Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 3

Focus 3 Powershift Titreme


Cem Ergen

Soru

Önerilen Mesajlar

  • 0

hocam aracı bırakın ve teslim almayın, gerçekten bırakın servisin tam ortasına ve gidin. afedersiniz ne b.k yiyolarsa yapsınlar halletsinler. utanma sıkılmada yok adamlarda. 

 

sırf tırstığım için 5 yıl garanti yaptırdım, inşallah kullanmak zorunda kalmam. ama zehir gibi tırsıyorum birşey olacak diye. şu hanım bir kapsın şu araba işini, dakikasında manuele geçiyorum...

 

sizede çok geçmiş olsun.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

5 ocak a randevu aldim. Arabanin anahtarini atip gidecem. Yine cozum olmazsa araci yakacam :) tabi ki saka. Inanin bu araci suan satmak istesem satarim ama alana yazik vicdanim el vermez. Cozum olmazsa mahkemeye basvuracagim. 5 ayda 3 kez ayni arizayi verdi. Basteknikere sikintinin kavramadan oldugunu anlattim ama once kece degissin dedi sanki deneme yanilma yapiyor gibi geldi bana. Bu sefer basteknikerin yanina gitmeyecegim direk bayi sahibinin yanina gidecegim bi tandik vasitasi ile insallah yapilmasi gerekenleri yaparlar.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Hedefim octavia 1.4 tsi dsg. 

DSG şanzımanların arıza oranı PS'lerden yüksek, biraz araştırırsanız çevrenizde her kesimden çok mağdur bulursunuz. 

İki kere düşünün derim...

 

Bugun bi usta ile konustum adam tam bir otomobil gurusu :)) diyor ki keceler ile titremenin ne alakasi var sikinti tork konvetorden olabilir dedi.

Ford/Getrag ortaklığı ile üretilen 6DCT250 çift (kuru) kavramalı şanzımandır, klasik otomatiklerdeki tork konvertörden farklı olarak elektromekanik kontrollü oldukça farklı bir yapıya sahiptir. Ustanızla bir daha görüşün bence...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Fordun makyajlı focus, c max ve yeni motorlarına rağmen en zayıf olduğu nokta PS olacak gibi. Otomatik araç satışlarının zirve yaptığı günümüzde o güzelim makyaj detayları ve üstün sürüş özellikleri heba olur gider. Bu PS arızaları makyajlı kaslarda da devam ederse FORD  pastayı yine WV kaptırır ve manuel satışlarla yoluna devam eder.

 

Bu arada   PEUGEOT yeni EAT6 şanzımanı benzinlide olduğu gibi dizelde de verimli uygulayabilirse dizel-otomatik araç arayanların aklını çelebilir.

 

Aynı şekilde makyajlı Hyundai i30 dizel 7 çift kavrama şanzımanı ve gelecek mazda 3 dizel otomatik oyunun kurallarını değiştirebilecek mi?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Fordun makyajlı focus, c max ve yeni motorlarına rağmen en zayıf olduğu nokta PS olacak gibi. Otomatik araç satışlarının zirve yaptığı günümüzde o güzelim makyaj detayları ve üstün sürüş özellikleri heba olur gider. Bu PS arızaları makyajlı kaslarda da devam ederse FORD pastayı yine WV kaptırır ve manuel satışlarla yoluna devam eder.

Bu arada PEUGEOT yeni EAT6 şanzımanı benzinlide olduğu gibi dizelde de verimli uygulayabilirse dizel-otomatik araç arayanların aklını çelebilir.

Aynı şekilde makyajlı Hyundai i30 dizel 7 çift kavrama şanzımanı ve gelecek mazda 3 dizel otomatik oyunun kurallarını değiştirebilecek mi?

Yeni motorlarda bu oto şanzıman olmayacak, sadece 1.6 ATM ile devam ediyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bugun bi usta ile konustum adam tam bir otomobil gurusu :)) diyor ki keceler ile titremenin ne alakasi var sikinti tork konvetorden olabilir dedi.

Cem bey teknik bilgim bu konuda yok o yüzden tartışmam bile [emoji4]. Ama bende usta ile aynı düşünüyordum. Siz burada yazana kadar. Bu düşüncemin nedeni ise; son yapılan balata baskı değişimi ve keçe değişiminden sonra aracımın ortalama yakıtı 1 litre arttı. 8.4 olan ortalama 9.4 oldu. Arabam kalkışlarda gazı hemen yemiyor. Daha sakin bir yapıya geçti. Servis bilgi vermiyor ama yazılımda da bir değişiklik yapılmış. Araç değişik yapıldıktan sonra 1500 km yaptım ve titreme olmasına izin vermiyor ve vermiyecek gibi. 2.0 motor araclarda bu problem yok ise insan tork konvetörden olabilir diye düşünmüyor değil.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

geçmiş olsun,  benim fiesta acımda da titreme şikayetleri ufaktan başlayıp artarak devam etti ve ilk bakımda (15000 km) bu tür şikayetler aldıklarını yazılım güncellemesiyle düzeldiğini düzelmediği taktirde garantiden kavrama grubunun değişeceğini söylediler. Neyseki benim aracım, sökme takma olmadan düzeldi, umarım bu şekilde halledebilirsiniz probleminizi...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bu PS arızaları makyajlı kaslarda da devam ederse FORD  pastayı yine WV kaptırır ve manuel satışlarla yoluna devam eder.
 

