Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 3

Focus 3 Powershift Titreme


Cem Ergen

Soru

Önerilen Mesajlar

  • 0

Merhabalar

Başka bir başlık altında konu konuyu açmıştı ve bu durumu konuşuyorduk. Ancak buraya da yazıyorum ki aynı sorunu yaşayanların da bilgisi olsun...

Daha önce konuştuğumuz üzere 2013 focus sedan 1.6 PS aracımda rolantide titreme sorunu vardı. Araç şuan 21.000km'de ve 19 nisan 2013 trafiğe çıkışlı.. Çift çıkış eksoz sebebiyle basınç düşüyor sanmıştık. Ve aracı otokoça götürmüştüm. Motorda tekleme olabilir düşüncesiyle incelemeye alınmıştı ancak motorda sıkıntı çıkmadı. Ve sonuç: yine gözler powershift'e çevrildi.

Aracımdaki bu titreme ilk aldığım haftadan beri var. Hatta bunu daha önce başka başlıklar altında bir çok kez tartışmıştık. Aracı aldığımın 4.günü otokoça götürdüm ve keçeler değişti. 1000km sonra yazılım güncellendi. Ardından tekrar ve tekrar güncelleme yapıldı. Bazı sorunlar çözüldü ancak titreme gün geçtikçe arttı. Ve sonucunda bunun fabrikasyon bir hata olduğu düşünülüyor. Bu hafta içinde otokoç aracımı alıyor. Ve bana geçici bir araç tahsis ediyorlar. Otosandan gelecek mühendisler aracı ve powershift şanzumanı inceleyecekler. Bu süreç belli değil. Ama 3 gün ama 15 gün.. Sonucunda ya sorun çözülecek, ya araç geri alınıp, yeni araç verilecek...

Titreme ise şöyle:

Motor sıcak yada soğuk hareket etmiyorken, devir .75'lere düşüyor ve sanki 90 model dizel araç gibi titremeye başlıyor. Hatta kapıyı açtığımda sanarsınız ki kapı yerinden kopacak. Enteresan olan ise, klimayı açınca devir yükseliyor (.85-.90) ve titreme tamamen bitiyor.

Bakalım sonuç ne olacak. Umarım artık bi çözüm bulunur ve hepimize ışık tutar.

Saygılarımla.

 

Sonucu merakla bekliyorum ama tahminin yakıt sisteminde çıkacak problem rölanti ayarını yükselttiklerinde problem çözülecek. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Dizel powershifte niyetlenmistim ama Bu konuyu okuyunca korktum dogrusu. Tabi bir de bu sorunlar arabalarin yuzde kacinda oluyor o onemli.

 

Dizel ile bunun hiç alakası yok biri ıslak biri kuru vs, dizeldeki yıllardır kullanılan şanzıman 2.0 tdci'da dünya kadar sattı hiç sorun felan yok. 

 

Hep diyoruz ama işte her dsg bir değil her ps de bir değil diye.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

yarın aracımı ps şanzıman arızası ve direksiyon kutusu değişimi için Erzurum cıngıllı  ford servisine götürücem araç 39.000 km de ilk şanzıman arızasını 23.000 km de birinci viteste titreşim yapıyordu keçe ile kavrama grubu değişmişti şimdi ise ikinci viteste özellikle biraz uzun yol yapınca şanzıman ısınınca yada sıcak olan yerlerde mesela antalya da izinde iken her zaman yapıyordu randevuyu bu sebeple kars ford dan almadım biraz yol yapıp ps arızasının tespiti kolay olsun diye erzurumdan aldım bakalım inşallah sorun çözülür ancak şunu belirteyim aracımın km tamamını ben yaptım ve benim kullanım şeklimle tekrar arıza yaptı o zaman bu şanzıman ne kadar iyidir karar sizin servis sonrası tekrar yazarım selamlar

 

Daha önce direksiyon kutusunda boşluk var demişsiniz bundan biraz bahsedermisiniz birde araba rampalara girerken biraz hızınız yavaşsa ileri geri saçma sapan hareket ler yapıyormu ve bahsettiğiniz titreme rölantide mi oluyo ..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

