancak şu an 5000 km'ye geldi ve son bir test yapayım dedim.Tam dolu bir depoyu bitirdikten sonra yol bilgisayarında ortalama 7,8 gösteriyordu ancak benim hesabıma göre(alınan litre/gidilen yol) 7,2 çıktı. 0,6'lık sapmayı düşsem bile bu değerler sizce de fazla değil mi, servise gitmeli miyim? Teşekkürler. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Nisan 26, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Nisan 26, 2013 Merhaba, Bende aracımı ocak 2013'te aldım. Aldığım günden bugüne kadar yol bilgisayarında ortalama yakıt 8 lt (artı eksi 0,2) civarında gösteriyordu. Başlangıçta motorun yeni olmasına yordum ancak şu an 5000 km'ye geldi ve son bir test yapayım dedim.Tam dolu bir depoyu bitirdikten sonra yol bilgisayarında ortalama 7,8 gösteriyordu ancak benim hesabıma göre(alınan litre/gidilen yol) 7,2 çıktı. 0,6'lık sapmayı düşsem bile bu değerler sizce de fazla değil mi, servise gitmeli miyim? Teşekkürler. Normalden fazla, sorular; - Vites değişimleri hangi devirde yapılıyor ? Vites değişim ikazları dikkate alınıyor mu? - X paket var araçta bunun elektronik oyuncaklarını (koltuk ısıtma, cam rezistant ısıtma) ne kadar kullanıyorsunuz ? - Lastik hava basınçları normal mi ? Bunlar en basitleri, buradan başlayalım. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 Ayhan Ekiz Yanıtlama zamanı: Nisan 26, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Nisan 26, 2013 Normalden fazla, sorular; - Vites değişimleri hangi devirde yapılıyor ? Vites değişim ikazları dikkate alınıyor mu? - X paket var araçta bunun elektronik oyuncaklarını (koltuk ısıtma, cam rezistant ısıtma) ne kadar kullanıyorsunuz ? - Lastik hava basınçları normal mi ? Bunlar en basitleri, buradan başlayalım. Hızlı cevabınız için teşekkür ederim -Vites değişimlerine özen gösteriyorum. Mümkün olduğunca sakin kullanıyorum. Yol,trafik, ışık vs durumuna göre genelde 2000 devir civarı vites değiştiriyorum. Ama kullandığım mesafe biraz kısa, çok fazla olmasada onun etkiside olabilir. -Soğuk havalarda koltuk ısıtma sürekli kullanıyorum. -Basınçlar normal Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Nisan 26, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Nisan 26, 2013 Hızlı cevabınız için teşekkür ederim -Vites değişimlerine özen gösteriyorum. Mümkün olduğunca sakin kullanıyorum. Yol,trafik, ışık vs durumuna göre genelde 2000 devir civarı vites değiştiriyorum. Ama kullandığım mesafe biraz kısa, çok fazla olmasada onun etkiside olabilir. -Soğuk havalarda koltuk ısıtma sürekli kullanıyorum. -Basınçlar normal Motor daha ısınmadan veya yeni ısındığında ulaşıyorsanız tüketimin yüksek olması normal ayrıca bu dediğim elektronik donanımlar tüketimi arttırır.. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 Ümit Vaysaloğlu Yanıtlama zamanı: Nisan 26, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Nisan 26, 2013 7.2 sehir ici kisa meaafe icin cok da degil aslinda. Elektronik donanimlarin yakit tuketimini nasil etkiledigini merak ettim ben simdi yahu. Birisi aciklayabilir mi? Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Nisan 26, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Nisan 26, 2013 7.2 sehir ici kisa meaafe icin cok da degil aslinda. Elektronik donanimlarin yakit tuketimini nasil etkiledigini merak ettim ben simdi yahu. Birisi aciklayabilir mi? Arabalar yakıt ile güç üretiyor, atıyorum senin tdci 84 85 kw (yaklaşık 85000 watt) arası güç üretimi yapıyor maksimum değerde yani 3600 rpm'de. Senin her açtığın donanım elektrik çeker yani güç çeker..Bu gücü üretenin yakıt olduğunu söylemiştim haliyle her ek kullanım sarfiyatı arttırır... Şehir içinde normal seyirde gittiğini düşün 1800 rp ürettiğin güç oldukça azacak.. Haliyle hepsi daha fazla etkileyecek. Başlıca Örnekler; Sis Farı (55 watt), Rezistantlar Bunların en kolay anlaşılabilirliği aracı normal vaziyette çalışsın yani yeni çalışmamış olsun rölantisi otursun anlayacağın.Sonra bunları tek tek aç anlık tüketimin arttığını gözle görebilirsin. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 Çağlar Sertan KASIMOĞLU Yanıtlama zamanı: Nisan 26, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Nisan 26, 2013 Relantide çalışken(motor ısındıktan sonra) motor yükü 109'luk tdci da 28-30 arası geziyor.Farları yakınca(35x2 watt) motor yükü %32 civarlarına çıkıyor.Koltuk ısıtmayı açtığımda iki koltuğun yüksek derecesinde %35e çıkıyor. 115'lik tdci da ise relantide saatte 0,3 litre yakıt tüketirken ön ve arka cam rezistanslarını açınca 0,7 litre/saat çıkıyor. Kısacası oldukça etkiliyor araçta kullanılan donanımlar. Örneğin sis farları toplamda 110 watt güç çekiyor fakat motor şarj dinamosundan bu gücü elde etmek için 150 watt güç harcıyor verimden dolayı.Tabi kablolardaki dirençler vs.. ihmal edilmemeli.Beyinden kontrollü olduğu için bir kısımda elektronik kayıplar var. Zaten araçtan güç çekecek bu tür donanımları açtığımda aracın sesi değişiyor.Malum daha fazla şarj yapıyor ve daha fazla yük biniyor motora.Statejisi değişiyor yük arttığı için. Bundan bir şey olmaz şundan bir şey olmaz dememek lazım. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 Ümit Vaysaloğlu Yanıtlama zamanı: Nisan 27, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Nisan 27, 2013 Arabalar yakıt ile güç üretiyor, atıyorum senin tdci 84 85 kw (yaklaşık 85000 watt) arası güç üretimi yapıyor maksimum değerde yani 3600 rpm'de. Senin her açtığın donanım elektrik çeker yani güç çeker..Bu gücü üretenin yakıt olduğunu söylemiştim haliyle her ek kullanım sarfiyatı arttırır... Şehir içinde normal seyirde gittiğini düşün 1800 rp ürettiğin güç oldukça azacak.. Haliyle hepsi daha fazla etkileyecek. Başlıca Örnekler; Sis Farı (55 watt), Rezistantlar Bunların en kolay anlaşılabilirliği aracı normal vaziyette çalışsın yani yeni çalışmamış olsun rölantisi otursun anlayacağın.Sonra bunları tek tek aç anlık tüketimin arttığını gözle görebilirsin. Tesekkur ederim. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Nisan 27, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Nisan 27, 2013 Binen yük doğrudan alternatör (şarj dinamosu) ile ilgili, elektrik gereksinimi/tüketimi arttıkça alternatör daha yoğun çalışmak zorundadır, krank milinden kayışla çevrildiğinden dolaylı olarak motora binen yük de artmış olur. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 İbrahim Uyanık Yanıtlama zamanı: Mayıs 1, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 1, 2013 Merhaba Yakıt tüketiminin yüksek olabilmesi ve bunun düşürülmesine yönelik bazı tespitlerimi sizlerle paylaşmak isterim... Hepimizin bildiği standart hususları geçersek , Elektronik Gaz Pedalı ( APP ) kullanımı ve yakıt tüketimi arasında direkt bir bağlantı var. Günümüz araçlarının motor gücü , nerede ise tamamında artık elektronik gaz pedalı ile kontrol ediliyor. Aşağıda maddeler halinde belirtmeye çalıştığım hususlara dikkat edersek yakıt tüketimin de çok büyük düşüşler göreceğinize eminim. Başlangıç olarak Gaz pedalını karbüratörlü araçlardan kalma telli sistem değil , bir elektirik düğmesi olarak düşünün... 