Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 3

Focus 3 Powershift Titreme


Cem Ergen

Soru

Önerilen Mesajlar

  • 0

Hedefim octavia 1.4 tsi dsg. 

DSG şanzımanların arıza oranı PS'lerden yüksek, biraz araştırırsanız çevrenizde her kesimden çok mağdur bulursunuz. 

İki kere düşünün derim...

 

Bugun bi usta ile konustum adam tam bir otomobil gurusu :)) diyor ki keceler ile titremenin ne alakasi var sikinti tork konvetorden olabilir dedi.

Ford/Getrag ortaklığı ile üretilen 6DCT250 çift (kuru) kavramalı şanzımandır, klasik otomatiklerdeki tork konvertörden farklı olarak elektromekanik kontrollü oldukça farklı bir yapıya sahiptir. Ustanızla bir daha görüşün bence...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Fordun makyajlı focus, c max ve yeni motorlarına rağmen en zayıf olduğu nokta PS olacak gibi. Otomatik araç satışlarının zirve yaptığı günümüzde o güzelim makyaj detayları ve üstün sürüş özellikleri heba olur gider. Bu PS arızaları makyajlı kaslarda da devam ederse FORD  pastayı yine WV kaptırır ve manuel satışlarla yoluna devam eder.

 

Bu arada   PEUGEOT yeni EAT6 şanzımanı benzinlide olduğu gibi dizelde de verimli uygulayabilirse dizel-otomatik araç arayanların aklını çelebilir.

 

Aynı şekilde makyajlı Hyundai i30 dizel 7 çift kavrama şanzımanı ve gelecek mazda 3 dizel otomatik oyunun kurallarını değiştirebilecek mi?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Fordun makyajlı focus, c max ve yeni motorlarına rağmen en zayıf olduğu nokta PS olacak gibi. Otomatik araç satışlarının zirve yaptığı günümüzde o güzelim makyaj detayları ve üstün sürüş özellikleri heba olur gider. Bu PS arızaları makyajlı kaslarda da devam ederse FORD pastayı yine WV kaptırır ve manuel satışlarla yoluna devam eder.

Bu arada PEUGEOT yeni EAT6 şanzımanı benzinlide olduğu gibi dizelde de verimli uygulayabilirse dizel-otomatik araç arayanların aklını çelebilir.

Aynı şekilde makyajlı Hyundai i30 dizel 7 çift kavrama şanzımanı ve gelecek mazda 3 dizel otomatik oyunun kurallarını değiştirebilecek mi?

Yeni motorlarda bu oto şanzıman olmayacak, sadece 1.6 ATM ile devam ediyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bugun bi usta ile konustum adam tam bir otomobil gurusu :)) diyor ki keceler ile titremenin ne alakasi var sikinti tork konvetorden olabilir dedi.

Cem bey teknik bilgim bu konuda yok o yüzden tartışmam bile [emoji4]. Ama bende usta ile aynı düşünüyordum. Siz burada yazana kadar. Bu düşüncemin nedeni ise; son yapılan balata baskı değişimi ve keçe değişiminden sonra aracımın ortalama yakıtı 1 litre arttı. 8.4 olan ortalama 9.4 oldu. Arabam kalkışlarda gazı hemen yemiyor. Daha sakin bir yapıya geçti. Servis bilgi vermiyor ama yazılımda da bir değişiklik yapılmış. Araç değişik yapıldıktan sonra 1500 km yaptım ve titreme olmasına izin vermiyor ve vermiyecek gibi. 2.0 motor araclarda bu problem yok ise insan tork konvetörden olabilir diye düşünmüyor değil.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

geçmiş olsun,  benim fiesta acımda da titreme şikayetleri ufaktan başlayıp artarak devam etti ve ilk bakımda (15000 km) bu tür şikayetler aldıklarını yazılım güncellemesiyle düzeldiğini düzelmediği taktirde garantiden kavrama grubunun değişeceğini söylediler. Neyseki benim aracım, sökme takma olmadan düzeldi, umarım bu şekilde halledebilirsiniz probleminizi...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bu PS arızaları makyajlı kaslarda da devam ederse FORD  pastayı yine WV kaptırır ve manuel satışlarla yoluna devam eder.
 

