Cem Ergen Oluşturma zamanı: Nisan 2, 2013 Raporla Share Oluşturma zamanı: Nisan 2, 2013 mrb arkadaslar Bende benzinli style ps var ve bu arac hizlanirken birinci viteste titreme yapiyor. Durmak uzereyken ve trafikte durkalk esnasinda da titreme yapiyor Arizasi ne olabilir acaba? 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Aralık 30, 2014 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 30, 2014 Hedefim octavia 1.4 tsi dsg. DSG şanzımanların arıza oranı PS'lerden yüksek, biraz araştırırsanız çevrenizde her kesimden çok mağdur bulursunuz. İki kere düşünün derim... Bugun bi usta ile konustum adam tam bir otomobil gurusu ) diyor ki keceler ile titremenin ne alakasi var sikinti tork konvetorden olabilir dedi. Ford/Getrag ortaklığı ile üretilen 6DCT250 çift (kuru) kavramalı şanzımandır, klasik otomatiklerdeki tork konvertörden farklı olarak elektromekanik kontrollü oldukça farklı bir yapıya sahiptir. Ustanızla bir daha görüşün bence... Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 Burhan K. Yanıtlama zamanı: Aralık 30, 2014 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 30, 2014 Fordun makyajlı focus, c max ve yeni motorlarına rağmen en zayıf olduğu nokta PS olacak gibi. Otomatik araç satışlarının zirve yaptığı günümüzde o güzelim makyaj detayları ve üstün sürüş özellikleri heba olur gider. Bu PS arızaları makyajlı kaslarda da devam ederse FORD pastayı yine WV kaptırır ve manuel satışlarla yoluna devam eder. Bu arada PEUGEOT yeni EAT6 şanzımanı benzinlide olduğu gibi dizelde de verimli uygulayabilirse dizel-otomatik araç arayanların aklını çelebilir. Aynı şekilde makyajlı Hyundai i30 dizel 7 çift kavrama şanzımanı ve gelecek mazda 3 dizel otomatik oyunun kurallarını değiştirebilecek mi? Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Aralık 30, 2014 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 30, 2014 Fordun makyajlı focus, c max ve yeni motorlarına rağmen en zayıf olduğu nokta PS olacak gibi. Otomatik araç satışlarının zirve yaptığı günümüzde o güzelim makyaj detayları ve üstün sürüş özellikleri heba olur gider. Bu PS arızaları makyajlı kaslarda da devam ederse FORD pastayı yine WV kaptırır ve manuel satışlarla yoluna devam eder. Bu arada PEUGEOT yeni EAT6 şanzımanı benzinlide olduğu gibi dizelde de verimli uygulayabilirse dizel-otomatik araç arayanların aklını çelebilir. Aynı şekilde makyajlı Hyundai i30 dizel 7 çift kavrama şanzımanı ve gelecek mazda 3 dizel otomatik oyunun kurallarını değiştirebilecek mi? Yeni motorlarda bu oto şanzıman olmayacak, sadece 1.6 ATM ile devam ediyor. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 Burhan K. Yanıtlama zamanı: Aralık 30, 2014 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 30, 2014 yeni şanzımanlar hakkında başka bilgi var mı? mevcut PS 6 kuru kavramayı revize mi edecekler? Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 Soner Erik Yanıtlama zamanı: Aralık 30, 2014 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 30, 2014 Bugun bi usta ile konustum adam tam bir otomobil gurusu ) diyor ki keceler ile titremenin ne alakasi var sikinti tork konvetorden olabilir dedi. Cem bey teknik bilgim bu konuda yok o yüzden tartışmam bile [emoji4]. Ama bende usta ile aynı düşünüyordum. Siz burada yazana kadar. Bu düşüncemin nedeni ise; son yapılan balata baskı değişimi ve keçe değişiminden sonra aracımın ortalama yakıtı 1 litre arttı. 8.4 olan ortalama 9.4 oldu. Arabam kalkışlarda gazı hemen yemiyor. Daha sakin bir yapıya geçti. Servis bilgi vermiyor ama yazılımda da bir değişiklik yapılmış. Araç değişik yapıldıktan sonra 1500 km yaptım ve titreme olmasına izin vermiyor ve vermiyecek gibi. 2.0 motor araclarda bu problem yok ise insan tork konvetörden olabilir diye düşünmüyor değil. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 Tugay Kuruöz Yanıtlama zamanı: Aralık 30, 2014 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 30, 2014 geçmiş olsun, benim fiesta acımda da titreme şikayetleri ufaktan başlayıp artarak devam etti ve ilk bakımda (15000 km) bu tür şikayetler aldıklarını yazılım güncellemesiyle düzeldiğini düzelmediği taktirde garantiden kavrama grubunun değişeceğini söylediler. Neyseki benim aracım, sökme takma olmadan düzeldi, umarım bu şekilde halledebilirsiniz probleminizi... 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Aralık 30, 2014 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 30, 2014 Bu PS arızaları makyajlı kaslarda da devam ederse FORD pastayı yine WV kaptırır ve manuel satışlarla yoluna devam eder. Yakub'un da yazdığı gibi hali hazırda piyasada olan ve 1.6Ti-VCT motorda kullanılan şanzıman Getrag Ford ortak yapımı 6DCT250. Gelecek olan 1.5 dizel otomatiklerde ise 2.0 dizellerde olduğu gibi MPS6/Getrag 6DCT450 kullanılacak. Daha yüksek tork dayanımı var en azından. Eğer 1.5 Ecoboostlar otomatikle gelirse onlarda da 6F35 kodlu GM/Ford ortak geliştirilen çift (ıslak) kavramalı bambaşka bir şanzıman kullanılacak. Ayrıca bir kez daha belirteyimi VAG frubu DSG şanzımanlarının arıza oranları göreceli daha yüksek. Yani bu faktör bir avantaj olmaz VW için. Ayrıca yazılanlara bakılınca PS hastalıklı gibi görünüyor ki bu doğru değil, sorunsuz kullanılan ve bu yüzden sahibi buraya sürekli yazmayan çok sayıda araç var. Genel olarak tork konvertörlü şanzımanlara göre çift kavramaların daha verimli ama aynı zamanda daha narin ve arızaya açık olduğunu yazmak yanlış olmaz. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 Burhan K. Yanıtlama zamanı: Aralık 30, 2014 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 30, 2014 DSG ve PS şanzımanlar arasında arıza oranını bulmak bir hayli zor olsa gerek. Ama bunu yapan biri çıkarsa faydalı bir iş yapmış olur. Otomatik satılan araç sayısı bunlardan şanzımanı arızalı olanlarının tespiti, servis kayıtları v.s. bize bir oran verecektir. Ama 1000 adet aracın 100 tanesinin arızalı olması ile 100 tane satılan aracın 10 tanesinin arızalı olması oransal olarak bize bir fikir verse de halk arasında 100 tane arızalı olan araç daha fazla dillendirilecektir. Çift kavrama şanzımanların motora uyumu noktasında VAG grubu ford dan bir adım önde olduğunu düşünüyorum. Hem dizel araçlarda (1.6 ve 2.0 cc) hem de turbo benzinli araçlarda uzun zamandır bu şanzımanları kullanıyorlar. Ford ise şimdiye kadar benim bildiğim sadece 1.6 atmosferik araçlarda bu şanzımanı kullandı. Umarım yeni şanzımanlar arıza çıkarmaz ve uygulandığı motorlar ile tam uyumlu çalışır. Ben D segmentte passatın liderliğini tamamen dsg ye bağlıyorum. O sınıfta aynı motor hacmine rağmen diğer markaların bu denli satış yapamamaları dsg gibi bir şanzıman ortaya koyamamalarındadır. Yeni passatı inceleme fırsatım oldu yeni mondeo yu da biraz araştırdım. şanzımanı bir tarafa bırakırsak mondeo yu her yönüyle passat tan iyi buldum.(aslında eski kasada öyleydi) Özellikle 1.6 dizel mondeo ile arızasız ve uyumlu çalışan bir PS, passatı tahtından eder. BU arada i.6 dizel Peugeot 508'e yeni geliştirilen EAT6 klasik konvektörlü şanzıman uygulanırsa kimsenin beklemediği sonuçlarda doğabilir. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Aralık 30, 2014 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 30, 2014 Çift kavrama şanzımanların motora uyumu noktasında VAG grubu ford dan bir adım önde olduğunu düşünüyorum. Hem dizel araçlarda (1.6 ve 2.0 cc) hem de turbo benzinli araçlarda uzun zamandır bu şanzımanları kullanıyorlar. Avrupa'da yüksek orana sahip olan 2.0 dizel ve benzinlilerde Powershift kullanıyorlar yıllardır. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 Özkan Onay Yanıtlama zamanı: Aralık 30, 2014 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 30, 2014 Tugay bey tekrarlama ihtimali var. Bende guncelleme yaptirdim kece degistirdim ama dahada berbat oldu. Tekrar randevu aldim. Muhtemelen kavrama degisecek. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 Tugay Kuruöz Yanıtlama zamanı: Aralık 30, 2014 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 30, 2014 tekrarlama ihtimali bence de var zaten servis den edindiğim izlenimde öyleydi, ben duruma göre ek garanti satın almayı düşünüyorum ve sonrasında da riske girmeden satarım herhalde... ancak farklı anlaşılmasın, araçtan çok memnunum bizdeki şikayet çok sıkıntı verici değildi arada bir yapıyordu, sanırım bayanların kullanımıyla da alakalı, genelde aracı pek zorlamadan kullanıyorlar. ps li bir araç, yolda kayarak ilerliyormuş hissi veriyor, sanki araç olduğundan daha güçlüymüş gibi hissediyorsunuz... Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 Özkan Onay Yanıtlama zamanı: Aralık 30, 2014 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 30, 2014 Eger sikintim cozulurse ben de satmayi dusunuyorum. Skoda ya da toyota dusunuyorum malesef yine otm sanziman almak zorundayim. Toyota sanzimanin digerlerine gore daha az sikinti cikardigini duydum. Vites gecislerinde singirti sesleri gelmekte baya bi rahatsiz edici servisteki basusta bu ps nin sesi bu sesi kesemeyiz dedi sunu soylemem gerekir ki ben ilk kez boyle bir sesi bi aracta duydum ve basustanin aciklamasi beni hic tatmin etmedi. Bu sesi duyan ve cozume kavustran var mi? Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 Mehmet V. Yanıtlama zamanı: Ocak 1, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 1, 2015 Bu ses konusunu burda ya da daha farklı forumlarda tartıştık ve tartışmaya devam ediyoruz.Benim kavrama değişti ses geçmedi.Çift kavramalı olan ps şanzımanın vites değiştirirken diğer vitesi hazırlamasından kaynaklanıdığı söyleniyordu.Ne kadar doğru bilmiyorum ama mantıklı geldi sanki.Artık duymazdan gelmeye çalışıyorum ben. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 Sami Altındağ Yanıtlama zamanı: Şubat 7, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Şubat 7, 2015 Öncelikle herkese merhabalar. 2012 focus hb powershift araca sahibim.aracım 51000 kmde. aracımdan cok memnunum ama ıkı sorun benı rahatsız edıyor.