1-Aracın performansı düşmeden yakıt tüketimini azaltarak kullanmak için gaz pedalına 1/4 kadar basın ve vitesleri bu şekilde değiştirin 2-Planladığınız seyir hızına ulaştıktan sonra ayağınızı gaz pedalından geri çekin ve pedalı sadece 4-5 mm. hareket ettirecek şekilde ayak ucu ile kuvvet uygulayın. 3-Gaz pedalınddaki 4-5 mm kısım aracın performans kaybetmeden seyir hızını korumasına ve hemde ekonomik yakıt tüketmesine yeterli geliyor.Özellikle pedalın 5 mm den fazla hareketinden sonra araç hopluyor zıplıyor ama yakıtı da tüketiyor. 4-Bu ilk 5mm. bölge tüm viteslerde geçerli.Fark etmiyor.Eğer seyir hızınız 3. vitesi gerektiriyorsa aynı şekilde gaz pedalına çok hafif hareket ettirerek ekonomi sağlayabilirsiniz. 5-Seyir hızınıza ulaştığınızda özellikle dizel araçlarda 1700-2200 d/dk arasında gaz pedalını anlattığım şekilde kullanarak ekonomik bir tüketim sağlayabilirsiniz. Yukarıda kısaca özetlediğim hususlara en azından 1 depo yakıt tüketimi süresince dikkat ederek kullanırsanız tüketimde bariz bir düşüş göreceğinize eminim. Saygılarımla.. 4 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 Nihat Abukan Yanıtlama zamanı: Mayıs 1, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 1, 2013 Zaten benzinli kullananda dizel kullananda ekonomiye odaklı araç kullanıyor, gözler hep devir saatinde üst devirler zorlanmıyor artık. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Soru
Murat Aslan
arkadaşlar araştırdığım kadarıyla forumda da belirtmişler bu aracın yakıt özellikkleri oldukça iyi
fakat ben o değerleri yakalayamıyorum.
Erzurum ford servisini aradım randevu aldım dediler ki .. aracın deposunu fulleyeceksin 100 km yakıt testine çıkacağız
bana bu durum çok komik geldi yok mu bunun daha teknolojik hali
Allah aşkına ben zaten bunun testini yaptım da sana geldim.
bilir kişiler.. konu hakkında öneriniz nedir lütfen bi yardım
araç 1.6 2012 model 5000 km de styl dizel yeni aldım sayılır
Yakup Çağatay tarafından düzenlendiimla
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
Top Posters For This Question
7
6
5
3
Popular Days
Mar 28
20
Mar 17
9
Mar 21
7
Nis 26
5
Top Posters For This Question
Hamit Özdemir 7 posts
Yakup Ç. A. 6 posts
Cem Boneval 5 posts
Murat Aslan 3 posts
Popular Days
Mar 28 2013
20 posts
Mar 17 2019
9 posts
Mar 21 2019
7 posts
Nis 26 2013
5 posts
Popular Posts
İbrahim Uyanık
Merhaba Yakıt tüketiminin yüksek olabilmesi ve bunun düşürülmesine yönelik bazı tespitlerimi sizlerle paylaşmak isterim... Hepimizin bildiği standart hususları geçersek , Elektronik Gaz Pedalı
Yakup Ç. A.
Merhaba, bayiniz doğru söylemiş. Siz neye göre çok diyorsunuz ? Yol bilgisayarı değeri nedir ? Ölçümü nasıl yapıyorsunuz? Size tavsiyem tam depo doldurun. Oldukça fazla yol alarak (minimum
Cem Boneval
Yakup zaten gerekli olanları yazmış... Öncelikle normal sapmalar dahilinde miyiz, yoksa gerçekten araç kaynaklı sorun mu var onu tespit etmek gerek. Sizin tüketiminiz ve hesaplama yöntemi nedir? Sp
Posted Images
Bu soruda 57 cevap bulunuyor
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap