Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

1.0 Eb Dyno Verileri Stage 1


Guest Egemen Toksoy

Önerilen Mesajlar

Sanırım önemli olan aynı cihazda testleri öncesi / sonrası şeklinde yapmak. Bir de bilgim yok ama bu ölçüm değerleri lastikten alınan değer ise yola aktarılan gücün fabrika versinden düşük çıkması normal. Yola aktarılan güç aktarma kayıpları sebebiyle her zaman düşüktür.

+1. Kayıpsız hiç bir şanzıman sistemi yok diye biliyorum. Bu sebeple "correction" adı altında çarpanları değiştiriyorlar. Tabi güvensizlik de burada çıkıyor. Kimi tekerlek gücündeki artış ve farkı ölçmeyi daha güvenilir buluyor, kimi motordaki farkı ve gücü görmek istiyor. Dyno'ların çarpanlarıyla oynamanın da çok kolay olduğunu bir çok yerde okudum da ne kadar doğrudur bilinmez.

% kaç kayıp olduğu hakkında bir fikrim yok malesef.

Mertcan Çelik tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Benim bu dyno testlerine güvenim kalmadı. 3 farklı dyonya çıktım üçünde de farklı sonuçlar aldım. Hele en son aldığım çok komikti. Chipli 1.6 Tdci 115 Hp aracın beygir gücü 100 Hp çıktı. O yüzden ya bu dyno işini gerçek anlamda çok doğru yapan bir yerde test ettirmek lazım yada hiç bulaşmadan kendi hissiyatınızla beygir farkını tahmin etmeniz lazım. Mesela bana göre aracım enaz 25-30 beygir arttı. ama bu rakamı dyno da göremedim. 

 

Egemen arkadaşım Ankaraya yolum düşerse seninle buluşup bu ölçümü yaptırdığın yere birliikte gitmek isterim.

Ankara da bu konuda tırt, keza istanbul'da herşey tecrübeyle sabit maalesef.

Daha önceki araçlarımdada bu tarz dyno testini  ankarada yaptırma gafletinde bulundum. 4 farklı yerde seninkine benzer farklı sonuçlarla karşılaştım.

Bunun tek sebebi, kullanılan dyno cihazlarının farkı, daha çok kalitesinden kaynaklanıyor. Farklı ölçüm yapmalarının tek cevabı ise; kalitesiz dynolarda her araç için ayrı bir kalibrasyon yapma gereğidir. Fakat bizim insanımız bilmediğindenmi , üşendiğinden mi bilinmez; maalesef kalibrasyon yapmadıklarından farklı değerler çıkıyor.

İstanbul da benim yaptırdığım firmanın kullandığı cihaz türkiye'de tek olmakla birlikte İngiltere dahil birçok avrupa ülkesinde kullanılan bir cihazdır. Google da maha şeklinde arattığınızda cihazın geniş açıklamalarına ulaşabilirsin.

Son olarak; test için istanbul'a gitmen gerekiyor.

Çoğu kişinin de dediği üzere gönül isterdiki; öncesi-sonrası olsun. Ancak yazılım yaptırdığım firmanın elinde bu test cihazı yoktu :) 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 5 ay sonra...
  • 1 yıl sonra...

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.