FOCUS III TREND 4K 1.6I 125PS sahibiyim. araç otomatik. Kalkıştı sonra hızlanırken araç acaip şekilde silkeliyor. Hızlaninca bu sorun gidiyor. Başka bir sıkıntı araç hareket halinde iken kapatın içinde tak tuk sesleri geliyor sanki içinde birsey varmış ta sağa sola vuruyor gibi. Bu sorunu yaşayanların yardım istiyorum. Servise gittim geliştirdi. Sesler ve şirketlere iyice arttı.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Geçmis olsun Özkan bey, gittiğiniz servis bu şikayet hakkinda bilgi sahibi değil veya işine gelmemiş. Servisler ile Otosan arasindaki anlaşma nasıl bilmem ama servislerin garantili araçlara, ilk defa araba görmüş gibi muamele yapması ilginç. Aracınızın model yılı nedir? Sormam daki sebep 2012 yılı powershift araçlarda genel bir problem var. Otosan kabul etmesede malesef böyle. İnşallah çözüme ulaştıracaktır.

Soner Erik tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

erkan bey direksiyon konusu söyle özellikle direksiyon sağa veya sola çevrili durumda bir çukur veya tümsekten geçince vuruntu ve ses geliyor bu direksiyonda da bariz şekilde hissediliyor rampada mesala bir otoparktan çıkarken yeraltı otoparkından çıkarken eğer devrini tam alamaz ve bu esnada siz gaza yüklenirseniz vites küçültüyor bu esnada araç patinaj yapıp direksiyonda düz değilse sağa sola hareketlenme oluyor bu da normal bir sey sorduğunuz bu konu ise eğer titresim kunusuna gelince kalkıştan sonra araba ikinci vitesteyken yapıyor rölantide değil


arabayı cuma günü servise götürdüm servis baş ustası hem şanzıman hemde direksiyon kutusu problemimi hafif tebessümle dinledi hatta teste çıkalım mı dediğimde gerek yok bunlar kronik sorun hepsini biliyorum cevabını verdi ancak garantiden değiştireceğimiz direksiyon kutusuda aynı vuruntuyu yapabilir bilginiz olsun kronik problem var dedi araç şimdi Erzurum serviste bakalım inşallah sorunları çözülür

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

erkan bey direksiyon konusu söyle özellikle direksiyon sağa veya sola çevrili durumda bir çukur veya tümsekten geçince vuruntu ve ses geliyor bu direksiyonda da bariz şekilde hissediliyor rampada mesala bir otoparktan çıkarken yeraltı otoparkından çıkarken eğer devrini tam alamaz ve bu esnada siz gaza yüklenirseniz vites küçültüyor bu esnada araç patinaj yapıp direksiyonda düz değilse sağa sola hareketlenme oluyor bu da normal bir sey sorduğunuz bu konu ise eğer titresim kunusuna gelince kalkıştan sonra araba ikinci vitesteyken yapıyor rölantide değil

arabayı cuma günü servise götürdüm servis baş ustası hem şanzıman hemde direksiyon kutusu problemimi hafif tebessümle dinledi hatta teste çıkalım mı dediğimde gerek yok bunlar kronik sorun hepsini biliyorum cevabını verdi ancak garantiden değiştireceğimiz direksiyon kutusuda aynı vuruntuyu yapabilir bilginiz olsun kronik problem var dedi araç şimdi Erzurum serviste bakalım inşallah sorunları çözülür

 

İnşallah sorunlarınız çözülür verdiğiniz cevaplar için teşekkür ederim ... Rampadaki sıkıntı patinaj şeklinde değilde hızlanacak gibi yapıp yığılıp sonra gaza cevap vermesi gibi saçma sapan bi hareket şeklinde yapması  aynı durumu ara sıra trafikte tümseklerden sonra da yapıyo .. Direksiyonla ilgili durumu ben farketmedim :( .. Rölantideki titreme bende sadece sabahları kontaktan sonra yüksek devirden düşük devire düşerken yapıyo sonra normale dönüyo ..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

bazen karasızlaştığı oluyo şanzımanın bende aynı şeyi fark ettim mesala şu an görev gereği passat 1.6 tdı dsg kullanıyoruz araç 19.000 de hem aracın p konumundan d konumuna geçişi hemde yoldaki konforu çok iyi yalnız araçta şu var hareket halindesiniz kasisten geçerken iyice yavaşladınız nerdeyse durma halinde yavaşsınız aracı birinci vitese almıyor ikinci viteste kalkış yapıyor hemen toparlıyor ama bizim şanzımandan sonra garip geldi belki bizim kaçıncı viteste olduğumuzu ekranda göremediğimizden olabilir ama bariz konforu ve hızı daha iyi benim şanzımanda p konumundan d konumuna geçiş tıkır tıkır değil belkide sorundan kaynaklı olabilir yapılınca dikkat edicem


bu iş birazda şans işi mesela Alperen beyle birer gün arayla tan oto ankara ford dan almışız daha sonra forumda öğrendik onunki hb  benimki sedan bildiğim kadarı ile onun araçta inşallah olmaz sorun yok benim ikinci şanzıman sorunum ianşallah sorun çözülür ve bir daha yaşamam keyifle binmeye devam ederim

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Günaydın herkese,

 

Powershift problemi ile ilgili yabancı sitelere bir göz attım. Bu problem sadece Türkiye'de değil, dünya'da da şikayetler var. Hata mahkemelik olanlar bile var. Ford yetkililerine konu ilgili şikayetlerin durumunu soramıyorlar bile, adamlar görüşmeyi kabul etmemişler. Ama araştıracaklarını bildirmişler. Konu ile ilgili medya ya yansıyan haber linki: http://www.wtae.com/investigations/investigation-finds-hundreds-of-complaints-about-ford-transmissions/24333878.

Kaldı ki bizim Otosan sorunu çözsün. Hala daha şikayetimle ilgili bir cevap maili almadım. 1 ay oldu. Arada sırada yoklamak için mail atıyorum ama hala cevap yok. :))

 

Amcam'da burada şanzımanı tamir ediyor. 

Ama buradaki şanzıman yeni üretin diyor. Ne kadar doğru bilmiyorum. 

Serviste bu şanzımanda yağ kaçağı olduğunu söylüyor. Ama eski parçalar ile değiştiriyor. Belli bir km sonra problem tekrar ediyor. bu seferde 120 rpm seviyesinin altında bir sarsıntı hissetmez ise ford bunu arıza olarak nitelendirmiyor. 

Çözüm garanti uzatımı gibi görünüyor. (Kredisi bitene kadar). Yada zararın neresinden dönsen kardır mantığı ile satıp kurtulmak. Ford mu? Bir daha olmaz. Sebebi araçtaki arıza değil, Problemi çözememiş olmaları. İlk otomobil markası ama müşteri memnuniyeti sıfır.

 

Saygılar....

Soner Erik tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Karşılaştırma yaparken aynı motor ile kullanıldığına emin olun lütfen yoksa boşa zaman kaybı.

Dogru 1.2 veya 1.4 olabilir, ama kesinlikle dizel değil. 1.2 veya 1.4 olmasi arızanın olmadığı anlamına gelmez. Ama benim sıkıntım arıza değil. Yaklaşım biçimi. Yoksa her araçta kronik arızalar çıkıyor.

Ama markanın aracını sahiplenmesi ve müşteriyi memnun etmesi gerekir. DSG şanzıman da sorunlu idi ama arızaları giderildi. Kurus para almadılar. Gecen ay arkadasin 2010 Wolsvogen CC aracın DSG problem yarattı yolda kaldı. Servis ucret almadan değiştirdi şanzımanı. Ford da aynı ilgiyi gösterir mi? Şüpheliyim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Dogru 1.2 veya 1.4 olabilir, ama kesinlikle dizel değil. 1.2 veya 1.4 olmasi arızanın olmadığı anlamına gelmez. Ama benim sıkıntım arıza değil. Yaklaşım biçimi. Yoksa her araçta kronik arızalar çıkıyor.

Ama markanın aracını sahiplenmesi ve müşteriyi memnun etmesi gerekir. DSG şanzıman da sorunlu idi ama arızaları giderildi. Kurus para almadılar. Gecen ay arkadasin 2010 Wolsvogen CC aracın DSG problem yarattı yolda kaldı. Servis ucret almadan değiştirdi şanzımanı. Ford da aynı ilgiyi gösterir mi? Şüpheliyim.

 

Ford'unki dag gibi sorun yaratmıyor hocam fark o zaten. Neyse dsg'nin ne olduğunu nasıl bunu halletiklerini çok iyi biliyorum merak etmeyin. Onu yapmasaydı büyük eşşeklik olurdu bir daha kimse vw almazdı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.