Yakub'un da yazdığı gibi hali hazırda piyasada olan ve 1.6Ti-VCT motorda kullanılan şanzıman Getrag Ford ortak yapımı 6DCT250.

Gelecek olan 1.5 dizel otomatiklerde ise 2.0 dizellerde olduğu gibi MPS6/Getrag 6DCT450 kullanılacak. Daha yüksek tork dayanımı var en azından. 

Eğer 1.5 Ecoboostlar otomatikle gelirse onlarda da 6F35 kodlu GM/Ford ortak geliştirilen çift (ıslak) kavramalı bambaşka bir şanzıman kullanılacak.

Ayrıca bir kez daha belirteyimi VAG frubu DSG şanzımanlarının arıza oranları göreceli daha yüksek. Yani bu faktör bir avantaj olmaz VW için. 

Ayrıca yazılanlara bakılınca PS hastalıklı gibi görünüyor ki bu doğru değil, sorunsuz kullanılan ve bu yüzden sahibi buraya sürekli yazmayan çok sayıda araç var. 

Genel olarak tork konvertörlü şanzımanlara göre çift kavramaların daha verimli ama aynı zamanda daha narin ve arızaya açık olduğunu yazmak yanlış olmaz. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

DSG ve PS şanzımanlar arasında arıza oranını bulmak bir hayli zor olsa gerek. Ama bunu yapan biri çıkarsa faydalı bir iş yapmış olur. Otomatik satılan araç sayısı bunlardan şanzımanı arızalı olanlarının tespiti, servis kayıtları v.s. bize bir oran verecektir. Ama 1000 adet aracın 100 tanesinin arızalı olması ile 100 tane satılan aracın 10 tanesinin arızalı olması oransal olarak bize bir fikir verse de halk arasında 100 tane arızalı olan araç daha fazla dillendirilecektir.

 

Çift kavrama şanzımanların motora uyumu noktasında VAG grubu ford dan bir adım önde olduğunu düşünüyorum. Hem dizel araçlarda (1.6 ve 2.0 cc) hem de turbo benzinli araçlarda uzun zamandır bu şanzımanları kullanıyorlar.    

 

Ford ise şimdiye kadar benim bildiğim sadece 1.6 atmosferik araçlarda bu şanzımanı kullandı. Umarım yeni şanzımanlar arıza çıkarmaz ve uygulandığı motorlar ile tam uyumlu çalışır. Ben D segmentte passatın liderliğini tamamen dsg ye bağlıyorum. O sınıfta aynı motor hacmine rağmen diğer markaların bu denli satış yapamamaları dsg gibi bir şanzıman ortaya koyamamalarındadır.

 

Yeni passatı inceleme fırsatım oldu yeni mondeo yu da biraz araştırdım. şanzımanı bir tarafa bırakırsak mondeo yu her yönüyle passat tan iyi buldum.(aslında eski kasada öyleydi) Özellikle 1.6 dizel mondeo ile arızasız  ve uyumlu çalışan bir PS, passatı tahtından eder.

 

BU arada i.6 dizel Peugeot 508'e yeni geliştirilen EAT6 klasik konvektörlü şanzıman uygulanırsa kimsenin beklemediği sonuçlarda doğabilir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Çift kavrama şanzımanların motora uyumu noktasında VAG grubu ford dan bir adım önde olduğunu düşünüyorum. Hem dizel araçlarda (1.6 ve 2.0 cc) hem de turbo benzinli araçlarda uzun zamandır bu şanzımanları kullanıyorlar.    
 

 

Avrupa'da yüksek orana sahip olan 2.0 dizel ve benzinlilerde Powershift kullanıyorlar yıllardır.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

tekrarlama ihtimali bence de var zaten servis den edindiğim izlenimde öyleydi, ben duruma göre ek garanti satın almayı düşünüyorum ve sonrasında da riske girmeden satarım herhalde...

ancak farklı anlaşılmasın, araçtan çok memnunum bizdeki şikayet çok sıkıntı verici değildi arada bir yapıyordu, sanırım bayanların kullanımıyla da alakalı, genelde aracı pek zorlamadan kullanıyorlar.

ps li bir araç, yolda kayarak ilerliyormuş hissi veriyor, sanki araç olduğundan daha güçlüymüş gibi hissediyorsunuz...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Eger sikintim cozulurse ben de satmayi dusunuyorum. Skoda ya da toyota dusunuyorum malesef yine otm sanziman almak zorundayim. Toyota sanzimanin digerlerine gore daha az sikinti cikardigini duydum.

Vites gecislerinde singirti sesleri gelmekte baya bi rahatsiz edici servisteki basusta bu ps nin sesi bu sesi kesemeyiz dedi sunu soylemem gerekir ki ben ilk kez boyle bir sesi bi aracta duydum ve basustanin aciklamasi beni hic tatmin etmedi. Bu sesi duyan ve cozume kavustran var mi?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.