Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Yeni Focus Bakım Süreleri, Kapsamı ve İşçilik (Bakım Paylaşımı Değil)


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

Balataları özelde değiştirsek garantide sorun çıkarırlar mı? Fiyatlar fahiş görünüyor...

Balatanın garantiye dahil olacağı bir duruma rastlamadım ben ama 100% emin olarak konuşamıyorum malesef.

Sponsorumuzdan orjinali alıp özel serviste değiştirttim ben sorunsuz bir şekilde kullanıyorum. 170 tl'ye almıştım.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Faturalı orijinal parçayı taktırırsanız kimse bir şey diyemez. Zaten disk ve balata garanti kapsamında değil. 

Motor arızası olursa da balatadandır diyecek servisin pek akibeti iyi olmaz.


Orijinal Foıd balata 130-150 TL arası bulunur, 50 TL'de taktırma iş biter. Salt balata değişimi için asla servise gitmem, gitmedim de zaten.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 3 hafta sonra...

Aracı alırken garantiyi 2 yıl uzatmıştım sağlam ustalarımız olmasına rağmen. Şimdi çok gereksiz buluyorum ama oldu bir kere. +2 yıl garantinin taksitlerini ödemekteyim hala
 

Ben de uzatayım diyordum ama bunu okuyunca düşünmeye başladım...
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

31 ocak çıkışlı arabanın yıllık bakımı (7000 km de daha) şubat sonuna kadar vaktim var sanırım garanti dışı kalmaması için. Hatay'dayım İskenderun, Adana,G.antep'e de gidebilirim buralarda yakın zamanda 15.000 bakımı yaptıran olduysa kaça yaptırdınız?

 

Fiyat farkı olursa mazota verir gider geilirim bedavaya gezerim diye düşünüyorum

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 ay sonra...

Eskişehir Otokoç 1,0 EB 15000 periyodik bakım için 780 dediler 600 TL. ye indirebildim.

Sadece yağ 250 TL.

Süspansiyon gıcırdıyordu kasislerde deneme sürüşünde de yaptı yavaş geçmemi önerdiler sağolsunlar

Ilgili başlıklarda konuşmuştuk bazı detaylarını bakmanızda fayda var

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 5 hafta sonra...

Serviste bilgisayara bağlarayak dpf temizliği isteyebilirsiniz. Araç kendi kendine yüksek devire çıkıyor ve zengin yakıt ile çalışıyor.Fan açmıyor,hatta motora yük olsun diye klima kompresörünü ve şarj dinamosunu devreye sokabiliyor. Hatta cam rezistansını açıyor ki şarj fazla gelirse,şarjı kesmeyip motordaki yük az kalmasın diye :D

 

Ben her 20.000 km de bir bu işlemi tavsiye ediyorum. Bakımlarda ücretsiz olarak yaptırılabiliyor. Fakat eski tip motorlarda(109 beygir 5 ileri vites 16 valfli dizellerde) adm katkısı 60.000-80.000 kmde bir tamamlanmalı ve bilgisayardan dolum yapıldığına dair beyine girilmeli. Servislerin bazıları uğraşmayabilir, iş ustada bitiyor.

 

Bilgisayar ile rejenerasyon tavsiye edilen bir yöntem değildir... Önemli olan aracın kendi rejenerasyon döngüsünü tamamlayabilmesi ve bunun için dönem dönem aracın uzun yola gitmesi gerekir. Bilgisayar ile yapılan rejenerasyon DPF'in ömrünü olumsuz etkiliyormuş...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bilgisayar ile rejenerasyon tavsiye edilen bir yöntem değildir... Önemli olan aracın kendi rejenerasyon döngüsünü tamamlayabilmesi ve bunun için dönem dönem aracın uzun yola gitmesi gerekir. Bilgisayar ile yapılan rejenerasyon DPF'in ömrünü olumsuz etkiliyormuş...

 

 

Bu yüzden mi Avrupa'da iki yağ  değişiminde bir (2x20.000=40.000km periyotlu) dpf yakımı yapıyorlar :)

 

Her denilene inanmayın. Tüm servislerde işi başından sağma politikası işler ve müşteriye yanlış bilgiler verilir.

 

Bazı araçlarda uzun yolda zorlanarak açılmayan dpf, serviste yapılan rejenerasyon ile açılıyor.

 

Çünkü araç bilgisayardan yapılan rejenerasyonda tıkalı olup,3000 deviri geçirmeyen motoru daha yüksek devirlere çıkmasına müsade ediyor.

 

Ayrıca ben 15 dakika boyunca dip gaz yüksek devirde gidilecek bir yol görmedim. Öyle bir rapma ve virajsız yol zor bulunur.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu yüzden mi Avrupa'da iki yağ değişiminde bir (2x20.000=40.000km periyotlu) dpf yakımı yapıyorlar :)

Her denilene inanmayın. Tüm servislerde işi başından sağma politikası işler ve müşteriye yanlış bilgiler verilir.

Bazı araçlarda uzun yolda zorlanarak açılmayan dpf, serviste yapılan rejenerasyon ile açılıyor.

Çünkü araç bilgisayardan yapılan rejenerasyonda tıkalı olup,3000 deviri geçirmeyen motoru daha yüksek devirlere çıkmasına müsade ediyor.

Ayrıca ben 15 dakika boyunca dip gaz yüksek devirde gidilecek bir yol görmedim. Öyle bir rapma ve virajsız yol zor bulunur.

Dip gaz gitmenize gerek yok. 3 bin devirde 3.viteste kesintisiz olarak 15dk yol almanız lazım...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Dip gaz gitmenize gerek yok. 3 bin devirde 3.viteste kesintisiz olarak 15dk yol almanız lazım...

 

Dpf içinde biriken partiküllerin yanması için yüksek sıcaklık gerekiyor.

 

Siz rampa aşağı 3000 devirle giderseniz kurum falan yakmaz. 3000 devirden ziyade fazla yakıt yakacağı yani motor yükünün maximum olduğu durumlarda daha verimli bir yanma gerçekleşiyor.

 

Maksat egzoz manifoldundaki sıcaklığı yükseltmek.

 

Serviste yapılan kurum yakma işlemi sırasında şarj dinamosu yüke bindirilir,hava yakıt oranı zengin orana ayarlanır,tutuşma gecikmesi maximum değere getirilerek,egzoz subapları açıldığında bile kısmı yanma olur hatta gerekirse klima kompresörünü bile devreye sokar araç.

Araç durduğu yerde epey bir yüke bindirilmiş oluyor, geç yanma ve zengin karışımla beraber yüksek egzoz sıcaklıkları elde edilir ve verimli bir kurum yakma işlemi olur.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Dpf içinde biriken partiküllerin yanması için yüksek sıcaklık gerekiyor.

Siz rampa aşağı 3000 devirle giderseniz kurum falan yakmaz. 3000 devirden ziyade fazla yakıt yakacağı yani motor yükünün maximum olduğu durumlarda daha verimli bir yanma gerçekleşiyor.

Maksat egzoz manifoldundaki sıcaklığı yükseltmek.

Serviste yapılan kurum yakma işlemi sırasında şarj dinamosu yüke bindirilir,hava yakıt oranı zengin orana ayarlanır,tutuşma gecikmesi maximum değere getirilerek,egzoz subapları açıldığında bile kısmı yanma olur hatta gerekirse klima kompresörünü bile devreye sokar araç.

Araç durduğu yerde epey bir yüke bindirilmiş oluyor, geç yanma ve zengin karışımla beraber yüksek egzoz sıcaklıkları elde edilir ve verimli bir kurum yakma işlemi olur.

Ben yokuş aşağı gidebilirsiniz demedim. Önemli olan düz yolda gitmek... bu devirde zaten gerekli ısı oluşuyor motorda... klima motorunun açılmasına gerek olmuyor. Yeter ki kesintisiz bir sürüş olsun..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ben yokuş aşağı gidebilirsiniz demedim. Önemli olan düz yolda gitmek... bu devirde zaten gerekli ısı oluşuyor motorda... klima motorunun açılmasına gerek olmuyor. Yeter ki kesintisiz bir sürüş olsun..

 

Devir ile motor ısısı doğru orantılı değildir. Yazdıklarımı okumuyorsunuz sanırım. Önemli olan motor yükü dolayısı ile yükselen egzoz sıcaklığı.

Verimli bir dpf yanması için ya motoru yüke bindirip uzun süre yükleneceksiniz yada serviste periyodik olarak dpf yaktıracaksınız Avrupa'da periyodik bakımlarda zorunlu olarak yapıldığı gibi.

 

Düz yolda motor dpf'i verimli yakabilecek kadar yüke binmez.Keşke eski tip pasif sistemlerde dediğiniz gibi olsaydı da dpf en az 200k km gitseydi.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 hafta sonra...
  • Yakup Ç. A., başlığı Yeni Focus Bakım Süreleri, Kapsamı ve İşçilik (Bakım Paylaşımı Değil) olarak değiştirdi

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.