Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Yaz Lastiği Testleri - 13 Markaya Ait - Şaşırabilirsiniz


Mehmet Demir

Önerilen Mesajlar

bugün arkadaşa autosport dergisi nisan sayısı geldi. 13 lastik markasına ait standart diyeceğimiz lastiklerinden 1 er adeti test edilmiş. her lastiğe bir kaç defa test değerlendirilmesi yapılmış. standart lastikten bahsettiğim belkide o markaların en çok alınan modelleridir.

ölçü 205-55-16, test aracı golf. tür: yaz lastiği. dışarısı 12 derece. test yeri almanya. hem ıslak hem kuru zemin testleri var. şu anda unuttum ama ıslak zemin testinde, yer ıslak ve bir bölgede 7mm yüksekliğinde su göllenmesi oluşturulmuş.

lastikleri resimden de okuyabilirsiniz ama 3 tanesini yazacağım..goodyear-efficient grip....pirelli-P7 cinturato(benim sizlerin focus larınada almanızı tavsiye ettiğim bir lastikti eski mesajlarımda, daha önceki yıllarda ki testlerde test birincilikleride var)...michelin-energy saver plus...işte şaşırmanız gereken durum. energy saver ın iyi olduğu tek şey kuru yol fren mesafesi..onun dışında sürünüyor tabiri caizse bu testte..genel değerlendirmede 13 lastik içinde 12. koşullu tavsiye edilir notu almış.. tabi şunuda belirtmek lazım ki, bazı değerlendirmelerdeki sıralamalar arasındaki fark %1-3, ama bazı değerlendirmelerde bariz farklar var..mesela test birincisi ile sonuncusu arasında ki fren değerlendirmesinde, ıslak zeminde 6 metre fark var..

 

 

resimleri farklı kaydedip, açıp, büyütebilirsiniz..

 

testzetliste.jpg

 

** ben yol tutuş(kuru-ıslak) ve ıslak frenlemenin daha önemli olduğunu düşünüyorum..

kuru frenlemede zaten ciddi farklar yok

 

yazlastiktestleri.jpg

 

 

 

resimler auto-sport nisan sayısından alıntıdır.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

dişleri eskimese bile bir lastiğin verimli ömrü (maalesef) 2 yıldır..bizim üstünde bindiğimiz gibi 3-5 yıl değil..

3 yıldan sonra sertleşip virajlarda ötmeye başlaması, frenlemelerde abs nin çabuk devreye girmesiyle anlayabilirsiniz lastiğinizin değişim zamanının geldiğini.

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

tamamdır yakup bey teşekkürler



yanal ivme ne oluyor,neye faydası yada zararı var?bir de yuvarlanma direnci yakıt açısından mı önemli sadece?..Tüm testlerde bariz öne çıkan bir marka gözükmüyor gibi keşke ses hariç diğer hayati olabileceğini düşündüğüm özelliklerin tümünde en başarılı oalbilen bir marka olabilseydi.. :),ancak önemlilik derecemizi belirlersek öne çıkan markalar var dunlop gibi

Özcan B. tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Michelin Energy Saver ın bu lastiklere rakip olduğunu düşünmüyorum. Bu testte Michelin Primcy P3 olmalıydı. Michelin i savunduğumdan değil ama değerlendirmeyi etkileyebilirdi diye düşünüyorum. 

Bunun dışında Dunlop un çok iyi ilerlemeler kaydettiğini duyuyor ve okuyordum. Tebrik etmek gerekir.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu sonuçlara bakınca 15 gün önce aldığım brigistone turanza er 300 fena bir seçim değil diye düşünüyorum arkadaşlar siz ne dersiniz...

Kullanıcısını mutsuz etmeyecek dengeli bir lastiktir, güle güle kullanın.

 

Michelin Energy Saver ın bu lastiklere rakip olduğunu düşünmüyorum. Bu testte Michelin Primcy P3 olmalıydı. Michelin i savunduğumdan değil ama değerlendirmeyi etkileyebilirdi diye düşünüyorum. 

Bunun dışında Dunlop un çok iyi ilerlemeler kaydettiğini duyuyor ve okuyordum. Tebrik etmek gerekir.

Tümüne katılıyorum, ancak Primacy bir nebze daha pahalı kaldığı için alınmamıştır sanırım. 

 

prelli p zero  performance lastiği kullanıyorum deneyen yok mu bu mucizeyi şimdi :)

Mucize biraz abartılı oluyor Emir, birincisi bu bir performans lastiği ve herkesin rahat edeceği bir lastik değil, özellikle fiyatı ve ebadları göz önünde bulundurulduğunda, ikincisi kuruda başarılı olsa da geniş taban nedeniyle ıslak performansı  rahatsız edebiliyor, üçüncüsü göreceli çabuk yıpranıyor.

Sonuçta performans lastiği arayanlar için düşünülmesi gereken iyi bir seçenek, ama mucize...!?

 

Birkaç kelime de test sonuçlarına göre lastik seçimi ile ilgili yazayım.

Test sonucunun en iyisini alan her zaman aradığını bulamayabilir...

Yol ve iklim şartları farklıdır, değişik kriterlerde öncelikler farklı tanımlanabilir, test eden de kullanan da yanlı değerlendirebilir, test edilen ebadın kullandığınız ebadla farkı sonuçları etkileyebilir, aracın marka ve modeli de öyle.

Sonuçta mükemmel lastik henüz yapılmadı, farklı test sonuçlarını karşılaştırarak ve beklentilerinizi net tanımlayarak seçim yapmanız en doğrusu olur.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

ıslak zemindeki sürüş karakterim normal sürücülerin  çok altında bir agresifitede seyretmekte sürüş karakterine uygun lastikler en az yol ve iklim şartları kadar önemli olduğunu vurgulamak isterim koca bir kışı kabak lastiklerle geçirebilen ve hızımdan ve yanal ivmelerden sınırlarımı belirleyebilecek bir farkındalık yaşıyorum hatta bahsetmiştim abi biomekanik etkileşim meselesini ve sen bana araba fetişisti demiştin 

 

her neyse lastikleri sınıfında değerlendirmek gerekirse continental diyorum ben.. bana bu resimde sunulan değerler gerçek verileri göstermiyor çünkü aracın 100 kg bile farklı olması bu değerlerin tepetakla olmasına yetecek kadar önem taşıdığını savunuyorum bu resimlere bakarak söylenebilecek en net yorum golf araba için idaal lastikler bunlardır olur 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

ıslak zemindeki sürüş karakterim normal sürücülerin  çok altında bir agresifitede

Prensip olarak hemfikir olsam da sürüş tarzını seçmek ve/veya ayarlamak bazen iraden dışında olabiliyor, geyik testi örneğine olduğu gibi, bu nedenle güvenlik alanının geniş olması iyi ve gereklidir.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 9 ay sonra...

Merhabalar

Resimdeki bilgileride göz önünde bulundurursak 2011 focus titanium için dunlop sp sport lm703 ne derece doğru bir seçim olur. aracın üzerinde fabrikasyon michelin lastikleri bulunuyor. Lastikde önem verdiğim fren mesafesi, yol tutuşu ve dayanıklılık. Yada varsa başka marka model önerebilirmisiniz.

Edit:link silinmiştir

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.