Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Yeni Focus Bakım Süreleri, Kapsamı ve İşçilik (Bakım Paylaşımı Değil)


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

Bakım kapsamı için ekteki (yazı altında) dosyayı indirip inceleyebilirsiniz.

 

Eylül 2015

 Yeni Focus-3.pdf

22 Temmuz 2016

Yeni Focus-4.pdf

11 Mayıs 2017

Focus Bak1m Formu.pdf

31 Ağustos 2017

Focus Bak1m Formu (1).pdf

4 Nisan 2018

Focus Bak1m Formu-3.pdf

 

Ford.com.tr'den alıntı:

Alıntı

 

Yeni Araç Garantisi

Ford Yetkili Servislerinde bakım, onarım, boya-kaporta işlemleri yaptırarak, Ford Aksesuar ve Ford Orijinal Yedek Parçaları satın alarak siz de 3 yıl boyunca veya 100 bin kilometreye kadar Ford Garanti sisteminin sunduğu güvenceye sahip olacaksınız.

 

3 yıl veya 100 bin km araç garantisi hangisi önce dolarsa kuralına göre işler.

Ford Araç Garanti uygulaması çok daha uzun süreli Ford Gövde Paslanmazlık Garantisi, Ford Boya Garantisini de içerir.

Ford Boya Garantisi aracınızın üstün teknoloji ile üretilen ve boyanan araç gövdelerini imalattan kaynaklanan boya hatalarına karşı size güvence sunar.

 

Ford Gövde Paslanmazlık Garantisi ile Ford’unuz korozyona karşı güvencededir.

Ford Yetkili Servisleri dışında yaptıracağınız bakım ve onarımlarda eksiklik veya hata olursa, bu eksik, hatalı yapılan işin sonucunda yaşanabilecek arızaların araç garantisi kapsamına girmeyeceğini hatırlatırız.

Garanti sürekliliği konusunda içinizin rahat etmesi için yapmanız gereken, düzenli olarak aracınızı herhangi bir yetkili servisimizde kontrol ettirmektir. Kontrol işlemlerini servis ziyaretleri ile de birleştirebilirsiniz elektronik arızalar sonucu oluşacak yedek parça değişimi, tamiri ve ilgili işçiliklerden doğan maliyetlere karşı aracınızı ve bütçenizi güvence altına alabilirsiniz. Ilk periyodik bakımınıza kadar FordGüvence satın alırsanız çok indirimli fiyatlarımızdan faydalanırsınız. Ayrıca eğer Ford aracınızı satmaya karar verirseniz, garantiniz de transfer edilecek ve yeni kullanıcı da bu ilave güvenceden yararlanabilecektir. Ford Güvence ve kapsamı ile ilgili daha detaylı bilgiyi tüm Ford Yetkili Satıcılarından temin edebilirsiniz.

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

triger ile ilgili bir ibare göremedim.. kaçırdım mı acaba?

 

1.0 eb triger kayışı lastik ve yağ içinde çalışıyor..yabancı sitenin birinde bu sistemin kayış için "ömür boyu çalışma" olarak yazılmış.(belki bunu turbonun ömrü olan 240.000 km kabul edilebiliriz)

 

başka bir yerde ise uzun ömürlü kayış denmiş..ama km ömrü verilmemiş..

 

1.0 eb un triger kayışı değişimi ile ilgili bilgisi olan var mı? eğer bu kadar uzun ömürlü ise değiştirmeden satmış oluruz herhalde..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 ay sonra...
1.0 EB 90 bin bakımı 8.4 saat buda saat başı 65 tlden baya masraf yapar.sebebinedir acaba ?

Yanlış yazılmıştır diye düşündüm, ama sonra tekrar değerlendirince ülkemizde triger kayışlarının 90.000 km'de bir değiştirildiğini hatırladım.

1.0 EB motorda triger kayışı karterde yağ banyosunda (!) bulunduğu için değişimi biraz daha zahmetli olabilir. 1.6 motorlarda bu süre 5,4 saat mesela.

 

Bu arada triger değişim aralıkları da başlı başına gizemli bir konu.

Avrupa genelde 120.000 - 160.000 km veya 6-8 sene aralığında değişim yapıyor.

ABD 200.000-240.000 km veya 10 yılda bir.

Bizde ise 90.000 km veya 5 yıl.

 

Süre uzatmaya niyetlensen garanti kapsamı dışında kalma olasılığı var.

 

Bizdeki değişim aralığı hava ve yol koşullarına bağlasak o da bence artık eskisi kadar geçerli değil, sanırım bu konuyu Otosan'da gündeme getirmek lazım. Niyesini sorgulamakta yarar var. Özellike 1.0 motorda bu rahatlıkla 120.000 km olabilir.

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yanlış yazılmıştır diye düşündüm, ama sonra tekrar değerlendirince ülkemizde triger kayışlarının 90.000 km'de bir değiştirildiğini hatırladım.

1.0 EB motorda triger kayışı karterde yağ banyosunda (!) bulunduğu için değişimi biraz daha zahmetli olabilir. 1.6 motorlarda bu süre 5,4 saat mesela.

 

Bu arada triger değişim aralıkları da başlı başına gizemli bir konu.

Avrupa genelde 120.000 - 160.000 km veya 6-8 sene aralığında değişim yapıyor.

ABD 200.000-240.000 km veya 10 yılda bir.

Bizde ise 90.000 km veya 5 yıl.

 

Süre uzatmaya niyetlensen garanti kapsamı dışında kalma olasılığı var.

 

Bizdeki değişim aralığı hava ve yol koşullarına bağlasak o da bence artık eskisi kadar geçerli değil, sanırım bu konuyu Otosan'da gündeme getirmek lazım. Niyesini sorgulamakta yarar var. Özellike 1.0 motorda bu rahatlıkla 120.000 km olabilir.

yorumlarınızı dikkatle takip etmekteyim.yine çok bilinçli bir yorum ve bana çok iyi bir cevap oldu teşekkürler.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 4 ay sonra...

2. yıl bakımına bu hafta gideceğim..

Otokoç 280+kdv, Tan Oto 360 dedi. Tur Oto 500 diyerek ve tüm zamanların rekorunu ele geçirdi.

 

Otokoç daha uygun duruyor ^_^

Randevu talebimi ilettim internetten birazdan dönüş yaparlar..

Fiyat farkı değişen malzemelerle doğru orantılı olabilir, gerçi sormadan randevu almamışsındır...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Merhaba ek bakım(45.000) bakımında bulunana dizel partikül filtresi ile ilgili oalrak işlem yapılan araçlar için parantez içinde Eski focus 1,6tdci 109 ve aDPF araçları olarak belirtilmiş.Eski focusu biliyoruz ama adpf araçları ne demek ,hangi araçlar giriyor.Benim aracım 2012 tdci dpf olduğunu biliyorum adpf içinde miyim acaba ben de?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Fiyat farkı değişen malzemelerle doğru orantılı olabilir, gerçi sormadan randevu almamışsındır...

 

Yakup'un başlığın ilk iletisinde verdiği tabloya göre bakım süreci standart değil midir abi? henüz randevumu kesinleştirmedim ama ne gibi farklılıklar olabilir?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yakup'un başlığın ilk iletisinde verdiği tabloya göre bakım süreci standart değil midir abi? henüz randevumu kesinleştirmedim ama ne gibi farklılıklar olabilir?

Mesala ben 26k da iki yıllık yani 30k bakımında yakıt filtresini değiştirdim, bu 130 cıvarı bir rakam oynatıyor...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

@Alperen G., yakıt filtresi 30.000'de değişebilir, ama benzinlilerde zorunlu değil, bende değiştirmediler mesela. Bazı servisler bunu standart bakıma gelir getirici bir etkinlik olarak eklemiş olabilirler.

@, yeni nesil dizellerde DPF kendi kendini temizliyor, buna rağmen gelir getirici etkinlik olarak DPF temziliği önerebilirler, arada bir de olsa uzun yol yapan araba ise kabul etmene gerek yok.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

45 bin bakımı için bu gün Karabük Azim Oto yu aradım. 

Fiyat istedim.

450 civarı dediler.

Dedim ne yapıyorsunuz bakımda, filtreler, yağ, dört tekerlek sökülerek balatalar kontrol ediliyor vs vs. 

Benim 30 bin bakımında mazot filtrem değişti falan dedim. Sonra aracın şasi nosunu söyleyin net fiyat verelim falan dediler, plaka kayıtlıdır, plakayı vereyim bakın dedim. 

Sonuç:387 tl fiyat verdiler 45 bin bakımı için. 

 

Bence çok. Samsun Otokoç 300 vermişti. 

Yok illa Samsun'a yollayacaklar beni. :D :D

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • Yakup Ç. A., başlığı Yeni Focus Bakım Süreleri, Kapsamı ve İşçilik (Bakım Paylaşımı Değil) olarak değiştirdi

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.