Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus3 1.6Tdci Için ''mobil 1 Esp Formula 5W-30'' Motor Yağı Tercih Edilmelimidir?


Osman Hamdi

Soru

Aracımın ilk yıllık bakımı geldi 15.000km bakıma gireceğim fakat araç daha 1.300km de yılı dolduğundan zamanı geldi bakımın. Servisle konuştuğumda kullandıkları yağın markasının Mobil Super™ 3000 X1 Formula FE 5W-30 olduğunu söylediler. Bende daha kaliteli bir yağ alsam olmaz mı dediğimde mutlaka 5W-30 numaralı yağdan başka yağ kullandıklarında herhangi bir sıkıntı karşısında sorun olacağını söyledi. Bu durum karşısında Mobil 1™ ESP Formula 5W-30 numaralı yağı kullanmayı önerdim, servis müdürü olabilir not düşerim müşteri bu yağı kullanmayı tercih etmiştir diye dedi ve 5W-30 numarasını karşıladığı için bir sorun oluşturmayacağını söyledi. Piyasada bu iki yağın özelliklerini ve fiyatını araştırdığımda ikisinin baya farklı yağlar olduğunu anladım.(Fiyat: Mobil süper 3000: 60TL-80TL, Mobil 1 ESP Formula: 100TL-120TL arası değişmekte).

Sizce  Mobil 1™ ESP Formula 5W-30 daha iyi bir tercih olmazmı?

adsz2ik.png

Uploaded with ImageShack.us

 

 

 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Motoru çok zorlayan aşırı sıcak, uzun süreli çok yüksek devir, aşırı soğuk, uzun süreli düşük devir gibi özel şartlar olmadığı sürece aynı standardı karşılayan daha pahalı yağın motor ömrüne olumlu etkisini gösteren kanıta dayalı çalışma ve araştırma yoktur.

Bunun aksini iddia eden pek çok öznel bakış açısını içeren mesaj alabilirsiniz, ama nesnel olarak durum budur.

Tek faydası psikolojiktir...

 

Mk.3 1.6 Benzinli - dizel fark etmiyor, WSS-M2C913-C standardını karşılaması bekleniyor, bunu da 5W-30 yağlar karşılıyor.

Sadece 1.0 EB gibi yeni nesil motorlarda sürtünmeyi azaltmak ve yakıt tasarrufu sağlamak için 5W-20 yağ yeni yeni kullanılmaya başlandı.

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Otostart.com sitesinde Mobil1 5w30 ESP 79 TL. Serviste Fmy koydular.Çok kalitesiz bir yağ olduğunu düşündüğüm için Mobil1  aldım geliyor şimdi kargoda.Orjinal filtre ile değişim yapacağım dışarda.Geçmişte 109 luk 1.6 dizel için almıştım sessizleşmişti motor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Önceki 109 luk TDCI focusumda bu yağı kullanıyordum; hem motor sesi değişiyor hemde sanki devirlenme isteği artıyordu aletin.

Bu her yağ yenilemesinde olağan bir durum ve emin olun marka bağımsız. Aynı şeyi ben Fiesta'da daima hissediyorum, malum onda motor bölümünde oturuyormuşsun gibi, ne yağ koydukları konusunda hiç bir fikrim yok ama gürültüye iyi geliyor değişim...

Herkeş dilediği yağı kullansın, teklif var, ısrar yok kesinlikle!

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Volvo servislerinde Castrol Edge 0w30 kullanıyor.Ben motor kısmında ve klavuzda 5w30 yazdığı için 5w30 yağımı alıp gitmiştim.Neyse sonralardan satış sonrası müdürü ile görüşmemde neden 5w30 koydurduğumu sordu.Bende söyledim kaputu açınca 5w30 yazıyor diye :) Bana 5w30 soğuk bölge ülkeleri için geçerli Türkiye için 0w30 koyuyoruz dedi. Şimdi düşündüm acaba 0w30 mu alsaydım.Sonuçta hep Antalyada biniyoruz arabaya.Kışın en düşük 10 derece oluyor :) Yazın yüksek sıcaklıklarda 0w30 daha mı iyi olur acaba diye aklımda soru oluştu?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Volvo servislerinde Castrol Edge 0w30 kullanıyor.Ben motor kısmında ve klavuzda 5w30 yazdığı için 5w30 yağımı alıp gitmiştim.Neyse sonralardan satış sonrası müdürü ile görüşmemde neden 5w30 koydurduğumu sordu.Bende söyledim kaputu açınca 5w30 yazıyor diye :) Bana 5w30 soğuk bölge ülkeleri için geçerli Türkiye için 0w30 koyuyoruz dedi. Şimdi düşündüm acaba 0w30 mu alsaydım.Sonuçta hep Antalyada biniyoruz arabaya.Kışın en düşük 10 derece oluyor :) Yazın yüksek sıcaklıklarda 0w30 daha mı iyi olur acaba diye aklımda soru oluştu?

Bir daha yazayım, 6000 dd üzerinde sürekli basarak dağlarda kullanıyorsan uzun süre, adeta yarış temposunda ve 35 derece üzerinde hava ısısında yağ değişikliğinden fayda umabilirsin, en azından ekstra masrafa hayır demek doğru olmaz.

Ama normal kullanım şartlarında gerçekten fark etmeyecektir.

Ayrıca Volvo aracı sadece soğuk ülkeler satmıyor ki....

"Bence servis bu yağı daha fazla kar ettiği için tercih etmiştir" gibi komplo teorisyeni kıvamında bir cevap yazayım! 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bir daha yazayım, 6000 dd üzerinde sürekli basarak dağlarda kullanıyorsan uzun süre, adeta yarış temposunda ve 35 derece üzerinde hava ısısında yağ değişikliğinden fayda umabilirsin, en azından ekstra masrafa hayır demek doğru olmaz.

Ama normal kullanım şartlarında gerçekten fark etmeyecektir.

Ayrıca Volvo aracı sadece soğuk ülkeler satmıyor ki....

"Bence servis bu yağı daha fazla kar ettiği için tercih etmiştir" gibi komplo teorisyeni kıvamında bir cevap yazayım! 

 

Evet soğuk ülkelerde satmıyor sadece ama genel olarak tasarımı soğuk ülkeler için üretilmiş sanırsam.. Focus aktif ön ızgaraya sahip olmasına rağmen 5 km lik hergün gittiğim yolda D2 motorlu Volvo daha erken ısınıyor Focusa göre.Ve yazın klima çalıştırmasam bile fan açıyor motor suyunu soğutmak için.Focus çok sıkıştırmadığım taktirde açmıyordu.Radyatöre hava girişleri çok kısıtlı alandan var Volvoda.Neyse konumuza dönelim :)

Yağ herkes tarafından ayrı yorum getirilebilen bir konu. Ama üretimde önerilen yağ ne ise bencede o kullanılmalı.Adamlar boşuna önermiyorlar o yağı.Tabi marka kısmı tamamen duygusal :smiley2k:

Citroen Peugeot 1.6hdi motorlarda Total yağ önerip servislerinde Total yağ kullanırken aynı motora sahip Ford şimdi servislerinde Koç Holding'in hissesine sahip olduğu Opet markası ile ortak yağ üretiyor.Bu tesadüf değil :kıhkıh:  Sistemi iyi oturttular yağ işinde mükemmel para var.  Ama sonuçta üretimine,yapısına en uygun olan değerlerde ticari bir şey olduğunu pek düşünmüyorum.Düşünmekte istemiyorum fakat paranoyaklık sardı 4 bir yanımı.Belkide uygun olmayan bir yağ öneriyorlar motor erken bitsin araç yenilensin,servis kazançları yedek parça kazançları artsın diye bilemiyoruz.Kimseninde bağımsız test ettiğini düşünmüyorum.

 

Konuyu çok uzattım.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

ya bu arada konu açılmışken bende birşey soracagım... ford,servis garantısı dolmayan araçlarda bizdeki yağı kullanacaksınız diye bir şart koşuyormu..bende ilk bakıma temmuzda gidecegim...benım bundan öncekı aracım mazda 3 tü..onlarda servis ne verirse onu kullanıyorduk..peki castrol den hiç bahseden yokta.benımde aklımdakı markaydı..focuslara göre kullanışsızmı?? 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

ya bu arada konu açılmışken bende birşey soracagım... ford,servis garantısı dolmayan araçlarda bizdeki yağı kullanacaksınız diye bir şart koşuyormu..bende ilk bakıma temmuzda gidecegim...benım bundan öncekı aracım mazda 3 tü..onlarda servis ne verirse onu kullanıyorduk..peki castrol den hiç bahseden yokta.benımde aklımdakı markaydı..focuslara göre kullanışsızmı?? 

 

Eskiden servisler Castrol kullanıyordu.Bazı servisler kullanmaya devam ediyorlarmış.Castrol Edge'de kaliteli bir yağ diye biliyorum. Kesinlikle sorun çıkarmaz uygun olduktan sonra viskotizesi. Ki magnatec serisi bile kullanan arkaşım var Focusunda. Şu aralar Otostart.com sitesinde yağlarda kampanya var.  http://www.otostart.com/index.php?option=com_otostart&task=info&ne=landing_page_28_2_2013&utm_source=ana   Kargo ücretide 4.25 TL. Otostart kart alana 3 lira hediye veriyorlar vede %5 indirim yapıyor o listeler yüzünden. Elimde olsa 10 tane alırdım koyardım ama yağ zamanla bozuluyor diye biliyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Başta yazdığımı gene yazayım: Ford'un belirttiği standarttaki her yağı koyabilir/koydurabilirsiniz serviste, garantiyi etkilemez ve böyle bir şart da koşulamaz.

Ancak kullanacağınız değişik marka yağların birbirlerine fark yaratacak bir üstünlüğü olmayacaktır. Yağ konusunda fazla tartışmaya ve kararsızlığa düşmeye gerek yoktur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bakım zamanı servis hangi yağı tercih ediyorsa, hiç müdahale etmiyordum.. Hani neticede yetkili servis iyisini bilir , kullanır düşüncesi ile....Demek ki arada bunlarıda bir göz atmak gerekiyor....

 

Servisler kendi kazancı nasılsa öylesini yapar FMY motor yağlarında olduğu gibi.Hem pahalı  satıyorlar hemde iyisini koymuyorlar. Alıp gitmek lazım bence servislere. Yağ çok önemli.Buna en iyi örnek amcaoğlumun 140 binde motoru bitmiş 307 si. Bakımlarda hep ucuza kaçıldı düzensiz yapıldı. Aynı motorlu 300.000 km silindir kapağı açılmamış 307'ler var iken 140 binde motoru bitmişti ciddi kompresyon kaçağı vardı.Sübapların çoğundan sesler geliyordu vs vs. Aşıntıların en önemli kısmı ilk çalıştırma anında yani yağ kartere çökmüş iken oluyor.Kalitesiz yağlar silindir cidarlarında yağ filmi oluşturamıyor.Egzantrikte tutunamıyor mıknatıslanma etkisi az oluyor.Dolayısıyla aşıntı fazla oluyor.Bu yüzden bende yağ çok önemli.Kısa vadede ağlatmaz ama uzun vadede büyük faydası olduğunu düşünüyorum. Kısa vadede de motorun daha sessiz çalıştığını,daha ritmik sesler geldiğini düşünüyorum.Belki psikolojiktir belki gerçektir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ben bilgilere katılsam da örneklere katılmıyorum. 30.000'de turbo triger değiştiren FII'li arkadaşım da var ki araba hastasıdır, 3 yılda yaptı sanırsam o kilometreyi de, bu iş tamamen sürücüye bakar.

 

Kötü yağ+ iyi sürücü, en mükemmel yağ + kötü sürücüden daha uzun ömürlü olur bence.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.