Yakub'un da yazdığı gibi hali hazırda piyasada olan ve 1.6Ti-VCT motorda kullanılan şanzıman Getrag Ford ortak yapımı 6DCT250.

Gelecek olan 1.5 dizel otomatiklerde ise 2.0 dizellerde olduğu gibi MPS6/Getrag 6DCT450 kullanılacak. Daha yüksek tork dayanımı var en azından. 

Eğer 1.5 Ecoboostlar otomatikle gelirse onlarda da 6F35 kodlu GM/Ford ortak geliştirilen çift (ıslak) kavramalı bambaşka bir şanzıman kullanılacak.

Ayrıca bir kez daha belirteyimi VAG frubu DSG şanzımanlarının arıza oranları göreceli daha yüksek. Yani bu faktör bir avantaj olmaz VW için. 

Ayrıca yazılanlara bakılınca PS hastalıklı gibi görünüyor ki bu doğru değil, sorunsuz kullanılan ve bu yüzden sahibi buraya sürekli yazmayan çok sayıda araç var. 

Genel olarak tork konvertörlü şanzımanlara göre çift kavramaların daha verimli ama aynı zamanda daha narin ve arızaya açık olduğunu yazmak yanlış olmaz. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

DSG ve PS şanzımanlar arasında arıza oranını bulmak bir hayli zor olsa gerek. Ama bunu yapan biri çıkarsa faydalı bir iş yapmış olur. Otomatik satılan araç sayısı bunlardan şanzımanı arızalı olanlarının tespiti, servis kayıtları v.s. bize bir oran verecektir. Ama 1000 adet aracın 100 tanesinin arızalı olması ile 100 tane satılan aracın 10 tanesinin arızalı olması oransal olarak bize bir fikir verse de halk arasında 100 tane arızalı olan araç daha fazla dillendirilecektir.

 

Çift kavrama şanzımanların motora uyumu noktasında VAG grubu ford dan bir adım önde olduğunu düşünüyorum. Hem dizel araçlarda (1.6 ve 2.0 cc) hem de turbo benzinli araçlarda uzun zamandır bu şanzımanları kullanıyorlar.    

 

Ford ise şimdiye kadar benim bildiğim sadece 1.6 atmosferik araçlarda bu şanzımanı kullandı. Umarım yeni şanzımanlar arıza çıkarmaz ve uygulandığı motorlar ile tam uyumlu çalışır. Ben D segmentte passatın liderliğini tamamen dsg ye bağlıyorum. O sınıfta aynı motor hacmine rağmen diğer markaların bu denli satış yapamamaları dsg gibi bir şanzıman ortaya koyamamalarındadır.

 

Yeni passatı inceleme fırsatım oldu yeni mondeo yu da biraz araştırdım. şanzımanı bir tarafa bırakırsak mondeo yu her yönüyle passat tan iyi buldum.(aslında eski kasada öyleydi) Özellikle 1.6 dizel mondeo ile arızasız  ve uyumlu çalışan bir PS, passatı tahtından eder.

 

BU arada i.6 dizel Peugeot 508'e yeni geliştirilen EAT6 klasik konvektörlü şanzıman uygulanırsa kimsenin beklemediği sonuçlarda doğabilir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Çift kavrama şanzımanların motora uyumu noktasında VAG grubu ford dan bir adım önde olduğunu düşünüyorum. Hem dizel araçlarda (1.6 ve 2.0 cc) hem de turbo benzinli araçlarda uzun zamandır bu şanzımanları kullanıyorlar.    
 

 

Avrupa'da yüksek orana sahip olan 2.0 dizel ve benzinlilerde Powershift kullanıyorlar yıllardır.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

tekrarlama ihtimali bence de var zaten servis den edindiğim izlenimde öyleydi, ben duruma göre ek garanti satın almayı düşünüyorum ve sonrasında da riske girmeden satarım herhalde...

ancak farklı anlaşılmasın, araçtan çok memnunum bizdeki şikayet çok sıkıntı verici değildi arada bir yapıyordu, sanırım bayanların kullanımıyla da alakalı, genelde aracı pek zorlamadan kullanıyorlar.

ps li bir araç, yolda kayarak ilerliyormuş hissi veriyor, sanki araç olduğundan daha güçlüymüş gibi hissediyorsunuz...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Eger sikintim cozulurse ben de satmayi dusunuyorum. Skoda ya da toyota dusunuyorum malesef yine otm sanziman almak zorundayim. Toyota sanzimanin digerlerine gore daha az sikinti cikardigini duydum.

Vites gecislerinde singirti sesleri gelmekte baya bi rahatsiz edici servisteki basusta bu ps nin sesi bu sesi kesemeyiz dedi sunu soylemem gerekir ki ben ilk kez boyle bir sesi bi aracta duydum ve basustanin aciklamasi beni hic tatmin etmedi. Bu sesi duyan ve cozume kavustran var mi?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bu ses konusunu burda ya da daha farklı forumlarda tartıştık ve tartışmaya devam ediyoruz.Benim kavrama değişti ses geçmedi.Çift kavramalı olan ps şanzımanın vites değiştirirken diğer vitesi hazırlamasından kaynaklanıdığı söyleniyordu.Ne kadar doğru bilmiyorum ama mantıklı geldi sanki.Artık duymazdan gelmeye çalışıyorum ben.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Öncelikle herkese merhabalar.

2012 focus hb powershift araca sahibim.aracım 51000 kmde.

aracımdan cok memnunum ama ıkı sorun benı rahatsız edıyor.İlki sağa dönüşlerde direksiyondan gelen sesti.iki kere direksiyon kutusu değişti.hala gelmeye devam ediyor,önemsemiyorum artık.Yeni focuslarda sistem değişmiş ,anlaşılan kronik.

ikincisi ve cok onemsedıgım de vitesle ılgılı yasadıklarım.Aracın vites gecıslerınden genel olarak sıkayetım yok.Zaten lpg'li olduğu için yüksek devırde 5'ten 6'ya gecıste ve ılk kalkışta bazen sılkelıyordu,cok cok önemsenecek gıbı değil.Ama esas sorun havalar ısındığında bıraz sehırıcınde dur kalk yaptığınızda oluyor.

Diyelim ki araç 5'e cıktı, ışıkta durmak için firene yavaşça bastınız,o zaman  cok hafif bir silkeleme ve 'lıkırt' diye vites gecısını duyabılıyorum.

Arac yokuş yukarı geri vitesle çıkarken gazı verip ayağınızı cektıgınızde lıkır lıkır diye vi ses geliyor.

bazen cok sıcak havada cok dur kalk veya kullanım yaptığımda araç vitesinden sıkır sıkır bi ses geliyor ve gaz verip çektiğinde artıp azalıyor.

mahalle arası gibi yankı olabilecek yerlerde vites sesini duyuyorum

Sıkıntım powershıft'e otokoçların bakması ve otokoçların lpg'li araç almaması.OTOSAN'a mail attım Uşak'taki servis bakacak,gerekirse söküp gönderecek dedi.Ustayla görüştüm,diyelim söktüm,1 günümü alır gitti yapılıp geldi 20 günü bulur.takarız ,deneme yaparken arıza devam edıyorsa napıcaz dedi.Haklı.Otokoç'lar aracı almıyor.Sizce bu durumlar normal mi değil mi?

Mayıs sonu garantim bitiyor,bu durumun üstüne gitmeli miyim?

Araç kavrama sorunu çıkarsa (garanti sonrası ) maliyet ne olur tahminen?

Tamam,ses konusunda takıntılı bi adamım kabul ama sorun yasarsam kucuk olmayacağı kesın.Malum kredı odemelerı falan yanında bi de araç masrafı çıkarmasın dıye almıştım aracı,vites bni korkutmaya başladı.Tecrübelerinizi tamamıyla okudum,Önerilerinizi bekliyorum.

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.