İlki sağa dönüşlerde direksiyondan gelen sesti.iki kere direksiyon kutusu değişti.hala gelmeye devam ediyor,önemsemiyorum artık.Yeni focuslarda sistem değişmiş ,anlaşılan kronik. ikincisi ve cok onemsedıgım de vitesle ılgılı yasadıklarım.Aracın vites gecıslerınden genel olarak sıkayetım yok.Zaten lpg'li olduğu için yüksek devırde 5'ten 6'ya gecıste ve ılk kalkışta bazen sılkelıyordu,cok cok önemsenecek gıbı değil.Ama esas sorun havalar ısındığında bıraz sehırıcınde dur kalk yaptığınızda oluyor. Diyelim ki araç 5'e cıktı, ışıkta durmak için firene yavaşça bastınız,o zaman cok hafif bir silkeleme ve 'lıkırt' diye vites gecısını duyabılıyorum. Arac yokuş yukarı geri vitesle çıkarken gazı verip ayağınızı cektıgınızde lıkır lıkır diye vi ses geliyor. bazen cok sıcak havada cok dur kalk veya kullanım yaptığımda araç vitesinden sıkır sıkır bi ses geliyor ve gaz verip çektiğinde artıp azalıyor. mahalle arası gibi yankı olabilecek yerlerde vites sesini duyuyorum Sıkıntım powershıft'e otokoçların bakması ve otokoçların lpg'li araç almaması.OTOSAN'a mail attım Uşak'taki servis bakacak,gerekirse söküp gönderecek dedi.Ustayla görüştüm,diyelim söktüm,1 günümü alır gitti yapılıp geldi 20 günü bulur.takarız ,deneme yaparken arıza devam edıyorsa napıcaz dedi.Haklı.Otokoç'lar aracı almıyor.Sizce bu durumlar normal mi değil mi? Mayıs sonu garantim bitiyor,bu durumun üstüne gitmeli miyim? Araç kavrama sorunu çıkarsa (garanti sonrası ) maliyet ne olur tahminen? Tamam,ses konusunda takıntılı bi adamım kabul ama sorun yasarsam kucuk olmayacağı kesın.Malum kredı odemelerı falan yanında bi de araç masrafı çıkarmasın dıye almıştım aracı,vites bni korkutmaya başladı.Tecrübelerinizi tamamıyla okudum,Önerilerinizi bekliyorum. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Şubat 7, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Şubat 7, 2015 Normal. Üstüne gitmeye çalışın tabi ki. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Soru
Cem Ergen
mrb arkadaslar
Bende benzinli style ps var ve bu arac hizlanirken birinci viteste titreme yapiyor. Durmak uzereyken ve trafikte durkalk esnasinda da titreme yapiyor
Arizasi ne olabilir acaba?
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
Top Posters For This Question
78
57
55
27
Popular Days
Ock 13
21
Şbt 14
20
Ekm 23
19
May 14
18
Top Posters For This Question
Yakup Ç. A. 78 posts
Soner Erik 57 posts
Teoman S. 55 posts
Mert Yürüyen 27 posts
Popular Days
Ock 13 2017
21 posts
Şbt 14 2014
20 posts
Ekm 23 2015
19 posts
May 14 2013
18 posts
Popular Posts
Kaan Yagizer
...evet, tabi ki. Sonuçta bununla ilgili TSB var. Tekrar gibi olacak ama işlem sırası şu şekilde icra ediliyor. - Şikayet varsa ... Servis "Öğretme" yani yazılım yüklemesi yapıyor, gerekirse -temiz
Saruhan Özkan
Arabayı yaklaşık 2 saat önce servisten aldım. Önce Tem'de hızlı sonra e-5'te düşük hızlarda daha sonra ilçe sınırlarına girerek sürekli durup kalkan trafikte test ettim. Hiçbir sorun kalmamış gibi göz
Özer Öztürk
Arkadaşımın aracında da bu sorun uzun zamandır var. Defalarca servise gidildi. Bir defa komple şanzuman değişti. Defalarca keçe değişimi temizlik vs. yapıldı sorun düzelmedi. Son olarak titreme öl
Posted Images
Bu soruda 656 cevap bulunuyor
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap