Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

1.0 Eb Dyno Verileri Stage 1


Guest Egemen Toksoy

Önerilen Mesajlar

1. Keşke öncesi de olsaydı, bu durumda 10 PS ve kabaca 20 Nm artış var gibi görünüyor, fena değil, en azından motoru zorlayıcı değil.

2. Bence yine de performans esas ise 1.0'ı çiplemektense doğrudan 1.6 EB'a yönelmek daha anlamlı. 

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Guest Egemen Toksoy

1. Keşke öncesi de olsaydı, bu durumda 10 PS ve kaca 20 Nm artış var gibi görünüyor, fena değil, en azından motoru zorlayıcı değil.

2. Bence yine de performans esas ise 1.0'ı çiplemektense doğruda 1.6 EB'a yönelmek daha doğru. 

 

hocam kısmet kugaya... amacım tabiki performans ancak çok yüksek değil. öyle olsa tek çözüm megane rs 3 olurdu. daha önceden sizinde bahsettiğiniz üzere koyun postundaki kurt olmak. alttarafı 998cc. Hali hazırda 220yle giderken audi sollamak paha biçilemez...  (şimdi illaki muahalefet kısmı devreye girecektir audi basmamıştır diye, a4 tdi ların top speedlerine bakılması tavsiye olunur.)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Guest Egemen Toksoy

Wheel Power ile Engine Power arasındaki fark nedir ve nedendir?

wheel power; motorun, tekerlere aktardığı güçtür. Kayıpların çeşitli sebepleri vardır. Şanzumanın durumu, yağı, motorun yağı, filtrelerin temizlik durumu, aktarma organlarının durumu, aracın bakımı,sürtünme dişliler vs.

Aslında araçlarımız katologlarda yazan güce sahip değildirler, motor gücü olarak sahip olabilirler ancak tekerlere bu gücü aktarırken her zaman kayıp yaşanır.  

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Wheel Power ile Engine Power arasındaki fark nedir ve nedendir?

Engine power volan çıkışı, wheel power tekerlek çıkışı.

Aktarma organlarındaki kayıplar nedeniyle şanzımanın türüne göre %18-22 fark olur

Dyno tekerlek çıkışından ölçerek motor değerini hesaplıyor aslında....

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

hocam kısmet kugaya... amacım tabiki performans ancak çok yüksek değil. öyle olsa tek çözüm megane rs 3 olurdu. daha önceden sizinde bahsettiğiniz üzere koyun postundaki kurt olmak. alttarafı 998cc. Hali hazırda 220yle giderken audi sollamak paha biçilemez...  (şimdi illaki muahalefet kısmı devreye girecektir audi basmamıştır diye, a4 tdi ların top speedlerine bakılması tavsiye olunur.)

 

tabi a4 tdi ın da chipleme hakkı saklı kalmak kaydı ile :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

sadece tekerler değil. aracın obd girişinden yapılan bağlantı sayesinde motorun gücüyle, tekerlek gücü hesaplanıyor.

Güç birim zamanda yapılan iş olduğuna göre OBD hangi işe göre gücü veriyor?

Devir, turbo basıncı, püskürtülen yakıt/hava miktarı vb. verilerden çok çok teorik bir hesaplama yapılabilir.

 

Dinamometre belli bir kütlenin birim zamandaki hareketinden gücü hesaplar.

Diğer bir deyişle tekerleği üzerine oturttuğunuz döner büyük metal merdanenin (ya da adı her ne ise) OBD'den alınan devir değeri ile kıyaslamalı hareketi, ivmelenmesi ve hızı kaydedilir; sonra bu değerlerden tekerlek çıkışı güç ve tork değerleri elde edilir. Bu da, olasıdır ki marka ve modele göre önceden belirlenmiş, bir katsayı ile çarpılarak (oranlarını daha önce vermiştim) motor çıkışı gücünün hesaplanmasını sağlar.

Motor çıkış gücünü reel olarak ölçmenin tek yolu motoru söküp doğrudan volandan bağlamaktır, bu tür dinamometreler de var, ama kullanımı pratik olmayacağından tercih edilemez.

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Benim bu dyno testlerine güvenim kalmadı. 3 farklı dyonya çıktım üçünde de farklı sonuçlar aldım. Hele en son aldığım çok komikti. Chipli 1.6 Tdci 115 Hp aracın beygir gücü 100 Hp çıktı. O yüzden ya bu dyno işini gerçek anlamda çok doğru yapan bir yerde test ettirmek lazım yada hiç bulaşmadan kendi hissiyatınızla beygir farkını tahmin etmeniz lazım. Mesela bana göre aracım enaz 25-30 beygir arttı. ama bu rakamı dyno da göremedim. 

 

Egemen arkadaşım Ankaraya yolum düşerse seninle buluşup bu ölçümü yaptırdığın yere birliikte gitmek isterim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Benim bu dyno testlerine güvenim kalmadı. 3 farklı dyonya çıktım üçünde de farklı sonuçlar aldım. Hele en son aldığım çok komikti. Chipli 1.6 Tdci 115 Hp aracın beygir gücü 100 Hp çıktı. O yüzden ya bu dyno işini gerçek anlamda çok doğru yapan bir yerde test ettirmek lazım yada hiç bulaşmadan kendi hissiyatınızla beygir farkını tahmin etmeniz lazım. Mesela bana göre aracım enaz 25-30 beygir arttı. ama bu rakamı dyno da göremedim.    Egemen arkadaşım Ankaraya yolum düşerse seninle buluşup bu ölçümü yaptırdığın yere birliikte gitmek isterim.

 

Sanırım önemli olan aynı cihazda testleri öncesi / sonrası şeklinde yapmak. Bir de bilgim yok ama bu ölçüm değerleri lastikten alınan değer ise yola aktarılan gücün fabrika versinden düşük çıkması normal. Yola aktarılan güç aktarma kayıpları sebebiyle her zaman düşüktür.  

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.