Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Ford, Yeni Yakıt Verimli 1.5 Litre Ecoboost Motor'u Tanıttı


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

Şirketin Küresel EcoBoost Motorlarına bir adet daha eklendi: 1.5 EcoBoost

  • Küresel talebi karşılamak adına Ford, 4 Silindirli 1.5 lt motoru sundu.
  • Ford şuan her yıl 1,6 milyon EcoBoost motor üretim kapasitesine sahip.2010'dan 2013'e kadar Avrupa,Asya ve Kuzey Amerika'da EcoBoost motorlarını üretmektedir.
  • 1.5-litre EcoBoost, doğrudan yakıt enjeksiyonu ve değişken subap zamanlaması ve turbo ile sunuluyor bu ise daha büyük motorlara göre daha fazla güç demektir.
  • 5. Ecoboost motor olan 1.5 Litre, yenilikler ile birlikte özellikle 1.5 litre ve aşağısı için düşük vergi dilimi sunan ülkelerde tüketici için ekonomi sağlar. (Vergi yani ama ülkemiz için önemli değil şuan)

Anlaşıldığı üzere küresel talep için üretilmiş bir motor 1.5 EcoBoost ve önemli bir stratejik adım olarak görüyor Ford.
Bu ay itibarıyla Romanya'nın Craiova kentinde bulunan fabrikada üretime başlıyor. Diğer üretim lokasyonları daha sonra duyurulacaktır. (Muhtemelen yine İngiltere'de veya 1.0 gibi Almanya olabilir)

Bu motor ilk olarak Çin'de Ford Mondeo için tanıtılacak hatta tanıtıldı (Auto Shanghai 2013) orada açıklanan güç 133 kW (181 Ps) 6,500 rpm - 240 Nm 1,750-4,500 rpm.( Ek olarak çin'de 6 ileri otom. ile sunulacakmış.)
Daha sonra Amerika'da Fusion ile ondan sonra Avrupa'da ilk kez Mondeo ile sunulacak.
Yakıt verimi, sessizlik ve performans amaçlı üretilmiş.

Motor Yeni alüminyum blok üzerine inşa edilmiş.1.5 EcoBoost bazı yeniliklerle birlikte sunuluyor bunlardan birisi tıpkı 1.0 EcoBoost'da olduğu gibi entegre egzoz manifoldu.
Yeni motor geliştirilmiş yakıt ekonomisi ve düşük CO2 emisyonu sunarken, Ford'un mevcut 1.6-litre EcoBoost benzer beygir gücü ve tork performans sağlaması beklenmektedir. (Çin'de açıklandığı gibi olacak yani)

Ford'un ilk kez sunduğu bir özellikte şu olacak 1.5 EcoBoost'da Bilgisayar kontrollü kayışlı su pompası ki bu da ısınma süresi azaltarak verimliliği artırır.
Motorun içine daha verimli hava beslemek için su soğutmalı şarj hava soğutucusu eklendi.


Ford'un ilk EB'si olan 3.5-litre V6 EcoBoost ile 2009'da başlayan satışları bugüne kadar 600.000'i geçti.
Sırasıyla
2.0-litre EcoBoost 2010'da,
1.6-litre EcoBoost 2011'de,
ve geçen sene 1.0-litre EcoBoost sunuldu. 2012'nin en iyi motoru seçilmişti.


FocusClubTr.com Farkıyla

Fotolar
 

15L_Beauty_Shot.jpg


Üretim Bandı



15L_P1300297.jpg


15L_P1300301.jpg


15L_P13002951.jpg

  • Beğen 10
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

keşke 1.4 150 bg üretselerdi de, 1.6 sadece 180 bg olarak kalsa idi(1.6 da çok oynadılar önce 160 ı sonra 150 si çıktı malum)..veya 1.5 in 180 bg iyi olursa 1.6 kalkıp 2.0 a atlama şeklinde durabilir..

görelim bakalım, neler olacak ford dünyasında.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

keşke 1.4 150 bg üretselerdi de, 1.6 sadece 180 bg olarak kalsa idi(1.6 da çok oynadılar önce 160 ı sonra 150 si çıktı malum)..veya 1.5 in 180 bg iyi olursa 1.6 kalkıp 2.0 a atlama şeklinde durabilir..görelim bakalım, neler olacak ford dünyasında.

Şuan zaten kesin bir değer yok yine alternatif güç dağılımı olabilir.

1.6'da değişiklik olmadı birde onlar araçlara göre belirlenmiş değerler hepsinin kendine göre nedenleri mevcut. D platformunda 160 lık vardı haliyle onlar kalkmış olacak sadece 150 ve 182 lik mevcut olacak.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Genelde oldukça tutucu davranan Ford motor konusunda üstüste yeni teknolojilerle atak yapıyor.

Hacim küçültme ve enerji verimliliğini arttırıcı yöntemler tüketimi ve emisyonu düşürürken gücü de arttırarak kullanıcıyı mutlu ediyor.

Dayanıklılık süreci ile ilgili henüz yeterince zaman geçmediğinden yorum yapmak mümkün değil ve bu sürecin çok da ciddiye almadığım yumuşak karnı bir tek bu var gibi görünüyor.

1.5 Doğu pazarlarının vergi gereksinimlerine göre ayarlanmış görünüyor.

Aslında bu üniteyi de üç silindirli bekliyordum, 1.0'ın geliştirilmiş hali gibi. Ama benzer teknolojileri kullanmakla yetinmişler.

Küçük motorlar hibride hazırlık açısından da önemli.

Gelişme güzeldir....

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bunda da yamulduk :)  

3 silindir olduğuna kalıbımı basardım iyi ki basmamışım :D 

 

Bu ay sonu Craiovada üretimi başlayacak ama kullanılacağı açıklanan arabalar Çin modeosu, fusion ve euromondeo.. Yani romanyada yapıp Çine mi yollayacaklar vallahi ben bu fordu anlamakta güçlük çekiyorum. 

 

Bu arada powershiftten haber yok ? 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

 

 

Bu ay sonu Craiovada üretimi başlayacak ama kullanılacağı açıklanan arabalar Çin modeosu, fusion ve euromondeo.. Yani romanyada yapıp Çine mi yollayacaklar vallahi ben bu fordu anlamakta güçlük çekiyorum. 

 

Bu arada powershiftten haber yok ? 

 

vallahi hocam taa Japonya dan kore den hatta almanya dan buraya koca arabalar geliyor gemi ile, sadece motoru göndermek sorun olmayacaktır. bir gemiye binlercesi sığar. geçen haftalarda focus satışları ile ilgili bilgi vermiştim. çin de sıfır araba satışları abd yi geçti, focus ta çinde sanırım 1. oldu.. çinde ford fabrikası vardı galiba orada focuslara takarlar..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

vallahi hocam taa Japonya dan kore den hatta almanya dan buraya koca arabalar geliyor gemi ile, sadece motoru göndermek sorun olmayacaktır. bir gemiye binlercesi sığar. geçen haftalarda focus satışları ile ilgili bilgi vermiştim. çin de sıfır araba satışları abd yi geçti, focus ta çinde sanırım 1. oldu.. çinde ford fabrikası vardı galiba orada focuslara takarlar..

 

Tabii tabii sorun değil bakın  Kuga için ingiltereden 1.6 EB amerikadan 6 ileri otomatik ispanyaya gidiyor. Biz de ispanya üretimi Kuga diyoruz. 

 

Yalnız bu motor açıklandığına göre Focusta olmayacak sadece mondeo ve fusionda. Seneye yayılır tabii ki

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.