Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Nisan 13, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Nisan 13, 2013 Ben 1.85im c sınıfında arkama rahat olarak birinin oturabilecegi bir araç görmedim. Burada fark arabanın genişliği değil doğru sürüş pozisyonu bence. Golf var Valla ozancığım bilemiyorum da ben adamın görüşüne katılmıyorum sadece. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ozan Kar Yanıtlama zamanı: Nisan 13, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Nisan 13, 2013 Golf var Valla ozancığım bilemiyorum da ben adamın görüşüne katılmıyorum sadece. golf ilgi alanımın dışında şöyle bir baktım sadece bayiide F3ten bir kaç cm geniştir bence arka diz mesafesi. A3 bariz olarak geniş mesela. En başta dediğim gibi, adamın dediği B sınıfı standartlarında olduğuna bende katılmıyorum, ancak yeterli diyemiyorum. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mehmet Demir Yanıtlama zamanı: Nisan 13, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Nisan 13, 2013 diz mesafesinde yanlış algılanan durum bence arka kapı açıldığında bakılan görüntü ve yayvan oturma pozisyonu. focus 3 ün koltukları maşallah çok derin. diz altından sırt-kalçaya uzanan kısım oldukça uzun. benim boy 1.73 oturduğum zaman sırtımı geriye yaslayınca koltuğun bacak altında bittiği yer neredeyse diz altıma yakın.. diz ve şoför koltuğu arasında ise bayağı mesafe kalabiliyor..yani oturma pozisyonunda koltuk bacağın altını boylu boyunca dolduruyor. bunun neye faydası var derseniz kendi açımdan bakayım, sizler belki tam farkında değilsinizdir: bel fıtığı ameliyatı olmuş birisi olarak vücudun üst kısmının ağırlığı sadece popoya değil bacaklara doğruda yayılıyor ve kuyruk sokumunuzu ve belinizi rahatlatıyor.. şoför koltuğunda ise yükseklik ayarının eski aracımdaki gibi olmasını isterdim.. 2 ayrı düğme ile oturağın ön kısmı ve arka kısmı bağımsız kaldırılarak koltuk yüksekliği ayarlanıyordu. focus ta ise tümden yükselip alçalıyor.. koltuk zamanla deforme olursa bacaklarımın altını doldurabilecek mi merak ediyorum ilerki yıllarda.. birde bu araç geçen yıl en çok satan araç çin lilerde çok almış ama Avrupalı ve Amerikalılarda. bu adamlar 1.80-1.90 boy ortalamaları ile sığıyorda, bizim millet neden sığamıyor anlamadım.. araçlarınızı ailelerinizle gezmek, eşinizi yanınıza ve çocuklarınızı arkaya oturtmak için mi alıyorsunuz yoksa, 1.80 boyunda 80 kg lık arkadaşlarınızdan 4 ünü daha yanınıza alıp 3 ünü arkaya oturtup kahvehaneye okey oynamaya mı yoksa halı sahaya maça mı götürmek için aldınız diyorum; aracımın arkası dar diyenlere.. 2 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ercüment Balcı Yanıtlama zamanı: Ekim 1, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 1, 2013 Motor hacimlerini düşürüp aşırı beslemeye geçmek aslında markaların ayıla bayıla izledikleri bir yol değil. Emisyon kriterleri her geçen gün sıkılaşıyor ve firmalar bu limitlerin altına kalmaya mecburlar. Ancak bu yeni nesil motorların, pek de gerçekçi olmayan koşullarda düzenlenen testlerle belirlenen resmi tüketim değerleri, sıklıkla reel kullanıma yansımıyor. Evet; yüksek torklarıyla atmosferik muadillerinden çok daha tatmin edici bir performans hissine sahipler ama aynı başarıyı yakıt ekonomisinde gösteremiyorlar. Benim demek istediğim de aynen buydu ama bazı arkadaşlar 1.6 ti-vct yakıt tüketimi başlığında demediklerini bırakmadılar bana... Hiç alınmaya gerek yok, benim de fikrim budur arkadaş... Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Engin Uzunoğlu Yanıtlama zamanı: Ekim 1, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 1, 2013 Benim demek istediğim de aynen buydu ama bazı arkadaşlar 1.6 ti-vct yakıt tüketimi başlığında demediklerini bırakmadılar bana... Hiç alınmaya gerek yok, benim de fikrim budur arkadaş... İyi de bugün artık bu motorlar piyasada ve fabrika verileri değil gerçek veriler paylaşılıyor. Eski teknoloji motorlar daha az yakıyordu yenileri daha çok mu yakıyor demek istiyorsunuz? Az emisyon çıkışını çok yakıt yakarak mı yapıyor bu yeni motorlar? Her türlü 1.0 ecoboost başarılı bir motor tek sıkıntısı uzun dönem sonunda çıkabilme ihtimali olan sorunlar olur ki turbolu araçlar yıllardır yollarda ne olup olmayacağı aşağı yukarı belli. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ercüment Balcı Yanıtlama zamanı: Ekim 1, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 1, 2013 İyi de bugün artık bu motorlar piyasada ve fabrika verileri değil gerçek veriler paylaşılıyor. Eski teknoloji motorlar daha az yakıyordu yenileri daha çok mu yakıyor demek istiyorsunuz? Az emisyon çıkışını çok yakıt yakarak mı yapıyor bu yeni motorlar? Her türlü 1.0 ecoboost başarılı bir motor tek sıkıntısı uzun dönem sonunda çıkabilme ihtimali olan sorunlar olur ki turbolu araçlar yıllardır yollarda ne olup olmayacağı aşağı yukarı belli. Eski motorlar az yakıyor demedim ki, bir fark varsa bile değecek kadar değil diyorum. Ben de gerçek verilerimi paylaşmıştım, ama gerçek verilerle cevap alamadım hiç, Forumda kullanıcı verileri mevcut, isteyen bakıp aktarabilir veya olanağı varsa kendisi deneyip ölçebilir. 1.0 başarısız motor da demedim, diyemem saçmalamış olurum, otorite değilim çünkü. Bir defa test sürüşü yaptım, yakıtını kendim ölçmedim, forumdan baktım. Siz olsanız fabrika verilerini mi yoksa kullanıcı verilerini mi baz alırdınız? Evet, çıkabilecek sorunlar aşağı yukarı belli, bu motorlar piyasada 100 bini bir devirsin daha net konuşabileceğiz... Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Ekim 1, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 1, 2013 300 binde devirir. Siz merak etmeyin. Zaten ekonomisi % 10 - 15 civarı bu da fiyatına ve performansına göre gayet doğal. Ne bekliyorsunuz %50 fark mı? Beklenti ve eleştiri farkı var arada. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ercüment Balcı Yanıtlama zamanı: Ekim 1, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 1, 2013 (düzenlendi) 300 binde devirir. Siz merak etmeyin. Zaten ekonomisi % 10 - 15 civarı bu da fiyatına ve performansına göre gayet doğal. Ne bekliyorsunuz %50 fark mı? Beklenti ve eleştiri farkı var arada. Merak etmiyorum zaten, çünkü ecoboost kullanmıyorum... %10-15 lik ekonomiyi gösterir gerçek kullanıcı verilerini de bekliyorum ayrıca... Ekim 1, 2013 Ercüment Balcı tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Ekim 1, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 1, 2013 Merak etmiyorum zaten, çünkü ecobost kullanmıyorum... %10-15 lik ekonomiyi gösterir gerçek kullanıcı verileri de bekliyorum ayrıca... Gerçekten bahsediyorum bende neyse yahu. Biz araba satıcısı değiliz üreticisi de Ercüment bey size motoru övecek halimiz yok herkes tecrübesini aktarıyor. Siz kararlısınız ama benim ikna edecek zamanım şuan yok bilare görüşmek üzere Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Ekim 1, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 1, 2013 (düzenlendi) Eski motorlar az yakıyor demedim ki, bir fark varsa bile değecek kadar değil diyorum. Ben de gerçek verilerimi paylaşmıştım, ama gerçek verilerle cevap alamadım hiç, Forumda kullanıcı verileri mevcut, isteyen bakıp aktarabilir veya olanağı varsa kendisi deneyip ölçebilir. 1.0 başarısız motor da demedim, diyemem saçmalamış olurum, otorite değilim çünkü. Bir defa test sürüşü yaptım, yakıtını kendim ölçmedim, forumdan baktım. Siz olsanız fabrika verilerini mi yoksa kullanıcı verilerini mi baz alırdınız? Evet, çıkabilecek sorunlar aşağı yukarı belli, bu motorlar piyasada 100 bini bir devirsin daha net konuşabileceğiz... Asgaride uzlaşalım: 1. Değip değmeyeceğine herkes kendi karar verir, benim için değer, hem torku, hem vergisi, hem de makul tüketimi için alırım da öneririm de, sizin için değmeyebilir, bu kişisel tercihtir. 2. Verilerle konuşalım diyorsunuz, forumda bir sürü 1.0 var, hatta tüketim değerlerini de yazmışlardı ve memnundular. Detayları hatırlamıyorum. Ama düşük tutturan mutlaka methiye ile yazıyor. 3. Ancak verilerde de şöyle bir sorun var: Aynı yol, iklim ve trafik koşullarında bile iki farklı sürücünün tüketimi eşdeğer olmuyor, olamıyor. Buna bir de yol, iklim ve trafik koşullarının değişkenliği de eklenirse ±%20 sapmalar işten bile değil. 4. O zaman da tek çözüm olarak standart test prosedürü olduğu için fabrika verilerini kıyaslamak kalıyor. Normal trafikte tutturulması mümkün değil ve yük altında değişkenlik gösterebiliyor ama en azından standardize olması nedeniyle iyi bir başlangıç noktası. Cenk teknolojinin emisyon bazında zorunlu bir tasarruf sağladığını söylese bile gelişme nettir. Örnek bundan önceki aracım 1170 kg 2000 cc 130 PS Focus Sport Trend idi. Bütün gösterişine rağmen Clio Symbol'leri kovalamada zorlanan hantal bir araçtı. Şİ tüketimi 9,5-10L/100km idi. Şimdikisi 1.6 EB Focus 1390 kg 1600 cc 182 PS. Çok kaçıyor, keyif veriyor, Şİ aynı parkurda tüketimi 7,7-8,2L/100km arası değişiyor. Bu gelişmedir, buna karşı durmak anlamsız ve olanaksızdır. Özetle sizin seçiminizi eleştirmiyorum, sadece sunduğunuz verilerin aşağıdaki ifadeyi haklı göstermeye yeterli olmadığını dile getiriyorum. Aracı almadan önce 1.0 ecoboost ile 1.6 ti-vct arasında kalıp uzun süre karar verememiştim, lakin bir şey kaybetmediğimi bu verilerle anlamış oldum. Ekim 1, 2013 Cem Boneval tarafından düzenlendi 3 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
kemal kaya Yanıtlama zamanı: Ekim 1, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 1, 2013 Merak etmiyorum zaten, çünkü ecoboost kullanmıyorum... %10-15 lik ekonomiyi gösterir gerçek kullanıcı verilerini de bekliyorum ayrıca... gerçek kullanıcı verileri sürekli bu forumda değişik yerlerde paylaşılıyor, ben de bir çok sefer paylaşımda bulundum, hatta 10.000 km lik takip verim 1.6 EB motorun 8.1 l/km dir, bu veri ekonomik kullanım gündemde olmadan yapılmıştır, 4.9 şehir dışı düz yol ortalaması, şehir içi 7-7.5 ortalamalarım mevcut, bunlar uzun süreli ölçümler ve objektif verilerdir, 1.0 eb ile ve akıllı uslu da demiyorum normal kullanan biri ile çok güzel değerler elde edileceği ve edildiği aşikardır. fikir paylaşımı olsun diye söylüyorum, giderek daha az sayıda atmosferik benzinli üretimi ile karşılaşacağımızı düşünüyorum, ayrıca motor seçimi sadece yakıt tasarrufu için değil, başka beklentiler içinde yapılır, 3 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Ekim 1, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 1, 2013 fikir paylaşımı olsun diye söylüyorum, giderek daha az sayıda atmosferik benzinli üretimi ile karşılaşacağımızı düşünüyorum, ayrıca motor seçimi sadece yakıt tasarrufu için değil, başka beklentiler içinde yapılır, Aynen öyle; Çok yakın zamanda Manuel 1.6 atm Focus satılmayacak. Bitiyor. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Kutluhan A. Yanıtlama zamanı: Ekim 1, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 1, 2013 Aynen öyle; Çok yakın zamanda Manuel 1.6 atm Focus satılmayacak. Bitiyor. Hoop fiyatlarda derin bir düşüş 2. el ATM'lerde Elden çıkartmaya bakalım en iyisi gelsin şu yeni kasada yeni dizel motora geçelim 2 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Ekim 1, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 1, 2013 Hoop fiyatlarda derin bir düşüş 2. el ATM'lerde Elden çıkartmaya bakalım en iyisi gelsin şu yeni kasada yeni dizel motora geçelim Daha yıllarca değeri düşmez tüp olayı vs Her malın alıcısı olur hele sınıfı C ve markası Ford ise 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ahmet A. Yanıtlama zamanı: Ekim 2, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 2, 2013 1.6 eb nin performans/tüketim yüzdesine şapka çıkarırım ve inanırım ama 1.0 ın değil, bu da benim düşüncem... Alttaki resim daha önce forumda paylaştığım Mersin-Diyarbakır arası verilerim. Zaman zaman hızlı zaman zaman yavaş kullanarak elde etmiştim. Ş.içinde ise depo ölçümü ile 6.0lt ortalama ile kullanıyorum. Dikkat etsem dahaa düşer emin ol. İşte size 1.0 EB verilerim. Hala tasarruflu değil diyorsanız diyecek sözüm yok! 4 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap