Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 3

Focus 3 Powershift Titreme


Cem Ergen

Soru

Önerilen Mesajlar

  • 0

titreme ile ilgli kece degistikten sonra ayni sorun devam etti. tekrar servise gittim bu seferde guncelleme yaptilar. Yaklasik 35 gun hic titreme olmadi. bundan bir hafta once titreme silkeleme olayi yine basladi. Cuma gunune randevu aldim. Bu seferde otosan ile konusup ne yapacaklarina karar vereceklermis. Sorun cozulemedigi icin araci satamiyorum icim elvermiyor. malesef servislerin bircogu neyin ne oldugunu bile bilmiyor bilgisizlik had safada. Kavramayi degistirmemek icin ellerinden geleni yapiyorlar. Bu seferde sorun cozulmezse hukuki islemler icin avukat ile gorusecegim. Tavsiyem ufak bi titremede olsa cekinmeyin yapisin servisin yakasina.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

@ Alparlan Kaplan

Alparslan bey bu bana dizelden kalma bi alışkanlık.çok müthiş tarif :) (ayağın altında yumurta varmış gibi gaza basmak:)

 

@Özkan Onay

zaten ben sırf arabanın sagı solu sokulmesın dıye cam fılmı bıle cektıremeyen adamım.arabalara karşı başka bı tutkum var o yüzden bu vıtesın karakterıstıgı böyle

kabul etmek daha ıyı galıba.

Sami Altındağ tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Servis bugun aracon sanzimanini indirip temizlemek istedi kabul etmedim. Ford direk hattini arayip yapilacak islemi kabul etmedigimi ustune basa basa kavrama degisimi istedim. Otosan servisle irtibata gecip ne yapilacagina karar verecekmis. Sacmalik su aracin titremesini olcuyorlar sonrada efendim aractaki titresim 500 un altinda 410 otosan kavrama degisimine izin vermedi. Boyle sacmalik olmaz arac titriyorsa silkeliyorsa sikinti vardir. Servis bunu kabul ediyor ama gel de otosana kabul ettir. Eger degisim olmazsa tuketici mahkemesine basvuracagim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Daha önce konuya yazmıştım yine yazayım.Titreme değerlerini ölçmek için usta ile biraz gezdik.Aracın bariz şekilde titreme yaptığını usta biner binmez kabul etti.Ancak titreme değerlerinin olması gereken değerlerden düşük olduğunu söyledi.Yine de otosana göndereceklerini söyledi.Ustanın vicdanı elvermemiş olacak ki ben aracı bıraktıktan sonra kendisi tekrar teste çıkmış ve sorun olarak kabul edilen titreme değerleri elde etmiş.Otosan da temizleyin demiş.Usta kavramayı temizlemiş,teste çıkmış yine tatmin olmamış ve otosana sorunun çözülmediğini ve kavramanın değişmesi gerektiğini söylemiş.Sonuç kavrama değişti titreme devam ediyor.Vites geçişlerindeki insanı gıcık eden şangırtı sesi devam ediyor.Arbayı çalışıtırırken müziğin sesini yüksek tutuyorum sesi duymamak için:)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Mehmet bey tekrar gitmediniz mi servise? O zaman sıkınti sanzimanda. Ayni sorunlar. Kiminde kavrama degismis sikinti bitmis kiminde devam ediyor. Benim titreme degeri 410. Carsamba gunu arabayi teslim edecegim sanziman indirilip temizlenecek muhtemelende gecmeyecek.Usta temizlikten sonra titreme devam ederse kavrama degisimine onay cikar dedi. Bian once yaptirip satmak lazim. Bir daha ford mu asla. Hatta bir dostum aracima bindi o da focus almayi dusunuyordu. Titrmeyi gorunce vazgecti honda civic aldi.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bazıları kızacak biliyorum, uzun zamandır foruma uğramıyordum girdiğimde şu bildirim kısmında 30 tane bildiriminiz var diyince baktım, zamanında yazdık tepki de aldık hangi marka olursa olsun çift kavramaların akıbeti aynı olacak, her çift kavrama sahibi pişman olacak. Bakınız yeni kasa passat b8 neden 6 ileri çift kavrama koydular, crv neden 1.6 dizele zf hp 9 koydu. Ben bu araca sahip değilim konuylada ilgim yok ama insanların zaman ve para kaybını gördükçe canım sıkılıyor

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bazıları kızacak biliyorum, uzun zamandır foruma uğramıyordum girdiğimde şu bildirim kısmında 30 tane bildiriminiz var diyince baktım, zamanında yazdık tepki de aldık hangi marka olursa olsun çift kavramaların akıbeti aynı olacak, her çift kavrama sahibi pişman olacak. Bakınız yeni kasa passat b8 neden 6 ileri çift kavrama koydular, crv neden 1.6 dizele zf hp 9 koydu. Ben bu araca sahip değilim konuylada ilgim yok ama insanların zaman ve para kaybını gördükçe canım sıkılıyor

 

Passat (1.6 & 1.4) b8'de 7 ileri çift kavrama var, 6 değil. 

CR-V doğru bilgi yalnız bunlarda çift kavrama sonuçta, örnekleriniz sonuçlandırmanızdan biraz aykırı olmamış mı? 

 

Titreme olayını yorumlara bakarak yaparsanız ciddi yanılgı içine düşersiniz dsg vb bir sorun değil bu. Bilgilerinize.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bilgi olması açısından;

Forddaki titreme probleminin kaynağını bilmiyorum ancak VW grubunda özellikle kuru tip DSG şanzımanlı araçlar aynı problemden ötürü epeyce baş ağrıttı, kavrama esnasındaki şiddetli olmayan titremeler ağırlıkla kavrama ünitesinin (bildiğimiz kavrama balatalarının) yeni nesil kavramalar ile değişmesi sonucu büyük oranda giderildi, özellikle 2. ve 3. vites geçişindeki sert silkeleme ise şanzımandaki mekatronik denen ünitenin değişmesiyle giderildi. Bu problemler garantisi dolmuş araçlarda dahi yetkili servis dışına çıkılmamışsa taahhüt edilmemesine rağmen ağırlıkla iyi niyet garantisi kapsamında sadece makul işçilik ücretleri karşılığında giderildi. Vw'nin dsg konusunda sorunsuz olduğunu söylemek mümkün değil, ancak satış sonrasındaki mağduriyet gideren operasyonları gayet başarılı yürüttüğü bir gerçek... Bunu da muhtemelen sıfırdaki astronomik DSG farkı ile finanse ediyorlar gibi bir düşünceye sahibim. Passat ta DSG farkı 13 bin TL düzeyinde :) bu farkı alabilecek kadar başarılı bir satış yürütünce müşterinin şikayetine kem küm etmeye gerekte kalmıyor bence...

Bu arada 2 Tip dsg kullandım, kullanıyorum;

Golf 1,4 TSI 160Ps 7 ileri kuru tip dsg (20binde Kavrama garantiden değişti)

Passat 2.0 TDI 170Ps 6 ileri ıslak tip dsg (şu an 100 binde, işlem görmedi, halen en ufak şikayetim yok)

Ford 'da bu tip şanzıman için benzer problemlerin olması gayet normal karşılanabilir, önemli olan kullanıcıların mağdur edilmemesi...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ford 'da bu tip şanzıman için benzer problemlerin olması gayet normal karşılanabilir, önemli olan kullanıcıların mağdur edilmemesi...

Bu güvenceyi VW önemli ölçüde sağlamış olsa da aynı şeyi Ford için söylemek pek kolay değil. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Arkadaşımın aracında da bu sorun uzun zamandır var. Defalarca servise gidildi. Bir defa komple şanzuman değişti. Defalarca keçe değişimi temizlik vs. yapıldı sorun düzelmedi.

 

Son olarak titreme ölçümü yapıldı. Titremenin değerinin Ford standartları dahilinde olduğu söylendi. 

 

Belgeleri topladık. Dava açma hazırlığı içerisindeyiz. 

 

Bu konuda daha önce dava açmış olan arkadaşların konu ile ilgili bilgi paylaşması faydalı olacaktır.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

(http://www.wtae.com/investigations/investigation-finds-hundreds-of-complaints-about-ford-transmissions/24333878) sitesini bir ziyaret edin derim. Bu sitedeki haberde PowerShift şanzıman ile problem yaşayan Pittsburgh halkı dava açmışlar. Ama sonuç alamamışlar. Eyaletin adalet sistemi ile alakalı olabilir :) . İnternette konu ile ilgili araştırma yaptığınızda dünyanın her yerinden şikayet olduğunu göreceksiniz. Ama sonuç tamir veya şanzıman değişimi. Aracı iade almıyorlar. Ford konunun takipçisiyiz diyor.

PowerShift arızalı bir şanzıman değil, ama her motora uygulanabilir bir şanzıman olmadığı kesin. Bende mağdur olarak takip ediyorum ve sonucu merak ediyorum.

En son şanzıman yapıldığından beri bir titreme problemi de yaşamadım. Ama 1 litre fazla yakıyor. Bunu düzeltirlerse yine titreme başlar diye dokundurmaya korkuyorum. Son zamanlarda aracımı S konumunda kullanıyorum, 0.5 litre daha az yakıyor. Çok yoğun bir trafikte fazla bir zaman geçirmedim. Buda bir etken elbette. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bu şekilde sorun bendede vardı. En son kavrama değişti. ozaman sorduğumda sonraki adımın şanzuman değşşimi demişlerdi. Yaklasık 5 bin km yaptım silkeleme azda olsa var. Tekrar gitmeyi düşündüm ama bahsedilen -olması gereken değer altında- denebileceği için gitmedim. Ayrıca Soner beyınde dedıgı gıbı yakıt tüketimi bende de arttı.  Umarım herkesin sorunu çözülür...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Passat (1.6 & 1.4) b8'de 7 ileri çift kavrama var, 6 değil. 

CR-V doğru bilgi yalnız bunlarda çift kavrama sonuçta, örnekleriniz sonuçlandırmanızdan biraz aykırı olmamış mı? 

 

Titreme olayını yorumlara bakarak yaparsanız ciddi yanılgı içine düşersiniz dsg vb bir sorun değil bu. Bilgilerinize.

Yakup bey, hatalı bilgi vermişim; 2.0 passat tdi yi kastetmiştim onda 6 ileri ıslak var, beni kimse çift kavramaların masum olduğu konusunda ikna edemez, bu sizin için söylenmiş bir söz değildir genel konuşuyorum

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yakup bey, hatalı bilgi vermişim; 2.0 passat tdi yi kastetmiştim onda 6 ileri ıslak var, beni kimse çift kavramaların masum olduğu konusunda ikna edemez, bu sizin için söylenmiş bir söz değildir genel konuşuyorum

 

Hepsinin kendine göre avantajı ve dezavantajı var, burada tartışacak birşey de yok açıkcası.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.